Arctic Warfare Super Magnum

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(testowa edycja //elektryk)
(przebudowa artykułu, korektę i część skrinów zrobił kolega)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs|medalCS</ikony>
 
<ikony>cs|medalCS</ikony>
 +
<tlo>awpbackground.png</tlo>
 
{{BronCS infobox
 
{{BronCS infobox
|grafika=awphud cz.png
+
|grafika=awinfo.png
 
|altname=<p></p>
 
|altname=<p></p>
 
*AWM
 
*AWM
Linia 9: Linia 10:
 
|kraj=Wielka Brytania
 
|kraj=Wielka Brytania
 
|odrzut=duży
 
|odrzut=duży
|obrazenia=duże
+
|obrazenia=bardzo duże
 
|magazynek=10
 
|magazynek=10
 
|ogien=powtarzalny
 
|ogien=powtarzalny
 
|amun=[[File:338 caliber.png|35px|.338 Lapua Magnum]]
 
|amun=[[File:338 caliber.png|35px|.338 Lapua Magnum]]
|szybkosc=B/D
+
|szybkosc=ok. 41 strz./min.
 
|masa=6 kg
 
|masa=6 kg
 
|masapocisk=16.2 gramy
 
|masapocisk=16.2 gramy
Linia 22: Linia 23:
 
*[[Terroryści]]
 
*[[Terroryści]]
 
|przeladowanie=<p></p>
 
|przeladowanie=<p></p>
*3 sekundy([[Counter-Strike|CS]],[[Counter-Strike: Condition Zero|CZ]])
+
*2,5 sekundy([[Counter-Strike|CS]],[[Counter-Strike: Condition Zero|CZ]])
*4 sekundy([[Counter-Strike: Source|CS:S]])
+
*3,5 sekundy([[Counter-Strike: Source|CS:S]],[[Counter-Strike: Global Offensive|CS:GO]])
 
}}
 
}}
 +
 +
{{Cytat|Broń wysokiego ryzyka i wysokich zysków; okryty niesławą AWP to rozpoznawalny karabin snajperski dzięki charakterystycznej polityce - jeden strzał, jeden trup.|Opis z ekwipunku}}
  
 
'''Magnum Sniper Rifle''', popularnie nazywana '''AWP''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''P'''olice), '''AWM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''M'''agnum), '''AWSM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''S'''uper '''M'''agnum)  to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
 
'''Magnum Sniper Rifle''', popularnie nazywana '''AWP''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''P'''olice), '''AWM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''M'''agnum), '''AWSM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''S'''uper '''M'''agnum)  to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
  
Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie używa amunicji .338 Lapua Magnum. Dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy.
+
Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie jest zasilany nabojem .338 Lapua Magnum tylko .243/.308 Winchester (7.62 NATO), dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy.
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
AWSM to bardzo potężna snajperka udostępniona zarówno antyterrorystom jak i terrorystom. Swoją sławę zawdzięcza temu, że każde trafienie (poza trafieniem w nogi) zabija przeciwnego gracza. To właśnie tej mocy zawdzięcza swoją popularność. AWSM jest najpotężniejszą bronią w całej serii Counter-Strike.
+
AWSM to bardzo potężna snajperka dostępna dla obu drużyn. Swoją sławę zawdzięcza temu, że każde trafienie (poza trafieniem w nogi) zabija przeciwnego gracza. To właśnie dzięki olbrzymiej mocy obalającej zawdzięcza swoją popularność. AWSM jest najpotężniejszą bronią w całej serii Counter-Strike.
  
 
==Właściwości==
 
==Właściwości==
 +
Wartości dla '''wszystkich''' gier Counter-Strike.
 
<table class="wikitable">
 
<table class="wikitable">
 
<tr>
 
<tr>
Linia 45: Linia 49:
 
<tr>
 
<tr>
 
<td>Głowa</td>
 
<td>Głowa</td>
<td><span style="color: red;">459</span></td>
+
<td><span style="color: red;">460</span></td>
 
<td><span style="color: red;">448</span></td>
 
<td><span style="color: red;">448</span></td>
 
</tr>
 
</tr>
 
<tr>
 
<tr>
 
<td>Klatka pier., ramię</td>
 
<td>Klatka pier., ramię</td>
<td><span style="color: red;">114</span></td>
+
<td><span style="color: red;">115</span></td>
<td><span style="color: red;">111</span></td>
+
<td><span style="color: red;">112</span></td>
 
</tr>
 
</tr>
 
<tr>
 
<tr>
Linia 70: Linia 74:
 
