Black Mesa (modyfikacja)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(BM:S ma być dla każdego z Source Base 2007 (który jest za darmo))
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
 
|twórcy=Black Mesa Team
 
|twórcy=Black Mesa Team
 
|data wydania=14 wrzesień 2012
 
|data wydania=14 wrzesień 2012
|gra podstawowa=dowolna gra na silniku [[Source]]
+
|gra podstawowa=Source SDK Base 2007
 
|tryb gry=singleplayer/multiplayer
 
|tryb gry=singleplayer/multiplayer
 
|obecna wersja=
 
|obecna wersja=
|rozmiar=
+
|rozmiar=ok. 3,1 GB
|download=}}
+
|download=
 
+
}}
 
{{Cytat|"Run. Think. Shoot. Live. Source."|Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a}}
 
{{Cytat|"Run. Think. Shoot. Live. Source."|Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a}}
'''Black Mesa''' (wcześniej: '''Black Mesa: Source''') - modyfikacja gry [[Half-Life 2]] będąca w fazie przygotowań, remake gry [[Half-Life]]. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika [[Source]]. Dzięki wykorzystaniu tego engine'u będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry.
 
  
30 listopada 2008 pojawił się trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w 2009 roku.
+
'''Black Mesa''' (wcześniej: '''Black Mesa: Source''') - modyfikacja gry [[Half-Life 2]], remake gry [[Half-Life]]. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika [[Source]]. Dzięki wykorzystaniu tego silnika będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry.  
  
Jednak 7 grudnia 2009 na oficjalnym forum '''Black Mesa''' pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że nalezy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informacja została podana przez użytkownika "cman2k", project leadera projektu.
+
Pierwsza wersja moda ukazała się 14 września 2012 roku. Zawiera ona 14 rozdziałów z oryginalnej gry, bez tych rozgrywających się w świecie [[Xen]]. Przypuszcza się, że rozdziały rozgrywające się we wspomnianym świecie zostaną wydane później lub wydane jako osobny projekt<ref>[http://www.cdaction.pl/news-28607/black-mesa-konkretna-data-premiery-remakeu-half-lifea.html Black Mesa: Konkretna data premiery remake´u Half-Life´a]</ref>.
  
 
==Rozwój==
 
==Rozwój==
Linia 28: Linia 27:
 
Obecnie zespół liczy 40 osób składających się z projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału.
 
Obecnie zespół liczy 40 osób składających się z projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału.
  
Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, ale teraz używa jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie z latarki. Zespół tworzący moda nie planuje dalszych upgrade'ów silnika. Wymagana będzie jedynie dowolna gra działająca na silniku Source.
+
Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, jednak później użyto jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie z latarki.
  
Planuje się, że Black Mesa będzie darmowa i możliwa do ściągnięcia z internetu po ukończeniu prac. Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. Trailer z 2008 roku przewidywał wydanie moda w późnym 2009 roku, jednak wiosną tego samego roku data została zmieniona na , w którą prace zostaną ukończone. Ostateczna data premiery moda została wyznaczona na 14 września 2012 roku, jednak zabraknie w niej rozdziałów rozgrywających się w świecie [[Xen]].
+
Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. 30 listopada 2008 pojawił się drugi trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w poźnym 2009 roku, jednak 7 grudnia tego samego roku na oficjalnym forum '''Black Mesa''' pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że należy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informację podał użytkownika "cman2k", project leader projektu. Przez długi czas premiera modyfikacji pozostawała nieznana, ostatecznie wyznaczono ją na 14 września 2012 roku.  
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 46: Linia 45:
 
*[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów]
 
*[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów]
 
*[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer]
 
*[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer]
 +
 +
==Przypisy==
 +
<references/><noinclude>[[Kategoria:Elementy strony]]</noinclude>
  
 
{{Wikipedia-en
 
{{Wikipedia-en

Aktualna wersja na dzień 16:36, 8 gru 2013

Black Mesa (modyfikacja)
Black-mesa-logo.png
Twórcy Black Mesa Team
Data wydania 14 wrzesień 2012
Gra podstawowa Source SDK Base 2007
Tryb gry singleplayer/multiplayer
Rozmiar ok. 3,1 GB

"Run. Think. Shoot. Live. Source."

Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a

Black Mesa (wcześniej: Black Mesa: Source) - modyfikacja gry Half-Life 2, remake gry Half-Life. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika Source. Dzięki wykorzystaniu tego silnika będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry.

Pierwsza wersja moda ukazała się 14 września 2012 roku. Zawiera ona 14 rozdziałów z oryginalnej gry, bez tych rozgrywających się w świecie Xen. Przypuszcza się, że rozdziały rozgrywające się we wspomnianym świecie zostaną wydane później lub wydane jako osobny projekt[1].

Spis treści

[edytuj] Rozwój

Podczas wydania Half-Life 2 w 2004 roku Valve wydało ponownie kilka poprzednich tytułów ich produkcji przeportowanych na ich nowy silnik Source, w tym przyjętą przez krytyków grę Half-Life z 1998 roku pod nazwą Half-Life: Source. Graficznie silnik Source jest bardziej zaawansowany niż GoldSrc użyty w oryginale. Nowością w Half-Life: Source był silnik fizyczny Havok (w ograniczonym zakresie) oraz ulepszone oświetlenie i woda. Układ map, modele i tekstury pozostały niezmienione.

Gdy fani Half-Life rozczarowali się wydanym Half-Life: Source (który nie wykorzystywał w pełni możliwości stworzonego na potrzeby Half-Life 2 silnika Source), wtedy narodził się projekt stworzenia modu Black Mesa.

[...] istnienie Black Mesa: Source opiera się na założeniu, że Half-Life: Source nie wykorzystał kredytu zaufania fanów serii, nie dorównując oryginalnej grze... Black Mesa ma na celu zrekonstruowanie pierwowzoru, dając mu nowy kształt i możliwości.


Screen z rozdziału Surface Tension w Half-Life (na górze) i ta sama scena w modzie Black Mesa (na dole)

Black Mesa zrodziła się z dwóch oddzielnych modów - LeakFree (rozpoczęty we wrześniu 2004) i Half-Life: Source Overhaul Project (rozpoczęty miesiąc później), które miały ten sam cel - stworzenie remake'u gry Half-Life na silniku Source. Potem oba zespoły tworzące wymienione mody połączyły się ze sobą w 13-stoosobowy zespół i zaczęły pracować nad jedną modyfikacją nazwaną później Black Mesa: Source. Przyrostek Source został później usunięty pod prośbą Valve, aby uniknąć kłopotliwych pytań czy jest to produkt tejże firmy czy nie.

Obecnie zespół liczy 40 osób składających się z projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału.

Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, jednak później użyto jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie z latarki.

Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. 30 listopada 2008 pojawił się drugi trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w poźnym 2009 roku, jednak 7 grudnia tego samego roku na oficjalnym forum Black Mesa pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że należy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informację podał użytkownika "cman2k", project leader projektu. Przez długi czas premiera modyfikacji pozostawała nieznana, ostatecznie wyznaczono ją na 14 września 2012 roku.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Linki

[edytuj] Przypisy

  1. Black Mesa: Konkretna data premiery remake´u Half-Life´a

Ta strona zawiera treści z angielskiej Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Black_Mesa_(video_game). Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.