Punkty kontrolne

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(rozbudowa)
Linia 1: Linia 1:
 
[[Plik:Controlpoint.png|thumb|Punkt kontrolny przechwycony przez [[RED]]]]
 
[[Plik:Controlpoint.png|thumb|Punkt kontrolny przechwycony przez [[RED]]]]
Rozgrywka na mapach typu '''Punkty kontrolne''' opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. [[Scout]] przechwytuje punkty z siłą dwóch osób. Przechwytywanie zostaje zatrzymane, jeśli w zasięgu punktu kontrolnego znajdują się członkowie dwóch drużyn. W przypadku, kiedy przechwytujący punkt gracz zostaje zabity, lub opuszcza przestrzeń wokół punktu kontrolnego, postęp przychwytywania nie zostaje od razu zresetowany, a powoli maleje.
+
Rozgrywka na mapach typu '''Punkty kontrolne''' (ang. ''Control Point'') opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. [[Scout]] przechwytuje punkty z siłą dwóch osób. Przechwytywanie zostaje zatrzymane, jeśli w zasięgu punktu kontrolnego znajdują się członkowie dwóch drużyn. W przypadku, kiedy przechwytujący punkt gracz zostaje zabity, lub opuszcza przestrzeń wokół punktu kontrolnego, postęp przychwytywania nie zostaje od razu zresetowany, a powoli maleje.
 +
 
 +
Wyróżnia się trzy podtypy map opartych na takiej rozgrywce:
 +
 
 +
==Standardowe punkty kontrolne==
 +
[[Plik:Cp_fastlane.jpg|thumb|cp_fastlane]]
 +
 
 +
[[Badlands]] · [[Fastlane]] · [[Granary]] · [[Well]] · [[Yukon]]
 +
 
 +
Te mapy są symetryczne, co pozwala na idealne zrównoważenie obu drużyn, które w tym przypadku mają to samo zadanie - przejąć wszystkie pięć punktów na mapie. Każda drużyna startuje z dwoma punktami kontrolnymi usytuowanymi najbliżej bazy. Początkowo są one zabezpieczone przed przejęciem. Kiedy drużyna zdobędzie neutralny punkt na środku mapy, odblokowany zostaje jeden z punktów przeciwników i można zacząć go przejmować. Potem zostaje odblokowany ostatni punkt drużyny przeciwnej i dopiero jego zdobycie owocuje zwycięstwem.
 +
 
 +
Po utracie punktu kontrolnego można go odzyskać, jednak odbicie jednego z dwóch swoich początkowych punktów zachodzi znacznie wolniej, niż przechwycenie cudzego. Jeśli żadna drużyna nie przejmie wszystkich runda kończy się [[Nagła śmierć|nagłą śmiercią]] lub [[pat]]em.
 +
 
 +
==Atak/Obrona==
 +
[[Gorge]] · [[Gravel Pit]] · [[Junction]] · [[Steel]]
 +
 
 +
==Terytorialny Atak/Obrona==
 +
[[Dustbowl]] · [[Egypt]]
  
 
{{TF2Mapy}}
 
{{TF2Mapy}}
  
 
[[Kategoria:Tryby gry w Team Fortress]]
 
[[Kategoria:Tryby gry w Team Fortress]]

Wersja z 15:11, 2 lut 2010

Punkt kontrolny przechwycony przez RED

Rozgrywka na mapach typu Punkty kontrolne (ang. Control Point) opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. Scout przechwytuje punkty z siłą dwóch osób. Przechwytywanie zostaje zatrzymane, jeśli w zasięgu punktu kontrolnego znajdują się członkowie dwóch drużyn. W przypadku, kiedy przechwytujący punkt gracz zostaje zabity, lub opuszcza przestrzeń wokół punktu kontrolnego, postęp przychwytywania nie zostaje od razu zresetowany, a powoli maleje.

Wyróżnia się trzy podtypy map opartych na takiej rozgrywce:

Standardowe punkty kontrolne

cp_fastlane

Badlands · Fastlane · Granary · Well · Yukon

Te mapy są symetryczne, co pozwala na idealne zrównoważenie obu drużyn, które w tym przypadku mają to samo zadanie - przejąć wszystkie pięć punktów na mapie. Każda drużyna startuje z dwoma punktami kontrolnymi usytuowanymi najbliżej bazy. Początkowo są one zabezpieczone przed przejęciem. Kiedy drużyna zdobędzie neutralny punkt na środku mapy, odblokowany zostaje jeden z punktów przeciwników i można zacząć go przejmować. Potem zostaje odblokowany ostatni punkt drużyny przeciwnej i dopiero jego zdobycie owocuje zwycięstwem.

Po utracie punktu kontrolnego można go odzyskać, jednak odbicie jednego z dwóch swoich początkowych punktów zachodzi znacznie wolniej, niż przechwycenie cudzego. Jeśli żadna drużyna nie przejmie wszystkich runda kończy się nagłą śmiercią lub patem.

Atak/Obrona

Gorge · Gravel Pit · Junction · Steel

Terytorialny Atak/Obrona

Dustbowl · Egypt