Stalker

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Informacje ogólne)
(Ciekawostki)
Linia 17: Linia 17:
  
 
== Ciekawostki ==
 
== Ciekawostki ==
- Pewne ciekawe zdarzenie można jednak zaobserwować podczas misji ustabilizowania rdzenia Cytadeli – kiedy gracz zabije jednego z dwóch obecnych tam Stalkerów, drugi zacznie atakować gracza laserem, zadając niewielkie obrażenia.  
+
- Pewne ciekawe zdarzenie można zaobserwować podczas misji ustabilizowania rdzenia Cytadeli – kiedy gracz zabije jednego z dwóch obecnych tam Stalkerów, drugi zacznie atakować gracza laserem, zadając niewielkie obrażenia.  
  
 
- Można by uznać, że na Stalkery przerabiani są jedynie mężczyźni, gdyż mają one w niektórych miejscach na ciele ślady po włosach, jednak zapewne jest to po prostu uproszczenie stworzone na potrzeby gry.
 
- Można by uznać, że na Stalkery przerabiani są jedynie mężczyźni, gdyż mają one w niektórych miejscach na ciele ślady po włosach, jednak zapewne jest to po prostu uproszczenie stworzone na potrzeby gry.

Wersja z 22:32, 6 kwi 2010

Stalker

Stalker7.jpg
Okres występowania po Wojnie Siedmiogodzinnej
Przynależność Kombinat
Pochodzenie Kombinat
Rasa człowiek, hybryda,
Bronie laser
Informacje techniczne
Dubbing brak
Projektant Ted Backman
Byt npc_stalker

„To się z tobą stanie, kiedy stawiasz opór. Albo znajdziesz się w złym miejscu w nieodpowiednim czasie…” – Alyx Vance

Informacje ogólne

Kombinat, przerabiając ludzi na hybrydy, rozdziela ich na żołnierzy bądź niewolników. Stalker to właśnie niewolnik Kombinatu, przeznaczony do pracy w Cytadeli i być może także w innych ważnych bazach Kombinatu, jednak jak dotąd nie mieliśmy możliwości się o tym przekonać. Nie jest to niebezpieczny przeciwnik, jednak grozę budzi sam jego wygląd. Stalkery pozbawione są części kończyn (przymocowano im metalowe protezy, by mogły się poruszać oraz specjalne urządzenie przy kikucie prawej ręki, by mogły wykonywać swoją pracę), mają okaleczoną twarz z wmontowaną metalową płytką oraz są przeraźliwie chude. W czaszce mają zamontowane czerwone lasery, które są ich głównym narzędziem pracy i jedyną bronią. Posiadają także odporność radiacyjną, dzięki czemu mogą pracować w różnych warunkach szkodliwych lub wręcz zabójczych dla ludzi, na przykład bezpośrednio przy rdzeniu Cytadeli.

Nie są agresywne i w normalnych warunkach nie interesuje ich nic poza swoja pracą. W Episode One Alyx Vance stwierdza: „Nie powinny nam przeszkadzać, jeśli zostawimy je w spokoju”.

Stalkery nie potrafią mówić, wydają jedynie niewielką gamę dźwięków: głośno oddychają, a uderzone czymś krzyczą i charczą. Wiemy także, że w pewnych niebezpiecznych sytuacjach potrafią bardzo głośno wrzeszczeć, co mogliśmy zaobserwować w Episode One.

Stalkery, tak samo jak Overwatch Soldiers, powstają w Nova Prospekt, a stamtąd transportowane są do Cytadeli za pomocą pociągów zwanych Razor Trains w specjalnych podach. W Episode One pociąg, którym uciekają Gordon Freeman i Alyx ulega wykolejeniu, a transportowane nim Stalkery zaczynają wtedy wierzgać i krzyczeć, co pozwala sądzić, że wbrew pozorom wcale nie są pozbawionymi uczuć i instynktów bezmyślnymi niewolnikami.

Podczas gry mamy możliwość przekonania się, że cywile i rebelianci dobrze zdają sobie sprawę z faktu istnienia Stalkerów, o czym świadczyć może na przykład cytat „Nigdy nie uda im się zrobić ze mnie Stalkera!” wypowiadany przez rebeliantów podczas powstania w City 17.

Ciekawostki

- Pewne ciekawe zdarzenie można zaobserwować podczas misji ustabilizowania rdzenia Cytadeli – kiedy gracz zabije jednego z dwóch obecnych tam Stalkerów, drugi zacznie atakować gracza laserem, zadając niewielkie obrażenia.

- Można by uznać, że na Stalkery przerabiani są jedynie mężczyźni, gdyż mają one w niektórych miejscach na ciele ślady po włosach, jednak zapewne jest to po prostu uproszczenie stworzone na potrzeby gry.

Galeria