Uzbrojenie Kombinatu

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

 
(Nie pokazano 41 wersji utworzonych przez 14 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
== Wyposażenie Kombinatu ==
+
{{Korekta|
'''Karabin pulsacyjny AR2 (ang. ''Pulse Rifle'')''' - Karabin noszący wyraźny wpływ Kombinatu. Strzela energetycznymi, bardzo niebezpiecznymi pociskami, w magazynku mieści się ich 30, a maksymalnie można ich przy sobie mieć 120 (30 w magazynku i 90 w zapasie). Alternatywnym trybem strzału jest wystrzelenie śmiercionośnej kuli energetycznej która gdy tylko dotknie przeciwnika zabija go i dezintergruje. Karabin AR2 jest używany przez Żołnierzy Kombinatu, Elitarnych Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
+
*Dodać informację o zadawanych obrażeniach dla granatu z SMG
 +
*Dodać informację o zadawanych obrażeniach dla Manhack}}
  
'''Pistolet maszynowy (ang. ''SMG'')'''- zwykły pistolet maszynowy wyglądem łudząco podobny do broni Heckler&Koch MP7. W magazynku mieści 45 pocisków i 3 granaty, maksymalnie możemy mieć przy sobie 270 pocisków (45 w magazynku i 225 w zapasie). Pistolet będzie towarzyszył nam przez cała grę, niejednokrotnie uratuje nam skórę. Najlepiej nadaję się do eliminowania mniejszych grup przeciwników (np. zombie lub headcraby). Ale jeśli mamy granaty do granatnika to sytuacja zmienia się diametralnie. Wtedy możemy bez problemy niszczyć nawet większe grupy wrogów takie jak np. oddział Żołnierzy Kombinatu czy większe skupisko zombich. Broń jest używana przez Ochronę Cywilną, Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
+
Poniżej znajduje się lista broni, w które wyposażeni są żołnierze [[Kombinat]]u:
  
'''Pistolet 9mm (ang. ''9mm Pistol'')'''- najzwyczajniejszy w świecie pistolet kaliber 9mm, wyglądem przypominający pistolety marki Walther. W magazynku mieści aż 18 pocisków, maksymalnie możemy mieć 168 "pestek" (18 w magazynku i 150 zapasowych). Pistolet jest pierwszą bronią palną którą będziemy się posługiwali. Przydaje się tylko w skrajnych sytuacjach kiedy to skończyła nam się amunicja do innych, mocniejszych giwer. Broń możemy zdobyć jedynie na funkcjonariuszach Ochrony Cywilnej.
+
*'''[[Karabin pulsacyjny|Karabin pulsacyjny AR2]]''' (ang. ''Pulse Rifle'', ''Overwatch Standard Issue Pulse Rifle'') - Karabin szturmowy będący na wyposażeniu [[Overwatch Soldier]]s oraz [[Overwatch Elite]], rzadziej rebeliantów. W magazynku znajduje się 30 pocisków oraz 3 [[kula energii|kule energii]]. W zapasie można posiadać jeszcze 60 sztuk amunicji. Jeden pocisk zadaje 8 pkt. obrażeń, a kula energii powoduje natychmiastową śmierć i dezintegrację trafionego przeciwnika.
  
'''Strzelba (ang. ''Shotgun'')'''- Zwykły shotgun, co tu opisywać, chyba każdy wie jak działa ta broń ;). Wyglądem była wzorowana na strzelbie SPAS. W magazynku mieści 6 śrutów a w zapasie możemy mieć maksymalnie 30. Pod przyciskiem alternatywnego strzału kryje się wystrzelenie dwóch śrutów na raz, a co za tym idzie podwojenie obrażeń, ale i tak zwykle wystarczy jeden, celny strzał w głowę z bliskiej odległości by posłać adwersarza na tamten świat. ;) Używają ich Żołnierze Kombinatu, Elitarni Żołnierze Kombinatu i Egzekutorzy Kombinatu (specjalna odmiana Żołnierzy Kombinatu, mają odmienny wygląd, więcej punktów życia i korzystają tylko ze Strzelb).
+
*'''[[Pistolet maszynowy (HL2)|Pistolet maszynowy]] ''' (ang. ''SMG'')- Zwykły pistolet maszynowy wzorowany na [http://pl.wikipedia.org/wiki/MP7 Heckler & Koch MP7]. SMG jest używane przez [[Civil Protection]], [[Overwatch Soldier]]s i Rebeliantów. W magazynku mieści się 45 nabojów i 3 granaty. W zapasie można posiadać jeszcze 225 nabojów. Jeden pocisk zadaje 3 pkt. obrażeń.
  
'''Granat ręczny (ang. ''Hand grenade'')'''-po prostu granat ręczny który pika przed wybuchem. Ma dużą siłę wybuchu dzięki czemu możemy nim zlikwidować pokaźną grupę przeciwników. Granatów używają Zombine i Żołnierze Kombinatu.  
+
*'''[[Pistolet 9mm]]''' (ang. ''9mm Pistol'')- Pistolet kalibru 9mm wzorowany na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_HK_USP#USP_Match Hecker & Koch USP Match]. Broń używana jedynie przez [[Civil Protection]]. W magazynku mieści się 18 nabojów. W zapasie można posiadać jeszcze 150 nabojów. Jeden pocisk zadaje 5 pkt. obrażeń. We wcześniejszej wersji gry pistolet miał być używany również przez [[Combine Assassin]].
  
 +
*'''[[Strzelba (HL2)|Strzelba]]''' (ang. ''Shotgun'')- Strzelba wzorowana na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Strzelba_Franchi_SPAS_12 Franchi SPAS-12]. Broń używana przez [[Overwatch Soldier]]s oraz w [[Episode Two]] przez [[Overwatch Shotgunner|specjalną odmianę żołnierzy]] , która wyróżnia się nieco inną kolorystyką umundurowania oraz większą ilością HP, specializują się oni w szybkich szturmach, mają na ramieniu znak Overwatch Elite, co świadczy że mogą być na nich kandydatami. W magazynku strzelby mieści się 6 sztuk amunicji śrutowej. W zapasie można posiadać jeszcze 30 nabojów. Pojedynczy strzał zadaje maksymalnie 56 pkt. obrażeń, a podwójny 84 pkt. obrażeń.
  
 +
*'''[[Granat odłamkowy (HL2)|Granat odłamkowy]]''' (ang. ''Hand grenade'') - Granat ręczny. Granat przed eksplozją pika i miga czerwoną lampką. Broń jest używana przez [[Overwatch Soldier]]s oraz [[Zombine]]'ów (Granat Zombine zadaje większe obrażenia). Można posiadać maksymalnie 5 sztuk. Wybuch zadaje maksymalnie 125 pkt. obrażeń. Przydatny w razie potrzeby odparcia ataku licznej grupy przeciwników.
  
== Wyposażenie niekonwencjonalne ==
+
*'''[[Manhack]]''' - Elektroniczne, latające urządzenie Kombinatu, spełniające funkcje zwiadowcy oraz broni. Manhacki zawsze latają w grupie zazwyczaj liczącej 4 sztuki. Głównie służą do oczyszczania niewielkich i ciasnych przestrzeni. Używane są także do zwiadu na obszarach zbyt niebezpiecznych dla [[Skaner]]ów. Manhacki zdolne są do przebijania się przez mniej trwałe przeszkody np. deski.
'''Kapsuła Headcrabów (ang ''Headcrab Shell'')'''-Kapsuła która służy do zrzucania headcrabów w różne obszary aby niszczyły środowiska Rebeliantów "od środka". Mogą przewozić dowolny rodzaj headcrabów czyli ''zwykły headcrab, szybki headcrab i czarny headcrab''.
+
  
'''Mina (ang. ''Hopper Mine'')'''-mina, która przy bliskim kontakcie z nami lub naszymi sprzymierzeńcami wybucha. Może zadać naprawdę wielkie obrażenia, zmuszając nas do wczytania ostatniego save'a. Można je neutralizować za pomocą Gravity Guna
+
* '''[[Overwatch Sniper|Karabin Snajperski Kombinatu]]''' (ang. ''Overwatch Sniper Rifle'') - Stacjonarny karabin snajperski o potężnej sile rażenia. Karabin ma własne, ograniczone źródło zasilania. Wystrzeliwuje pociski podobne do tych, którymi strzela AR2. Obrażenia różnią się w zależności od celu: rebelianci, zombie i headcraby giną po jednym strzale, natomiast gracz otrzymuje około 40 punktów obrażeń. Pociski mają dużą prędkość i siłę obalającą, ale niską wartość przebicia. Świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić celu, jeśli chroni go chociażby płyta z giętej blachy.  
  
'''Manhack'''-mała, latająca maszyna. Porusza się tylko w grupach, może być wypuszczona przez wszystkich przedstawicieli sił zbrojnych Kombinatu. Potrafi nieźle wkurzyć głównie z powodu liczebności w niektórych miejscach i małych rozmiarów przez co dość trudno je trafić.
+
==Zobacz też:==
 +
*[[Technologia bojowa Kombinatu]]
  
'''Karabin snajperski Kombinatu (ang. ''Overwatch Sniper Rifle'')'''-karabin snajperski o potężnej sile rażenia. Znalazł się w spisie broni niekonwencjonalnej z powodu ciekawego sposobu zwalczania go i dlatego, że rzadko się z nim spotkamy. Walczymy z nim (a raczej z jego operatorem) granatem gdyż zawsze jest on poza zasięgiem zwykłej broni. Podchodzimy do okna w którym stoi snajper i wrzucamy do środka granat. Jeśli dobrze trafiliśmy to już po niedoszłym naśladowcy Wasilija Zajcewa ;).
+
[[Kategoria:Technologia Kombinatu]]
 
