Barka

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „<ikony>l4d1|l4d2</ikony> {{L4Drozdzial infobox |nr=2 |grafika=Barka L4D.PNG |kampania=Poświęcenie |gra=Left 4 Dead i Left 4 Dead 2 |mapa= |poprzedni...”)
 
m (zdecydowanie chodzi o Corvus brachyrhynchos, czyli wrony amerykańskie)
 
Linia 10: Linia 10:
 
}}
 
}}
  
'''''Barka''''' jest drugim rozdziałem w kampanii ''Poświęcenie'' w grze [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Bohaterowie rozpoczynają go w [[saferoom]]ie w biurze fabryki cegieł. Po wyjściu ponownie znajdują się na przyległym do budynku placu wypełnionym stosami cegieł. Kierują się wzdłuż położonej na wysokości drogi, mijając przy okazji budynki i biura, aż docierają do doku. Tuż obok stoi wielki statek towarowy, na który prowadzi kładka. Aby się na nią dostać [[Ocaleni]] wchodzą po dużej kupie żwiru, przypadkowo płosząc kruki na górze i wywołując atak [[Horda|hordy]]. Po opuszczeniu transportowca przez sąsiednią barkę bohaterowie docierają na jedną z głównych ulic miasta [[Rayford]], a rozdział kończy się w schronie na tyłach sklepu, w podniszczonym biurze.
+
'''''Barka''''' jest drugim rozdziałem w kampanii ''Poświęcenie'' w grze [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Bohaterowie rozpoczynają go w [[saferoom]]ie w biurze fabryki cegieł. Po wyjściu ponownie znajdują się na przyległym do budynku placu wypełnionym stosami cegieł. Kierują się wzdłuż położonej na wysokości drogi, mijając przy okazji budynki i biura, aż docierają do doku. Tuż obok stoi wielki statek towarowy, na który prowadzi kładka. Aby się na nią dostać [[Ocaleni]] wchodzą po dużej kupie żwiru, przypadkowo płosząc wrony na górze i wywołując atak [[Horda|hordy]]. Po opuszczeniu transportowca przez sąsiednią barkę bohaterowie docierają na jedną z głównych ulic miasta [[Rayford]], a rozdział kończy się w schronie na tyłach sklepu, w podniszczonym biurze.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
Linia 16: Linia 16:
 
*Opuszczając drugi magazyn niedaleko rzeki, w wysuszonym doku można zauważyć łódź Johna Slatera z kampanii [[Bilans ofiar]]. Nie jest ona w zbyt dobrym stanie, co sugeruje, że poniósł on razem z Amandą śmierć. Okazjonalnie [[Francis]] może żartobliwie zasugerować użycie tej łodzi do ucieczki.
 
*Opuszczając drugi magazyn niedaleko rzeki, w wysuszonym doku można zauważyć łódź Johna Slatera z kampanii [[Bilans ofiar]]. Nie jest ona w zbyt dobrym stanie, co sugeruje, że poniósł on razem z Amandą śmierć. Okazjonalnie [[Francis]] może żartobliwie zasugerować użycie tej łodzi do ucieczki.
 
*W początkowym saferoomie na jednym z graffiti można zauważyć napis "Lou F. turned into one of the BIG ONES!" ("Lou F. przemienił się w jednego z tych WIELKICH!"). Jest to potwierdzenie, iż [[Tank]] był wzorowany na Hulku z filmu [[w:The Incredible Hulk (1978 TV series)|Incredible Hulk]], gdyż Lou F. jest oczywistym nawiązaniem do Lou Ferrigino, aktora odtwarzającego rolę Hulka w tym filmie.
 
*W początkowym saferoomie na jednym z graffiti można zauważyć napis "Lou F. turned into one of the BIG ONES!" ("Lou F. przemienił się w jednego z tych WIELKICH!"). Jest to potwierdzenie, iż [[Tank]] był wzorowany na Hulku z filmu [[w:The Incredible Hulk (1978 TV series)|Incredible Hulk]], gdyż Lou F. jest oczywistym nawiązaniem do Lou Ferrigino, aktora odtwarzającego rolę Hulka w tym filmie.
*Jest to jeden z dwóch rozdziałów w kampaniach, w którym występują kruki wywołujące atak hordy. Pierwszy raz pojawiają się w kampanii [[Krwawe żniwo]] w ostatnim rozdziale w polu. Drugi raz występują one na kupie żwiru, na którą należy się wspiąć w celu dostania się na statek.
+
*Jest to jeden z dwóch rozdziałów w kampaniach, w którym występują wrony wywołujące atak hordy. Pierwszy raz pojawiają się w kampanii [[Krwawe żniwo]] w ostatnim rozdziale w polu. Drugi raz występują one na kupie żwiru, na którą należy się wspiąć w celu dostania się na statek.
 
*W początkowym schronie można zauważyć mapę rozdziału, jednak nie posiada ona punktu odniesienia do pozycji gracza.
 
*W początkowym schronie można zauważyć mapę rozdziału, jednak nie posiada ona punktu odniesienia do pozycji gracza.
 
*Jest to jedyny rozdział posiadający graffiti odnoszące się do następnego rozdziału. W początkowym schronie możemy przeczytać wiadomość - "ALLISON MARK HAS A SAILBOAT READY AT THE BRIDGE MEET US THERE" ("Allison, Mark posiada gotową żaglówkę na moście, spotkajmy się tam"). W końcowym schronie znajdujemy natomiast wiadomość - "ALLISON - BRIDGE IS DOWN WE ARE SCREWED" ("Allison - most jest opuszczony, mamy przerąbane"). Możliwe że twórca tych graffiti narysował mapę drugiego rozdziału, a także zwłoki, znajdowane w żaglówce w komiksie należą do niego.
 
*Jest to jedyny rozdział posiadający graffiti odnoszące się do następnego rozdziału. W początkowym schronie możemy przeczytać wiadomość - "ALLISON MARK HAS A SAILBOAT READY AT THE BRIDGE MEET US THERE" ("Allison, Mark posiada gotową żaglówkę na moście, spotkajmy się tam"). W końcowym schronie znajdujemy natomiast wiadomość - "ALLISON - BRIDGE IS DOWN WE ARE SCREWED" ("Allison - most jest opuszczony, mamy przerąbane"). Możliwe że twórca tych graffiti narysował mapę drugiego rozdziału, a także zwłoki, znajdowane w żaglówce w komiksie należą do niego.

Aktualna wersja na dzień 11:34, 23 sie 2014

Rozdział 2
Barka
Barka L4D.PNG
Kampania Poświęcenie
Gra Left 4 Dead i Left 4 Dead 2
Autor Valve Corporation
Chronologia rozdziałów
Poprzedni Doki
Następny Port

Barka jest drugim rozdziałem w kampanii Poświęcenie w grze Left 4 Dead i Left 4 Dead 2. Bohaterowie rozpoczynają go w saferoomie w biurze fabryki cegieł. Po wyjściu ponownie znajdują się na przyległym do budynku placu wypełnionym stosami cegieł. Kierują się wzdłuż położonej na wysokości drogi, mijając przy okazji budynki i biura, aż docierają do doku. Tuż obok stoi wielki statek towarowy, na który prowadzi kładka. Aby się na nią dostać Ocaleni wchodzą po dużej kupie żwiru, przypadkowo płosząc wrony na górze i wywołując atak hordy. Po opuszczeniu transportowca przez sąsiednią barkę bohaterowie docierają na jedną z głównych ulic miasta Rayford, a rozdział kończy się w schronie na tyłach sklepu, w podniszczonym biurze.

[edytuj] Ciekawostki

  • Na samym początku rozdziału w schronie, na ścianie można zauważyć ilustrację, przedstawiającą człowieka z głową barana oraz z napisem pod spodem - "Welcome To The End". Jest to nawiązanie do kultu Illumanati.
  • Opuszczając drugi magazyn niedaleko rzeki, w wysuszonym doku można zauważyć łódź Johna Slatera z kampanii Bilans ofiar. Nie jest ona w zbyt dobrym stanie, co sugeruje, że poniósł on razem z Amandą śmierć. Okazjonalnie Francis może żartobliwie zasugerować użycie tej łodzi do ucieczki.
  • W początkowym saferoomie na jednym z graffiti można zauważyć napis "Lou F. turned into one of the BIG ONES!" ("Lou F. przemienił się w jednego z tych WIELKICH!"). Jest to potwierdzenie, iż Tank był wzorowany na Hulku z filmu Incredible Hulk, gdyż Lou F. jest oczywistym nawiązaniem do Lou Ferrigino, aktora odtwarzającego rolę Hulka w tym filmie.
  • Jest to jeden z dwóch rozdziałów w kampaniach, w którym występują wrony wywołujące atak hordy. Pierwszy raz pojawiają się w kampanii Krwawe żniwo w ostatnim rozdziale w polu. Drugi raz występują one na kupie żwiru, na którą należy się wspiąć w celu dostania się na statek.
  • W początkowym schronie można zauważyć mapę rozdziału, jednak nie posiada ona punktu odniesienia do pozycji gracza.
  • Jest to jedyny rozdział posiadający graffiti odnoszące się do następnego rozdziału. W początkowym schronie możemy przeczytać wiadomość - "ALLISON MARK HAS A SAILBOAT READY AT THE BRIDGE MEET US THERE" ("Allison, Mark posiada gotową żaglówkę na moście, spotkajmy się tam"). W końcowym schronie znajdujemy natomiast wiadomość - "ALLISON - BRIDGE IS DOWN WE ARE SCREWED" ("Allison - most jest opuszczony, mamy przerąbane"). Możliwe że twórca tych graffiti narysował mapę drugiego rozdziału, a także zwłoki, znajdowane w żaglówce w komiksie należą do niego.
  • Po raz pierwszy w grze Left 4 Dead wejście do wody zwalnia gracza (co jest normalnym zjawiskiem w drugiej części). W pozostałych kampaniach Ocaleni mogą biegać pełną prędkością w wodzie, szczególnie w kampanii Bez litości i Bilans ofiar. Najbardziej zauważalne jest to w drugiej wymienionej kampanii, gdzie woda jest na tyle głęboka, że kucnięcie powoduje całkowite zanurzenie postaci.