</table>
 
</table>
  
AWSM jest dosyć ciężką bronią. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 210 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Kiedy mamy włączony celownik nasza prędkość wynosi 150 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
+
AWSM jest dosyć ciężką bronią. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 210 jedn./sek., dla CS:GO 200 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Kiedy mamy włączony celownik nasza prędkość wynosi 150 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
 
{{Plusminus
 
{{Plusminus
|zalety=*Ogromne obrażenia(1-2 celne strzały zabijają)
+
|zalety=*Ogromne obrażenia(w wielu przypadkach wystarczy jeden strzał, by zabić)
 
*Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi
 
*Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi
 
*Duża celność na długich dystansach
 
*Duża celność na długich dystansach
 
*Przyzwoity czas przeładowania
 
*Przyzwoity czas przeładowania
|wady=*Ciężko wygrać z większą grupą przeciwników
+
|wady=*Anihilacja grupki przeciwników może sprawić problem
*Karabin powtarzalny (mała szybkostrzelność)
+
*Karabin powtarzalny (mała szybkostrzelność nawet od [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a)
 
*Duża waga
 
*Duża waga
 
*Wysoka cena
 
*Wysoka cena
*Bardzo głośny dźwięk strzału
+
*Bardzo głośny i charakterystyczny dźwięk strzału
 
*Mierna celność w ruchu i bez przybliżenia
 
*Mierna celność w ruchu i bez przybliżenia
 +
*Przez dużą penetrację pocisków nietrudno zranić przez przypadek członka swojej drużyny
 +
*W CS:GO niskie wynagrodzenie za zabicie przeciwnika (100$ za zabójstwo w trybie Turniejowym, 50$ w Uproszczonym zamiast 300$)
 
}}
 
}}
  
Linia 101: Linia 107:
  
 
==Kontrowersje i historia==
 
==Kontrowersje i historia==
Z powodu swej mocy AWSM był często krytykowany przez niektórych graczy. Część z nich uważa tę broń za zbyt silną a jednocześnie bardzo łatwą w użyciu, nazywając ją „działem noob’ów”. Na wielu publicznych serwerach AWSM jest zablokowane lub jest poddane restrykcji. Jednakże przeważająca część graczy, uważa że owszem broń jest wyjątkowo silna ale wymaga dość sporych umiejętności by być sprawnie używaną.
+
Z powodu swej mocy AWSM był często krytykowany przez niektórych graczy. Część z nich uważa tę broń za zbyt silną a jednocześnie bardzo łatwą w użyciu, nazywając ją „działem noob’ów”. Przeciwnicy tej broni twierdzą również, że gdy na serwerze znajdzie się osoba która jest bardzo doświadczona w obsługiwaniu się tą snajperką, to inni gracze z reguły nie mają żadnych szans w starciu z taką osobą. Na wielu publicznych serwerach AWSM jest zablokowane lub jest poddane restrykcji. Jednakże przeważająca część graczy, uważa że owszem broń jest wyjątkowo silna ale wymaga dość sporych umiejętności by być sprawnie używaną.
 
===Zmniejszenie mocy===
 
===Zmniejszenie mocy===
 
AWSM nie jest już tak silne jak było kiedyś. Najmocniejsze wersje AWSM znajdują się we wszystkich częściach serii przed Counter-Strike 1.3. Wtedy to każde trafienie powodowało śmierć przeciwnika. Późniejsze aktualizacje zmniejszyły efektywność broni: Counter-Strike 1.3 spowodował że strzał w nogę przestał być śmiertelnym, Counter-Strike 1.5 wydłużył czas zmiany pomiędzy pistoletem a snajperką dodatkowo zmniejszając celność snajperki bez włączonego przybliżenia. Counter-Strike 1.6 wydłużył czas przybliżenia, co spowodowało sporą krytykę wśród graczy. Mimo iż gracze przyzwyczaili się do dłuższego czasu przybliżenia, czas ten został ostatecznie skrócony. Nową sztuczką używaną przez graczy jest tak zwany „Quick switch” który skraca czas między strzałami, bo usuwa długą animacje przeładowania. Błąd ten został jednak naprawiony w aktualizacji z października 2011.
 
AWSM nie jest już tak silne jak było kiedyś. Najmocniejsze wersje AWSM znajdują się we wszystkich częściach serii przed Counter-Strike 1.3. Wtedy to każde trafienie powodowało śmierć przeciwnika. Późniejsze aktualizacje zmniejszyły efektywność broni: Counter-Strike 1.3 spowodował że strzał w nogę przestał być śmiertelnym, Counter-Strike 1.5 wydłużył czas zmiany pomiędzy pistoletem a snajperką dodatkowo zmniejszając celność snajperki bez włączonego przybliżenia. Counter-Strike 1.6 wydłużył czas przybliżenia, co spowodowało sporą krytykę wśród graczy. Mimo iż gracze przyzwyczaili się do dłuższego czasu przybliżenia, czas ten został ostatecznie skrócony. Nową sztuczką używaną przez graczy jest tak zwany „Quick switch” który skraca czas między strzałami, bo usuwa długą animacje przeładowania. Błąd ten został jednak naprawiony w aktualizacji z października 2011.
 +
===Dedykowane mapy===
 +
AWP dzięki swojej popularności doczekał się map poświęconych właśnie tej broni. Takie mapy są zazwyczaj obszerne, z dużą lub małą ilością osłon. Drużyny odradzają się zdala od siebie, a jedynymi dostępnymi brońmi jest wspomniane AWP, pistolet i [[nóż]]. Na mapach tych można zabijać lub zostać zabitym, rundy na takich mapach nie trwają długo. Te mapy nie są oficjalnymi, ale są świetnym miejscem do nauczenia się strzelania z tej snajperki. Mapy takie mają przedrostek ''awp_'' i są dostępne dla każdej wersji CS'a.
 +
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
 +
===Counter-Strike: Source===
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
 
|-
 
|-
Linia 113: Linia 123:
 
| style="text-align:center"|[[Plik:magnumsniperrifleexpert.jpg]]
 
| style="text-align:center"|[[Plik:magnumsniperrifleexpert.jpg]]
 
| style="text-align:center"|'''''Magnum Sniper Rifle Expert'''''
 
| style="text-align:center"|'''''Magnum Sniper Rifle Expert'''''
| style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając [[AWSM|Magnum Sniper Rifle]]
+
| style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając '''Magnum Sniper Rifle'''
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Snipehunter.jpg‎]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Snipe Hunter'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę
 
|-
 
|-
 
| style="text-align:center"|[[Plik:eyetoeye.jpg]]
 
| style="text-align:center"|[[Plik:eyetoeye.jpg]]
Linia 127: Linia 141:
 
| style="text-align:center"|Zdobądź 2 zabójstwa stojąc w tym samym miejscu i używając snajperki z lunetą
 
| style="text-align:center"|Zdobądź 2 zabójstwa stojąc w tym samym miejscu i używając snajperki z lunetą
 
|}
 
|}
 +
===Counter-Strike: Global Offensive===
 +
{| class="wikitable"
 +
|-
 +
! style="text-align:center"|Obrazek
 +
! style="text-align:center"|Nazwa
 +
! style="text-align:center"|Opis
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:AWP_Expert_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Ekspert AWP'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając '''AWP'''
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Snipe_Hunter_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Łowca snajperów'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Eye_to_Eye_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Oko w oko'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Hip_Shot_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Strzał z biodra'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia
 +
|}
 +
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
*AWSM to jedna z najczęściej używanych broni w serii.
+
===Ogólne===
*AWSM w niemieckiej wersji [[Left 4 Dead 2]] jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek AWSM ma 20, a nie 10, naboi.
+
*AWSM to jedna z najpopularniejszych broni w serii.
*Pliki gry określają broń jako ''awp''.
+
*Pliki gry określają broń jako ''awp''.
*Używając AWSM łatwo jest zdobyć osiągnięcie „Ammo Conservation”.
+
*W starszych grach naboje .338 Lapua Magnum używane przez AWSM są najdroższymi w grze. Koszt to 125$ za magazynek.
*Niektóre serwery zabraniają lub ograniczają używanie tej broni mając na celu zrównoważenie rozgrywki.
+
*AWSM potrafi spenetrować wiele celów. Dzięki temu łatwo jest zdobyć osiągnięcie „Oszczędność amunicji” (ang. ''Ammo Conservation'').
*W [[Counter-Strike]] i [[Counter-Strike: Condition Zero]] model AWSM jest nienaturalnie krótki, niemalże odpowiadający długością [[AK-47]]. Błąd ten został naprawiony w [[Counter-Strike: Source]].
+
*Niektóre serwery blokują tą broń lub poddają restrykcji (czasami restrycji są poddawane wszystkie snajperki oprócz [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a), głównie ilościowej dla danej drużyny. Powody takich decyzji są proste - duże obrażenia i łatwość zabijania z tej broni.
*W Counter-Strike: Source luneta w widoku pierwszoosobowym jest większa niż w widoku trzecioosobowym.
+
*AWSM jest uważany jako broń "dużego ryzyka i wysokich zysków", gdyż jest potężna ale bardzo wolna, jeśli chodzi o szybkostrzelność i czas przeładowania.
*Ta broń jest uważana za broń dużego ryzyka, potrafiącą jednak sowicie wynagrodzić gracza.
+
*AWSM to jedyna broń w Counter-Strike mogąca zabić gracza ze swojej drużyny poprzez strzał w głowę (jeśli friendly fire jest włączony).
 
*Skrót „AWP” można najlepiej wytłumaczyć jako hybrydę Accuracy International AWP(rozmiar w [[GoldSrc]], nazwy w plikach, rozmiar magazynka) i AWSM(kaliber, waga, rozmiar w grach na [[Source]]).
 
*Skrót „AWP” można najlepiej wytłumaczyć jako hybrydę Accuracy International AWP(rozmiar w [[GoldSrc]], nazwy w plikach, rozmiar magazynka) i AWSM(kaliber, waga, rozmiar w grach na [[Source]]).
*AWP w normalnym świecie używa amunicji .243/.308 Winchester Magnum a nie .338 Lapua Magnum.
+
*Accuracy International AWSM zostało użyte przez Kaprala Craig’a Harrison’a z Brytyjskiej Armi do pobicia rekordu najdalszego śmiertelnego strzału. Rekord ten ustanowiono w Afganistanie w listopadzie 2009 roku. Poprzednim posiadaczem wspomnianego rekordu był karabin McMillian TAC-50, który został użyty przez kanadyjskiego strzelca Roba Furlonga.
* Accuracy International AWSM zostało użyte przez Kaprala Craig’a Harrison’a z Brytyjskiej Armi do pobicia rekordu najdalszego śmiertelnego strzału. Rekord ten ustanowiono w Afganistanie w listopadzie 2009 roku. Poprzednim posiadaczem wspomnianego rekordu był karabin McMillian TAC-50, który został użyty przez kanadyjskiego strzelca Roba Furlonga.
+
 
 +
===Counter-Strike i Condition Zero===
 +
*W [[Counter-Strike|CS 1.6]] i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]], model trzecioosobowy AWP jest nienaturalnie krótki; długością odpowiada niemalże [[AK-47 (Counter-Strike)|AK-47]]. Ten błąd wizualny został zażegnany w [[Counter-Strike: Source]].
 +
*[[VIP]] jest jedyną osobą zdolną przetrwać postrzał z AWP w ciało (to zasługa wzmocnionego [[Kamizelka i hełm|pancerza]]). Jednak strzał w głowę spowoduje jego śmierć.
 +
*AWSM nie jest dostępny dla Antyterrorystów na mapach typu [[Zabójstwo]], ale mogą oni go zdobyć od poległych Terrorystów.
 +
*W [[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]] AWP używane przez wrogich NPC nie zadaje maksymalnych obrażeń. Chcąc zastrzelić gracza zawsze korzystają z celownika laserowego i mogą rozczłonkować inne postacie niezależne. Gdy w posiadaniu AWP jest gracz, nie może on nikogo rozczłonkować, ale za to może zabić jednym strzałem.
 +
**W niektórych misjach, NPC z AWP może zabić innego NPC bez rozczłonkowania. Można to zaobserwować w misji [[Hankagai]], gdzie przywódca gangu zabija sprzymierzonego policjanta.
 +
 
 +
===Counter-Strike: Source===
 +
*AWSM w niemieckiej wersji [[Left 4 Dead 2]] jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek AWSM ma 20, a nie 10 naboi.
 +
*Viewmodel jest dużo mniejszy niż wcześniej.
 +
*Użytkownik AWP w widoku trzecioosobowym ładuje nabój do komory, podczas gdy w starszych grach po prostu łuska wypada z broni.
 +
*Mimo że rączka zamka jest po lewej stronie, to w widoku trzecioosobowym postać operuje zamkiem z prawej strony.
 +
*Wygląd kolby nieco różni się od starszych gier.
 +
*Ikonka HUD tej broni jest inna od starszych gier.
 +
 
 +
===Counter-Strike: Global Offensive===
 +
*W ''Global Offensive'' dźwięk strzału jest zapożyczony z niemieckiej wersji ''Left 4 Dead 2''.
 +
*Co dziwne, celownik optyczny zamontowany na tej broni jest najmniejszym celownikiem ze wszystkich snajperek w grze. Posiada także oliwkowy kolor.
 +
*Tak jak jego prawdziwy odpowiednik, AWP w CS:GO miał mieć czarny odcień, jak pokazuje pierwszy trailer gry. Jednak później zmieniono to podczas prac nad tą grą.
 +
*Lufa AWP posiada wyryty napis ''"ACUMEN MULTINATIONAL ENGLAND AKA OAKRIDGE TN"''.
 +
 
 +
==Zestawienie ze [[Scout (Counter-Strike|Scout]]'em==
 +
[[Plik:Scouthud.png|right|250px|link=Scout (Counter-Strike)]]
 +
[[Plik:Scout.png|right|250px|link=Scout (Counter-Strike)]]
 +
===Na korzyść===
 +
*Ogromne obrażenia (AWP potrafi zabić jednym strzałem w prawie każdą część ciała, z wyjątkiem nóg)
 +
*Na dużym dystanie AWP jest dużo celniejsze od Scouta (AWP ma 100% celność zarówno przy strzelaniu w pozycji stojącej czy klęczącej, a Scout jest w 100% precyzyjny tylko przy strzelaniu na kucaka)
 +
===Neutralne===
 +
*Obie bronie to powtarzalne snajperki
 +
*Ta sama pojemność magazynka
 +
*Oba karabiny wyposażono w celowniki optyczne
 +
===Na niekorzyść===
 +
*Minimalnie mniejsza szybkostrzelność (41 strz./min. vs 48 strz./min.)
 +
*Niecelny przy strzałach z biodra
 +
*Wysoka cena ($4750 vs $2750)
 +
*Cięższy
 +
*Dłuższy czas przeładowania (2,5 lub 3,5 sekundy vs 2,3 lub 3 sekundy)
 +
*Mało amunicji w zapasie (30 naboi vs 90 naboi)
 +
*Wyższa cena amunicji ($125 vs $80)
 +
*Głośniejsze strzały
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 179: Linia 257:
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:AWSMwrekachPC.PNG|Członek [[Phoenix Connexion]] trzymający AWSM
+
Grafika:Awp_viewmodel_csgo.png|AWSM (wersja alfa)
 +
Grafika:AWSMwrekachPC.PNG|Członek [[Phoenix Connexion]] trzymający AWSM (BETA)
 +
Grafika:Csgo_awp_fps.png|Członek [[IDF]] trzymający AWSM (wersja obecna)
 +
Grafika:CSGO_AWP_World_Model.jpg|Model AWSM
 
Grafika:AWSMcelownikGO.PNG|Celownik
 
Grafika:AWSMcelownikGO.PNG|Celownik
Grafika:2012-04-15 00002.jpg|Wyposażony w AWSM antyterrorysta eskortuje zakładników do strefy ewakuacji
+
Grafika:Awp_killhud_source.png|Ikonka HUD
 +
Grafika:awmgoiconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 +
Grafika:2012-04-15 00002.jpg|Wyposażony w AWSM antyterrorysta eskortuje zakładników do strefy ewakuacji (BETA)
 +
Grafika:2013-12-13_00001.jpg|Antyterrorysta z AWSM (widok trzecioosobowy)
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
====Skiny====
 +
<gallery>
 +
Grafika:awinfo.png|Skórka domyślna
 +
Grafika:boom.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+BOOM BUM] *
 +
Grafika:graphite.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Graphite Grafit] *
 +
Grafika:lightningstrike.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Lightning+Strike Uderzenie pioruna] *
 +
Grafika:snakecamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Snake+Camo Wężowy kamuflaż]
 +
Grafika:awppitviper.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Pit+Viper Skóra węża]
 +
Grafika:awpsafarimesh.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Safari+Mesh Siatka safari]
 +
Grafika:AWP redline.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Redline Czerwona Linia] *
 +
Grafika:360fx360fe.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Electric+Hive Elektryczny Rój] *
 +
Grafika:AWP_asiimov_market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Asiimov Asiimov] *
 +
Grafika:AWp-dragon-lore-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP+%7C+Dragon+Lore Dragon Lore]
 +
Grafika:AWP Pink DDPAT.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP+%7C+Pink+DDPAT Pink DDPAT]
 +
Grafika:AWP-corticera-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP+Corticera Corticera] *
 +
</gallery>
 +
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 +
 +
==Linki zewnętrzne==
 +
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_Accuracy_International_AWM Accuracy International Arctic Warfare Magnum] na Wikipedii.
 +
*[http://www.imfdb.org/wiki/Accuracy_International_Arctic_Warfare_series#Accuracy_International_Arctic_Warfare_Magnum Accuracy International Arctic Warfare Magnum] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB).
  
 
{{CS}}   
 
{{CS}}   
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Wersja z 18:24, 26 lip 2014

Arctic Warfare Super Magnum
Awinfo.png
Inna nazwa

  • AWM
  • AWSM
  • AWP
Cena $4750
Pochodzenie Wielka Brytania
Używane przez

Właściwości
Odrzut duży
Obrażenia bardzo duże
Magazynek 10
Tryby ognia powtarzalny
Amunicja .338 Lapua Magnum
Szybko-
strzelność
ok. 41 strz./min.
Masa broni
załadowanej
6 kg
Masa pocisku 16.2 gramy
Prędkość wylotowa 3000 stóp/sek.
Energia 7000 dżuli
Czas przeładowania

Broń wysokiego ryzyka i wysokich zysków; okryty niesławą AWP to rozpoznawalny karabin snajperski dzięki charakterystycznej polityce - jeden strzał, jeden trup.

Opis z ekwipunku

Magnum Sniper Rifle, popularnie nazywana AWP (Arctic Warfare Police), AWM (Arctic Warfare Magnum), AWSM (Arctic Warfare Super Magnum) to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.

Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie jest zasilany nabojem .338 Lapua Magnum tylko .243/.308 Winchester (7.62 NATO), dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy.

Spis treści

Ogólnie

AWSM to bardzo potężna snajperka dostępna dla obu drużyn. Swoją sławę zawdzięcza temu, że każde trafienie (poza trafieniem w nogi) zabija przeciwnego gracza. To właśnie dzięki olbrzymiej mocy obalającej zawdzięcza swoją popularność. AWSM jest najpotężniejszą bronią w całej serii Counter-Strike.

Właściwości

Wartości dla wszystkich gier Counter-Strike.

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 460 448
Klatka pier., ramię 115 112
Brzuch 143 140
Noga 86 86
Czerwony kolor oznacza śmiertelny cios.

AWSM jest dosyć ciężką bronią. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 210 jedn./sek., dla CS:GO 200 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Kiedy mamy włączony celownik nasza prędkość wynosi 150 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Ogromne obrażenia(w wielu przypadkach wystarczy jeden strzał, by zabić)
  • Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi
  • Duża celność na długich dystansach
  • Przyzwoity czas przeładowania
  • Anihilacja grupki przeciwników może sprawić problem
  • Karabin powtarzalny (mała szybkostrzelność nawet od Scouta)
  • Duża waga
  • Wysoka cena
  • Bardzo głośny i charakterystyczny dźwięk strzału
  • Mierna celność w ruchu i bez przybliżenia
  • Przez dużą penetrację pocisków nietrudno zranić przez przypadek członka swojej drużyny
  • W CS:GO niskie wynagrodzenie za zabicie przeciwnika (100$ za zabójstwo w trybie Turniejowym, 50$ w Uproszczonym zamiast 300$)

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • W przeciwieństwie do innych snajperek staraj się celować w klatkę piersiową a nie w głowę. Klatka stanowi znacznie większy cel niż głowa a i tak wystarczy jeden strzał by zabić.
  • Na niektórych mapach(na przykład Aztec) można wykonać tak zwane wall-bangi (czyli strzały przez przedmioty, ściany) które przy użyciu AWSM mogą zabrać 60 punktów życia. Ta taktyka wymaga celności, doświadczenia i odrobiny szczęścia.
  • Jeśli masz słaby komputer lub/i kiepski internet spróbuj strzelać w miejsce gdzie twój cel znajdzie się za pół sekundy.
  • Desert Eagle dobrze współgra z AWSM, zwłaszcza jeśli walczysz na krótkim dystansie.
  • W trybie Zabójstwo nie można kupić snajperek półautomatycznych, więc AWSM zastąpi je najlepiej, gdyż dzięki niej możemy zabić VIP’a 1-2 strzałami.

Antytaktyki

  • Nasłuchuj wystrzałów z tej broni. Dźwięk jest bardzo głośny i charakterystyczny.
  • W walce z użytkownikiem AWSM nie stój w miejscu. Jeśli znajdziesz jego pozycję zasyp go ołowiem, strzelając przez ściany i inne obiekty, nie zapominając jednocześnie o ciągłym ruchu. To rozproszy i zdezorientuje wroga.
  • Możesz spróbować strzelić w głowę za pomocą M4A1 lub AK-47, choć jest to dosyć ryzykowne.
  • Unikaj walk na długi dystans. AWSM jest raczej bezużyteczne na krótkim dystansie chyba, że walczysz z doświadczonym graczem który potrafi szybko wycelować.

Kontrowersje i historia

Z powodu swej mocy AWSM był często krytykowany przez niektórych graczy. Część z nich uważa tę broń za zbyt silną a jednocześnie bardzo łatwą w użyciu, nazywając ją „działem noob’ów”. Przeciwnicy tej broni twierdzą również, że gdy na serwerze znajdzie się osoba która jest bardzo doświadczona w obsługiwaniu się tą snajperką, to inni gracze z reguły nie mają żadnych szans w starciu z taką osobą. Na wielu publicznych serwerach AWSM jest zablokowane lub jest poddane restrykcji. Jednakże przeważająca część graczy, uważa że owszem broń jest wyjątkowo silna ale wymaga dość sporych umiejętności by być sprawnie używaną.

Zmniejszenie mocy

AWSM nie jest już tak silne jak było kiedyś. Najmocniejsze wersje AWSM znajdują się we wszystkich częściach serii przed Counter-Strike 1.3. Wtedy to każde trafienie powodowało śmierć przeciwnika. Późniejsze aktualizacje zmniejszyły efektywność broni: Counter-Strike 1.3 spowodował że strzał w nogę przestał być śmiertelnym, Counter-Strike 1.5 wydłużył czas zmiany pomiędzy pistoletem a snajperką dodatkowo zmniejszając celność snajperki bez włączonego przybliżenia. Counter-Strike 1.6 wydłużył czas przybliżenia, co spowodowało sporą krytykę wśród graczy. Mimo iż gracze przyzwyczaili się do dłuższego czasu przybliżenia, czas ten został ostatecznie skrócony. Nową sztuczką używaną przez graczy jest tak zwany „Quick switch” który skraca czas między strzałami, bo usuwa długą animacje przeładowania. Błąd ten został jednak naprawiony w aktualizacji z października 2011.

Dedykowane mapy

AWP dzięki swojej popularności doczekał się map poświęconych właśnie tej broni. Takie mapy są zazwyczaj obszerne, z dużą lub małą ilością osłon. Drużyny odradzają się zdala od siebie, a jedynymi dostępnymi brońmi jest wspomniane AWP, pistolet i nóż. Na mapach tych można zabijać lub zostać zabitym, rundy na takich mapach nie trwają długo. Te mapy nie są oficjalnymi, ale są świetnym miejscem do nauczenia się strzelania z tej snajperki. Mapy takie mają przedrostek awp_ i są dostępne dla każdej wersji CS'a.

Osiągnięcia

Counter-Strike: Source

Obrazek Nazwa obecna Opis
Magnumsniperrifleexpert.jpg Magnum Sniper Rifle Expert Zabij 1000 przeciwników używając Magnum Sniper Rifle
Snipehunter.jpg Snipe Hunter Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę
Eyetoeye.jpg Eye to Eye Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim
Hipshot.jpg Hip Shot Zabij gracza karabinem snajperskim bez patrzenia przez lunetę
Happycamper.jpg Happy Camper Zdobądź 2 zabójstwa stojąc w tym samym miejscu i używając snajperki z lunetą

Counter-Strike: Global Offensive

Obrazek Nazwa Opis
AWP Expert csgo.png Ekspert AWP Zabij 500 przeciwników używając AWP
Snipe Hunter csgo.png Łowca snajperów Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
Eye to Eye csgo.png Oko w oko Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
Hip Shot csgo.png Strzał z biodra Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia

Ciekawostki

Ogólne

  • AWSM to jedna z najpopularniejszych broni w serii.
  • Pliki gry określają tą broń jako awp.
  • W starszych grach naboje .338 Lapua Magnum używane przez AWSM są najdroższymi w grze. Koszt to 125$ za magazynek.
  • AWSM potrafi spenetrować wiele celów. Dzięki temu łatwo jest zdobyć osiągnięcie „Oszczędność amunicji” (ang. Ammo Conservation).
  • Niektóre serwery blokują tą broń lub poddają restrykcji (czasami restrycji są poddawane wszystkie snajperki oprócz Scouta), głównie ilościowej dla danej drużyny. Powody takich decyzji są proste - duże obrażenia i łatwość zabijania z tej broni.
  • AWSM jest uważany jako broń "dużego ryzyka i wysokich zysków", gdyż jest potężna ale bardzo wolna, jeśli chodzi o szybkostrzelność i czas przeładowania.
  • AWSM to jedyna broń w Counter-Strike mogąca zabić gracza ze swojej drużyny poprzez strzał w głowę (jeśli friendly fire jest włączony).
  • Skrót „AWP” można najlepiej wytłumaczyć jako hybrydę Accuracy International AWP(rozmiar w GoldSrc, nazwy w plikach, rozmiar magazynka) i AWSM(kaliber, waga, rozmiar w grach na Source).
  • Accuracy International AWSM zostało użyte przez Kaprala Craig’a Harrison’a z Brytyjskiej Armi do pobicia rekordu najdalszego śmiertelnego strzału. Rekord ten ustanowiono w Afganistanie w listopadzie 2009 roku. Poprzednim posiadaczem wspomnianego rekordu był karabin McMillian TAC-50, który został użyty przez kanadyjskiego strzelca Roba Furlonga.

Counter-Strike i Condition Zero

  • W CS 1.6 i Condition Zero, model trzecioosobowy AWP jest nienaturalnie krótki; długością odpowiada niemalże AK-47. Ten błąd wizualny został zażegnany w Counter-Strike: Source.
  • VIP jest jedyną osobą zdolną przetrwać postrzał z AWP w ciało (to zasługa wzmocnionego pancerza). Jednak strzał w głowę spowoduje jego śmierć.
  • AWSM nie jest dostępny dla Antyterrorystów na mapach typu Zabójstwo, ale mogą oni go zdobyć od poległych Terrorystów.
  • W Deleted Scenes AWP używane przez wrogich NPC nie zadaje maksymalnych obrażeń. Chcąc zastrzelić gracza zawsze korzystają z celownika laserowego i mogą rozczłonkować inne postacie niezależne. Gdy w posiadaniu AWP jest gracz, nie może on nikogo rozczłonkować, ale za to może zabić jednym strzałem.
    • W niektórych misjach, NPC z AWP może zabić innego NPC bez rozczłonkowania. Można to zaobserwować w misji Hankagai, gdzie przywódca gangu zabija sprzymierzonego policjanta.

Counter-Strike: Source

  • AWSM w niemieckiej wersji Left 4 Dead 2 jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek AWSM ma 20, a nie 10 naboi.
  • Viewmodel jest dużo mniejszy niż wcześniej.
  • Użytkownik AWP w widoku trzecioosobowym ładuje nabój do komory, podczas gdy w starszych grach po prostu łuska wypada z broni.
  • Mimo że rączka zamka jest po lewej stronie, to w widoku trzecioosobowym postać operuje zamkiem z prawej strony.
  • Wygląd kolby nieco różni się od starszych gier.
  • Ikonka HUD tej broni jest inna od starszych gier.

Counter-Strike: Global Offensive

  • W Global Offensive dźwięk strzału jest zapożyczony z niemieckiej wersji Left 4 Dead 2.
  • Co dziwne, celownik optyczny zamontowany na tej broni jest najmniejszym celownikiem ze wszystkich snajperek w grze. Posiada także oliwkowy kolor.
  • Tak jak jego prawdziwy odpowiednik, AWP w CS:GO miał mieć czarny odcień, jak pokazuje pierwszy trailer gry. Jednak później zmieniono to podczas prac nad tą grą.
  • Lufa AWP posiada wyryty napis "ACUMEN MULTINATIONAL ENGLAND AKA OAKRIDGE TN".

Zestawienie ze Scout'em

Scouthud.png
Scout.png

Na korzyść

  • Ogromne obrażenia (AWP potrafi zabić jednym strzałem w prawie każdą część ciała, z wyjątkiem nóg)
  • Na dużym dystanie AWP jest dużo celniejsze od Scouta (AWP ma 100% celność zarówno przy strzelaniu w pozycji stojącej czy klęczącej, a Scout jest w 100% precyzyjny tylko przy strzelaniu na kucaka)

Neutralne

  • Obie bronie to powtarzalne snajperki
  • Ta sama pojemność magazynka
  • Oba karabiny wyposażono w celowniki optyczne

Na niekorzyść

  • Minimalnie mniejsza szybkostrzelność (41 strz./min. vs 48 strz./min.)
  • Niecelny przy strzałach z biodra
  • Wysoka cena ($4750 vs $2750)
  • Cięższy
  • Dłuższy czas przeładowania (2,5 lub 3,5 sekundy vs 2,3 lub 3 sekundy)
  • Mało amunicji w zapasie (30 naboi vs 90 naboi)
  • Wyższa cena amunicji ($125 vs $80)
  • Głośniejsze strzały

Galeria

Counter-Strike 1.0

Counter-Strike 1.6

Counter-Strike: Condition Zero

Condition Zero: Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive

Skiny

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Linki zewnętrzne