+
[[Kategoria:Uzbrojenie Kombinatu]]
'''Mina energetyczna (ang. ''Rollermine'' )'''-specjalny rodzaj miny który jest groźny tylko dla Gordona (ponieważ nosi on specjalny kombinezon HEV) i pojazdów którymi się poruszamy. Mina ta korzysta z pole energetycznego którym nas razi. Wpierw toczy się ona w naszym kierunku, a potem trzaska nas wiązką energii. Potrafi tez przyczepić się do samochodu. Alyx, dzięki swojemu urządzeniu EMP potrafi przeprogramować Rollermine'y tak aby raziły naszych przeciwników.
+
 
+
'''Wieżyczka Kombinatu (ang. ''Sentry Turret'')'''-ot, zwykła wieżyczka której jedynym celem jest zabicie nas ;). Jedynym sposobem na "uciszenie" jej jest przewrócenie jej Gravity Gunem lub granatem. Występuje też rodzaj "wiszący" tej wieżyczki, ale różni się on tylko wyglądem i miejscem umieszczenia.
+
 
+
[[Kategoria:Wrogowie]]
+
[[Kategoria:Istoty]]
+
[[Kategoria:Kombinat]]
+
[[Kategoria:Wyposażenie Kombinatu]]
+

Aktualna wersja na dzień 15:32, 25 wrz 2017

Do korektya

Ten artykuł wymaga drobnej korekty. Jeśli masz czas pomóż nam i zajmij się tym.

  • Dodać informację o zadawanych obrażeniach dla granatu z SMG
  • Dodać informację o zadawanych obrażeniach dla Manhack

Poniżej znajduje się lista broni, w które wyposażeni są żołnierze Kombinatu:

  • Karabin pulsacyjny AR2 (ang. Pulse Rifle, Overwatch Standard Issue Pulse Rifle) - Karabin szturmowy będący na wyposażeniu Overwatch Soldiers oraz Overwatch Elite, rzadziej rebeliantów. W magazynku znajduje się 30 pocisków oraz 3 kule energii. W zapasie można posiadać jeszcze 60 sztuk amunicji. Jeden pocisk zadaje 8 pkt. obrażeń, a kula energii powoduje natychmiastową śmierć i dezintegrację trafionego przeciwnika.
  • Pistolet 9mm (ang. 9mm Pistol)- Pistolet kalibru 9mm wzorowany na Hecker & Koch USP Match. Broń używana jedynie przez Civil Protection. W magazynku mieści się 18 nabojów. W zapasie można posiadać jeszcze 150 nabojów. Jeden pocisk zadaje 5 pkt. obrażeń. We wcześniejszej wersji gry pistolet miał być używany również przez Combine Assassin.
  • Strzelba (ang. Shotgun)- Strzelba wzorowana na Franchi SPAS-12. Broń używana przez Overwatch Soldiers oraz w Episode Two przez specjalną odmianę żołnierzy , która wyróżnia się nieco inną kolorystyką umundurowania oraz większą ilością HP, specializują się oni w szybkich szturmach, mają na ramieniu znak Overwatch Elite, co świadczy że mogą być na nich kandydatami. W magazynku strzelby mieści się 6 sztuk amunicji śrutowej. W zapasie można posiadać jeszcze 30 nabojów. Pojedynczy strzał zadaje maksymalnie 56 pkt. obrażeń, a podwójny 84 pkt. obrażeń.
  • Granat odłamkowy (ang. Hand grenade) - Granat ręczny. Granat przed eksplozją pika i miga czerwoną lampką. Broń jest używana przez Overwatch Soldiers oraz Zombine'ów (Granat Zombine zadaje większe obrażenia). Można posiadać maksymalnie 5 sztuk. Wybuch zadaje maksymalnie 125 pkt. obrażeń. Przydatny w razie potrzeby odparcia ataku licznej grupy przeciwników.
  • Manhack - Elektroniczne, latające urządzenie Kombinatu, spełniające funkcje zwiadowcy oraz broni. Manhacki zawsze latają w grupie zazwyczaj liczącej 4 sztuki. Głównie służą do oczyszczania niewielkich i ciasnych przestrzeni. Używane są także do zwiadu na obszarach zbyt niebezpiecznych dla Skanerów. Manhacki zdolne są do przebijania się przez mniej trwałe przeszkody np. deski.
  • Karabin Snajperski Kombinatu (ang. Overwatch Sniper Rifle) - Stacjonarny karabin snajperski o potężnej sile rażenia. Karabin ma własne, ograniczone źródło zasilania. Wystrzeliwuje pociski podobne do tych, którymi strzela AR2. Obrażenia różnią się w zależności od celu: rebelianci, zombie i headcraby giną po jednym strzale, natomiast gracz otrzymuje około 40 punktów obrażeń. Pociski mają dużą prędkość i siłę obalającą, ale niską wartość przebicia. Świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić celu, jeśli chroni go chociażby płyta z giętej blachy.

[edytuj] Zobacz też: