AK-47 (L4D)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(nowy artykuł)
 
(poprawki techniczno-merytoryczne)
Linia 15: Linia 15:
 
{{Cytat|This rifle right here got my name all over it.|[[Ellis]]}}
 
{{Cytat|This rifle right here got my name all over it.|[[Ellis]]}}
  
'''AK-47''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]].
+
'''AK-47''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. Łączy wszechstronność [[M16|karabinu szturmowego M16]] i dużą siłę hamującą wrogów, co czyni go skuteczną bronią przeciwko atakom [[Horda|Hordy]], jak i [[Tank]]ów. Jego wadami w stosunku do M16 jest niższa szybkostrzelność i mniejszy magazynek.
  
 
==Opis==
 
==Opis==
Jest to radziecki karabin automatyczny nie posiadający dobrej celności, ale rekompensuje ją siłą przebicia pocisków. Przez słabą celność i duży odrzut strzału, w walce na dużych dystansach zaleca się strzelanie pojedyńczymi kulami. Na małych dystansach można trochę zaszaleć, gdyż rozrzut nie ma większego znaczenia.
+
Jest to radziecki karabin automatyczny. Nie posiada dobrej celności, ale rekompensuje ją siłą przebicia pocisków. Przez słabą celność i duży odrzut strzału, w walce na dużych dystansach zaleca się strzelanie pojedynczymi pociskami. Na małych dystansach można trochę "zaszaleć", gdyż rozrzut nie ma wtedy większego znaczenia.
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
{{Porady|2}}
+
{{Porady}}
* AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami(zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą.
+
* AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami (zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą.
 
* Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym.
 
* Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym.
* AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z [[Tank|Tank'iem]].
+
* AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z [[Tank]]iem.
* Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie trzeba celować z precyzją i strzelać pojedyńczo lub serią dwustrzałową.
+
* Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie trzeba celować z precyzją i strzelać pojedynczo lub serią dwustrzałową.
 
* Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji.
 
* Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji.
* Potrzał [[Witch]] w głowę z AK-47 ogłuszy ją chwilowo. Najlepiej walczyć z nią na małym dystansie, gdyż moc pocisku jest wystarczająca, by ją zgładzić.
+
* Postrzał [[Witch]] w głowę z AK-47 ogłuszy ją chwilowo. Najlepiej walczyć z nią na małym dystansie, gdyż moc pocisku jest wystarczająca, by ją zgładzić.
* Celownik laserowy zmienia celność tej broni; szczególnie na średnie i duże dystanse. Jedna uwaga - kucanie nie poprawia w żadnym stopniu celności AK-47.
+
* Celownik laserowy zmienia celność tej broni; szczególnie na średnie i duże dystanse. Jedna uwaga - kucanie nie poprawia wtedy w żadnym stopniu celności AK-47.
 
* [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni.
 
* [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni.
 
* [[Magnum (L4D)|Magnum]] jest doskonałą bronią drugorzędną, w sam raz do używania z AK-47, ponieważ posiada dużą moc, dobrą celność i duży zasięg.
 
* [[Magnum (L4D)|Magnum]] jest doskonałą bronią drugorzędną, w sam raz do używania z AK-47, ponieważ posiada dużą moc, dobrą celność i duży zasięg.
* Bronie białe idealnie współgrywają z AK-47, ale pod warunkiem, że gracz walczy na małych dystansach i ciasnych pomieszczeniach.
+
* Bronie białe idealnie współgrają z AK-47, ale pod warunkiem, że gracz walczy na małych dystansach i ciasnych pomieszczeniach.
* Z AK-47 powinno się strzelać pojedyńczymi kulami lub serią dwustrzałową, gdyż dzięki temu strzały będą celne. Najlepiej to robić, kucając. Taktyka ta doskonale sprawdza się w walce z [[Hunter|Hunterem]] i [[Smoker|Smokerem]] na dużym dystansie.
+
* Z AK-47 powinno się strzelać pojedynczymi kulami lub serią dwustrzałową, gdyż dzięki temu strzały będą celne. Najlepiej to robić, kucając. Taktyka ta doskonale sprawdza się w walce z [[Hunter]]em i [[Smoker]]em na dużym dystansie.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
Linia 38: Linia 38:
 
* Idealna broń do walki na małych dystansach, mogąca łatwo zabić dowolnego Zarażonego.
 
* Idealna broń do walki na małych dystansach, mogąca łatwo zabić dowolnego Zarażonego.
 
* Najwyższe obrażenia ze wszystkich karabinów automatycznych.
 
* Najwyższe obrażenia ze wszystkich karabinów automatycznych.
* Łatwość strzelania pojedyńczymi kulami z powodu małej szybkostrzelności, która ułatwia także oszczędzanie amunicji.
+
* Łatwość strzelania pojedynczymi kulami z powodu małej szybkostrzelności, która ułatwia także oszczędzanie amunicji.
 
* Zamontowanie celownika laserowego przemieni AK-47 w jeden z najlepszych karabinów automatycznych; będzie on celną i zabójczą bronią.
 
* Zamontowanie celownika laserowego przemieni AK-47 w jeden z najlepszych karabinów automatycznych; będzie on celną i zabójczą bronią.
* Bardzo skuteczny w walce z [[Tank|Tankiem]] na otwartych przestrzeniach.
+
* Bardzo skuteczny w walce z [[Tank]]iem na otwartych przestrzeniach.
* Idealnie współgrywa z [[Magnum (L4D)|Magnum]], gdyż wymieniony pistolet rekompensuje kiepską celność AK-47 na dużych dystansach.
+
* Idealnie współgra z [[Magnum (L4D)|Magnum]], gdyż wymieniony pistolet rekompensuje kiepską celność AK-47 na dużych dystansach.
* Świetnie współgrywa z innym Ocalałym posiadającym strzelbę automatyczną, szczególnie w walce z Hordą lub Tankiem na poziomach Zaawansowanym i Ekspert, pomimo słabej celności obydwóch broni na dużych dystansach.
+
* Świetnie współgra z innym Ocalałym posiadającym strzelbę automatyczną, szczególnie w walce z Hordą lub Tankiem na poziomach Zaawansowanym i Ekspert, pomimo słabej celności obydwóch broni na dużych dystansach.
 
* Posiada duży rozrzut podczas strzelania ogniem ciągłym, który może okazać się przydatny w walce z Hordą na małych dystansach.
 
* Posiada duży rozrzut podczas strzelania ogniem ciągłym, który może okazać się przydatny w walce z Hordą na małych dystansach.
* Bardzo dobrze współpracuje z niektórymi brońmi białymi, szczególnie z [[Katana|kataną]]. Bronie takie jak [[Łom (L4D)|łom]] czy [[Piła łańcuchowa]] też można wziąść, ale na własne ryzyko.
+
* Bardzo dobrze współpracuje z niektórymi broniami białymi, szczególnie z [[Katana|kataną]]. Bronie takie jak [[Łom (L4D)|łom]] czy [[Piła łańcuchowa]] też można wziąć, ale na własne ryzyko.
 +
 
 
===Wady===
 
===Wady===
* Rzadko spotykana amunicja. Można doskwierać ten fakt, gdy się nie strzela oszczędnie.
+
* Rzadko spotykana amunicja. Ten fakt może doskwierać, gdy się nie strzela oszczędnie.
 
* [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jest mniej skuteczna, porównując do tej samej amunicji używanej w strzelbach lub [[M16]].
 
* [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jest mniej skuteczna, porównując do tej samej amunicji używanej w strzelbach lub [[M16]].
 
* Nie zaleca się używać AK-47 na [[Witch]], pomimo jego siły.
 
* Nie zaleca się używać AK-47 na [[Witch]], pomimo jego siły.
 
* Niska szybkostrzelność i duży odrzut utrudnia strzelanie, kucnięcie częściowo poprawia ten problem.
 
* Niska szybkostrzelność i duży odrzut utrudnia strzelanie, kucnięcie częściowo poprawia ten problem.
 
* Poza strzelbami i [[M60]] jest bronią o najwyższym rozrzucie pocisku.
 
* Poza strzelbami i [[M60]] jest bronią o najwyższym rozrzucie pocisku.
* Niska szybkostrzelność i duży rozrzut sprawiają, że trudno zabić [[Smoker|Smokera]], który zdążył złapać gracza.
+
* Niska szybkostrzelność i duży rozrzut sprawiają, że trudno zabić [[Smoker]]a, który zdążył złapać gracza.
* Nie posiadając zamonowanego celownika laserowego, nawet strzelając krótkimi seriami, AK-47 jest niecelny na średnich i dużych dystansach.
+
* Nie posiadając zamontowanego celownika laserowego, nawet strzelając krótkimi seriami, AK-47 jest niecelny na średnich i dużych dystansach.
  
 
==Spostrzeżenia==
 
==Spostrzeżenia==
* Wbrew nazwie broń przypomina karabin [[wpl:Karabinek AKM|AKM]], zmodernizowaną wersję AK-47.
+
* Wbrew nazwie broń przypomina karabin [[wpl:Karabinek AKM|AKM]], zmodernizowaną wersję [[wpl:Karabinek AK|AK-47]].
* Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten posiada pojemność magazynka większą niż w rzeczywistości (40 naboi natomiast zmieści się w magazynkach do [[wpl:Karabin maszynowy RPK|RPK]], czyli karabinu maszynowego zbudowanego na bazie AKM'u).
+
* Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten ma większą pojemność magazynka niż w rzeczywistości (40 naboi natomiast zmieści się w magazynkach do [[wpl:Karabin maszynowy RPK|RPK]], czyli karabinu maszynowego zbudowanego na bazie AKM'u).
 
* Animacja przeładowania z perspektywy trzeciej osoby jest taka sama jak w innych karabinach, ale magazynek zostaje na swoim miejscu.
 
* Animacja przeładowania z perspektywy trzeciej osoby jest taka sama jak w innych karabinach, ale magazynek zostaje na swoim miejscu.
 
* AK-47 w grze strzela wolniej niż w rzeczywistości (461.5 RPM - 600 RPM).
 
* AK-47 w grze strzela wolniej niż w rzeczywistości (461.5 RPM - 600 RPM).
* W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com AK-47 zajął pierwsze miejsce.
+
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com AK-47 zajął pierwsze miejsce.
 
* Trzymany przez Ocalonego (w perspektywie trzeciej osoby) podczas strzelania wyrzuca łuski z lewej strony.
 
* Trzymany przez Ocalonego (w perspektywie trzeciej osoby) podczas strzelania wyrzuca łuski z lewej strony.
* Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego metalowego.
+
* Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego, metalowego.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wersja z 16:51, 25 lut 2011

AK-47 (L4D)
Akm.png
Typ Karabin automatyczny
Kategoria Poziom 2
Właściwości
Magazynek 40
Noszona amunicja 360
Obrażenia 58
Szybko-
strzelność
461,5 strz./min.
Obrażenia na sek. 446
Zasięg średni
Podobne M16, SCAR

This rifle right here got my name all over it.


AK-47 - karabin automatyczny występujący w Left 4 Dead 2. Łączy wszechstronność karabinu szturmowego M16 i dużą siłę hamującą wrogów, co czyni go skuteczną bronią przeciwko atakom Hordy, jak i Tanków. Jego wadami w stosunku do M16 jest niższa szybkostrzelność i mniejszy magazynek.

Spis treści

Opis

Jest to radziecki karabin automatyczny. Nie posiada dobrej celności, ale rekompensuje ją siłą przebicia pocisków. Przez słabą celność i duży odrzut strzału, w walce na dużych dystansach zaleca się strzelanie pojedynczymi pociskami. Na małych dystansach można trochę "zaszaleć", gdyż rozrzut nie ma wtedy większego znaczenia.

Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami (zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą.
  • Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym.
  • AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z Tankiem.
  • Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie trzeba celować z precyzją i strzelać pojedynczo lub serią dwustrzałową.
  • Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji.
  • Postrzał Witch w głowę z AK-47 ogłuszy ją chwilowo. Najlepiej walczyć z nią na małym dystansie, gdyż moc pocisku jest wystarczająca, by ją zgładzić.
  • Celownik laserowy zmienia celność tej broni; szczególnie na średnie i duże dystanse. Jedna uwaga - kucanie nie poprawia wtedy w żadnym stopniu celności AK-47.
  • Wybuchowa i zapalająca amunicja jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni.
  • Magnum jest doskonałą bronią drugorzędną, w sam raz do używania z AK-47, ponieważ posiada dużą moc, dobrą celność i duży zasięg.
  • Bronie białe idealnie współgrają z AK-47, ale pod warunkiem, że gracz walczy na małych dystansach i ciasnych pomieszczeniach.
  • Z AK-47 powinno się strzelać pojedynczymi kulami lub serią dwustrzałową, gdyż dzięki temu strzały będą celne. Najlepiej to robić, kucając. Taktyka ta doskonale sprawdza się w walce z Hunterem i Smokerem na dużym dystansie.

Zalety i wady

Zalety

  • Idealna broń do walki na małych dystansach, mogąca łatwo zabić dowolnego Zarażonego.
  • Najwyższe obrażenia ze wszystkich karabinów automatycznych.
  • Łatwość strzelania pojedynczymi kulami z powodu małej szybkostrzelności, która ułatwia także oszczędzanie amunicji.
  • Zamontowanie celownika laserowego przemieni AK-47 w jeden z najlepszych karabinów automatycznych; będzie on celną i zabójczą bronią.
  • Bardzo skuteczny w walce z Tankiem na otwartych przestrzeniach.
  • Idealnie współgra z Magnum, gdyż wymieniony pistolet rekompensuje kiepską celność AK-47 na dużych dystansach.
  • Świetnie współgra z innym Ocalałym posiadającym strzelbę automatyczną, szczególnie w walce z Hordą lub Tankiem na poziomach Zaawansowanym i Ekspert, pomimo słabej celności obydwóch broni na dużych dystansach.
  • Posiada duży rozrzut podczas strzelania ogniem ciągłym, który może okazać się przydatny w walce z Hordą na małych dystansach.
  • Bardzo dobrze współpracuje z niektórymi broniami białymi, szczególnie z kataną. Bronie takie jak łom czy Piła łańcuchowa też można wziąć, ale na własne ryzyko.

Wady

  • Rzadko spotykana amunicja. Ten fakt może doskwierać, gdy się nie strzela oszczędnie.
  • Wybuchowa i zapalająca amunicja jest mniej skuteczna, porównując do tej samej amunicji używanej w strzelbach lub M16.
  • Nie zaleca się używać AK-47 na Witch, pomimo jego siły.
  • Niska szybkostrzelność i duży odrzut utrudnia strzelanie, kucnięcie częściowo poprawia ten problem.
  • Poza strzelbami i M60 jest bronią o najwyższym rozrzucie pocisku.
  • Niska szybkostrzelność i duży rozrzut sprawiają, że trudno zabić Smokera, który zdążył złapać gracza.
  • Nie posiadając zamontowanego celownika laserowego, nawet strzelając krótkimi seriami, AK-47 jest niecelny na średnich i dużych dystansach.

Spostrzeżenia

  • Wbrew nazwie broń przypomina karabin AKM, zmodernizowaną wersję AK-47.
  • Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten ma większą pojemność magazynka niż w rzeczywistości (40 naboi natomiast zmieści się w magazynkach do RPK, czyli karabinu maszynowego zbudowanego na bazie AKM'u).
  • Animacja przeładowania z perspektywy trzeciej osoby jest taka sama jak w innych karabinach, ale magazynek zostaje na swoim miejscu.
  • AK-47 w grze strzela wolniej niż w rzeczywistości (461.5 RPM - 600 RPM).
  • W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com AK-47 zajął pierwsze miejsce.
  • Trzymany przez Ocalonego (w perspektywie trzeciej osoby) podczas strzelania wyrzuca łuski z lewej strony.
  • Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego, metalowego.

Galeria