G3SG1

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „<ikony>cs</ikony> {{BronCS infobox |grafika=G3sg1hud cz (1).png |altname=<p></p> * G3/SG-1 * G3SG/1 |cena=$5000 |kraj=Niemcy |odrzut=mały |obrazenia=duże |magazynek=2...”)
 
m (skórki, skórki, żadne 'skiny')
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
{{BronCS infobox
+
{{Broń CS
|grafika=G3sg1hud cz (1).png
+
|grafika=G3sg1.png
 
|altname=<p></p>
 
|altname=<p></p>
* G3/SG-1
+
* D3/AU-1
* G3SG/1
+
 
|cena=$5000
 
|cena=$5000
 
|kraj=Niemcy
 
|kraj=Niemcy
Linia 10: Linia 9:
 
|obrazenia=duże
 
|obrazenia=duże
 
|magazynek=20
 
|magazynek=20
|ogien=pół-automatyczny
+
|ogien=samopowtarzalny
|amun=7.62x51mm NATO
+
|amun=[[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x51mm NATO]]
|szybkosc=N/A
+
|szybkosc=ok. 240 strz./min.
 
|masa=4.41 kg
 
|masa=4.41 kg
 
|masapocisk=8 gramów
 
|masapocisk=8 gramów
Linia 18: Linia 17:
 
|energia=2200 dżuli
 
|energia=2200 dżuli
 
|uzycie=[[Terroryści]]
 
|uzycie=[[Terroryści]]
|przeladowanie=3 sekundy
+
|przeladowanie=<p></p>
 +
*4,7 sekundy
 +
*3,7 sekundy (CS:CZ)
 +
*5 sekund (CS:GO)
 
}}
 
}}
  
'''D3/AU-1''', znana także jako ''G3/SG-1'' lub ''G3SG/1'' - karabin występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
+
{{Cytat|Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.|Opis z ekwipunku}}
 +
 
 +
'''G3SG1''', znany wcześniej jako '''D3/AU-1''' - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
G3SG/1 jest potężnym pół-automatycznym karabinem snajperskim dostępnym wyłączne [[Terroryści|terrorystom]]. Razem z [[SG 550]], jest znana jako jedna z najpotężniejszych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany lub zmieniany w bezużyteczną broń.
+
G3SG1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie [[Terroryści|terrorystom]]. Razem z [[SG 550]] i jego następcą [[SCAR-20]], jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają [[AWP]] zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.
  
 
==Właściwości==
 
==Właściwości==
Linia 58: Linia 62:
 
<tr>
 
<tr>
 
<th colspan="3">
 
<th colspan="3">
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
 
</th>
 
</th>
 
</tr>
 
</tr>
 
</table>
 
</table>
  
G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210ups (domyślna prędkość wynosi 250ups), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani. G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.
+
G3SG1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza jest równa 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość jest równa 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Plusminus
+
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Bardzo wysokie obrażenia
 
|zalety=* Bardzo wysokie obrażenia
* Ponad średnia dokładność przy strzale z biodra
+
* Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra
 
* Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem
 
* Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem
 +
* Nie traci za bardzo na celności podczas ruchu
 
* Zabije najwyżej dwoma trafieniami
 
* Zabije najwyżej dwoma trafieniami
 
* Duża szybkostrzelność
 
* Duża szybkostrzelność
 
* Niski odrzut
 
* Niski odrzut
* Krótki czas przeładowywania
+
* Korzysta z tej samej amunicji co [[AK-47 (Counter-Strike)|Kałasznikow]] i [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]
* Korzysta z tej samej amunicji co [[AK-47 (Counter-Strike)|AK-47]] i [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]
+
 
|wady=* Druga najdroższa broń ($5000)
 
|wady=* Druga najdroższa broń ($5000)
 
* Ciężka
 
* Ciężka
 
* Brak celownika przy normalnym widoku
 
* Brak celownika przy normalnym widoku
 
* Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę
 
* Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę
 +
* Czas przeładowania nieco bolesny
 +
* Większy odrzut w porównaniu ze [[SCAR-20]]
 
* Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi)
 
* Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi)
 
}}
 
}}
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 +
{{Porady}}
 
* Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
 
* Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
 
* Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
 
* Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
Linia 89: Linia 96:
 
* Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
 
* Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
 
* Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
 
* Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
* Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
+
* Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
* Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
+
* Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj G3SG1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
 +
* Jeśli nosisz [[SG 550]] i napotkasz się na G3SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
 +
* Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
 +
* G3SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.
  
 
==Antytaktyka==
 
==Antytaktyka==
 
* Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
 
* Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
 
* Używaj [[Granat błyskowy|Granatów błyskowych]] lub [[Granat dymny|granatów dymnych]] aby rozproszyć ich uwagę.
 
* Używaj [[Granat błyskowy|Granatów błyskowych]] lub [[Granat dymny|granatów dymnych]] aby rozproszyć ich uwagę.
* Używaj silnych broni, takich jak Ak-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
+
* Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
 
* Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
 
* Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
* Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
+
* Użytkownicy G3SG1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
 
* Rzuć do niego [[Granat odłamkowy (Counter-Strike)|granat odłamkowy]], a potem rzuć się na niego.
 
* Rzuć do niego [[Granat odłamkowy (Counter-Strike)|granat odłamkowy]], a potem rzuć się na niego.
* Używaj [[Arctic Warfare Super Magnum|AWSM]] przeciwko użytkownikom G3SG/1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.
+
* Używaj [[Arctic Warfare Super Magnum|AWSM]] przeciwko użytkownikom G3SG1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
===Broń===
+
===Counter-Strike: Source===
 +
====Broń====
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
 
|-
 
|-
Linia 110: Linia 121:
 
|-
 
|-
 
| style="text-align:center"|[[Plik:D3au1expert.jpg‎]]
 
| style="text-align:center"|[[Plik:D3au1expert.jpg‎]]
| style="text-align:center"|'''''D3/AU-1 Commando Expert'''''
+
| style="text-align:center"|'''''D3/AU-1 Expert'''''
| style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1
+
| style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając '''D3/AU-1'''
 
|}
 
|}
  
===Dot. Zabójstw===
+
====Dot. zabójstw====
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
 
|-
 
|-
Linia 128: Linia 139:
 
| '''''Eye to Eye'''''
 
| '''''Eye to Eye'''''
 
| Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim.
 
| Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim.
 +
|}
 +
 +
===Counter-Strike: Global Offensive===
 +
====Bronie====
 +
{| class="wikitable"
 +
|-
 +
! style="text-align:center"|Obrazek
 +
! style="text-align:center"|Nazwa
 +
! style="text-align:center"|Opis
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:G3SG1 Expert csgo.png‎]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Ekspert G3SG1'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij 100 przeciwników przy użyciu '''G3SG1'''
 +
|}
 +
 +
====Dot. zabójstw====
 +
{| class="wikitable"
 +
|-
 +
! Obrazek
 +
! Nazwa
 +
! Opis
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Snipe_Hunter_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Łowca snajperów'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Eye_to_Eye_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Oko w oko'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:Hip_Shot_csgo.png]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Strzał z biodra'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia
 
|}
 
|}
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 +
* G3SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3SG1.
 
* We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut  naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
 
* We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut  naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
 
* Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''.
 
* Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''.
* Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną.
+
* Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu [[Zabójstwo]].
* W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny.
+
* W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
 +
* G3SG1 w ''Deleted Scenes'' i ''Global Offensive'' posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
 +
* Tak jak SG 550, G3SG1 jest bardziej zabójczy w ''Counter-Strike: Source'' z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
 +
* W ''Counter-Strike: Source'' przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
 +
* W ''Counter-Strike: Global Offensive'' G3SG1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
 +
* W prawdziwym świecie, G3SG1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3SG1 na dużym dystansie.
 +
* To dość dziwne, że G3SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
 +
** Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3SG1 jeśli niosą [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
 +
*** Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3SG1. Zamiast niego kupują [[AWSM|AWP]]. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
 +
*** Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby [http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SWD radziecki karabin wyborowy Dragunowa] - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
 +
* G3SG1 w ''Global Offensive'' wygląda podobnie do [[Karabin snajperski (L4D)|karabinu snajperskiego]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Animacje są podobne (choć ta z G3SG1 jest dłuższa), ale karabin w ''Counter-Strike'' nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
 +
* W ''Counter-Strike'' i ''Condition Zero'' przy wyborze broni z ekwipunku po najechaniu na pierwszy slot brakuje w ikonce HUD wyrazu ''PRIMARY'' (ang. ''PODSTAWOWY''). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
 +
 
 +
==Zestawienie z [[SG 550|Krieg 550 Commando]]==
 +
[[Plik:Sg550hud.png|right|250px|link=SG 550]]
 +
[[Plik:Sg550hud cz.png|right|250px|link=SG 550]]
 +
 
 +
=== Na korzyść ===
 +
* Większe obrażenia;
 +
* lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra);
 +
* krótszy czas przeładowania w ''Condition-Zero''.
 +
===Neutralne===
 +
* Obie bronie wyposażone są w celowniki;
 +
* taka sama waga;
 +
* taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi);
 +
===Na niekorzyść===
 +
* Droższy (5000$ vs 4200$);
 +
* mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi);
 +
* wyższa cena amunicji (o 20$);
 +
* większy odrzut;
 +
* dłuższy czas przeładowania w ''1.6'' i ''Source'' (4,7 sekundy vs 4 sekundy);
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 141: Linia 216:
 
Grafika:G3sg1 killicon (1).png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:G3sg1 killicon (1).png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:G3sg1 hud off (2).png|Ikonka HUD
 
Grafika:G3sg1 hud off (2).png|Ikonka HUD
 +
Grafika:G3sg1_hud_primary_lack.png|Podświetlona ikonka HUD, brak napisu ''PRIMARY''
 
Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model G3SG/1
+
Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model G3SG1
Grafika:V g3sg1 cs1.0.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
+
Grafika:V g3sg1 cs1.0.png|G3SG1 trzymany przez gracza
 
Grafika:V_awp_scoped_cs1.0.png|Celownik
 
Grafika:V_awp_scoped_cs1.0.png|Celownik
 
</gallery>
 
</gallery>
Linia 150: Linia 226:
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:G3sg1hud.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:G3sg1hud.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:W g3sg1.png|Model G3SG/1
+
Grafika:W g3sg1.png|Model G3SG1
Grafika:G3 16.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
+
Grafika:G3 16.png|G3SG1 trzymany przez gracza
 
Grafika:V sniper scoped cz.png|Celownik
 
Grafika:V sniper scoped cz.png|Celownik
 
</gallery>
 
</gallery>
Linia 158: Linia 234:
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:G3sg1hud cz (1).png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:G3sg1hud cz (1).png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:W g3sg1 cz.png|Model G3SG/1
+
Grafika:W g3sg1 cz.png|Model G3SG1
Grafika:G3 cz.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
+
Grafika:G3 cz.png|G3SG1 trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
  
Linia 165: Linia 241:
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:G3sg1 ds hud off.png|Ikonka HUD
 
Grafika:G3sg1 ds hud off.png|Ikonka HUD
Grafika:W g3sg1 ds.png|Model G3SG/1
+
Grafika:W g3sg1 ds.png|Model G3SG1
Grafika:V g3sg1 ds.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
+
Grafika:V g3sg1 ds.png|G3SG1 trzymany przez gracza
 
Grafika:V sniper scoped ds.png|Celownik
 
Grafika:V sniper scoped ds.png|Celownik
 
Grafika:W762ammoboxsmall.png|Małe pudełko z amunicją
 
Grafika:W762ammoboxsmall.png|Małe pudełko z amunicją
Linia 176: Linia 252:
 
Grafika:G3sg1_killicon_source.png‎|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:G3sg1_killicon_source.png‎|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:G3sg1 hud source.png|Ikonka HUD
 
Grafika:G3sg1 hud source.png|Ikonka HUD
Grafika:W g3sg1 source.png|Model G3SG/1
+
Grafika:W g3sg1 source.png|Model G3SG1
Grafika:G3 s.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
+
Grafika:G3 s.png|G3SG1 trzymany przez gracza
 
Grafika:V sniper scoped css.png|Celownik
 
Grafika:V sniper scoped css.png|Celownik
 
</gallery>
 
</gallery>
Linia 183: Linia 259:
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG
+
Grafika:g3sg1goiconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:G3 cs go.png
+
Grafika:G3sg1_killicon_source.png‎|Ikonka HUD
 +
Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG|G3SG1 (wczesna wersja alfa)
 +
Grafika:G3 cs go.png|Bałkan trzymający G3SG1
 +
Grafika:g3sg1wrekachbalkanav2.png|Bałkan trzymający G3SG1 (wersja obecna)
 +
Grafika:2014-08-03_00002.png|Terrorysta z G3SG1 (widok trzecioosobowy)
 +
Grafika:G3sg1_worldmodel.png|Worldmodel G3SG1
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
====Skórki====
 +
<gallery>
 +
Grafika:G3sg1.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=G3SG1 Skórka domyślna]
 +
Grafika:arcticcamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Arctic+Camo Kamuflaż zimowy]
 +
Grafika:demeter2.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Demeter Kafelki] *
 +
Grafika:g3sg1desertstorm.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Desert+Storm Pustynna Burza]
 +
Grafika:g3sg1jungledashed.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Jungle+Dashed Władca Dżungli]
 +
Grafika:g3sg1polarcamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Polar+Camo Kamuflaż polarny]
 +
Grafika:g3sg1safarimesh.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Safari+Mesh Siatka safari]
 +
Grafika:g3sg1varicamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+VariCamo VariCamo]
 +
Grafika:G3SG1-green-apple-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+%7C+G3SG1+Green+Apple Zielone Jabłko]
 +
Grafika:G3SG1-contactor-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+G3SG1+%7C+Contractor Kontrahent]
 +
Grafika:G4SG1-azure-zebra-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+G3SG1+%7C+Azure+Zebra Lazurowa Zebra] *
 +
</gallery>
 +
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
  
 
+
{{CS bronie}}
{{CS}}
+
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Aktualna wersja na dzień 09:00, 6 lip 2015

G3SG1
G3sg1.png
Inna nazwa

  • D3/AU-1
Cena $5000
Pochodzenie Niemcy
Używane przez Terroryści
Właściwości
Odrzut mały
Obrażenia duże
Magazynek 20
Tryby ognia samopowtarzalny
Amunicja 7.62x51mm NATO
Szybko-
strzelność
ok. 240 strz./min.
Masa broni
załadowanej
4.41 kg
Masa pocisku 8 gramów
Prędkość wylotowa 2800 stóp/sek.
Energia 2200 dżuli
Czas przeładowania

  • 4,7 sekundy
  • 3,7 sekundy (CS:CZ)
  • 5 sekund (CS:GO)

Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.

Opis z ekwipunku

G3SG1, znany wcześniej jako D3/AU-1 - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

G3SG1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie terrorystom. Razem z SG 550 i jego następcą SCAR-20, jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają AWP zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.

[edytuj] Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 319 263
Klatka pier., ramię 79 65
Brzuch 99 82
Noga 59 59
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

G3SG1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza jest równa 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość jest równa 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Bardzo wysokie obrażenia
  • Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra
  • Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem
  • Nie traci za bardzo na celności podczas ruchu
  • Zabije najwyżej dwoma trafieniami
  • Duża szybkostrzelność
  • Niski odrzut
  • Korzysta z tej samej amunicji co Kałasznikow i Scout
  • Druga najdroższa broń ($5000)
  • Ciężka
  • Brak celownika przy normalnym widoku
  • Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę
  • Czas przeładowania nieco bolesny
  • Większy odrzut w porównaniu ze SCAR-20
  • Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi)

[edytuj] Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
  • Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
  • Jeśli wróg stoi w miejscu i nie widzi cię, strzelaj w głowę.
  • Używaj osłony, gdy używasz tej broni.
  • Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
  • Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
  • Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i Condition Zero)/środek (Source) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
  • Bądź wyposażony w Desert Eagle'a. Używaj G3SG1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
  • Jeśli nosisz SG 550 i napotkasz się na G3SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
  • Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
  • G3SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.

[edytuj] Antytaktyka

  • Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
  • Używaj Granatów błyskowych lub granatów dymnych aby rozproszyć ich uwagę.
  • Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
  • Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
  • Użytkownicy G3SG1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
  • Rzuć do niego granat odłamkowy, a potem rzuć się na niego.
  • Używaj AWSM przeciwko użytkownikom G3SG1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.

[edytuj] Osiągnięcia

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Broń

Obrazek Nazwa Opis
D3au1expert.jpg D3/AU-1 Expert Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1

[edytuj] Dot. zabójstw

Obrazek Nazwa Opis
Snipehunter.jpg Snipe Hunter Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę.
Eyetoeye.jpg Eye to Eye Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim.

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Bronie

Obrazek Nazwa Opis
G3SG1 Expert csgo.png Ekspert G3SG1 Zabij 100 przeciwników przy użyciu G3SG1

[edytuj] Dot. zabójstw

Obrazek Nazwa Opis
Snipe Hunter csgo.png Łowca snajperów Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
Eye to Eye csgo.png Oko w oko Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
Hip Shot csgo.png Strzał z biodra Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia

[edytuj] Ciekawostki

  • G3SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3SG1.
  • We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
  • Pliki gry określają tą broń jako g3sg1.
  • Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu Zabójstwo.
  • W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
  • G3SG1 w Deleted Scenes i Global Offensive posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
  • Tak jak SG 550, G3SG1 jest bardziej zabójczy w Counter-Strike: Source z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
  • W Counter-Strike: Source przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
  • W Counter-Strike: Global Offensive G3SG1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
  • W prawdziwym świecie, G3SG1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3SG1 na dużym dystansie.
  • To dość dziwne, że G3SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
    • Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
      • Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3SG1. Zamiast niego kupują AWP. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
      • Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby radziecki karabin wyborowy Dragunowa - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
  • G3SG1 w Global Offensive wygląda podobnie do karabinu snajperskiego z Left 4 Dead 2. Animacje są podobne (choć ta z G3SG1 jest dłuższa), ale karabin w Counter-Strike nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
  • W Counter-Strike i Condition Zero przy wyborze broni z ekwipunku po najechaniu na pierwszy slot brakuje w ikonce HUD wyrazu PRIMARY (ang. PODSTAWOWY). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.

[edytuj] Zestawienie z Krieg 550 Commando

Sg550hud.png
Sg550hud cz.png

[edytuj] Na korzyść

  • Większe obrażenia;
  • lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra);
  • krótszy czas przeładowania w Condition-Zero.

[edytuj] Neutralne

  • Obie bronie wyposażone są w celowniki;
  • taka sama waga;
  • taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi);

[edytuj] Na niekorzyść

  • Droższy (5000$ vs 4200$);
  • mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi);
  • wyższa cena amunicji (o 20$);
  • większy odrzut;
  • dłuższy czas przeładowania w 1.6 i Source (4,7 sekundy vs 4 sekundy);

[edytuj] Galeria

[edytuj] Counter-Strike 1.0

[edytuj] Counter-Strike 1.6

[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero

[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike