AK-47 (CS)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(piotrek, no weź mnie nie dobijaj jeszcze ty)
(Ciekawostki)
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
 
<tlo>akbackground.png</tlo>
 
<tlo>akbackground.png</tlo>
{{BronCS infobox
+
{{Broń CS
 
| name          = AK-47
 
| name          = AK-47
 
| grafika      = Ak47infobox.png
 
| grafika      = Ak47infobox.png
| altname      =
+
| altname      = CV-47
*CV-47
+
| cena         = <p></p>
*Kałach
+
| cena=
+
 
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S)
 
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S)
 
*$2700 (CS:GO)
 
*$2700 (CS:GO)
Linia 22: Linia 20:
 
| energia      = 1992 dżuli
 
| energia      = 1992 dżuli
 
| uzycie        = [[Terroryści]]
 
| uzycie        = [[Terroryści]]
| przeladowanie = 2.5 sekundy
+
| przeladowanie = 2,5 sekundy
 
}}
 
}}
  
Linia 28: Linia 26:
 
{{Cytat|AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.|Opis z ekranu ładowania}}
 
{{Cytat|AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.|Opis z ekranu ładowania}}
  
'''AK-47''', zwany także '''CV-47''' lub potocznie '''kałach''' – radziecki karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
+
'''AK-47''', zwany także '''CV-47''' – radziecki karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
  
 
AK-47 jest bardzo mocną jak na karabin automatyczny bronią udostępnioną wyłącznie Terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo tych wad jest bardzo popularnym karabinem częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK jest najpopularniejszą bronią używaną przez terrorystów w Counter-Strike. Niemałą popularnością cieczy się w trybie Deathmatch, szczególnie w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]''.
 
AK-47 jest bardzo mocną jak na karabin automatyczny bronią udostępnioną wyłącznie Terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo tych wad jest bardzo popularnym karabinem częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK jest najpopularniejszą bronią używaną przez terrorystów w Counter-Strike. Niemałą popularnością cieczy się w trybie Deathmatch, szczególnie w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]''.
Linia 91: Linia 89:
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Plusminus
+
{{Zalety i wady
 
|zalety=
 
|zalety=
 
* Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask)
 
* Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask)
Linia 160: Linia 158:
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
*W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny.
+
* W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny.
*Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie.
+
* Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie.
*Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie.
+
* Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje zasilane nabojem 7.62x39 również są używane, ale jest to limitowane użycie.
*Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
+
* Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
*Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę.
+
* Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę.
**Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z tej pozycji (z biodra) jest bardzo niecelny.
+
** Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z tej pozycji (z biodra) jest bardzo niecelny.
 
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
 
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
**W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]].
+
** W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]].
*AK-47 używane przez postacie niezależne w ''Deleted Scenes'' nie posiada kolby.
+
* AK-47 używane przez postacie niezależne w ''Deleted Scenes'' nie posiada kolby.
*Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu.
+
* Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu.
**Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej.
+
** Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej.
*AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock-18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]].
+
* AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock-18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]].
*Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD.
+
* Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD.
*AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina.
+
* AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina.
**We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki).
+
** Choć AK w CS:GO jest oparty na AKM, to jednak w rzeczywistości jest on mieszanką między pierwszą wersją AK, a AKM. Choć posiada charakterystyczne elementy dla AKM takie jak tłoczona komora zamkowa wraz z pokrywą zawierającą przetłoczenia, kolbę zamocowaną na wprost (a nie jak w AK-47 po skosie), rurę gazową bez wentyli (które są obecne w AK-47), to ogólnie lufa (szczególnie podstawa szczerbinki) oraz łoże są zaczerpnięte z AK-47.  
*W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania, gdyż ten ostatni jest oparty na systemie Kałasznikowa.
+
** We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki).
*W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6''.
+
* W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania, gdyż ten ostatni jest oparty na systemie Kałasznikowa.
 +
* W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6''.
 +
* Polska społeczność ''Global Offensive'' określa ten karabin jako ''akacz'', zamiast bardziej znanego sformułowania ''kałach''. Wynika to prawdopodobnie z tego, gdyż ta ostatnia nazwa utarła się jako potoczne określenie rangi ''Mistrzowski Obrońca 1'' (ang. ''Master Guardian 1''), która w swoim logo zawiera właśnie podobiznę karabinu Kałasznikowa, stąd taka jej slangowa nazwa.
  
 
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)==
 
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)==
Linia 248: Linia 248:
 
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6
 
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6
 
</gallery>
 
</gallery>
====Skiny====
+
====Skórki====
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Ak47infobox.png|Skórka domyślna
 
Grafika:Ak47infobox.png|Skórka domyślna

Aktualna wersja na dzień 16:53, 9 cze 2017

AK-47
Ak47infobox.png
Inna nazwa CV-47
Cena

  • $2500 (CS, CS:CZ, CS:S)
  • $2700 (CS:GO)
Pochodzenie ZSRR
Używane przez Terroryści
Właściwości
Obrażenia 36 (CS:GO)
Magazynek 30
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja 7.62x39mm
Szybko-
strzelność
600 strz./min.
Masa broni
załadowanej
4.79 kg
Masa pocisku 7.9 gramów
Prędkość wylotowa 2329 stóp/sek.
Energia 1992 dżuli
Czas przeładowania 2,5 sekundy

Potężny i niezawodny AK-47 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych karabinów szturmowych na świecie. Jest najbardziej zabójczy, gdy strzela się krótkimi, kontrolowanymi seriami.

Opis z ekwipunku

AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.

Opis z ekranu ładowania

AK-47, zwany także CV-47 – radziecki karabin automatyczny występujący w grach z serii Counter-Strike.

AK-47 jest bardzo mocną jak na karabin automatyczny bronią udostępnioną wyłącznie Terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo tych wad jest bardzo popularnym karabinem częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK jest najpopularniejszą bronią używaną przez terrorystów w Counter-Strike. Niemałą popularnością cieczy się w trybie Deathmatch, szczególnie w Counter-Strike: Global Offensive.

Spis treści

[edytuj] Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 143 112
Klatka pier., ramię 35 27
Brzuch 44 34
Noga 26 26
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Statystyki dla CS:GO

Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo $300 (tryb turniejowy)

$150 (tryb uproszczony)

Obrażenia 36
Kontrola odrzutu 18/26 (69%)
Zasięg efektywny 31 m
Penetracja pancerza 77,5%
Siła penetracji 200

AK jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 (215 w CS: 'Global Offensive') jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask)
  • Krótki czas przeładowania
  • Świetna penetracja pocisku
  • Niezła szybkostrzelność
  • Duża celność pierwszego strzału
  • Atrakcyjna cena (oferuje dużą moc za rozsądną cenę)
  • Skuteczny na każdym dystansie
  • Pierwsze 8-9 wystrzelonych naboi nie posiada praktycznie żadnego odrzutu na boki
  • Kiepska celność przy dłuższych seriach
  • Duży odrzut
  • Dosyć ciężki (szczególnie w CS:GO)
  • Szybkostrzelność i celność mniejsza niż u M4A1, M4A1-S i M4A4
  • Dość głośny, charakterystyczny dźwięk strzału

[edytuj] Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarty wystrzelony nabój wzwyż będzie miał mały współczynnik trafienia, ponieważ broń słynie z dużego odrzutu.
  • Początkujący gracze dość często strzelają z Kałasznikowa na tzw. "pałę", aż do wystrzelania całej amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami, gdyż bronią wtedy aż tak nie rzuca.
  • Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. Jest to też dość skuteczna metoda eliminacji snajperów !
  • Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust.
  • Gdy gracz stoi w miejscu, pierwszy strzał z tej broni leci dosłownie z nanometrową precyzją, co pozwala na zdejmowanie przeciwników także na dużym dystansie. Możesz nawet zabijać niczym snajper.
  • Na małym dystansie możesz strzelać ile wlezie, ale pamiętaj, żeby ustawić celownik mniej więcej na tors przeciwnika.
  • Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok (tzw. 'strafowanie'). Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą.
  • Na średnim dystansie, jeśli masz ustawiony rozmiar celownika na mały, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Na małych dystansach bardzo łatwo będzie zabić strzałem w głowę.
  • Dzięki dużej penetracji, Kałasznikow jest idealną bronią do tzw. 'skanowania', czyli obijania przeciwników poprzez przestrzeliwanie danych powierzchni (np. drzwi, ścian).
  • Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność.
  • Jeśli musisz już wyrzucić cały magazynek w przeciwnika, to spróbuj spuścić nieco linię celowniczą w dół.

[edytuj] Antytaktyki

  • Używaj broni dużego zasięgu przeciw użytkownikom tej broni.
  • Unikaj szybkostrzelnej broni, chyba, że przeciwnik z AK ma pełny pancerz, zdrowie oraz jest doświadczony. Mimo to przy odrobinie szczęścia powinieneś sobie z nim poradzić.
  • Korzystaj z granatów błyskowych, aby zmusić ich do wycofania się.
  • Unikaj wszelkiego kontaktu z jej użytkownikami na małym dystansie.
  • Biegnij na niego z dwoma towarzyszami, wtedy wróg będzie musiał strzelać długą serią i poradzić sobie z dużym odrzutem.
  • Pozwól im strzelać na średnim dystansie. Po czwartym strzale ich broń będzie niecelna.
  • Cały czas pozostawaj w ruchu, aby uniknąć śmiertelną serię.
  • Miej na uwadze to, że AK jest zdolny zabić strzałem w głowę nawet osobę z hełmem, więc najlepiej trzymaj się z dala od użytkowników lub poczekaj na okazję, gdy stracą panowanie nad bronią pod wpływem dużego odrzutu, co jest częste u niedoświadczonych graczy. Przez to będą mieć trudności z jej opanowaniem, toteż zamiast trafić w przeciwników spudłują. Dzięki temu można przeciwników z AK wykończyć bez względu na dystans.

[edytuj] Osiągnięcia

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Dot. broni

Obrazek Nazwa Opis
Cv47expert.jpg CV-47 Expert Zabij 1000 przeciwników używając CV-47

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Dot. broni

Obrazek Nazwa Opis
AK-47 Expert csgo.png AK-47 Expert Zabij 1000 przeciwników używając AK-47

[edytuj] Ciekawostki

  • W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż M4A1 i posiada również niższy zasięg skuteczny.
  • Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie.
  • Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje zasilane nabojem 7.62x39 również są używane, ale jest to limitowane użycie.
  • Rosyjski Specnaz w Counter-Strike: Condition Zero nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest M4A1, czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
  • Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest Deleted Scenes) zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę.
    • Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z tej pozycji (z biodra) jest bardzo niecelny.
  • AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach G3SG/1 oraz Steyr Scout. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako 7.62mm, stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
  • AK-47 używane przez postacie niezależne w Deleted Scenes nie posiada kolby.
  • Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w Counter-Strike: Global Offensive gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu.
    • Podczas animacji przeładowania w Condition Zero i Deleted Scenes podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej.
  • AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w Counter-Strike: Global Offensive, których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: Glock-18, Desert Eagle, Five-seveN, M1014, MAC-10 i M249.
  • Ikonka zabójstwa AK-47 z Counter-Strike: Source została wykorzystana w Counter-Strike: Global Offensive również jako ikonka HUD.
  • AK-47 występujący w Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w Left 4 Dead 2, jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina.
    • Choć AK w CS:GO jest oparty na AKM, to jednak w rzeczywistości jest on mieszanką między pierwszą wersją AK, a AKM. Choć posiada charakterystyczne elementy dla AKM takie jak tłoczona komora zamkowa wraz z pokrywą zawierającą przetłoczenia, kolbę zamocowaną na wprost (a nie jak w AK-47 po skosie), rurę gazową bez wentyli (które są obecne w AK-47), to ogólnie lufa (szczególnie podstawa szczerbinki) oraz łoże są zaczerpnięte z AK-47.
    • We wczesnych stadiach rozwoju Global Offensive AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z Left 4 Dead 2 (nie posiadał jedynie latarki).
  • W Global Offensive AK-47 i Bizon posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania, gdyż ten ostatni jest oparty na systemie Kałasznikowa.
  • W wersjach beta CS:GO gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu Valve w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z Counter-Strike 1.6.
  • Polska społeczność Global Offensive określa ten karabin jako akacz, zamiast bardziej znanego sformułowania kałach. Wynika to prawdopodobnie z tego, gdyż ta ostatnia nazwa utarła się jako potoczne określenie rangi Mistrzowski Obrońca 1 (ang. Master Guardian 1), która w swoim logo zawiera właśnie podobiznę karabinu Kałasznikowa, stąd taka jej slangowa nazwa.

[edytuj] Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)

M4a1hud.png
M4a1hud cz.png

[edytuj] Na plus

  • Większe obrażenia (o 2 punkty)
  • Niższa cena (o 600$)
  • Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy)
  • Potrafi zabić przeciwnika z hełmem strzałem w głowę

[edytuj] Cechy wspólne

  • Identyczna pojemność magazynka (30 naboi i 90 w zapasie)

[edytuj] Na minus

  • Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs 685 strz./min.)
  • Większy odrzut (o 12%)
  • Większa masa (o 4%)
  • Wyższa cena amunicji (o 20$)
  • Brak możliwości montażu tłumika
  • Słabsza celność w porównaniu do M4A1

[edytuj] Galeria

[edytuj] Counter-Strike 1.0

[edytuj] Counter-Strike 1.6

[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero

[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

[edytuj] Linki zewnętrzne

  • AK-47 na Wikipedii.
  • AK-47 na Internet Movie Firearm Database (IMFDB).
Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike