AK-47 (CS)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(taka tam rozbudowa)
Linia 2: Linia 2:
 
{{BronCS infobox
 
{{BronCS infobox
 
|grafika=Ak47cziconbuy.png
 
|grafika=Ak47cziconbuy.png
|altname=brak
+
|altname=
 
|cena=<p></p>
 
|cena=<p></p>
 
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S)
 
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S)
Linia 18: Linia 18:
 
|energia=1992 dżuli
 
|energia=1992 dżuli
 
|uzycie=[[Terroryści]]
 
|uzycie=[[Terroryści]]
|przeladowanie=3 sekundy
+
|przeladowanie=2.5 sekundy
 
}}
 
}}
  
'''AK-47''' (właściwie '''CV-47''') - karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
+
'''AK-47''', w większości gier nazywany '''CV-47''' - karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
AK-47 to bardzo mocny karabin udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike.
+
AK-47 to bardzo mocny karabin automatyczny udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike.
  
 
==Właściwości==
 
==Właściwości==
Linia 58: Linia 58:
 
<tr>
 
<tr>
 
<th colspan="3">
 
<th colspan="3">
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
 
</th>
 
</th>
 
</tr>
 
</tr>
Linia 90: Linia 90:
 
* Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok. Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą.
 
* Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok. Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą.
 
* Na średnim dystansie, jeśli masz mały celownik, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Przy tej metodzie na małych dystansach bardzo łatwo będzie strzelić w głowę.
 
* Na średnim dystansie, jeśli masz mały celownik, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Przy tej metodzie na małych dystansach bardzo łatwo będzie strzelić w głowę.
 +
* Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność.
  
 
==Antytaktyki==
 
==Antytaktyki==
Linia 111: Linia 112:
 
| style="text-align:center"|'''''CV-47 Expert'''''
 
| style="text-align:center"|'''''CV-47 Expert'''''
 
| style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając '''CV-47'''
 
| style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając '''CV-47'''
 +
|}
 +
 +
===Counter-Strike: Global Offensive===
 +
====Dot. broni====
 +
{| class="wikitable"
 +
|-
 +
! style="text-align:center"|Obrazek
 +
! style="text-align:center"|Nazwa
 +
! style="text-align:center"|Opis
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:AK-47_Expert_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''AK-47 Expert'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając '''AK-47'''
 
|}
 
|}
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
*AK-47 występujący w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' jest zmodyfikowaną wersją z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z karabinu usunięto latarkę, zmieniono animacje, końcówkę sprężyny powrotnej oraz tekstury. Dźwięk strzału również został przeniesiony z wyżej wymienionej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy.
+
*AK-47 występujący w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' jest zmodyfikowaną wersją z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy.
 
*Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w ''Global Offensive'' gracz napina zamek po wymianie magazynków.
 
*Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w ''Global Offensive'' gracz napina zamek po wymianie magazynków.
 
*Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach.
 
*Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach.
 
*Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
 
*Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
 
*Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder. Antyterroryści natomiast trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba.
 
*Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder. Antyterroryści natomiast trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba.
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami podanymi wcześniej.
+
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
 
*AK-47 używane przez postacie niezależne w ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'' nie posiada kolby.
 
*AK-47 używane przez postacie niezależne w ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'' nie posiada kolby.
 +
*AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock|Glock 18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]].
 +
*Ikonka zabójstwa AK-47 z ''[[Counter-Strike: Source]]'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD.
 +
*W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 161: Linia 178:
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:AK47_(PRE-ALPHA).PNG|AK-47 trzymany przez gracza (Pre-Alfa)
+
Grafika:earlyAk47goiconbuy.PNG|Wczesna ikonka z menu kupowania broni
Grafika:Global_Offensive_AK47.PNG|AK-47 trzymany przez gracza (Alfa i Beta)
+
Grafika:AK47_(PRE-ALPHA).PNG|Wczesna wersja AK-47
 +
Grafika:Ak47 kill hud source.png|Ikonka HUD
 +
Grafika:Ak47goiconbuy.PNG|Ikonka z menu kupowania broni
 +
Grafika:Global_Offensive_AK47.PNG|Model AK-47
 
Grafika:AKMwrekachGIGN.PNG|Antyterrorysta z [[GIGN]] trzymający AK-47
 
Grafika:AKMwrekachGIGN.PNG|Antyterrorysta z [[GIGN]] trzymający AK-47
Grafika:Ctrozbraja.PNG|Antyterrorysta z AK-47 rozbraja bombę
+
Grafika:Ctrozbraja.PNG|Antyterrorysta wyposażony w AK-47 rozbraja bombę
 
