Strzelba (HL1)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(poprawki wyglądu)
(Ogólnie: mp5 nie jest karabinkiem, karabinem czy też wyrzutnią rakiet kierowanych wiązką lasera typu p-lot :E To jest zwykły pistolet maszynowy:D)
Linia 29: Linia 29:
 
*Strzelba SPAS-12 jest przeładowywana pojedynczo (każda łuska po kolei, aż do zapełnienia magazynku). Proces przeładowywania może zostać w każdej chwili przerwany, poprzez wciśniecie przycisku strzału.
 
*Strzelba SPAS-12 jest przeładowywana pojedynczo (każda łuska po kolei, aż do zapełnienia magazynku). Proces przeładowywania może zostać w każdej chwili przerwany, poprzez wciśniecie przycisku strzału.
  
*Broń ta jest używana przede wszystkim przez jednostki [[HECU]]. Podczas akcji w jednostce często występuje dwóje żołnierzy uzbrojonych w strzelbę, którzy wspierają swoich kompanów używających karabinków [[MP5]]
+
*Broń ta jest używana przede wszystkim przez jednostki [[HECU]]. Podczas akcji w jednostce często występuje dwóje żołnierzy uzbrojonych w strzelbę, którzy wspierają swoich kompanów używających pistoletów maszynowych [[MP5]]
  
 
*W ''Half-Life'', strzelbę SPAS-12 pierwszy raz możemy zdobyć w 4 rozdziale gry '[[Office Complex]]'. Możemy ją również zabrać podczas dalszej rozgrywki zabitym żołnierzom HECU.
 
*W ''Half-Life'', strzelbę SPAS-12 pierwszy raz możemy zdobyć w 4 rozdziale gry '[[Office Complex]]'. Możemy ją również zabrać podczas dalszej rozgrywki zabitym żołnierzom HECU.

Wersja z 21:15, 17 sty 2011

Strzelba (HL1)
Shotgunw 1.png
Przynależność Black Mesa

HECU

Typ Strzelba pump-action
Używane przez Gordon Freeman

Adrian Shephard
Barney Calhoun
Gina Cross
Colette Green
HECU
Naukowcy Black Messa

Właściwości
Obrażenia 30 na jedną łuskę (loftkę) pierwszy tryb / 60 tryb alternatywny
Szybkostrzelność wolna
Odrzut średni
Rozrzut duży (efektywność zależna od dystansu)
Magazynek 8 loftek
Noszona amunicja 125 loftek
Komenda weapon_shotgun

SPAS-12 jest mocną strzelbą typu pump-action, która strzela rozproszonym śrutem z łusek (loftek). Używana przede wszystkim przez oddziały HECU. Korzystać mogą z niej również wszystkie postacie sterowane przez gracza w grze Half-Life i jej dodatkach.

Spis treści

Ogólnie

  • SPAS-12 ma dwa tryby ognia. W pierwszym trybie zostają wystrzelone 4 kulki śrutu o średnim rozrzucie. Zostaje wtedy użyta tylko jedna łuska (loftka), a czas pomiędzy kolejnymi strzałami jest krótki. Natomiast, drugi tryb strzału polega na wystrzeleniu ośmiu kulek śrutu jednocześnie. Rozrzut jest wtedy większy co pogarsza celność tej broni na dalsze odległości. Podczas użycia drugiego trybu strzału zostają wykorzystane dwie łuski a czas pomiędzy kolejnymi strzałami jest dłuższy.
  • Strzelba SPAS-12 jest przeładowywana pojedynczo (każda łuska po kolei, aż do zapełnienia magazynku). Proces przeładowywania może zostać w każdej chwili przerwany, poprzez wciśniecie przycisku strzału.
  • Broń ta jest używana przede wszystkim przez jednostki HECU. Podczas akcji w jednostce często występuje dwóje żołnierzy uzbrojonych w strzelbę, którzy wspierają swoich kompanów używających pistoletów maszynowych MP5
  • W Half-Life, strzelbę SPAS-12 pierwszy raz możemy zdobyć w 4 rozdziale gry 'Office Complex'. Możemy ją również zabrać podczas dalszej rozgrywki zabitym żołnierzom HECU.
  • Po tym jak Freeman zostaje złapany, a jego broń skonfiskowana [1], SPASa-12 możemy zdobyć zabijając żołnierza HECU używającego tej broni na początku rozdziału 'Questionable Ethics'.
SPAS-12 trzymany przez postać

Taktyka

  • Pierwszy tryb strzału strzelby SPAS-12 jest bardzo efektywny przeciwko słabym wrogom, takim jak Headcraby, Zombie czy Vortigaunty. Jednakże, tryb ten nie nadaje się zbytnio do zwalczania mocniejszych przeciwników takich jak Bullsquidy, ze względu na małą ilość obrażeń jaką zadaje, oraz znaczne opóźnienie pomiędzy kolejnymi strzałami.
  • Alternatywny tryb strzału jest jednym z najmocniejszych rodzajów ataku jakich gracz może użyć. W normalnym trybie gry, wielu przeciwników daje się zabić za pierwszym naciśnięciem spustu. Strzał alternatywny zadaje duże obrażenia Alien Gruntowi, lecz długie opóźnienie pomiędzy kolejnymi strzałami czyni gracza bardziej podatnym na kontrataki wroga zwłaszcza jeśli znajduje się blisko niego.
  • SPAS-12 nie nadaję się do walki z Alien Controllerem, ze względu na znikome obrażenia, które jemu zadaje. W większości wypadków wystrzelony śrut nie zdoła dosięgnąć wroga z powodu zbyt dużego rozrzutu strzelby.
  • Amunicję do tej strzelby bardzo łatwo jest znaleźć. Pudełka z łuskami możemy spotkać bardzo często na swojej drodze.
  • Zaleca się przeładowywanie tej broni tak często jak jest to możliwe. Ładowanie całego magazynka trwa znacznie dłużej niż przeładowywanie magazynków w innych broniach.

Za kulisami

Wczesne poszlaki pokazują, że na początku SPAS-12 miał zupełnie inną teksturę – był srebrny. Wszystkie ślady po starych teksturach zostały usunięte, z wyjątkiem strzelby, którą używa naukowiec w sektorze F „Lambda Complex” Level A. Jednakże, gdy naukowiec opuszcza broń, skin strzelby powraca do tego, który jest użyty standardowo w grze.

Ciekawostki

  • W grze Team Fortress Classic model SPAS-12 jest użyty dla broni Super Shotgun.
  • Chociaż standardowym modelem strzelby jest SPAS-12, ikonka w HUD pokazuje zupełnie inny model strzelby (Ithaca 37). Half-Life High Definition Pack poprawia ikonkę w HUD, na tę przypominającą prawdziwego SPAS-12.
  • Prawdziwa broń SPAS-12 nie może wystrzelić dwóch łusek na raz, ponieważ ma tylko jedną komorę.

Galeria


  1. sytuacja ta ma miejsce w rozdziale Apprehension

Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą HECU SPAS-12. Lista autorów jest dostępna w SPAS-12&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.