M4A1-S

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(dodatkowe info)
(aktualizacja)
Linia 5: Linia 5:
 
|grafika=M4A1-Sinfobox.png
 
|grafika=M4A1-Sinfobox.png
 
|altname=
 
|altname=
|cena=$3100
+
|cena=$3200
 
|kraj=USA
 
|kraj=USA
 
|odrzut=
 
|odrzut=
Linia 18: Linia 18:
 
|energia=
 
|energia=
 
|uzycie=[[Antyterroryści]]
 
|uzycie=[[Antyterroryści]]
|przeladowanie=3,4 sekundy
+
|przeladowanie=3,1 sekundy
 
}}
 
}}
  
{{Cytat|Tańszy i posiadający mniejszy magazynek niż jego [[M4A4|młodszy brat]], karabin M4 z tłumikiem zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.|Opis z ekwipunku}}
+
{{Cytat|Posiadający mniejszy magazynek niż jego [[M4A4|niewytłumiony odpowiednik]], karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.|Opis z ekwipunku}}
  
'''M4A1-S''' to karabin automatyczny występujący w [[Counter-Strike: Global Offensive]]. Wariant [[M4A4]], w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca [[M4A1]] z poprzednich gier.
+
'''M4A1-S''' to karabinek automatyczny występujący w [[Counter-Strike: Global Offensive]]. Wariant [[M4A4]], w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca [[M4A1]] z poprzednich gier.
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
Linia 60: Linia 60:
 
<tr>
 
<tr>
 
<th colspan="3">
 
<th colspan="3">
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
 
</th>
 
</th>
 
</tr>
 
</tr>
 
</table>
 
</table>
 +
 +
{| class="wikitable"
 +
! Rodzaj statystyki !! Wartość
 +
|-
 +
| Nagroda za zabójstwo || $300 (tryb turniejowy)<br>
 +
$150 (tryb uproszczony)
 +
|-
 +
| Obrażenia || 33
 +
|-
 +
| Kontrola odrzutu || 19/26 (73%)
 +
|-
 +
| Zasięg efektywny || 39 m
 +
|-
 +
| Penetracja pancerza|| 70%
 +
|-
 +
| Siła penetracji || 200
 +
|}
  
 
M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jedn./sek. (o 5 jedn. mniej niż poprzednik).
 
M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jedn./sek. (o 5 jedn. mniej niż poprzednik).
Linia 72: Linia 89:
 
* Niski odrzut (w porównaniu do M4A4)
 
* Niski odrzut (w porównaniu do M4A4)
 
* Nie widać lecącego pocisku po wystrzale
 
* Nie widać lecącego pocisku po wystrzale
 +
* Wysoka dokładność i niski rozrzut
 
|wady=* Mała pojemność magazynka
 
|wady=* Mała pojemność magazynka
 
* 2 magazynki w zapasie
 
* 2 magazynki w zapasie
 
* Duży rozrzut bez tłumika
 
* Duży rozrzut bez tłumika
 +
* Dokręcony tłumik zwiększa długość broni, co może zdradzić pozycję
 
}}
 
}}
  
Linia 82: Linia 101:
 
**Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
 
**Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
 
*Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
 
*Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
 +
**Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję.
 +
**M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas.
 +
**Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów.
 
*Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
 
*Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
 
**Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.
 
**Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.
Linia 87: Linia 109:
 
==Kontrtaktyki==
 
==Kontrtaktyki==
 
*Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
 
*Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
*Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut)
+
*Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut).
 
**Innym przykładem doskonałego karabinka jest [[SG 553]]. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
 
**Innym przykładem doskonałego karabinka jest [[SG 553]]. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
 
*[[P90]] to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
 
*[[P90]] to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
**Można także wykorzystać rosyjskiego [[PP-Bizon|Bizona]], który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje.
+
**Można także wykorzystać rosyjskiego [[PP-Bizon|Bizona]], który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma żałośnie niskie obrażenia.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 
*M4A1-S, [[M4A4]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania.
 
*M4A1-S, [[M4A4]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania.
 
*M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16.
 
*M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16.
*Broń jest hołdem dla [[M4A1|Maverick M4A1 Carbine]] z poprzednich gier z serii ''Counter-Strike'', który został wyparty przez ''M4A4''.
+
*Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla [[M4A1|Maverick M4A1 Carbine]] z poprzednich gier z serii ''Counter-Strike'', który został wyparty przez ''M4A4''.
 
**W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
 
**W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
 +
**Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik.
 
**Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
 
**Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
 
**W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako ''M4A4''.
 
**W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako ''M4A4''.
 +
*Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z ''[[Counter-Strike: Source]]''.
 
*Magazynek M4A1-S to [http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stanag_mags.jpg łukowy 30-nabojowy STANAG] (po prawej stronie na załączonym obrazku), a magazynek 20-nabojowy, jak przestawiono w grze, w rzeczywistości jest mniejszy i prosty w kształcie.
 
