Uzbrojenie Kombinatu

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(zmiana kategorii)
m (przeredagowanie)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Stub-korekta|Artykułowi trzeba nadać charakter encyklopedyczny}}
 
{{Stub-korekta|Artykułowi trzeba nadać charakter encyklopedyczny}}
  
== Wyposażenie Kombinatu ==
+
Poniżej znajduje się lista broni, w które wyposażeni są żołnierze [[Kombinat]]u:
'''Karabin pulsacyjny AR2 (ang. ''Pulse Rifle'')''' - Karabin o futurystycznym wyglądzie, wyraźnie widac, że to . Strzela energetycznymi, bardzo niebezpiecznymi pociskami, w magazynku mieści się ich 30, a maksymalnie można ich przy sobie mieć 120 (30 w magazynku i 90 w zapasie). Alternatywnym trybem strzału jest wystrzelenie śmiercionośnej kuli energetycznej która gdy tylko dotknie przeciwnika zabija go i dezintergruje. Karabin AR2 jest używany przez Żołnierzy Kombinatu, Elitarnych Żołnierzy Kombinatu i rzadko Rebeliantów.
+
  
'''Pistolet maszynowy (ang. ''SMG'')'''- zwykły pistolet maszynowy wyglądem łudząco podobny do broni [http://pl.wikipedia.org/wiki/MP7 Heckler & Koch MP7]. W magazynku mieści 45 pocisków i 3 granaty, maksymalnie możemy mieć przy sobie 270 pocisków (45 w magazynku i 225 w zapasie). Pistolet będzie towarzyszył nam przez cała grę, niejednokrotnie uratuje nam skórę. Najlepiej nadaję się do eliminowania mniejszych grup przeciwników (np. zombie lub headcraby). Ale jeśli mamy granaty do granatnika to sytuacja zmienia się diametralnie. Wtedy możemy bez problemy niszczyć nawet większe grupy wrogów takie jak np. oddział Żołnierzy Kombinatu czy większe skupisko zombich. Broń jest używana przez Ochronę Cywilną, Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
+
*'''[[Karabin pulsacyjny|Karabin pulsacyjny AR2]]''' (ang. ''Pulse Rifle'') - karabin o futurystycznym wyglądzie, wyraźnie widac, że to . Strzela energetycznymi, bardzo niebezpiecznymi pociskami, w magazynku mieści się ich 30, a maksymalnie można ich przy sobie mieć 120 (30 w magazynku i 90 w zapasie). Alternatywnym trybem strzału jest wystrzelenie śmiercionośnej kuli energetycznej która gdy tylko dotknie przeciwnika zabija go i dezintergruje. Karabin AR2 jest używany przez Żołnierzy Kombinatu, Elitarnych Żołnierzy Kombinatu i rzadko Rebeliantów.
  
'''Pistolet 9mm (ang. ''9mm Pistol'')'''- najzwyczajniejszy w świecie pistolet kalibru 9mm, wyglądem przypominający pistolet [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_HK_USP#USP_Match Hecker & Koch USP Match]. W magazynku mieści aż 18 pocisków, maksymalnie możemy mieć 168 "pestek" (18 w magazynku i 150 zapasowych). Pistolet jest pierwszą bronią palną którą będziemy się posługiwali. Przydaje się tylko w skrajnych sytuacjach kiedy to skończyła nam się amunicja do innych, mocniejszych giwer. Broń możemy zdobyć jedynie na funkcjonariuszach Ochrony Cywilnej.
+
*'''[[Pistolet maszynowy]] ''' (ang. ''SMG'')- zwykły pistolet maszynowy wyglądem łudząco podobny do broni [http://pl.wikipedia.org/wiki/MP7 Heckler & Koch MP7]. W magazynku mieści 45 pocisków i 3 granaty, maksymalnie możemy mieć przy sobie 270 pocisków (45 w magazynku i 225 w zapasie). Pistolet będzie towarzyszył nam przez cała grę, niejednokrotnie uratuje nam skórę. Najlepiej nadaję się do eliminowania mniejszych grup przeciwników (np. zombie lub headcraby). Ale jeśli mamy granaty do granatnika to sytuacja zmienia się diametralnie. Wtedy możemy bez problemy niszczyć nawet większe grupy wrogów takie jak np. oddział Żołnierzy Kombinatu czy większe skupisko zombich. Broń jest używana przez Ochronę Cywilną, Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
  
