Half-Life 2 Beta

Wersja Septuater (dyskusja | edycje) z dnia 10:19, 27 sie 2009
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

Half-Life 2 Beta (znana też jako Half-Life 2 Alpha, wyciek, lub po prostu Beta) to ogólne określenie Half-Life'a 2 na różnych etapach rozwoju, od rozpoczęcia produkcji w 1999 do jej zakończenia w 2004. Część materiałów wyciekła do internetu w skutek ataku hakerskiego, co dało to początek jednej z największych afer w historii branży IT.

Wyciek

Pokaz Half-Life'a 2 na targach E3 w 2003 roku wywołał mnóstwo szumu i pozostawił po sobie bardzo pozytywne wrażenie - otrzymał wiele nagród za najlepsze show. Data premiery została zapowiedziana na wrzesień 2003, jednak została przesunięta. Ktoś włamał się do sieci wewnętrznej Valve'u, poprzez anonimowe połączenie (null session) do Tangis hostującej sieć. Następnie spowodował wyciek kodu źródłowego gry do internetu, na początku września 2003[1][2]. 2 października dyrektor generalny Valve'u, Gabe Newell opublikował na halflife2.net wyjaśnienie w sprawie tego wydarzenia i poprosił użytkowników o pomoc w znalezieniu sprawcy, jeśli to możliwe[3]

W czerwcu 2004 Valve ogłosiło, że FBI schwytało kilka osób podejrzanych podejrzanych o wyciek[4]. Winnym okazał się niemiecki haker Axel Gembe znany jako "Ago", urodzony w 1982 roku[5].

Przypisy