G3SG1

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „<ikony>cs</ikony> {{BronCS infobox |grafika=G3sg1hud cz (1).png |altname=<p></p> * G3/SG-1 * G3SG/1 |cena=$5000 |kraj=Niemcy |odrzut=mały |obrazenia=duże |magazynek=2...”)
 
(revamp, czyli remont artykułu sprzed 2 lat)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
 
{{BronCS infobox
 
{{BronCS infobox
|grafika=G3sg1hud cz (1).png
+
|grafika=G3sg1.png
 
|altname=<p></p>
 
|altname=<p></p>
 
* G3/SG-1
 
* G3/SG-1
 
* G3SG/1
 
* G3SG/1
 +
* G3SG1
 
|cena=$5000
 
|cena=$5000
 
|kraj=Niemcy
 
|kraj=Niemcy
Linia 10: Linia 11:
 
|obrazenia=duże
 
|obrazenia=duże
 
|magazynek=20
 
|magazynek=20
|ogien=pół-automatyczny
+
|ogien=samopowtarzalny
|amun=7.62x51mm NATO
+
|amun=[[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x51mm NATO]]
|szybkosc=N/A
+
|szybkosc=ok. 240 strz./min.
 
|masa=4.41 kg
 
|masa=4.41 kg
 
|masapocisk=8 gramów
 
|masapocisk=8 gramów
Linia 18: Linia 19:
 
|energia=2200 dżuli
 
|energia=2200 dżuli
 
|uzycie=[[Terroryści]]
 
|uzycie=[[Terroryści]]
|przeladowanie=3 sekundy
+
|przeladowanie=<p></p>
 +
*4,7 sekundy
 +
*3,7 sekundy (CS:CZ)
 +
*5 sekund (CS:GO)
 
}}
 
}}
  
'''D3/AU-1''', znana także jako ''G3/SG-1'' lub ''G3SG/1'' - karabin występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
+
{{Cytat|Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.|Opis z ekwipunku}}
 +
 
 +
'''D3/AU-1''', znana także jako '''G3/SG-1''', '''G3SG/1''' lub '''G3SG1''' - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
G3SG/1 jest potężnym pół-automatycznym karabinem snajperskim dostępnym wyłączne [[Terroryści|terrorystom]]. Razem z [[SG 550]], jest znana jako jedna z najpotężniejszych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany lub zmieniany w bezużyteczną broń.
+
G3SG/1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie [[Terroryści|terrorystom]]. Razem z [[SG 550]] i jego następcą [[SCAR-20]], jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają [[AWSM|AWP]] zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.
  
 
==Właściwości==
 
==Właściwości==
Linia 58: Linia 64:
 
<tr>
 
<tr>
 
<th colspan="3">
 
<th colspan="3">
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
 
</th>
 
</th>
 
</tr>
 
</tr>
 
</table>
 
</table>
  
G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210ups (domyślna prędkość wynosi 250ups), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani. G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.
+
G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość wynosi 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
 
{{Plusminus
 
{{Plusminus
 
|zalety=* Bardzo wysokie obrażenia
 
|zalety=* Bardzo wysokie obrażenia
* Ponad średnia dokładność przy strzale z biodra
+
* Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra
 
* Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem
 
* Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem
 +
* Nie traci za bardzo na celności podczas ruchu
 
* Zabije najwyżej dwoma trafieniami
 
* Zabije najwyżej dwoma trafieniami
 
* Duża szybkostrzelność
 
* Duża szybkostrzelność
 
* Niski odrzut
 
* Niski odrzut
* Krótki czas przeładowywania
+
* Korzysta z tej samej amunicji co [[AK-47 (Counter-Strike)|Kałasznikow]] i [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]
* Korzysta z tej samej amunicji co [[AK-47 (Counter-Strike)|AK-47]] i [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]
+
 
|wady=* Druga najdroższa broń ($5000)
 
|wady=* Druga najdroższa broń ($5000)
 
* Ciężka
 
* Ciężka
 
* Brak celownika przy normalnym widoku
 
* Brak celownika przy normalnym widoku
 
* Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę
 
* Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę
 +
* Czas przeładowania nieco bolesny
 +
* Większy odrzut w porównaniu ze [[SCAR-20]]
 
* Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi)
 
* Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi)
 
}}
 
}}
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 +
{{Porady}}
 
* Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
 
* Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
 
* Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
 
* Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
Linia 91: Linia 100:
 
* Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
 
* Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
 
* Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
 
* Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
 +
* Jeśli nosisz [[SG 550]] i napotkasz się na G3/SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
 +
* Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3/SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
 +
* G3/SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.
  
 
==Antytaktyka==
 
==Antytaktyka==
 
* Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
 
* Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
 
* Używaj [[Granat błyskowy|Granatów błyskowych]] lub [[Granat dymny|granatów dymnych]] aby rozproszyć ich uwagę.
 
* Używaj [[Granat błyskowy|Granatów błyskowych]] lub [[Granat dymny|granatów dymnych]] aby rozproszyć ich uwagę.
* Używaj silnych broni, takich jak Ak-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
+
* Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
 
* Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
 
* Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
 
* Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
 
* Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
Linia 102: Linia 114:
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
===Broń===
+
===Counter-Strike: Source===
 +
====Broń====
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
 
|-
 
|-
Linia 114: Linia 127:
 
|}
 
|}
  
===Dot. Zabójstw===
+
====Dot. Zabójstw====
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
 
|-
 
|-
Linia 128: Linia 141:
 
| '''''Eye to Eye'''''
 
| '''''Eye to Eye'''''
 
| Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim.
 
| Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim.
 +
|}
 +
 +
===Counter-Strike: Global Offensive===
 +
====Bronie====
 +
{| class="wikitable"
 +
|-
 +
! style="text-align:center"|Obrazek
 +
! style="text-align:center"|Nazwa
 +
! style="text-align:center"|Opis
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:G3SG1 Expert csgo.png‎]]
 +
| style="text-align:center"|'''''D3/AU-1 Commando Expert'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1
 +
|}
 +
 +
====Dot. Zabójstw====
 +
{| class="wikitable"
 +
|-
 +
! Obrazek
 +
! Nazwa
 +
! Opis
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Snipe_Hunter_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Łowca snajperów'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Eye_to_Eye_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Oko w oko'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Hip_Shot_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Strzał z biodra'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia
 
|}
 
|}
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 +
* G3/SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3/SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3/SG1.
 
* We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut  naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
 
* We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut  naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
 
* Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''.
 
* Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''.
* Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną.
+
* Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu [[Zabójstwo]].
* W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny.
+
* W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
 +
* G3/SG1 w ''Deleted Scenes'' i ''Global Offensive'' posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
 +
* Tak jak SG 550, G3/SG1 jest bardziej zabójczy w ''Counter-Strike: Source'' z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
 +
* W ''Counter-Strike: Source'' przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
 +
* W ''Counter-Strike: Global Offensive'' G3SG/1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
 +
* W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3/SG1 na dużym dystansie.
 +
* To dość dziwne, że G3/SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3/SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
 +
** Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
 +
*** Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3/SG1. Zamiast niego kupują [[AWSM|AWP]]. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
 +
*** Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby [http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SWD radziecki karabin wyborowy Dragunowa] - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
 +
* G3/SG1 w ''Global Offensive'' wygląda podobnie do [[Karabin snajperski (L4D)|karabinu snajperskiego]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Animacje są podobne (choć ta z G3/SG1 jest dłuższa), ale karabin w ''Counter-Strike'' nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
 +
* W ''Counter-Strike'' i ''Condition Zero'' przy wyborze broni z ekwipunku brakuje w ikonce HUD wyrazu ''PRIMARY'' (ang. ''PODSTAWOWY''). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
 +
 
 +
==Zestawienie z [[SG 550|Krieg 550 Commando]]==
 +
[[Plik:Sg550hud.png|right|250px|link=SG 550]]
 +
[[Plik:Sg550hud cz.png|right|250px|link=SG 550]]
 +
===Na korzyść===
 +
*Większe obrażenia
 +
*Lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra
 +
*Krótszy czas przeładowania w ''Condition-Zero''
 +
===Neutralne===
 +
*Obie bronie wyposażone są w celowniki
 +
*Taka sama waga
 +
*Taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi)
 +
===Na niekorzyść===
 +
*Droższy (5000$ vs 4200$)
 +
*Mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi)
 +
*Wyższa cena amunicji (o 20$)
 +
*Większy odrzut
 +
*Dłuższy czas przeładowania w ''1.6'' i ''Source'' (4,7 sekundy vs 4 sekundy)
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 141: Linia 217:
 
Grafika:G3sg1 killicon (1).png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:G3sg1 killicon (1).png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:G3sg1 hud off (2).png|Ikonka HUD
 
Grafika:G3sg1 hud off (2).png|Ikonka HUD
 +
Grafika:G3sg1_hud_primary_lack.png|Podświetlona ikonka HUD, brak napisu ''PRIMARY''
 
Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model G3SG/1
 
Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model G3SG/1
Linia 183: Linia 260:
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG
+
Grafika:g3sg1goiconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:G3 cs go.png
+
Grafika:G3sg1_killicon_source.png‎|Ikonka HUD
 +
Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG|G3SG/1 (wczesna wersja alfa)
 +
Grafika:G3 cs go.png|Bałkan trzymający G3SG/1
 +
Grafika:g3sg1wrekachbalkanav2.png|Bałkan trzymający G3SG/1 (wersja obecna)
 +
Grafika:2014-08-03_00002.jpg|Terrorysta z G3SG/1 (widok trzecioosobowy)
 +
Grafika:G3sg1_worldmodel.png|Worldmodel G3SG/1
 
</gallery>
 
</gallery>
 
+
====Skiny====
 +
<gallery>
 +
Grafika:G3sg1.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=G3SG1 Skórka domyślna]
 +
Grafika:arcticcamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Arctic+Camo Kamuflaż zimowy]
 +
Grafika:demeter2.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Demeter Kafelki] *
 +
Grafika:g3sg1desertstorm.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Desert+Storm Pustynna Burza]
 +
Grafika:g3sg1jungledashed.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Jungle+Dashed Władca Dżungli]
 +
Grafika:g3sg1polarcamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Polar+Camo Kamuflaż polarny]
 +
Grafika:g3sg1safarimesh.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Safari+Mesh Siatka safari]
 +
Grafika:g3sg1varicamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+VariCamo VariCamo]
 +
Grafika:G3SG1-green-apple-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+%7C+G3SG1+Green+Apple Zielone Jabłko]
 +
Grafika:G3SG1-contactor-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+G3SG1+%7C+Contractor Kontrahent]
 +
Grafika:G4SG1-azure-zebra-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+G3SG1+%7C+Azure+Zebra Lazurowa Zebra] *
 +
</gallery>
 +
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
  
 
{{CS}}
 
{{CS}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Wersja z 19:35, 9 sie 2014

G3SG1
G3sg1.png
Inna nazwa

  • G3/SG-1
  • G3SG/1
  • G3SG1
Cena $5000
Pochodzenie Niemcy
Używane przez Terroryści
Właściwości
Odrzut mały
Obrażenia duże
Magazynek 20
Tryby ognia samopowtarzalny
Amunicja 7.62x51mm NATO
Szybko-
strzelność
ok. 240 strz./min.
Masa broni
załadowanej
4.41 kg
Masa pocisku 8 gramów
Prędkość wylotowa 2800 stóp/sek.
Energia 2200 dżuli
Czas przeładowania

  • 4,7 sekundy
  • 3,7 sekundy (CS:CZ)
  • 5 sekund (CS:GO)

Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.

Opis z ekwipunku

D3/AU-1, znana także jako G3/SG-1, G3SG/1 lub G3SG1 - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.

Spis treści

Ogólnie

G3SG/1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie terrorystom. Razem z SG 550 i jego następcą SCAR-20, jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają AWP zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.

Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 319 263
Klatka pier., ramię 79 65
Brzuch 99 82
Noga 59 59
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość wynosi 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Bardzo wysokie obrażenia
  • Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra
  • Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem
  • Nie traci za bardzo na celności podczas ruchu
  • Zabije najwyżej dwoma trafieniami
  • Duża szybkostrzelność
  • Niski odrzut
  • Korzysta z tej samej amunicji co Kałasznikow i Scout
  • Druga najdroższa broń ($5000)
  • Ciężka
  • Brak celownika przy normalnym widoku
  • Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę
  • Czas przeładowania nieco bolesny
  • Większy odrzut w porównaniu ze SCAR-20
  • Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi)

Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
  • Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
  • Jeśli wróg stoi w miejscu i nie widzi cię, strzelaj w głowę.
  • Używaj osłony, gdy używasz tej broni.
  • Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
  • Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
  • Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i Condition Zero)/środek (Source) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
  • Bądź wyposażony w Desert Eagle'a. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
  • Jeśli nosisz SG 550 i napotkasz się na G3/SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
  • Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3/SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
  • G3/SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.

Antytaktyka

  • Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
  • Używaj Granatów błyskowych lub granatów dymnych aby rozproszyć ich uwagę.
  • Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
  • Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
  • Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
  • Rzuć do niego granat odłamkowy, a potem rzuć się na niego.
  • Używaj AWSM przeciwko użytkownikom G3SG/1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.

Osiągnięcia

Counter-Strike: Source

Broń

Obrazek Nazwa Opis
D3au1expert.jpg D3/AU-1 Commando Expert Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1

Dot. Zabójstw

Obrazek Nazwa Opis
Snipehunter.jpg Snipe Hunter Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę.
Eyetoeye.jpg Eye to Eye Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim.

Counter-Strike: Global Offensive

Bronie

Obrazek Nazwa Opis
G3SG1 Expert csgo.png D3/AU-1 Commando Expert Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1

Dot. Zabójstw

Obrazek Nazwa Opis
Snipe Hunter csgo.png Łowca snajperów Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
Eye to Eye csgo.png Oko w oko Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
Hip Shot csgo.png Strzał z biodra Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia

Ciekawostki

  • G3/SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3/SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3/SG1.
  • We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
  • Pliki gry określają tą broń jako g3sg1.
  • Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu Zabójstwo.
  • W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
  • G3/SG1 w Deleted Scenes i Global Offensive posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
  • Tak jak SG 550, G3/SG1 jest bardziej zabójczy w Counter-Strike: Source z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
  • W Counter-Strike: Source przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
  • W Counter-Strike: Global Offensive G3SG/1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
  • W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3/SG1 na dużym dystansie.
  • To dość dziwne, że G3/SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3/SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
    • Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
      • Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3/SG1. Zamiast niego kupują AWP. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
      • Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby radziecki karabin wyborowy Dragunowa - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
  • G3/SG1 w Global Offensive wygląda podobnie do karabinu snajperskiego z Left 4 Dead 2. Animacje są podobne (choć ta z G3/SG1 jest dłuższa), ale karabin w Counter-Strike nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
  • W Counter-Strike i Condition Zero przy wyborze broni z ekwipunku brakuje w ikonce HUD wyrazu PRIMARY (ang. PODSTAWOWY). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.

Zestawienie z Krieg 550 Commando

Sg550hud.png
Sg550hud cz.png

Na korzyść

  • Większe obrażenia
  • Lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra
  • Krótszy czas przeładowania w Condition-Zero

Neutralne

  • Obie bronie wyposażone są w celowniki
  • Taka sama waga
  • Taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi)

Na niekorzyść

  • Droższy (5000$ vs 4200$)
  • Mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi)
  • Wyższa cena amunicji (o 20$)
  • Większy odrzut
  • Dłuższy czas przeładowania w 1.6 i Source (4,7 sekundy vs 4 sekundy)

Galeria

Counter-Strike 1.0

Counter-Strike 1.6

Counter-Strike: Condition Zero

Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive

Skiny

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.