*Magazynek M4A1-S to [http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stanag_mags.jpg łukowy 30-nabojowy STANAG] (po prawej stronie na załączonym obrazku), a magazynek 20-nabojowy, jak przestawiono w grze, w rzeczywistości jest mniejszy i prosty w kształcie.
*Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
+
*Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami:
 +
**Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
 +
**Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$.  
  
 
==Zestawienie z [[M4A4]]==
 
==Zestawienie z [[M4A4]]==
 
[[Plik:M4A4infobox.png|right|250px|link=M4A4]]
 
[[Plik:M4A4infobox.png|right|250px|link=M4A4]]
 
===Na korzyść===
 
===Na korzyść===
*Lepsza celność i niższy odrzut
+
*Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
 
*Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
 
*Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
 
===Neutralne===
 
===Neutralne===
*Identyczne obrażenia
+
*Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
*Ta sama cena ($3100)
+
 
*Ta sama szybkostrzelność (666 strz./min.)
 
*Ta sama szybkostrzelność (666 strz./min.)
 
*Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
 
*Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
 +
*Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
 +
*Taka sama siła penetracji (200)
 +
*Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
 +
*Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów)
 
===Na niekorzyść===
 
===Na niekorzyść===
*Mniejszy magazynek i mało amunicji w zapasie (20/40 vs. 30/90)
+
*Mniejszy magazynek i mało amunicji w zapasie (<span style="color: red;">20/40</span> vs. 30/90)
 +
*Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem
 +
*Droższy od M4A4 (<span style="color: red;">$3200</span> vs $3100)
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wersja z 10:34, 2 kwi 2015

Ujednoznacznienie

Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku

M4A1-S
250px
Cena $3200
Pochodzenie USA
Używane przez Antyterroryści
Właściwości
Magazynek 20
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja 5.56x45mm NATO
Szybko-
strzelność
666 strz./min.
Czas przeładowania 3,1 sekundy

Posiadający mniejszy magazynek niż jego niewytłumiony odpowiednik, karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.

Opis z ekwipunku

M4A1-S to karabinek automatyczny występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Wariant M4A4, w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca M4A1 z poprzednich gier.

Spis treści

Ogólnie

M4A1-S to karabin udostępniony wyłącznie Antyterrorystom. Został dodany wraz z aktualizacją Arms Deal, podobnie jak USP-S. Posiada mniejszy magazynek niż M4A4 i mniej amunicji w zapasie, ale dzięki dokręcanemu tłumikowi można po cichu zdejmować cele.

Obrażenia

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 132 92
Klatka pier., ramię 32 23
Brzuch 41 28
Noga 24 24
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo $300 (tryb turniejowy)

$150 (tryb uproszczony)

Obrażenia 33
Kontrola odrzutu 19/26 (73%)
Zasięg efektywny 39 m
Penetracja pancerza 70%
Siła penetracji 200

M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jedn./sek. (o 5 jedn. mniej niż poprzednik).

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Dokręcany tłumik
  • Niski odrzut (w porównaniu do M4A4)
  • Nie widać lecącego pocisku po wystrzale
  • Wysoka dokładność i niski rozrzut
  • Mała pojemność magazynka
  • 2 magazynki w zapasie
  • Duży rozrzut bez tłumika
  • Dokręcony tłumik zwiększa długość broni, co może zdradzić pozycję

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie.
    • Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
  • Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
    • Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję.
    • M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas.
    • Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów.
  • Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
    • Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.

Kontrtaktyki

  • Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
  • Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut).
    • Innym przykładem doskonałego karabinka jest SG 553. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
  • P90 to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
    • Można także wykorzystać rosyjskiego Bizona, który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma żałośnie niskie obrażenia.

Ciekawostki

  • M4A1-S, M4A4 i SCAR-20 posiadają te same animacje przeładowywania.
  • M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16.
  • Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla Maverick M4A1 Carbine z poprzednich gier z serii Counter-Strike, który został wyparty przez M4A4.
    • W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
    • Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik.
    • Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
    • W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako M4A4.
  • Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z Counter-Strike: Source.
  • Magazynek M4A1-S to łukowy 30-nabojowy STANAG (po prawej stronie na załączonym obrazku), a magazynek 20-nabojowy, jak przestawiono w grze, w rzeczywistości jest mniejszy i prosty w kształcie.
  • Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami:
    • Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
    • Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$.

Zestawienie z M4A4

Na korzyść

  • Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
  • Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu

Neutralne

  • Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
  • Ta sama szybkostrzelność (666 strz./min.)
  • Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
  • Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
  • Taka sama siła penetracji (200)
  • Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
  • Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów)

Na niekorzyść

  • Mniejszy magazynek i mało amunicji w zapasie (20/40 vs. 30/90)
  • Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem
  • Droższy od M4A4 ($3200 vs $3100)

Galeria

Skiny

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.