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6
 
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6
 
</gallery>
 
</gallery>

Wersja z 17:58, 6 paź 2012

AK-47 (CS)
Ak47cziconbuy.png
Cena

  • $2500 (CS, CS:CZ, CS:S)
  • $2700 (CS:GO)
Pochodzenie ZSRR
Używane przez Terroryści
Właściwości
Odrzut duży
Obrażenia duże
Magazynek 30
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja 7.62x39mm
Szybko-
strzelność
600 strz./min.
Masa broni
załadowanej
4.79 kg
Masa pocisku 7.9 gramów
Prędkość wylotowa 2329 stóp/sek.
Energia 1992 dżuli
Czas przeładowania 2.5 sekundy

AK-47, w większości gier nazywany CV-47 - karabin automatyczny występujący w grach z serii Counter-Strike.

Spis treści

Ogólnie

AK-47 to bardzo mocny karabin automatyczny udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike.

Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 143 111
Klatka pier., ramię 35 27
Brzuch 44 34
Noga 26 26
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

AK-47 jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. W Counter-Strike: Global Offensive szybkość poruszania się zmniejszono do 215 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask)
  • Krótki czas przeładowania
  • Świetna penetracja pocisku
  • Niezła szybkostrzelność
  • Duża celność pierwszego strzału
  • Atrakcyjna cena
  • Kiepska celność przy dłuższych seriach
  • Duży odrzut
  • Szybkostrzelność mniejsza niż u M4A1

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarta kula wzwyż będzie miała mały współczynnik trafienia, gdyż broń ma duży odrzut.
  • Początkujący gracze często strzelają z Kałasznikowa "na pałę", aż do wyczerpania amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami i próbując zachować mały odrzut.
  • Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność.
  • Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust.
  • Gdy gracz stoi w miejscu, pierwszy strzał z tej broni jest zawsze bardzo dokładny, co pozwala na zdejmowanie przeciwników nawet na dużym dystansie. Możesz nawet zabijać niczym snajper.
  • Strzelając pełną parą, celuj w brzuch (dla gry w trybie offline) lub w nogi (dla gry w trybie online).
  • Na małym dystansie możesz strzelać ile wlezie.
  • Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok. Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą.
  • Na średnim dystansie, jeśli masz mały celownik, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Przy tej metodzie na małych dystansach bardzo łatwo będzie strzelić w głowę.
  • Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność.

Antytaktyki

  • Używaj broni dużego zasięgu przeciw użytkownikom tej broni.
  • Unikaj wszelkiego kontaktu z jej użytkownikami na małym dystansie.
  • Korzystaj z granatów błyskowych, aby zmusić ich do wycofania się.
  • Biegnij na niego z dwoma towarzyszami, wtedy wróg będzie musiał strzelać długą serią i poradzić sobie z dużym odrzutem.
  • Pozwól im strzelać na średnim dystansie. Po czwartym strzale ich broń będzie niecelna.
  • Cały czas pozostawaj w ruchu, aby uniknąć śmiertelną serię.

Osiągnięcia

Counter-Strike: Source

Dot. broni

Obrazek Nazwa Opis
Cv47expert.jpg CV-47 Expert Zabij 1000 przeciwników używając CV-47

Counter-Strike: Global Offensive

Dot. broni

Obrazek Nazwa Opis
AK-47 Expert csgo.png AK-47 Expert Zabij 1000 przeciwników używając AK-47

Ciekawostki

  • AK-47 występujący w Counter-Strike: Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w Left 4 Dead 2, jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy.
  • Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w Global Offensive gracz napina zamek po wymianie magazynków.
  • Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach.
  • Rosyjski Specnaz w Counter-Strike: Condition Zero nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest M4A1, czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
  • Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder. Antyterroryści natomiast trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba.
  • AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach G3SG/1 oraz Steyr Scout. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako 7.62mm, stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
  • AK-47 używane przez postacie niezależne w Deleted Scenes nie posiada kolby.
  • AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w Counter-Strike: Global Offensive, których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: Glock 18, Desert Eagle, Five-seveN, M1014, MAC-10 i M249.
  • Ikonka zabójstwa AK-47 z Counter-Strike: Source została wykorzystana w Counter-Strike: Global Offensive również jako ikonka HUD.
  • W Global Offensive AK-47 i Bizon posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania.

Galeria

Counter-Strike 1.0

Counter-Strike 1.6

Counter-Strike: Condition Zero

Condition Zero: Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive