SCAR

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(nowy artykuł)
 
m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy szablonów na nowe.)
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d2</ikony>
{{BronL4D infobox
+
<tlo>Scarbackground.png</tlo>
 +
{{Broń L4D
 
  |grafika=scar.png
 
  |grafika=scar.png
 
  |typ=Karabin automatyczny
 
  |typ=Karabin automatyczny
Linia 10: Linia 11:
 
  |obrs=368.4
 
  |obrs=368.4
 
  |zasieg=duży
 
  |zasieg=duży
  |podobne=[[AK-47]], [[M16]]
+
  |podobne=[[AK-47 (L4D)|AK-47]], [[M16]]
 
}}
 
}}
  
{{Cytat|Ah hell. Gonna set some things right with this shit.|[[Coach]]}}
+
{{Cytat|Ah hell. Gonna set some things right with this shit.<br />(O kurde. Tym wyrównamy parę rachunków)|[[Coach]]}}
{{Cytat|Taking the rifle.|[[Nick]]}}
+
{{Cytat|Taking the rifle.<br />(Biorę karabin)|[[Nick]]}}
  
'''SCAR''' (znany również jako '''Combat Rifle''' lub '''Desert Rifle''') - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych, broń ta strzela seriami trójstrzałowymi. Duszenie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, w przeciwieństwie do karabinów strzelających seriami trójstrzałowymi w innych grach, gdzie po każdej serii trzeba wciskać spust. Dzięki ograniczeniu długości serii Combat Rifle jest celniejszy niż [[M16]].
+
'''SCAR''', znany również jako '''Karabinek bojowy''' (ang. ''Combat Rifle'') lub '''Desert Rifle''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do automatycznej konkurencji, SCAR strzela trzystrzałowymi seriami, co pozwala na bardziej skontrolowane prowadzenie ognia, co daje lepszą celność i łatwiejszą konserwację amunicji. Wzorowany jest na karabinie [[wpl:Karabin FN SCAR|FN SCAR-L]]
  
 
==Opis==
 
==Opis==
Desert Rifle posiada porównywalną siłę ognia z [[M16]], jednak może wystrzelić trzy pociski za jednym pociągnięciem spustu. Dzięki ograniczeniu długości serii Combat Rifle jest celniejszy niż [[M16]] i bardziej oszczędny.
+
Desert Rifle to mocna i celna broń, której głównym zadaniem jest zwiększenie zasięgu skutecznego, co pozwala na eliminację Zarażonych z dość dalekich dystansów (jednak nie tak dalekich jak jest to możliwe za pomocą [[Karabin myśliwski|Mini-14]] i [[Karabin snajperski|G3]]). Dość wysokie obrażenia zadawane przez pojedynczy pocisk pozwalają na łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych, a trzystrzałowa seria pozwala na ograniczenie rozrzutu.
 
+
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
* Combat Rifle jest bardziej celniejszy niż [[M16]] i strzela seriami trójstrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.  
+
* Karabinek bojowy jest celniejszy niż [[M16]] i strzela seriami trzystrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.  
* Poniewaz dalsze duszenie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać broni białej, ponieważ szybko można w tym momencie zużyć amunicję do Combat Rifle.
+
* Ponieważ dalsze trzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać też broni białej, ponieważ w tej sytuacji można szybko zużyć amunicję do karabinka.
* Przy strzelaniu seriami trójstrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) wygląda tak, jakby to było 140 naboi, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
+
* Przy strzelaniu seriami trzystrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) starcza na 140 serii, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
* Broń wolno się przeładowuje niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.  
+
* Broń przeładowuje się wolniej niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.  
* Combat Rifle jest bardzo skuteczny podczas biegu, gdyż posiada dużą celność podczas ruchu.  
+
* Karabinek bojowy ma podczas biegu podobną celność co M16, ale wyższe obrażenia SCAR-a powodują, że jest on skuteczniejszy podczas szybkiego przechodzenia rozdziałów.
* Combat Rifle jest niewarygodnie skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach.
+
* Karabinek bojowy jest niezwykle skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach, ale trzeba być szybkim.
 
* Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.
 
* Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
===Zalety===
+
{{Zalety i wady
* Najlepsza celność ze wszystkich karabinów automatycznych, zarówno w biegu jak i byciu atakowanym.
+
|zalety=* Najlepsza celność spośród wszystkich karabinów szturmowych.
* Trójstrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
+
* Trzystrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
 
* Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
 
* Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
* Skuteczy w walce z [[Horda|Hordą]].
+
* Skuteczny w walce z [[Horda|Hordą]].
 
* Dobra celność podczas biegu.
 
* Dobra celność podczas biegu.
* Świetnie współgra z celownikiem laserowym.
+
* Świetnie współgra z [[Celownik laserowy|celownikiem laserowym]].
* Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi i badzo skuteczny w walce z [[Tank]]iem.
+
* Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi.
 
* Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]].
 
* Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]].
 
* Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.
 
* Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.
 
+
|wady=* Przeładowuje się najwolniej ze wszystkich karabinów automatycznych.
===Wady===
+
* Ciągłe trzymanie spustu powoduje szybkie zużycie amunicji.
* Przeładowuje się najwolniej ze wszystkich karabinów automatycznych.
+
* Ciągłe duszenie spustu powoduje szybkie zużycie amunicji.
+
 
* Trochę niższe obrażenia na sekundę od [[M16]].
 
* Trochę niższe obrażenia na sekundę od [[M16]].
 
* W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych trudniej zabić z tej broni przeciwników, kiedy jest się otoczonym.
 
* W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych trudniej zabić z tej broni przeciwników, kiedy jest się otoczonym.
* Może zużyć amunicję szybciej niż inne karabiny automatyczne, kiedy gracz walczy z [[Horda|Hordą]].
+
* Horrendalne zużycie amunicji w przypadku walki z [[Horda|Hordą]].
 +
}}
  
 
==Różnice==
 
==Różnice==
Combat Rifle strzela seriami trójstrzałowymi. W takim trybie pojemność 60 naboi wygląda tak, jak 20 naboi. Takie strzały są bardzo celne, przez co broń jest celniejsza podczas biegu lub podczas bycia uderzonym przez Zarażonego. Karabin jest mocniejszy niż [[M16]], ale słabszy niż [[AK-47 (L4D)|AK-47]]. Czas przeładowania jest najdłuższy ze wszystkich karabinów automatycznych; broń na przeładowanie potrzebuje około trzech sekund.
+
Karabinek bojowy strzela seriami trzystrzałowymi. W takim trybie pojemność 60 naboi jest wykorzystywana jak 20 naboi. Takie strzały są bardzo celne, przez co broń jest celniejsza podczas biegu lub podczas bycia uderzonym przez Zarażonego. Karabin jest mocniejszy niż [[M16|karabin szturmowy M-16]], ale słabszy niż [[AK-47 (L4D)|AK-47]]. Czas przeładowania jest najdłuższy ze wszystkich karabinów automatycznych; broń na przeładowanie potrzebuje około trzech sekund.
  
 
==Spostrzeżenia==
 
==Spostrzeżenia==
* Combat Rifle przypomina karabin [[wpl:Karabin FN SCAR|FN SCAR]]-L , jednak na teksturze widnieją niektóre oznaczenia podobne do tych z karabinu SCAR-H. Latarka została zamontowana przy pomocy kabli, pomimo tego, że broń posiada szyny RIS, na których można montować różnej maści dodatkowy sprzęt (z latarką włącznie).
+
* Karabinek bojowy przypomina karabin [[wpl:Karabin FN SCAR|FN SCAR-L]], jednak na teksturze widnieją niektóre oznaczenia podobne do tych z karabinu SCAR-H. Latarka została zamontowana przy pomocy kabli, pomimo tego, że broń posiada szyny RIS, na których można montować różnej maści dodatkowy sprzęt (z latarką włącznie). Sposób montażu latarki może wyjaśniać fakt, że owa latarka nie daje się na takich szynach zamontować, gdyż jej górna część musi być zaprojektowana tak, aby mogła pasować pod szynę.
* Na obudowie Combat Rifle można dopatrzyć się następujących oznaczeń :"Mk 17 Mod 3" (SCAR-H) i "Cal 5.56mm" (SCAR-L).
+
* Na korpusie (szkielecie) karabinka bojowego można dopatrzyć się oznaczeń obu wariantów SCARa: "Mk 17 Mod 3" (SCAR-H) i "Cal 5.56mm" (SCAR-L).
* SCAR-L występujący w grze przypomina karabin FN SCAR 16S, cywilną wersję SCAR-L z 16.25 calową lufą i tłumikiem płomieni od karabinu [[wpl:Karabin M16|M16]]A2.
+
* SCAR-L występujący w grze przypomina karabin FN SCAR 16S, wersję SCAR-L przeznaczoną na rynek cywilny. Od wersji przeznaczonej dla wojskowych wyróżnia się lufą o długości 16.25 cala i tłumikiem płomieni od karabinu [[wpl:Karabin M16|M16A2]].
 
* Rozwinięcie skrótu SCAR to '''S'''pecial Forces '''C'''ombat '''A'''ssault '''R'''ifle. Karabin ten został skonstruowany przez FN Herstal dla Dowództwa Operacji Specjalnych Stanów Zjednoczonych (USSOCOM) w ramach przetargu na karabin dla sił specjalnych.
 
* Rozwinięcie skrótu SCAR to '''S'''pecial Forces '''C'''ombat '''A'''ssault '''R'''ifle. Karabin ten został skonstruowany przez FN Herstal dla Dowództwa Operacji Specjalnych Stanów Zjednoczonych (USSOCOM) w ramach przetargu na karabin dla sił specjalnych.
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com Combat Rifle zajął piąte miejsce.
+
* Według komentarza twórców wiele karabinków bojowych było przeznaczone do walk na Bliskim Wschodzie i zostało zabranych przez wojsko z powrotem do Stanów Zjednoczonych, aby umożliwić walkę z kryzysem wewnętrzym. To jest dziwne, gdyż FN SCAR nie był na wyposażeniu podczas produkcji lub wydania gry.
* Komentarz dotyczący animacji przeładowania broni. Kiedy wyczerpie się amunicja do SCAR'a, zamek automatycznie przesunie się do tyłu, zmuszając użytkownika do szybkiej zmiany magazynku i zwolnienia zamka.
+
* Należy zauważyć, że 1szy Batalion 75 Pułku US Army Rangers, którego baza znajduje się w stanie Georgia miał na wyposażeniu karabiny SCAR jeszcze kilka miesięcy przed wydarzeniami z obu części Left 4 Dead, choć z powodów technicznych nie wystąpił w Left 4 Dead.
* W rzeczywistości FN SCAR-L używa takiej samej amunicji, co [[M16]] i zasilany jest 30-nabojowymi magazynkami, a nie 60-nabojowymi (SCAR) i 50-nabojowymi (M16) magazynkami w grze. Istnieją także 45-nabojowe magazynki, ale nie są popularne. Można także używać magazynków bębnowych, a taki magazynek zmieści 100 naboi.
+
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com karabinek bojowy zajął piąte miejsce.
* W rzeczywistości FN SCAR Mk 16 może strzelać tylko ogniem pojedyńczym lub seryjnym i nie posiada możliwości strzelania seriami trójstrzałowych.
+
* Komentarz dotyczący animacji przeładowania broni. Kiedy wyczerpie się amunicja do SCAR'a, rączka napinająca zamka powinna automatycznie cofnąć się do tyłu, bez ingerencji strzelca. Użytkownik w tej sytuacji wymienia tylko magazynek na świeży i naciska na zatrzask zamka (ang. ''bolt catch'').
* Ogień z tej broni można przerwać w następujące sposoby: atak bronią białą, zmiana broni lub po uderzeniu przez [[Hunter|Huntera]] i [[Charger|Chargera]] podczas strzału.
+
* Kolejna uwaga dotycząca animacji przeładowania. Rękojeść napinania, gdy jest cofnięta do tyłu, jest poza swoim polem.
 +
* W rzeczywistości FN SCAR-L używa takiej samej amunicji, co [[M16|karabin szturmowy M-16]] i zasilany jest 30-nabojowymi magazynkami, a nie 60-nabojowymi (SCAR) i 50-nabojowymi (M16) magazynkami w grze. Istnieją także 45-nabojowe magazynki, ale nie są popularne. Można także używać magazynków bębnowych, a taki magazynek zmieści 100 naboi.
 +
* W rzeczywistości FN SCAR Mk 16 może strzelać tylko ogniem pojedynczym lub seryjnym i nie posiada możliwości strzelania seriami trzystrzałowymi.
 +
* Ogień z tej broni można przerwać w następujące sposoby: atak bronią białą, zmiana broni lub po uderzeniu przez [[Hunter]]a i [[Charger]]a podczas strzału.
 
