Minerva: Metastasis

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(episode one)
Linia 7: Linia 7:
 
Metastasis 2: 12 marca, 2006<br />
 
Metastasis 2: 12 marca, 2006<br />
 
Metastasis 3 i 4: 1 października 2007
 
Metastasis 3 i 4: 1 października 2007
|gra podstawowa=[[Half-Life 2: Episode Two]]
+
|gra podstawowa=[[Half-Life 2: Episode One]]
 
|tryb gry=singleplayer
 
|tryb gry=singleplayer
 
|obecna wersja=
 
|obecna wersja=

Wersja z 17:31, 12 lip 2011

Minerva: Metastasis
Twórcy Adam Foster
Data wydania Metastasis 1: 2 września 2005

Metastasis 2: 12 marca, 2006
Metastasis 3 i 4: 1 października 2007

Gra podstawowa Half-Life 2: Episode One
Tryb gry singleplayer
Rozmiar 148.35 mb
Download POBIERZ

Minerva: Metastasis to modyfikacja do gry Half-Life 2: Episode One tworzona przez Adama Fostera w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji.

Spis treści

Fabuła

Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera Kombinatu (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie Minervą, zaś bohatera "jej marną namiastką Prometeusza". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Prometeusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do greckiej mitologii.

Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie headcrabów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię pociągów transportowych oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Prometeuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpoczyna ucieczką przez płonące podziemia pełne Zombie oraz zdezorientowane grupy żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Prometeuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity.

Po dotarciu na powierzchnie Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu gunshipa pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje następny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski.

Wideosolucja

Galeria

Linki