Edytujesz „Half-Life 2: Episode One”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | <ikony>valve|hl2 | + | {{Medal}} |
+ | <ikony>valve|hl2</ikony> | ||
{{Gra infobox | {{Gra infobox | ||
|grafika=HL2E1.jpg | |grafika=HL2E1.jpg | ||
Linia 22: | Linia 23: | ||
|poprz. gra= [[Half-Life 2: Lost Coast]] | |poprz. gra= [[Half-Life 2: Lost Coast]] | ||
|nast. gra= [[Half-Life 2: Episode Two]] | |nast. gra= [[Half-Life 2: Episode Two]] | ||
− | }} | + | }}'''Half-Life 2: Episode One''' jest pierwszą częścią z trylogii epizodów, kontynuujących historię z wydanego w 2004 roku [[Half-Life 2|Half-Life'a 2]]. Został on stworzony przez [[Valve|Valve Corporation]] i wydany 1 czerwca 2006r, niemal dwa lata po premierze głównej gry. Pierwotnie gra miała nosić podtytuł Aftermath, lecz w międzyczasie Valve przyjęło taktykę wydawania swoich produktów w formie kolejnych epizodów, przez co przemianowano produkcję na Episode One. Podobnie jak Half-Life 2, gra działa w oparciu o silnik [[Source]], wzbogacony o nowe oświetlenie HDR, poprawione systemy animacji i sztucznej inteligencji. 26 maja gra została zaaktualizowana o nowszy silnik gry. |
− | '''Half-Life 2: Episode One''' jest pierwszą częścią z trylogii epizodów, kontynuujących historię z wydanego w 2004 roku [[Half-Life 2|Half-Life'a 2]]. Został on stworzony przez [[Valve|Valve Corporation]] i wydany 1 czerwca 2006r, niemal dwa lata po premierze głównej gry. Pierwotnie gra miała nosić podtytuł Aftermath, lecz w międzyczasie Valve przyjęło taktykę wydawania swoich produktów w formie kolejnych epizodów, przez co przemianowano produkcję na Episode One. Podobnie jak Half-Life 2, gra działa w oparciu o silnik [[Source]], wzbogacony o nowe oświetlenie HDR, poprawione systemy animacji i sztucznej inteligencji. 26 maja gra została zaaktualizowana o nowszy silnik gry. | + | |
Akcja Episode One rozpoczyna się dokładnie w momencie zakończenia Half-Life 2. Wszystkie przedstawione wydarzenia mają miejsce w zrujnowanym w skutek długich walk [[City 17]]. Główny bohater- naukowiec [[Gordon Freeman]] oraz jego towarzyszka, młoda i piękna [[Alyx Vance]], starają się opuścić miasto w czas, walcząc z armią [[Kombinat|Kombinatu]] i pokonując wszelkie przeszkody, które stają im na drodze. | Akcja Episode One rozpoczyna się dokładnie w momencie zakończenia Half-Life 2. Wszystkie przedstawione wydarzenia mają miejsce w zrujnowanym w skutek długich walk [[City 17]]. Główny bohater- naukowiec [[Gordon Freeman]] oraz jego towarzyszka, młoda i piękna [[Alyx Vance]], starają się opuścić miasto w czas, walcząc z armią [[Kombinat|Kombinatu]] i pokonując wszelkie przeszkody, które stają im na drodze. | ||
Linia 44: | Linia 44: | ||
Episode One rozpoczyna się bezpośrednio w momencie eksplozji, gdy gracz zostaje wyrwany z letargu i rąk G-Man'a przez grupkę purpurowych [[Vortigaunt|Vortigauntów]], a następnie teleportowany u podnóża Cytadeli. | Episode One rozpoczyna się bezpośrednio w momencie eksplozji, gdy gracz zostaje wyrwany z letargu i rąk G-Man'a przez grupkę purpurowych [[Vortigaunt|Vortigauntów]], a następnie teleportowany u podnóża Cytadeli. | ||
− | Gordon budzi się przysypany gruzem w okolicach potężnej obcej konstrukcji, następnie napotyka [[Alyx]], która odczuwa wyraźną ulgę z odnalezienia towarzysza. Kobieta kontaktuje się z [[Eli Vance|Elim Vancem]] oraz [[ | + | Gordon budzi się przysypany gruzem w okolicach potężnej obcej konstrukcji, następnie napotyka [[Alyx]], która odczuwa wyraźną ulgę z odnalezienia towarzysza. Kobieta kontaktuje się z [[Eli Vance|Elim Vancem]] oraz [[Issac Kleiner|Isaac'iem Kleinerem]], którzy zdołali w międzyczasie wydostać się z miasta i dotrzeć do bazy rakietowej w [[White Forest]]. Kleiner wyjaśnia, że rdzeń głównego reaktora Cytadeli wydaje się być przeciążony i w każdej chwili może dojść do gigantycznej eksplozji nuklearnej. Wyjaśnia on, że potencjalna reakcja może być wystarczająco silna by zupełnie zrównać z ziemią całe miasto i jedynym sposobem na ocalenie Alyx i Gordona jest ponowne przedostanie się do Cytadeli w celu ustabilizowania rdzenia. Eli, z braku innego wyjścia, niechętnie przytakuje szaleńczemu pomysłowi. |
Główni bohaterowie na powrót wkraczają do wnętrza niebotycznej budowli, która tym razem powoli zaczyna się rozpadać. W pomieszczeniu kontrolnym głównego reaktora, dziewczyna odkrywa, że pozostali przy życiu, wrodzy żołnierze celowo prowadzą do przeciążenia rdzenia. Mają oni w planie otworzyć potężny superportal pomiędzy Ziemią a nadświatem Kombinatu, i potrzebują do tego ogromnej ilości energii, którą można uzyskać jedynie przy eksplozji rdzenia. | Główni bohaterowie na powrót wkraczają do wnętrza niebotycznej budowli, która tym razem powoli zaczyna się rozpadać. W pomieszczeniu kontrolnym głównego reaktora, dziewczyna odkrywa, że pozostali przy życiu, wrodzy żołnierze celowo prowadzą do przeciążenia rdzenia. Mają oni w planie otworzyć potężny superportal pomiędzy Ziemią a nadświatem Kombinatu, i potrzebują do tego ogromnej ilości energii, którą można uzyskać jedynie przy eksplozji rdzenia. | ||
Linia 55: | Linia 55: | ||
W celu zapewnienia bezpieczeństwa ocalałym, główni bohaterowie decydują się na odjazd innym, ostatnim pociągiem. Udaje im się uciec na kilka minut przed detonacją reaktora. Pakiet danych zostaje wysłany i następuje pierwsza faza formowania się super portalu. Jednocześnie, Cytadelę masowo opuszczają [[Advisor|Advisory]] w specjalnie przystosowanych dla nich kapsułach. Niestety, masywna fala uderzeniowa dosięga pociąg, wykolejając go. Obraz staje się jasny a ostatnią rzeczą, którą słyszy gracz, jest dźwięk giętego metalu i Alyx, wypowiadająca imię kompana. | W celu zapewnienia bezpieczeństwa ocalałym, główni bohaterowie decydują się na odjazd innym, ostatnim pociągiem. Udaje im się uciec na kilka minut przed detonacją reaktora. Pakiet danych zostaje wysłany i następuje pierwsza faza formowania się super portalu. Jednocześnie, Cytadelę masowo opuszczają [[Advisor|Advisory]] w specjalnie przystosowanych dla nich kapsułach. Niestety, masywna fala uderzeniowa dosięga pociąg, wykolejając go. Obraz staje się jasny a ostatnią rzeczą, którą słyszy gracz, jest dźwięk giętego metalu i Alyx, wypowiadająca imię kompana. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
==Proces tworzenia== | ==Proces tworzenia== | ||
[[Grafika:3 HL2EP1pcSCRN02.jpg|thumb|200px|right|[[Alyx]] i [[Dog]] podczas rozmowy z naukowcami]] | [[Grafika:3 HL2EP1pcSCRN02.jpg|thumb|200px|right|[[Alyx]] i [[Dog]] podczas rozmowy z naukowcami]] | ||
Linia 86: | Linia 83: | ||
{{przypisy}} | {{przypisy}} | ||
+ | {{Valve}} | ||
+ | |||
{{Wikipedia-en | {{Wikipedia-en | ||
|adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2:_Episode_One | |adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2:_Episode_One | ||
|nazwa=Half-Life_2:_Episode_One}} | |nazwa=Half-Life_2:_Episode_One}} | ||
− | |||
[[Kategoria:Half-Life 2: Episode One]] | [[Kategoria:Half-Life 2: Episode One]] |