'''Strzelba (ang. ''Shotgun'')'''-   Broń wyglądem wzorowana na strzelbie [http://pl.wikipedia.org/wiki/Strzelba_Franchi_SPAS_12 Franchi SPAS-12]. W magazynku mieści 6 sztuk amunicji śrutowej, a w zapasie możemy mieć maksymalnie 30. Pod przyciskiem alternatywnego strzału kryje się wystrzelenie dwóch śrutów na raz, a co za tym idzie podwojenie obrażeń, ale i tak zwykle wystarczy jeden, celny strzał w głowę z bliskiej odległości by posłać adwersarza na tamten świat. Używają ich Żołnierze Kombinatu, oraz w Epizodzie Drugim specjalna ich odmiana, z innym wyglądem i większą ilością punktów życia.
+
*'''[[Pistolet 9mm]]''' (ang. ''9mm Pistol'')- najzwyczajniejszy w świecie pistolet kalibru 9mm, wyglądem przypominający pistolet [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_HK_USP#USP_Match Hecker & Koch USP Match]. W magazynku mieści aż 18 pocisków, maksymalnie może mieć 168 "pestek" (18 w magazynku i 150 zapasowych). Pistolet jest pierwszą bronią palną którą posługuje się Gordon w ''[[Half-Life 2|HL 2]]''. Przydaje się tylko w skrajnych sytuacjach kiedy to skończy się amunicja do innych, mocniejszych giwer. Broń można zdobyć jedynie na funkcjonariuszach [[Ochrona Cywilna|Ochrony Cywilnej]].
  
'''Granat ręczny (ang. ''Hand grenade'')'''-po prostu granat ręczny który pika przed wybuchem. Ma dużą siłę wybuchu dzięki czemu możemy nim zlikwidować pokaźną grupę przeciwników. Granatów używają Zombine i Żołnierze Kombinatu.
+
*'''[[Strzelba SPAS 12 (HL2)|Sprzelba]]''' (ang. ''Shotgun'')-   Broń wyglądem wzorowana na strzelbie [http://pl.wikipedia.org/wiki/Strzelba_Franchi_SPAS_12 Franchi SPAS-12]. W magazynku mieści 6 sztuk amunicji śrutowej, a w zapasie może mieć maksymalnie 30. Pod przyciskiem alternatywnego strzału kryje się wystrzelenie dwóch śrutów na raz, a co za tym idzie podwojenie obrażeń, ale i tak zwykle wystarczy jeden, celny strzał w głowę z bliskiej odległości by posłać adwersarza na tamten świat. Używają ich Żołnierze Kombinatu, oraz w Epizodzie Drugim specjalna ich odmiana, z innym wyglądem i większą ilością punktów życia.
  
== Wyposażenie niekonwencjonalne ==
+
*'''[[Granat ręczny]]''' (ang. ''Hand grenade'') - granat ręczny który pika przed wybuchem. Ma dużą siłę wybuchu dzięki czemu można nim zlikwidować pokaźną grupę przeciwników. Granatów używają Zombine i Żołnierze Kombinatu.
'''Kapsuła Headcrabów (ang ''Headcrab Shell'')'''-Kapsuła która służy do zrzucania headcrabów w różne obszary aby niszczyły środowiska [[Rebelianci|Rebeliantów]] "od środka". Mogą przewozić dowolny rodzaj [[headcrabów|Headcrab]] czyli ''[[zwykły headcrab]], [[szybki headcrab]] i [[trujący headcrab]]''.
+
  
