Karabin snajperski (L4D)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (spolszczone cytaty)
m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy szablonów na nowe.)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d2</ikony>
{{BronL4D infobox
+
{{Broń L4D
 
  |grafika=g3.png
 
  |grafika=g3.png
 
  |typ=Karabin snajperski
 
  |typ=Karabin snajperski
Linia 16: Linia 16:
 
{{Cytat|I'll be a sniper like in the movies.<br />(Będę snajperem jak na filmach.)|[[Ellis]]}}
 
{{Cytat|I'll be a sniper like in the movies.<br />(Będę snajperem jak na filmach.)|[[Ellis]]}}
  
'''Karabin snajperski''' (ang. ''Sniper rifle'') - broń snajperska Poziomu 2 występująca w [[Left 4 Dead 2]]. Jest to silna broń, idealna do walki ze Specjalnymi Zarażonymi. Zabija Zwykłego Zarażonego jednym strzałem. Jest niezwykle celna, jej magazynek mieści 30 naboi, czyli tyle, co dwa magazynki do [[Karabin myśliwski|karabinu myśliwskiego]].
+
'''Karabin snajperski''' (ang. ''Sniper Rifle'') - broń snajperska Poziomu 2 występująca w [[Left 4 Dead 2]]. Wzorowany jest na karabinie [[wpl:Karabin HK PSG1|H&K PSG1]], odmianie karabinu [[wpl:Karabin G3|G3]]. W grze jest to odmiana [[karabin myśliwski|karabinu myśliwskiego]], różniąca się od pierwowzoru dwukrotnie większym magazynkiem i gorszą celnością podczas ruchu.
  
 
==Opis==
 
==Opis==
Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest zabójczy i można równie celnie strzelać, będąc w ruchu. Zamontowana luneta dodatkowo ułatwia zdejmowanie przeciwników z oddali.
+
Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest to wyjątkowo zabójcza broń, zdolna do uśmiercenia Zwykłego Zarażonego jednym strzałem na dowolnym poziomie trudności, a także zabicia większości Specjalnych Zarażonych pojedynczym trafieniem w głowę. Dzięki większemu magazynkowi niż w karabinie myśliwskim G3 uważane jest za broń nieco łatwiejszą w użytkowaniu, gdyż nie wymaga tak częstych przeładowań, a duży zapas amunicji pozwala na szybką poprawkę w wypadku, jeżeli kula chybi celu. 30-nabojowy magazynek pozwala też na dosyć łatwe zabicie [[Witch]], gdyż o ile w wypadku karabinu myśliwskiego żadna kula nie może zostać zmarnowana (jeśli gracz kilkakrotnie nie trafi w Witch pomiędzy uderzeniami kolbą, może wyczerpać amunicję w magazynku zanim zdąży ją zabić), G3 pozwala na dosyć duży margines błędu. Duży magazynek pozwala też na wykorzystanie dużych obrażeń zadawanych przez broń przeciwko [[Tank]]owi - pełen magazynek zadaje 2700 obrażeń, więcej nawet niż wszystkie dostępne strzelby.
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
* Karabin snajperski, wraz z karabinem myśliwskim, jest najcelniejszą bronią w Left 4 Dead 2. Używanie jego lunety podczas ruchu (ruch podczas patrzenia przez lunetę jest wolniejszy niż zwykle) pozwala graczowi osłaniać drużynę bez stania w miejscu.  
+
* Karabin snajperski jest jedną z najcelniejszych broni w Left 4 Dead 2 (przegrywa jedynie z karabinem myśliwskim). Używanie jego lunety podczas ruchu (ruch podczas patrzenia przez lunetę jest wolniejszy niż zwykle) pozwala graczowi osłaniać drużynę bez stania w miejscu.  
 
* Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny.
 
* Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny.
 
* Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć.
 
* Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć.
 
* W trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]], karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności ''Łatwy'' i ''Normalny'') lub trzech (poziom trudności ''Zaawansowany'' i ''Ekspert'') strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności.
 
* W trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]], karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności ''Łatwy'' i ''Normalny'') lub trzech (poziom trudności ''Zaawansowany'' i ''Ekspert'') strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności.
* Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski jest bardzo dobrą bronią na policjantów.
+
* Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski dobrze spisuje się podczas eliminacji [[Horda|Hordy]].
 
* Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć.
 
* Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć.
* Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski bardzo wolno się przeładowuje.
+
* Staraj się strzelać z pozycji przykucniętej. Podczas poruszania się w tej pozycji utrata celności jest na tyle niewielka, że można ją zignorować (z założonym [[celownik laserowy|laserem]] celność pozostaje idealna).
 +
* Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski wolno się przeładowuje.
 +
** Wbrew powszechnym przekonaniom, G3 i [[karabin myśliwski|Mini-14]] mają identyczny, lecz wciąż długi czas przeładowania.
 
* Warto posiadać broń białą na wypadek, gdyby [[Horda]] zaczęła okrążać gracza.
 
* Warto posiadać broń białą na wypadek, gdyby [[Horda]] zaczęła okrążać gracza.
* Karabin snajperski jest dobrą bronią do penetracji celów np. [[Horda|Hordy]].
+
* Duża pojemność magazynka w połączeniu z wysoką celnością pozwala na dość łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych.
* Karabin snajperski jest mniej celny niż karabin myśliwski, ale posiada dwukrotnie większą pojemność magazynka.
+
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Plusminus
+
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Łatwość zabijania Specjalnych Zarażonych.  
 
|zalety=* Łatwość zabijania Specjalnych Zarażonych.  
 
* Potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym strzałem w dowolną część ciała na każdym poziomie trudności (wyjątkiem są tryb [[Realizm (tryb)|Realizm]] i [[Mutacje|Mutacja]] ''Headshot!'').  
 
* Potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym strzałem w dowolną część ciała na każdym poziomie trudności (wyjątkiem są tryb [[Realizm (tryb)|Realizm]] i [[Mutacje|Mutacja]] ''Headshot!'').  
Linia 44: Linia 45:
 
* Większa pojemność magazynka od karabinu myśliwskiego.
 
* Większa pojemność magazynka od karabinu myśliwskiego.
 
* Bardzo skuteczny także na małych dystansach.  
 
* Bardzo skuteczny także na małych dystansach.  
* Postrzał [[Witch]] w głowę spowoduje jej ogłuszenie, ale pod warunkiem, że będzie leżała na podłodze.
+
* Postrzał [[Witch]] w głowę spowoduje jej ogłuszenie, ale pod warunkiem, że będzie siedziała na podłodze.
|wady=* Bardzo trudno zabić nim [[Jockey]]a, gdyż jest on bardzo mały.
+
|wady=* Niska celność podczas biegu, nawet z zamontowanym laserem.
* Wolniej się przeładowuje niż karabin myśliwski, toteż przeładowywanie podczas walki jest niebezpieczne.  
+
 
* Patrząc przez lunetę, gracz porusza się wolniej i trudno zobaczyć przeciwników flankujących go.  
 
* Patrząc przez lunetę, gracz porusza się wolniej i trudno zobaczyć przeciwników flankujących go.  
 
* Mała skuteczność na Hordzie, która zaczyna otaczać gracza.
 
* Mała skuteczność na Hordzie, która zaczyna otaczać gracza.
 +
* Zazwyczaj pojawia się dosyć późno w kampaniach.
 
}}
 
}}
  
Linia 55: Linia 56:
 
Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu [[wpl:Karabin HK PSG1|PSG1]], natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do [[wpl:Karabin G3|karabinu G3]].
 
Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu [[wpl:Karabin HK PSG1|PSG1]], natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do [[wpl:Karabin G3|karabinu G3]].
  
Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w [[Karabin myśliwski|karabinie myśliwskim]], jednak teraz karabin snajperski używa nowe, własne animacje.  
+
Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w [[Karabin myśliwski|karabinie myśliwskim]], jednak teraz karabin snajperski posiada nowe, własne animacje.  
  
 
==Spostrzeżenia==
 
==Spostrzeżenia==

Aktualna wersja na dzień 09:31, 17 maj 2015

Karabin snajperski (L4D)
G3.png
Typ Karabin snajperski
Kategoria Poziom 2
Właściwości
Magazynek 30
Noszona amunicja 180
Obrażenia 90
Szybko-
strzelność
240 strz./min.
Obrażenia na sek. 360
Zasięg duży
Podobne Karabin myśliwski

Pow! I'm gonna snipe some bitches!
(Bum! Ustrzelę paru śmierdzieli!)


I'll be a sniper like in the movies.
(Będę snajperem jak na filmach.)


Karabin snajperski (ang. Sniper Rifle) - broń snajperska Poziomu 2 występująca w Left 4 Dead 2. Wzorowany jest na karabinie H&K PSG1, odmianie karabinu G3. W grze jest to odmiana karabinu myśliwskiego, różniąca się od pierwowzoru dwukrotnie większym magazynkiem i gorszą celnością podczas ruchu.