* Strzelając i zmieniając cel w tym samym czasie, trzy wystrzelone kule będą miały inny kierunek lotu, przez co można zastrzelić trzech przeciwników w tym samym czasie.
 
* Strzelając i zmieniając cel w tym samym czasie, trzy wystrzelone kule będą miały inny kierunek lotu, przez co można zastrzelić trzech przeciwników w tym samym czasie.
* W konsoli Combat Rifle jest określany jako "rifle_desert".
+
* W konsoli karabinek bojowy jest określany jako "rifle_desert".
* W kampani "Dead Center" na etapie "Atrium", magazynek w worldmodelu jest koloru jasnego pustynnego, ale jak się podniesie broń, magazynek zmienia kolor na ciemny pustynny.
+
* W trybie ''[[Przetrwanie]]'' na etapie ''[[Atrium]]'' z kampani ''[[W centrum zarazy]]'', magazynek w worldmodelu z punktu odradzania jest koloru jasnego piaskowego, ale jak się podniesie broń, magazynek zmienia kolor na ciemny piaskowy.
* Worldmodel Combat Rifle nie posiada okienka wyrzutu łusek.
+
* Worldmodel karabinku bojowego nie posiada okienka wyrzutu łusek. Prawa strona, czyli tam, gdzie wspomniane okienko powinno być, jest po prostu lustrzanym odbiciem lewej strony, lecz posiada mniej szczegółów.
* W wersji beta [[Left 4 Dead 2]] Combat Rifle był w pełni automatyczny, ale zamieniono go na broń strzelającą seriami trójstrzałowymi dla lepszej równowagi w grze.  
+
* W wersji beta [[Left 4 Dead 2]] karabinek bojowy był w pełni automatyczny, ale pozbawiono go możliwości strzelania ogniem seryjnym na rzecz serii trzystrzałowych dla lepszej równowagi w grze.  
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:scaricon.png|Ikonka HUD
 
Grafika:scaricon.png|Ikonka HUD
Grafika:scar.png|Model Combat Rifle
+
Grafika:scar.png|Model karabinku bojowego
Grafika:scarnick.png|[[Nick]] trzymający Combat Rifle
+
Grafika:scarnick.png|[[Nick]] trzymający karabinek bojowy
 +
Grafika:scarellis.PNG|[[Ellis]] z karabinkiem bojowym
 +
Grafika:scarcoach.PNG|[[Coach]] przeładowuje karabinek (Zauważ, że rączka napinająca jest poza swoim polem)
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
 +
==Gameplay==
 +
<videoflash>i4ydua-V-FI|560|340</videoflash>
  
 
{{L4Dbronie}}
 
{{L4Dbronie}}

Aktualna wersja na dzień 09:32, 17 maj 2015

SCAR
Scar.png
Typ Karabin automatyczny
Kategoria Poziom 2
Właściwości
Magazynek 60
Noszona amunicja 360
Obrażenia 44
Szybko-
strzelność
502,3 strz./min.
Obrażenia na sek. 368.4
Zasięg duży
Podobne AK-47, M16

Ah hell. Gonna set some things right with this shit.
(O kurde. Tym wyrównamy parę rachunków)


Taking the rifle.
(Biorę karabin)


SCAR, znany również jako Karabinek bojowy (ang. Combat Rifle) lub Desert Rifle - karabin automatyczny występujący w Left 4 Dead 2. W przeciwieństwie do automatycznej konkurencji, SCAR strzela trzystrzałowymi seriami, co pozwala na bardziej skontrolowane prowadzenie ognia, co daje lepszą celność i łatwiejszą konserwację amunicji. Wzorowany jest na karabinie FN SCAR-L

Spis treści

[edytuj] Opis

Desert Rifle to mocna i celna broń, której głównym zadaniem jest zwiększenie zasięgu skutecznego, co pozwala na eliminację Zarażonych z dość dalekich dystansów (jednak nie tak dalekich jak jest to możliwe za pomocą Mini-14 i G3). Dość wysokie obrażenia zadawane przez pojedynczy pocisk pozwalają na łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych, a trzystrzałowa seria pozwala na ograniczenie rozrzutu.

[edytuj] Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Karabinek bojowy jest celniejszy niż M16 i strzela seriami trzystrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.
  • Ponieważ dalsze trzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z Hordą, ale zaleca się używać też broni białej, ponieważ w tej sytuacji można szybko zużyć amunicję do karabinka.
  • Przy strzelaniu seriami trzystrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) starcza na 140 serii, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
  • Broń przeładowuje się wolniej niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.
  • Karabinek bojowy ma podczas biegu podobną celność co M16, ale wyższe obrażenia SCAR-a powodują, że jest on skuteczniejszy podczas szybkiego przechodzenia rozdziałów.
  • Karabinek bojowy jest niezwykle skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach, ale trzeba być szybkim.
  • Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Najlepsza celność spośród wszystkich karabinów szturmowych.
  • Trzystrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
  • Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
  • Skuteczny w walce z Hordą.
  • Dobra celność podczas biegu.
  • Świetnie współgra z celownikiem laserowym.
  • Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi.
  • Świetnie współgra z wybuchową i zapalającą amunicją.
  • Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.
  • Przeładowuje się najwolniej ze wszystkich karabinów automatycznych.
  • Ciągłe trzymanie spustu powoduje szybkie zużycie amunicji.
  • Trochę niższe obrażenia na sekundę od M16.
  • W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych trudniej zabić z tej broni przeciwników, kiedy jest się otoczonym.
  • Horrendalne zużycie amunicji w przypadku walki z Hordą.

[edytuj] Różnice

Karabinek bojowy strzela seriami trzystrzałowymi. W takim trybie pojemność 60 naboi jest wykorzystywana jak 20 naboi. Takie strzały są bardzo celne, przez co broń jest celniejsza podczas biegu lub podczas bycia uderzonym przez Zarażonego. Karabin jest mocniejszy niż karabin szturmowy M-16, ale słabszy niż AK-47. Czas przeładowania jest najdłuższy ze wszystkich karabinów automatycznych; broń na przeładowanie potrzebuje około trzech sekund.

[edytuj] Spostrzeżenia

  • Karabinek bojowy przypomina karabin FN SCAR-L, jednak na teksturze widnieją niektóre oznaczenia podobne do tych z karabinu SCAR-H. Latarka została zamontowana przy pomocy kabli, pomimo tego, że broń posiada szyny RIS, na których można montować różnej maści dodatkowy sprzęt (z latarką włącznie). Sposób montażu latarki może wyjaśniać fakt, że owa latarka nie daje się na takich szynach zamontować, gdyż jej górna część musi być zaprojektowana tak, aby mogła pasować pod szynę.
  • Na korpusie (szkielecie) karabinka bojowego można dopatrzyć się oznaczeń obu wariantów SCARa: "Mk 17 Mod 3" (SCAR-H) i "Cal 5.56mm" (SCAR-L).
  • SCAR-L występujący w grze przypomina karabin FN SCAR 16S, wersję SCAR-L przeznaczoną na rynek cywilny. Od wersji przeznaczonej dla wojskowych wyróżnia się lufą o długości 16.25 cala i tłumikiem płomieni od karabinu M16A2.
  • Rozwinięcie skrótu SCAR to Special Forces Combat Assault Rifle. Karabin ten został skonstruowany przez FN Herstal dla Dowództwa Operacji Specjalnych Stanów Zjednoczonych (USSOCOM) w ramach przetargu na karabin dla sił specjalnych.
  • Według komentarza twórców wiele karabinków bojowych było przeznaczone do walk na Bliskim Wschodzie i zostało zabranych przez wojsko z powrotem do Stanów Zjednoczonych, aby umożliwić walkę z kryzysem wewnętrzym. To jest dziwne, gdyż FN SCAR nie był na wyposażeniu podczas produkcji lub wydania gry.
  • Należy zauważyć, że 1szy Batalion 75 Pułku US Army Rangers, którego baza znajduje się w stanie Georgia miał na wyposażeniu karabiny SCAR jeszcze kilka miesięcy przed wydarzeniami z obu części Left 4 Dead, choć z powodów technicznych nie wystąpił w Left 4 Dead.
  • W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com karabinek bojowy zajął piąte miejsce.
  • Komentarz dotyczący animacji przeładowania broni. Kiedy wyczerpie się amunicja do SCAR'a, rączka napinająca zamka powinna automatycznie cofnąć się do tyłu, bez ingerencji strzelca. Użytkownik w tej sytuacji wymienia tylko magazynek na świeży i naciska na zatrzask zamka (ang. bolt catch).
  • Kolejna uwaga dotycząca animacji przeładowania. Rękojeść napinania, gdy jest cofnięta do tyłu, jest poza swoim polem.
  • W rzeczywistości FN SCAR-L używa takiej samej amunicji, co karabin szturmowy M-16 i zasilany jest 30-nabojowymi magazynkami, a nie 60-nabojowymi (SCAR) i 50-nabojowymi (M16) magazynkami w grze. Istnieją także 45-nabojowe magazynki, ale nie są popularne. Można także używać magazynków bębnowych, a taki magazynek zmieści 100 naboi.
  • W rzeczywistości FN SCAR Mk 16 może strzelać tylko ogniem pojedynczym lub seryjnym i nie posiada możliwości strzelania seriami trzystrzałowymi.
  • Ogień z tej broni można przerwać w następujące sposoby: atak bronią białą, zmiana broni lub po uderzeniu przez Huntera i Chargera podczas strzału.
  • Strzelając i zmieniając cel w tym samym czasie, trzy wystrzelone kule będą miały inny kierunek lotu, przez co można zastrzelić trzech przeciwników w tym samym czasie.
  • W konsoli karabinek bojowy jest określany jako "rifle_desert".
  • W trybie Przetrwanie na etapie Atrium z kampani W centrum zarazy, magazynek w worldmodelu z punktu odradzania jest koloru jasnego piaskowego, ale jak się podniesie broń, magazynek zmienia kolor na ciemny piaskowy.
  • Worldmodel karabinku bojowego nie posiada okienka wyrzutu łusek. Prawa strona, czyli tam, gdzie wspomniane okienko powinno być, jest po prostu lustrzanym odbiciem lewej strony, lecz posiada mniej szczegółów.
  • W wersji beta Left 4 Dead 2 karabinek bojowy był w pełni automatyczny, ale pozbawiono go możliwości strzelania ogniem seryjnym na rzecz serii trzystrzałowych dla lepszej równowagi w grze.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Gameplay