'''Mina (ang. ''Hopper Mine'')'''-mina, która przy bliskim kontakcie z nami lub naszymi sprzymierzeńcami wybucha. Może zadać naprawdę wielkie obrażenia, zmuszając nas do wczytania ostatniego save'a. Można je neutralizować za pomocą [[Gravity Gun|Gravity Guna]]
+
*'''[[Manhack]]''' - małe, latające urządzenie. Porusza się tylko w grupach, może być wypuszczona przez wszystkich przedstawicieli [[Ziemskie Siły Zbrojne Kombinatu|Sił Zbrojnych Kombinatu]]. Potrafi być irytujący głównie z powodu liczebności w niektórych miejscach i małych rozmiarów przez co dość trudno je trafić.
  
'''Manhack'''-małe, latające urządzenie. Porusza się tylko w grupach, może być wypuszczona przez wszystkich przedstawicieli [[Ziemskie Siły Zbrojne Kombinatu|Sił Zbrojnych Kombinatu]]. Potrafi nieźle wkurzyć głównie z powodu liczebności w niektórych miejscach i małych rozmiarów przez co dość trudno je trafić.
+
* '''[[Karabin snajperski Kombinatu]]''' (ang. ''Overwatch Sniper Rifle'') - karabin snajperski o potężnej sile rażenia. Walka z nim (a raczej z jego operatorem) polega na wrzuceniu do okna pomieszczenia, w którym się znajduje, [[granat]]u, gdyż zawsze jest on poza zasięgiem zwykłej broni.
  
'''Karabin snajperski Kombinatu (ang. ''Overwatch Sniper Rifle'')'''-karabin snajperski o potężnej sile rażenia. Znalazł się w spisie broni niekonwencjonalnej z powodu ciekawego sposobu zwalczania go i dlatego, że rzadko się z nim spotkamy. Walczymy z nim (a raczej z jego operatorem) [[granatem|granat]] gdyż zawsze jest on poza zasięgiem zwykłej broni. Podchodzimy do okna w którym stoi snajper i wrzucamy do środka [[granat]]. Jeśli dobrze trafiliśmy to już po niedoszłym naśladowcy Wasilija Zajcewa.
+
==Zobacz też:==
 
+
*[[Technologia bojowa Kombinatu]]
'''Mina energetyczna (ang. ''Rollermine'' )'''-specjalny rodzaj miny który jest groźny tylko dla Gordona (ponieważ nosi on specjalny [[kombinezon HEV]]) i pojazdów którymi się poruszamy. Mina ta korzysta z pole energetycznego którym nas razi. Wpierw toczy się ona w naszym kierunku, a potem trzaska nas wiązką energii. Potrafi tez przyczepić się do samochodu. [[Alyx]], dzięki swojemu urządzeniu [[EMP]] potrafi przeprogramować Rollermine'y tak aby raziły naszych przeciwników.
+
 
+
'''Wieżyczka Kombinatu (ang. ''Sentry Turret'')'''-ot, zwykła wieżyczka której jedynym celem jest zabicie nas. Jedynym sposobem na "uciszenie" jej jest przewrócenie jej [[Gravity Gun|Gravity Gunem]] lub [[granat|granatem]]. W czasie pobytu w Nova Prospekt kilka razy mamy możliwość użycia ich przeciw Żołnierzom Kombinatu.
+
  
 
[[Kategoria:Technologia Kombinatu]]
 
[[Kategoria:Technologia Kombinatu]]
 
[[Kategoria:Uzbrojenie Kombinatu]]
 
[[Kategoria:Uzbrojenie Kombinatu]]

Wersja z 10:57, 27 lip 2009

Do korektya

Ten artykuł wymaga drobnej korekty. Jeśli masz czas pomóż nam i zajmij się tym.

Artykułowi trzeba nadać charakter encyklopedyczny

Poniżej znajduje się lista broni, w które wyposażeni są żołnierze Kombinatu:

  • Karabin pulsacyjny AR2 (ang. Pulse Rifle) - karabin o futurystycznym wyglądzie, wyraźnie widac, że to . Strzela energetycznymi, bardzo niebezpiecznymi pociskami, w magazynku mieści się ich 30, a maksymalnie można ich przy sobie mieć 120 (30 w magazynku i 90 w zapasie). Alternatywnym trybem strzału jest wystrzelenie śmiercionośnej kuli energetycznej która gdy tylko dotknie przeciwnika zabija go i dezintergruje. Karabin AR2 jest używany przez Żołnierzy Kombinatu, Elitarnych Żołnierzy Kombinatu i rzadko Rebeliantów.
  • Pistolet maszynowy (ang. SMG)- zwykły pistolet maszynowy wyglądem łudząco podobny do broni Heckler & Koch MP7. W magazynku mieści 45 pocisków i 3 granaty, maksymalnie możemy mieć przy sobie 270 pocisków (45 w magazynku i 225 w zapasie). Pistolet będzie towarzyszył nam przez cała grę, niejednokrotnie uratuje nam skórę. Najlepiej nadaję się do eliminowania mniejszych grup przeciwników (np. zombie lub headcraby). Ale jeśli mamy granaty do granatnika to sytuacja zmienia się diametralnie. Wtedy możemy bez problemy niszczyć nawet większe grupy wrogów takie jak np. oddział Żołnierzy Kombinatu czy większe skupisko zombich. Broń jest używana przez Ochronę Cywilną, Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
  • Pistolet 9mm (ang. 9mm Pistol)- najzwyczajniejszy w świecie pistolet kalibru 9mm, wyglądem przypominający pistolet Hecker & Koch USP Match. W magazynku mieści aż 18 pocisków, maksymalnie może mieć 168 "pestek" (18 w magazynku i 150 zapasowych). Pistolet jest pierwszą bronią palną którą posługuje się Gordon w HL 2. Przydaje się tylko w skrajnych sytuacjach kiedy to skończy się amunicja do innych, mocniejszych giwer. Broń można zdobyć jedynie na funkcjonariuszach Ochrony Cywilnej.
  • Sprzelba (ang. Shotgun)- Broń wyglądem wzorowana na strzelbie Franchi SPAS-12. W magazynku mieści 6 sztuk amunicji śrutowej, a w zapasie może mieć maksymalnie 30. Pod przyciskiem alternatywnego strzału kryje się wystrzelenie dwóch śrutów na raz, a co za tym idzie podwojenie obrażeń, ale i tak zwykle wystarczy jeden, celny strzał w głowę z bliskiej odległości by posłać adwersarza na tamten świat. Używają ich Żołnierze Kombinatu, oraz w Epizodzie Drugim specjalna ich odmiana, z innym wyglądem i większą ilością punktów życia.
  • Granat ręczny (ang. Hand grenade) - granat ręczny który pika przed wybuchem. Ma dużą siłę wybuchu dzięki czemu można nim zlikwidować pokaźną grupę przeciwników. Granatów używają Zombine i Żołnierze Kombinatu.
  • Manhack - małe, latające urządzenie. Porusza się tylko w grupach, może być wypuszczona przez wszystkich przedstawicieli Sił Zbrojnych Kombinatu. Potrafi być irytujący głównie z powodu liczebności w niektórych miejscach i małych rozmiarów przez co dość trudno je trafić.
  • Karabin snajperski Kombinatu (ang. Overwatch Sniper Rifle) - karabin snajperski o potężnej sile rażenia. Walka z nim (a raczej z jego operatorem) polega na wrzuceniu do okna pomieszczenia, w którym się znajduje, granatu, gdyż zawsze jest on poza zasięgiem zwykłej broni.

Zobacz też: