Dust

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (autor w csgo)
(Przebudowa+rozbudowa)
Linia 4: Linia 4:
 
|typ=[[Podkładanie Bomby]]  
 
|typ=[[Podkładanie Bomby]]  
 
|autorcs=<p></p>
 
|autorcs=<p></p>
*David "DaveJ" Johnston (mapa)
+
*David "DaveJ" Johnston
*MacMan (tekstury)
+
*MacMan
|autorcz=Ritual Entertainment  
+
|autorcz=[[Ritual Entertainment]]
|autorcss=<p></p>
+
|autorcss=[[Valve Corporation]]
*Valve Corporation
+
|autorcsgo=''Valve Corporation''
*Kirsten Perry (concept art)
+
*Ido Magal (concept art)
+
|autorcsgo=Valve Corporation
+
 
}}
 
}}
  
'''Dust''' ('''''de_dust''''') to oficjalna mapa typu [[Podkładanie Bomby]] i pierwsza mapa z serii '''dust'''.
+
'''Dust''' ('''''de_dust''''') to oficjalna mapa typu [[Podkładanie Bomby]] i pierwsza mapa z serii '''Dust'''. Pojawia się w każdej części gry [[Counter-Strike]].
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
Akcja jest osadzona w mieście znajdującym się na Bliskim Wschodzie. Na mapie znajdują się dwa bombsite'y - jeden koło respawnu Antyterrorystów i jeden obok otwartej przestrzeni.
+
Akcja jest osadzona w mieście znajdującym się na Bliskim Wschodzie. Na mapie znajdują się dwa Bombsite'y - jeden koło respawnu ''Antyterrorystów'', a drugi na otwartej przestrzeni w pobliżu.
  
 
==Oficjalny opis==
 
==Oficjalny opis==
 
'''[[Antyterroryści]]''': Ochroń skrzynie z bronią biologiczną przed Terrorystami. Jeżeli przeciwnicy podłożą bombę twoim zadaniem jest ją rozbroić.
 
'''[[Antyterroryści]]''': Ochroń skrzynie z bronią biologiczną przed Terrorystami. Jeżeli przeciwnicy podłożą bombę twoim zadaniem jest ją rozbroić.
  
'''[[Terroryści]]''':Terrorysta niosący C4 musi donieść i podłożyć ładunek obok jednej z dwóch skrzyń.
+
'''[[Terroryści]]''':Terrorysta niosący C4 musi donieść i podłożyć ładunek obok jednej z dwóch skrzyń zawierających niebezpieczne chemikalia.
  
Inne Spostrzeżenia: Są dwa miejsca w których może zostać podłożona bomba.
+
'''Inne Spostrzeżenia''': Są dwa miejsca w których może zostać podłożona bomba.
  
 
==Rozwój==
 
==Rozwój==
 
===Counter-Strike 1.0===
 
===Counter-Strike 1.0===
Dave Johnston znalazł wszesne screenshoty pewnej mapy z Team Fortress 2: Brotherhood of Arms i chciał ją odtworzyć. Jess Cliffe namówił go, żeby skontaktował się z MacMan'em, który odtworzyłby tekstury na bazie screenshotów. Początkowo mapę nazwano ''cs_destiny'', odtworzono wiele elementów z tych obrazków, jak i również wyjątkowe miejsca, które ciągle zmieniano. Potem zostały dodane tzw. bombsite'y. Podczas testów mapy zmieniono jej nazwę na ''de_dust''.
+
''Dave Johnston'' znalazł wczesne zdjęcia pewnej mapy z ''Team Fortress 2: Brotherhood of Arm's'' i chciał ją odtworzyć. ''Jess Cliffe'' namówił go do skontaktowania się z ''MacMan'em'', który odtworzyłby tekstury na bazie owych zdjęć. Początkowo mapę nazwano ''cs_destiny'', odtworzono wiele elementów zawartych na fotografiach, a także dodano kilka nowych miejsc, poddawanych jednak dosyć częstym edycjom. W późniejszym czasie dodano tzw. bombsite'y a mapę przerobiono. Podczas testów nazwę mapy zmieniono na ''de_dust''.
  
 
===Counter-Strike 1.6===
 
===Counter-Strike 1.6===
Niektóre graffiti zostały usunięte, a słońce stało się mniej żółte.
+
Mapa została edytowana przez [[Valve]]. Niektóre graffiti i niektóre drobne przedmioty zostały usunięte. Dodatkowo nadano słońcu bardziej realistyczny, ciemniejszy odcień.
  
===Condition Zero===
+
===Counter-Strike: Condition Zero===
Ritual Entertainment przerobiło mapę i nazwało ją "de_dust_cz". Tekstury zostały zmienione na te znane z misji Recoil z gry Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes. Słońce świeci teraz białym promieniem. Dodatkowo pojawia się kilka szczegółów wizualnych dotyczących mapy na przykład sklepiki, beczki itd.
+
''Ritual Entertainment'' przerobiło mapę i nazwało ją ''de_dust_cz''. Tekstury zostały zmienione, na te znane z misji [[Recoil]] z gry [[Condition Zero Deleted Scenes|Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes]]. W tej werscji słońce świeci białym odcieniem (zamiast zółtawym). Dodatkowo na mapie pojawia się kilka drobnych przedmiotów na przykład sklepiki, beczki itd.
  
 
===Counter-Strike: Source===
 
===Counter-Strike: Source===
Valve całkowicie przerobiło mapę, głównie opierając się na concept artach wykonanych przez Kirsten Perry i Ido Magala dotyczących architektury.
+
''Valve'' przeniosło mapę na silnik [[Source]], opierając się głównie na concept art'ach wykonanych przez ''Kirsten Perry'' i ''Ido Magala'' dotyczących architektury użytej w mapie. Znowu zmieniono jasność i oświetlenie mapy, powracając do odcieni żółtobeżowych. Dodatkowo dodano nowy element wystroju - palmy.
  
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
W tej wersji valve przeniosło bomb-site b z respawnu antyterrorystów, bliżej przejścia na środek mapy.
+
W tej wersji największą zmianą uczynioną przez ''Valve'' jest przeniesienie Bombsite'a B z respawnu antyterrorystów, na miejsce położone bliżej środka mapy(które znajduje się w pobliżu dawnej lokalizacji Bombsite'a).
Dodano także deski umożliwiające przejście nad zejściem do tunelu, w którym z kolei dodano wyjście na wyższy poziom mapy.
+
 
 +
Dodano także deski umożliwiające przejście nad zejściem do tunelu. Poza tym dodano nową ścieżkę dzięki której gracze w tunelu mogą przejść na wyższy poziom, do świątyni.
 +
 
 
Mapa w tej wersji jest bardziej szczegółowa, zmieniła się architektura otoczenia. Przedstawia centrum jakiegoś arabskiego miasteczka, do którego wszystkie drogi wjazdowe są zablokowane.
 
Mapa w tej wersji jest bardziej szczegółowa, zmieniła się architektura otoczenia. Przedstawia centrum jakiegoś arabskiego miasteczka, do którego wszystkie drogi wjazdowe są zablokowane.
Następną rzeczą, która uległa zmianą jest kolorystyka. Mapa nie jest już "żółta". Bardziej przypomina mapy z gry Battlefield 3 niż swoje poprzedniczki.
+
Następną rzeczą, która uległa zmianą jest kolorystyka. Mapa nie jest już "żółta". Bardziej przypomina mapy z gry [[wpl:Battlefield 3|Battlefield 3]] niż swoje poprzedniczki.
  
==Taktyka==
 
* Nie chodź zbyt często tunelem dolnym, gdyż bardzo łatwo jest tam zginąć.
 
* Jeśli idziesz tunelem górnym, to po wejściu do niego wybieraj drogę na lewo, gdyż rzadko jest pilnowana przez Antyterrorystów.
 
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
 +
===Counter-Strike: Source===
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
 
|-
 
|-
Linia 59: Linia 56:
 
| Wygraj 100 rund na mapie ''[[Dust|de_dust]]''
 
| Wygraj 100 rund na mapie ''[[Dust|de_dust]]''
 
|}
 
|}
 +
===Counter-Strike: Global Offensive===
 +
{| class="wikitable"
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|Obrazek
 +
| style="text-align:center"|Nazwa
 +
| style="text-align:center"|Opis
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Dust Map Veteran csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Weteran mapy Dust'''''
 +
| style="text-align:center"|Wygraj 100 rund na mapie [[Dust]]
 +
|}
 +
==Ciekawostki==
 +
*W ''CS:GO'' model i dźwięki helikoptera pojawiającego się na początku rundy przy respawnie ''Antyerrorystów'', pochodzą z gry [[Left 4 Dead 2]], z kampanii [[W centrum zarazy]].
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 91: Linia 101:
  
 
==Zobacz także==
 
==Zobacz także==
* [[Dust2]]
+
*[[Dust2]]
 
+
*[[C4]]
 
{{CS}}
 
{{CS}}
  
 
[[Kategoria:Mapy w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Mapy w Counter-Strike]]

Wersja z 13:19, 22 lis 2014

Dust
Dedustinfobox.jpg
Typ Podkładanie Bomby
Autor (CS)

  • David "DaveJ" Johnston
  • MacMan
Autor (CZ) Ritual Entertainment
Autor (CSS) Valve Corporation
Autor (CS:GO) Valve Corporation

Dust (de_dust) to oficjalna mapa typu Podkładanie Bomby i pierwsza mapa z serii Dust. Pojawia się w każdej części gry Counter-Strike.

Spis treści

Ogólnie

Akcja jest osadzona w mieście znajdującym się na Bliskim Wschodzie. Na mapie znajdują się dwa Bombsite'y - jeden koło respawnu Antyterrorystów, a drugi na otwartej przestrzeni w pobliżu.

Oficjalny opis

Antyterroryści: Ochroń skrzynie z bronią biologiczną przed Terrorystami. Jeżeli przeciwnicy podłożą bombę twoim zadaniem jest ją rozbroić.

Terroryści:Terrorysta niosący C4 musi donieść i podłożyć ładunek obok jednej z dwóch skrzyń zawierających niebezpieczne chemikalia.

Inne Spostrzeżenia: Są dwa miejsca w których może zostać podłożona bomba.

Rozwój

Counter-Strike 1.0

Dave Johnston znalazł wczesne zdjęcia pewnej mapy z Team Fortress 2: Brotherhood of Arm's i chciał ją odtworzyć. Jess Cliffe namówił go do skontaktowania się z MacMan'em, który odtworzyłby tekstury na bazie owych zdjęć. Początkowo mapę nazwano cs_destiny, odtworzono wiele elementów zawartych na fotografiach, a także dodano kilka nowych miejsc, poddawanych jednak dosyć częstym edycjom. W późniejszym czasie dodano tzw. bombsite'y a mapę przerobiono. Podczas testów nazwę mapy zmieniono na de_dust.

Counter-Strike 1.6

Mapa została edytowana przez Valve. Niektóre graffiti i niektóre drobne przedmioty zostały usunięte. Dodatkowo nadano słońcu bardziej realistyczny, ciemniejszy odcień.

Counter-Strike: Condition Zero

Ritual Entertainment przerobiło mapę i nazwało ją de_dust_cz. Tekstury zostały zmienione, na te znane z misji Recoil z gry Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes. W tej werscji słońce świeci białym odcieniem (zamiast zółtawym). Dodatkowo na mapie pojawia się kilka drobnych przedmiotów na przykład sklepiki, beczki itd.

Counter-Strike: Source

Valve przeniosło mapę na silnik Source, opierając się głównie na concept art'ach wykonanych przez Kirsten Perry i Ido Magala dotyczących architektury użytej w mapie. Znowu zmieniono jasność i oświetlenie mapy, powracając do odcieni żółtobeżowych. Dodatkowo dodano nowy element wystroju - palmy.

Counter-Strike: Global Offensive

W tej wersji największą zmianą uczynioną przez Valve jest przeniesienie Bombsite'a B z respawnu antyterrorystów, na miejsce położone bliżej środka mapy(które znajduje się w pobliżu dawnej lokalizacji Bombsite'a).

Dodano także deski umożliwiające przejście nad zejściem do tunelu. Poza tym dodano nową ścieżkę dzięki której gracze w tunelu mogą przejść na wyższy poziom, do świątyni.

Mapa w tej wersji jest bardziej szczegółowa, zmieniła się architektura otoczenia. Przedstawia centrum jakiegoś arabskiego miasteczka, do którego wszystkie drogi wjazdowe są zablokowane. Następną rzeczą, która uległa zmianą jest kolorystyka. Mapa nie jest już "żółta". Bardziej przypomina mapy z gry Battlefield 3 niż swoje poprzedniczki.

Osiągnięcia

Counter-Strike: Source

Obrazek Nazwa obecna Opis
Dustmapveteran.jpg Dust Map Veteran Wygraj 100 rund na mapie de_dust

Counter-Strike: Global Offensive

Obrazek Nazwa Opis
Dust Map Veteran csgo.png Weteran mapy Dust Wygraj 100 rund na mapie Dust

Ciekawostki

  • W CS:GO model i dźwięki helikoptera pojawiającego się na początku rundy przy respawnie Antyerrorystów, pochodzą z gry Left 4 Dead 2, z kampanii W centrum zarazy.

Galeria

Respawn Terrorystów

Respawn Antyterrorystów

Bomb site A

Bomb site B

Zobacz także