Kategoria:Wrogowie

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
== Ogólne infromacje ==
+
{{Naglowek-kategorii
 +
| obrazek = lordvader.png
 +
| rozmiar = 50px
 +
| cytat = Gdy wróg zaciera ręce, twoja chwila! Miej swoje wolne
 +
| autor = Stanisław Jerzy Lec
 +
}}
  
 
+
[[Kategoria: Half-Life]]
'''Kombinat'''-ang ''Combine'' to rasa obcych która zaatakowała Ziemię kilka lat przed wydarzeniami z Half-Life 2 kiedy to Gordon Freeman "spał przy pracy". Jest to agresywna rasa obcych która dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmują oni lub adaptują technologię planety na której toczą swoje działania (tak się dzieje również z Ziemią i jej mieszkańcami którzy dobrowolnie lub pod przymusem wstępują do Ziemskiej armii Kombinatu).
+
 
+
 
+
== Pochodzenie rasy ==
+
Pierwotnymi "kombajnami" których spotykamy w grze są tak zwani Advisorzy (ang. ''Advisors'') którzy wyglądem przypominają opancerzone larwy much. Niestety, w grze nie zostało wyjaśnione ich pochodzenie, nazwa świata macierzystego ani nie zostały podane żadne inne konkretne informacje
+
 
+
 
+
== Architektura ==
+
Charakterystyczna cechą budynków zniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z metalu, bez żadnych elementów organicznych. Przez to wydaja się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że są zimni jak metal, z których wznoszą swe budowle.
+
 
+
 
+
== Technologia i uzbrojenie ==
+
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż Ziemska. Polegają oni główni na korzystaniu z czytej energii zawartych międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii które można zauważyć w Epizodzie Pierwszym w Cytadeli i które jednocześnie są wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Teraz poświęćmy chwilę samej broni używanej przez Kombinat.
+
 
+
'''Karabin pulsacyjny AR2 (''ang. Pulse Rifle'')''' - Karabin noszący wyraźny wpływ Kombinatu. Strzela energetycznymi, bardzo niebezpiecznymi pociskami, w magazynku mieści się ich 30, a maksymalnie można ich przy sobie mieć 120 (30 w magazynku i 90 w zapasie). Alternatywnym trybem strzału jest wystrzelenie śmiercionośnej kuli energetycznej która gdy tylko dotknie przeciwnika zabija go i dezintergruje. Karabin AR2 jest używany przez Żołnierzy Kombinatu, Elitarnych Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
+
 
+
'''Pistolet maszynowy (ang. ''SMG'')'''- zwykły pistolet maszynowy wyglądem łudząco podobny do broni Heckler&Koch MP7. W magazynku mieści 45 pocisków i 3 granaty, maksymalnie możemy mieć przy sobie 270 pocisków (45 w magazynku i 225 w zapasie). Pistolet będzie towarzyszył nam przez cała grę, niejednokrotnie uratuje nam skórę. Najlepiej nadaję się do eliminowania mniejszych grup przeciwników (np. zombie lub headcraby).
+
Ale jeśli mamy granaty do granatnika to sytuacja zmienia się diametralnie. Wtedy możemy bez problemy niszczyć nawet większe grupy wrogów takie jak np. oddział Żołnierzy Kombinatu czy większe skupisko zombich. Broń jest używana przez Ochronę Cywilną, Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
+
 
+
'''Pistolet 9mm (ang. 9mm Pistol)'''- najzwycznajniejszy w świecie pistolet kaliber 9mm, wyglądem przypominający pistolety marki Walther. W magazynku mieści aż 18 pocisków, maksymalnie możemy mieć 168 "pestek" (18 w magazynku i 150 zapasowych). Pistolet jest pierwszą bronią palną którą będziemy się posługiwali. Przydaje się tylko w skrajnych sytuacjach kiedy to skończyła nam się amunicja do innych, mocniejszych giwer.
+
Broń możemy zdobyć jedynie na funkcjonariuszach Ochrony Cywilnej.
+
 
+
'''Strzelba (ang. ''Shotgun'')'''- Zwykły shotgun, co tu opisywać, chyba każdy wie jak działa ta broń ;). Wyglądem była wzorowana na strzelbie SPAS. W magazynku mieści 6 śrutów a w zapasie możemy mieć maksymalnie 30. Pod przyciskiem alternatywnego strzału kryje się wystrzelenie dwóch śrutów na raz, a co za tym idzie podwojenie obrażeń, ale i tak zwykle wystarczy jeden, celny strzał w głowę z bliskiej odległości by posłać adwersarza na tamten świat. ;)
+

Aktualna wersja na dzień 20:06, 2 lut 2010

Lordvader.png

Kategoria:Wrogowie

Gdy wróg zaciera ręce, twoja chwila! Miej swoje wolne

Stanisław Jerzy Lec

Podkategorie

Poniżej wyświetlono 3 spośród wszystkich 3 podkategorii tej kategorii.

K

R

S