Spis treści

[edytuj] Opis

Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest to wyjątkowo zabójcza broń, zdolna do uśmiercenia Zwykłego Zarażonego jednym strzałem na dowolnym poziomie trudności, a także zabicia większości Specjalnych Zarażonych pojedynczym trafieniem w głowę. Dzięki większemu magazynkowi niż w karabinie myśliwskim G3 uważane jest za broń nieco łatwiejszą w użytkowaniu, gdyż nie wymaga tak częstych przeładowań, a duży zapas amunicji pozwala na szybką poprawkę w wypadku, jeżeli kula chybi celu. 30-nabojowy magazynek pozwala też na dosyć łatwe zabicie Witch, gdyż o ile w wypadku karabinu myśliwskiego żadna kula nie może zostać zmarnowana (jeśli gracz kilkakrotnie nie trafi w Witch pomiędzy uderzeniami kolbą, może wyczerpać amunicję w magazynku zanim zdąży ją zabić), G3 pozwala na dosyć duży margines błędu. Duży magazynek pozwala też na wykorzystanie dużych obrażeń zadawanych przez broń przeciwko Tankowi - pełen magazynek zadaje 2700 obrażeń, więcej nawet niż wszystkie dostępne strzelby.

[edytuj] Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Karabin snajperski jest jedną z najcelniejszych broni w Left 4 Dead 2 (przegrywa jedynie z karabinem myśliwskim). Używanie jego lunety podczas ruchu (ruch podczas patrzenia przez lunetę jest wolniejszy niż zwykle) pozwala graczowi osłaniać drużynę bez stania w miejscu.
  • Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny.
  • Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć.
  • W trybie Realizmu, karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności Łatwy i Normalny) lub trzech (poziom trudności Zaawansowany i Ekspert) strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności.
  • Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski dobrze spisuje się podczas eliminacji Hordy.
  • Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć.
  • Staraj się strzelać z pozycji przykucniętej. Podczas poruszania się w tej pozycji utrata celności jest na tyle niewielka, że można ją zignorować (z założonym laserem celność pozostaje idealna).
  • Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski wolno się przeładowuje.
    • Wbrew powszechnym przekonaniom, G3 i Mini-14 mają identyczny, lecz wciąż długi czas przeładowania.
  • Warto posiadać broń białą na wypadek, gdyby Horda zaczęła okrążać gracza.
  • Duża pojemność magazynka w połączeniu z wysoką celnością pozwala na dość łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Łatwość zabijania Specjalnych Zarażonych.
  • Potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym strzałem w dowolną część ciała na każdym poziomie trudności (wyjątkiem są tryb Realizm i Mutacja Headshot!).
  • Duża skuteczność w walce z Tankiem.
  • Wysoka penetracja celu.
  • Zamontowany celownik laserowy nie będzie powodował utraty celności, kiedy gracz będzie się poruszał kucając.
  • Tak jak w karabinie myśliwskim, celność karabinu snajperskiego jest taka sama, niezależnie od tego, czy gracz patrzy przez lunetę czy nie.
  • Większa pojemność magazynka od karabinu myśliwskiego.
  • Bardzo skuteczny także na małych dystansach.
  • Postrzał Witch w głowę spowoduje jej ogłuszenie, ale pod warunkiem, że będzie siedziała na podłodze.
  • Niska celność podczas biegu, nawet z zamontowanym laserem.
  • Patrząc przez lunetę, gracz porusza się wolniej i trudno zobaczyć przeciwników flankujących go.
  • Mała skuteczność na Hordzie, która zaczyna otaczać gracza.
  • Zazwyczaj pojawia się dosyć późno w kampaniach.

[edytuj] Za kulisami

Porównanie wczesnej i finalnej wersji magazynka

Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu PSG1, natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do karabinu G3.

Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w karabinie myśliwskim, jednak teraz karabin snajperski posiada nowe, własne animacje.

[edytuj] Spostrzeżenia

  • Karabin snajperski przypomina karabin Heckler & Koch MSG90A1 (odmianę karabinu PSG1) z kilkoma elementami karabinu G3 (łoże, dwójnóg, tylny celownik, szyna na lunetę). Tłumik płomieni przypomina urządzenie wylotowe montowane w karabinach AK-74.
  • W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com karabin snajperski zajął ósme miejsce.
  • Jeśli gracz obserwuje kogoś, kto strzela z karabinu snajperskiego, karabin będzie miał o wiele mniejszy odrzut.
  • Magazynek do karabinu snajperskiego z gry w rzeczywistości mieści 20 naboi.

[edytuj] Galeria