Glock-18

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(z P2000)
 
(Nie pokazano 17 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
{{BronCS infobox
+
{{Broń CS
|grafika=Glockcziconbuy.png
+
|grafika=Glock-18_Standardowy.png
 
|altname=9x19mm Sidearm  
 
|altname=9x19mm Sidearm  
|cena=$400
+
|cena=<p></p>
 +
*$200 (CS:GO)
 +
*$400 (CS, CZ, CS:S)
 
|kraj=Austria
 
|kraj=Austria
 
|odrzut=<p></p>
 
|odrzut=<p></p>
 
* Mały (tryb półautomatyczny)
 
* Mały (tryb półautomatyczny)
 
* Średni (tryb serii trzystrzałowych)
 
* Średni (tryb serii trzystrzałowych)
|obrazenia=małe/średnie
+
|obrazenia=28
|magazynek=20
+
|magazynek=20 naboi
 
|ogien=<p></p>
 
|ogien=<p></p>
 
* półautomatyczny
 
* półautomatyczny
* serie trzystzałowe
+
* serie trzystrzałowe
|amun=9x19mm
+
|amun=[[Plik:9mm_caliber.png|35px|9x19mm Parabellum]]
|szybkosc=b/d
+
|szybkosc=<p></p>
 +
*400 strz./min. (tryb półautomatyczny)
 +
*1200 strz./min. (tryb serii)
 
|masa=0.9 kg
 
|masa=0.9 kg
 
|masapocisk=8 gramów
 
|masapocisk=8 gramów
 
|predwylot=1132 stóp/sek.
 
|predwylot=1132 stóp/sek.
|energia=475 żuli
+
|energia=475 dżuli
 
|uzycie=<p></p>
 
|uzycie=<p></p>
*[[Antyterroryści]]
+
*[[Antyterroryści]] (CS, CS:CZ, CS:S)
 
*[[Terroryści]]
 
*[[Terroryści]]
|przeladowanie=3 sekundy
+
|przeladowanie=<p></p>
 +
*2 sekundy
 +
*2,2 sekundy (CS:GO)
 
}}
 
}}
  
'''Glock 18''', znany bardziej jako '''Glock''' - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.
+
{{Cytat|Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.|Opis z ekwipunku}}
 +
 
 +
'''Glock-18''' (we wcześniejszych grach określany jako '''9x19mm Sidearm'''), znany po prostu jako '''Glock''' - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W każdej grze jest startowym pistoletem każdego Terrorysty.
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
'''Glock''' jest słabym pistoletem udostępnionym wszystkim drużynom mogącym strzelać w trybie zarówno półautomatycznym jak i seriami trzystrzałowymi. Z tą bronią zaczyna rundę każdy Terrorysta. Jest dość popularny, szczególnie w rundach, gdzie używa się tylko pistoletów, jednak w późniejszych rundach jest zastępowany Desert Eagle'm. Glock w trybie półautomatycznym nie zadaje dużych obrażeń, ale w trybie serii jest dużo mniej celny. Glock nie jest ani popularny ani niepopularny z powodu bycia jako broń startowa. Gdyby nią nie był, jego popularność byłaby dużo mniejsza.
+
'''Glock-18''' to pistolet dostępny dla obu stronnictw (w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' tylko dla Terrorystów). Cechuje się dwoma trybami prowadzonego ognia - tradycyjnym dla większości pistoletów trybem samopowtarzalnym i trybem serii, w którym w błyskawicznym tempie wystrzeliwuje 3 naboje. Jest najtańszą bronią w serii (kosztuje 200$ w CS:GO, 400$ w pozostałych grach). W porównaniu do droższych pistoletów, Glock-18 posiada gorszą siłę ognia i słabą celność.
 +
 
 +
Wielu graczy uważa tą broń za niemal bezużyteczną ze względu na słabą penetrację [[Kamizelka i hełm|pancerza]] i niską skuteczność w walce z lepiej wyposażonym przeciwnikiem. Wielu graczy po stronie terrorystów porzuca Glocka, gdy mają do dyspozycji lepsze pistolety. Mimo to, Glock może pochwalić się pojemnym magazynkiem, całkiem niskim odrzutem i przyzwoitą celnością (w grach na silniku [[Source]]). Pomimo pewnych wad, pistolet ten jest dość popularny na tzw. pistoletówkach i potrafi być skuteczny przeciwko graczom z [[P2000]]/[[USP]]/[[USP-S]] i dowolnym graczom bez pancerza i kasku.
  
 
==Właściwości==
 
==Właściwości==
 +
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
 
<table class="wikitable">
 
<table class="wikitable">
 
<tr>
 
<tr>
Linia 73: Linia 84:
 
<tr>
 
<tr>
 
<th colspan="5">
 
<th colspan="5">
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
 
</th>
 
</th>
 
</tr>
 
</tr>
 
</table>
 
</table>
  
W podstawowym trybie ognia Glock zadaje małe obrażenia, podczas gdy w alternatywnym średnio-duże. Śmiertelny cios może zadać tylko w trybie serii, jeśli gracz będzie strzelał w głowę. Strzelanie przez obiekty typu drzwi nie jest dobrym pomysłem, gdyż cios zadany graczowi stojącemu za nimi będzie praktycznie bezbolesny. Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250ups). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
+
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
 +
{{broń CS właściwości
 +
| głowa bez  = 111
 +
| głowa z    = 52
 +
| klatka bez = 27
 +
| klatka z  = 13
 +
| brzuch bez = 34
 +
| brzuch z  = 16
 +
| noga bez  = 21
 +
| noga z    = 21
 +
| nagroda    = <p></p>
 +
* $300 (tryb turniejowy)
 +
* $150 (tryb uproszczony)
 +
| obrażenia  = 30
 +
| odrzut    = 22/26 (84%)
 +
| zasięg    = 20 m
 +
| p pancerza = 47%
 +
| penetracja = 100
 +
}}
  
==Zalety i wady==
+
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
===Zalety===
+
 
* Pojemny magazynek
+
== Zalety i wady ==
 +
{{Zalety i wady
 +
|zalety=* Pojemny magazynek
 
* Dość duża szybkostrzelność
 
* Dość duża szybkostrzelność
* Nisko-średni odrzut
+
* Niski odrzut
 
* Możliwość prowadzenia ognia pojedynczego lub trzystrzałowych serii
 
* Możliwość prowadzenia ognia pojedynczego lub trzystrzałowych serii
 +
* Mała waga
 
* Krótki czas przeładowania
 
* Krótki czas przeładowania
 
+
|wady=* Duży rozrzut (w grach na silniku [[GoldSrc]])
===Wady===
+
 
* Małe obrażenia
 
* Małe obrażenia
* Kiepska celność
+
* Kiepska celność na dużym dystansie
 +
}}
  
==Taktyka==
+
== Taktyka ==
* Używaj trybu serii na małych dystasach i celuj w głowę.
+
{{Porady}}
* Tryb półautomatyczny używaj do eliminacji przeciwników na średnich dystansach.
+
* Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie.
* Strzelanie serią może być dobrym pomysłem do taktyk w walce na średnie-duże dystanse. Weź pod uwagę fakt, że pistolet ten nie jest celny na dużych dystansach.
+
** Na średnich dystansach strzelaj z trybu samopowtarzalnego.
* Glock to dobra broń do hamowania szarżujących przeciwników.
+
** Na dużym dystansie lepszym rozwiązaniem jest branie nóg za pas lub użycie broni głównej (jeśli takową posiadasz).
 +
* W niektórych sytuacjach wykończenie adwersarza strzałami w trybie serii jest łatwą i prostą metodą.
 +
* Pamiętaj, by od czasu do czasu kryć się, gdy nękasz przeciwnika, który ma dużo amunicji w zapasie.
 +
* Niektórzy gracze preferują tryb samopowtarzalny ze względu na wyraźny brak przerwy między seriami. Przy bliskich spotkaniach z przeciwnikiem lepiej nie żałować spustu i celować w głowę. Jeśli użytkownik Glocka będzie dość szybko strzelał, jest duża szansa że pozbędzie się przeciwnika, zanim sam zostanie zabity.
 +
* W ''Counter-Strike 1.6'' wielu graczy unika korzystania z tego pistoletu, z powodu niskich obrażeń i wysokiej niedokładności.
 +
** Natomiast w ''Counter-Strike: Source'', rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
 +
***Jeśli już chcesz korzystać z trybu serii, lepiej rób to na samotnych przeciwnikach. Rozrzut również w tym trybie jest mniejszy, więc dość prawdopodobne że wszystkie pociski trafią w to samo miejsce.
 +
** ''W Counter-Strike: Global Offensive'' Glock-18 także doczekał się zmian - celność wzrosła a odrzut zmalał. Warto też odnotować dodanie odrzutu przy strzelaniu w trybie serii.
 +
* Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse).
  
==Antytaktyka==
+
== Antytaktyka ==
* Używaj broni automatycznej.
+
* Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów.
* Używaj pistoletów o większej mocy obalającej.
+
** USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek.
* Używaj broni dużego zasięgu, ale bądź ostrożny, gdyż użytkownicy Glocka mogą łatwo cię trafić.
+
* Każda broń automatyczna i/lub dużego zasięgu powinna zapewnić przewagę nad użytkownikami.
* Gracze używający tego pistoletu od czasu do czasu mogą próbować szaleńczych szarż. Weź to pod uwagę.  
+
* Jeśli to możliwe, unikaj bliskich kontaktów z doświadczonymi graczami, szczególnie w pistoletówkach.
 +
* W ''Global Offensive'' użytkownicy Glocka mogą zmieniać tryby prowadzonego ognia. Taka zmiana wydaje charakterystyczny dźwięk, więc bądź czujny.
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
{| class="wikitable"
+
===Counter-Strike: Source===
|-
+
{{Osiągnięcie CSS|919sidearmexpert.jpg|Ekspert 9x19 Sidearm|Zabij 200 wrogów z '''9x19 Sidearm'''}}
! style="text-align:center"|Obrazek
+
 
! style="text-align:center"|Nazwa
+
===Counter-Strike: Global Offensive===
! style="text-align:center"|Opis
+
{{Osiągnięcie CSS|Glock-18_Expert_csgo.png|Ekspert Glock-18|Zabij 100 przeciwników przy użyciu '''Glock-18'''}}
|-
+
 
| style="text-align:center"|[[Plik:919sidearmexpert.jpg]]
+
==Porównanie==
| style="text-align:center"|'''''9x19 Sidearm Expert'''''
+
===z USP===
| style="text-align:center"|Zabij 200 przeciwników używając 9x19 Sidearm
+
[[Grafika:Usp16iconbuy.png|right|link=USP]]
|}
+
[[Grafika:Uspcziconbuy.png|right|link=USP]]
 +
====Na plus====
 +
*Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
 +
*Mniejszy odrzut
 +
*Tańszy (400$ vs 500$)
 +
*Minimalnie wyższa szybkostrzelność
 +
*Krótszy czas przeładowania (2 sekundy vs 2,7 sekundy)
 +
*Tańsza amunicja (20$ vs 25$)
 +
*Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 100 naboi)
 +
*Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
 +
====Cechy wspólne====
 +
*Ta sama szybkość poruszania się (250 jedn./sek.)
 +
====Na minus====
 +
*Mniejsze obrażenia
 +
*Mniejsza celność
 +
*Brak dokręcanego tłumika
 +
===z P2000===
 +
[[Grafika:P2000 Standardowy.png|right|link=P2000]]
 +
====Na plus====
 +
*Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 13 naboi)
 +
*Mniejszy odrzut
 +
*Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
 +
*Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 52 naboje)
 +
*Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
 +
====Cechy wspólne====
 +
*Ta sama cena (200$)
 +
*Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
 +
*Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)
 +
====Na minus====
 +
*Mniejsze obrażenia
 +
*Mniejsza celność
 +
 
 +
===z USP-S===
 +
[[Grafika:Usp-s.png|right|link=USP-S]]
 +
====Na plus====
 +
*Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
 +
*Mniejszy odrzut
 +
*Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
 +
*Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 24 naboje)
 +
*Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
 +
====Cechy wspólne====
 +
*Ta sama cena (200$)
 +
*Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
 +
*Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)
 +
====Na minus====
 +
*Mniejsze obrażenia
 +
*Mniejsza celność
 +
*Brak dokręcanego tłumika
 +
*Widać lecący strzał
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
* Pliki gry określają tą broń jako ''glock''.
+
* Glock miał mieć tłumik podobnie jak [[USP]]. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z ''[[Half-Life]]'', gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry.
* W rzeczywistości Glock 18 nie posiada trybu strzelania seriami trzystrzałowymi. Taki tryb został wprowadzony dla lepszej równowagi w grze.
+
* To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin [[FAMAS]].
* Glock jest najmniejszą bronią w Counter-Strike: Source.
+
** Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie.
* To jest całkiem dziwne, że Glock jest bronią startową Terrorystów, gdyż w rzeczywistości używa go głównie policja.
+
* Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był [[Five-seveN]].
* Glock miał mieć tłumik podobnie jak [[USP]]. Ten fakt potwierzają niedokończone animacje strzelania po zamontowaniu tłumika.
+
* Pliki gry określają tą broń jako ''glock'' i ''glock18''.
* W Counter-Strike: Source można wykonać pewien błąd z Glockiem, przez który będzie nim można strzelać w pełni automatycznie.
+
* Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów, a dodatkowo w ''Global Offensive'' Antyterroryści nie mogą jej kupić.
* Innym błędem, który można wykonać jest to, że przy strzelaniu seriami trzystrzałowymi kule trafią w ten sam punkt.
+
* W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii.
* Glock 18 w Counter-Strike'u zachowuje się jak prawdziwa Beretta M93 Raffica. M93 może strzelać ogniem pojedyńczym lub serią trzystrzałową, strzela tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek.
+
** Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_Beretta_93R Beretta 93R]. 93R może strzelać ogniem pojedynczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek.
* Jeśli w Glocku zostaną dwa lub jeden nabój, a gracz przestawi broń na tryb serii i zacznie strzelać, z komory wylecą trzy łuski.
+
* Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (wszystkie gry z wyjątkiem ''Global Offensive'').
 +
* Glock nie posiada przycisku zwalniania magazynka, a jeżeli już go posiada, to jest to jego prawa strona, najczęściej na teksturze broni.
 +
=== Counter-Strike i Condition Zero ===
 +
* Glock-18 dzieli amunicję z [[MP5 (Counter-Strike)|MP5]] i [[TMP]].
 +
* W ''Counter-Strike 1.6'' model trzecioosobowy Glocka posiada przełącznik rodzaju ognia właściowy dla Glocka 18 (którego brakuje w modelu pierwszoosobowym), jednak nie posiada on długiej lufy tak jak pierwszoosobowy model Glocka.
 +
* Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w ''Counter-Strike 1.6'' została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto.
 +
** Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem.
 +
* W ''Deleted Scenes'' wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka.
 +
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
 +
* Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach oraz wersji na konsole PlayStation 3 i XBOX 360 broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów.
 +
* Glock-18 jest mieszanką kilku modeli pistoletów Glock - posiada szkielet i zamek długością odpowiadającą modelom o oznaczeniu 17, chwyt odpowiadający temu występującemu w modelach o znaczeniu 26 i 36. Sam szkielet wydaje się być wzorowany na generacji pierwszej lub drugiej ze względu na brak szyny akcesoryjnej.
 +
** Aktualizacja z 6 lipca 2018 roku wprowadziła lekko zaktualizowany model pierwszoosobowy, który posiada przycisk zwalniania zamka również po drugiej stronie, co jest charakterystyczne dla Glocków generacji piątej.
 +
** Sam model z CS:GO jest zapożyczony z innej gry Valve - ''[[Left 4 Dead 2]]''. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 131: Linia 232:
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:glock10hud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:glock10hud.png|Ikonka HUD
 +
Grafika:Glock18_kill_hud.png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:Glock10iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Glock10iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:Wglock10.png|Model Glocka 18
+
Grafika:Wglock10.png|Model 9x19mm Sidearm
Grafika:CSGlock10.png|Glock 18 trzymany przez gracza
+
Grafika:CSGlock10.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
 
===Counter-Strike 1.6===
 
===Counter-Strike 1.6===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Glock16iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Glock16iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:Wglock16.png|Model Glocka 18
+
Grafika:Wglock16.png|Model 9x19mm Sidearm
Grafika:CSGlock16.png|Glock 18 trzymany przez gracza
+
Grafika:CSGlock16.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
Grafika:glockshield16.png|Glock 18 trzymany przez gracza (z tarczą)
+
Grafika:glockshield16.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza (wersja z tarczą)
 
</gallery>
 
</gallery>
 
===Condition Zero===
 
===Condition Zero===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Glockcziconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Glockcziconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:Wglockcz.png|Model Glocka 18
+
Grafika:Wglockcz.png|Model 9x19mm Sidearm
Grafika:CSGlockcz.png|Glock 18 trzymany przez gracza
+
Grafika:CSGlockcz.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
Grafika:glockshieldcz.png|Glock 18 trzymany przez gracza (z tarczą)
+
Grafika:glockshieldcz.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza (z tarczą)
 
</gallery>
 
</gallery>
 
===Condition Zero: Deleted Scenes===
 
===Condition Zero: Deleted Scenes===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:glockdshud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:glockdshud.png|Ikonka HUD
Grafika:Wglockds.png|Model Glocka 18
+
Grafika:Wglockds.png|Model 9x19mm Sidearm
Grafika:CSglockds.png|Glock 18 trzymany przez gracza
+
Grafika:CSglockds.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
 
Grafika:W9mmclip.png|Magazynek
 
Grafika:W9mmclip.png|Magazynek
 
Grafika:W9mmammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją
 
Grafika:W9mmammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją
Linia 160: Linia 262:
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:glocksourcehud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:glocksourcehud.png|Ikonka HUD
Grafika:wsourceglock.png|Model Glocka 18
+
Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka zabójstwa
Grafika:Cssglock.png|Glock 18 trzymany przez gracza
+
Grafika:wsourceglock.png|Model 9x19mm Sidearm
 +
Grafika:Cssglock.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
===Counter-Strike: Global Offensive===
 +
<gallery>
 +
Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka HUD
 +
Grafika:Glock-18_model.png|Model Glocka-18
 +
Grafika:Glock-18_w_rece.png|Glock-18 w rękach gracza
 +
Grafika:Glock-18_ladowanie.png|Przeładowywanie
 +
Grafika:Glock-18_klatka.png|Klatka animacji inspekcji broni, widoczny zrzut zamka po prawej stronie
 +
Grafika:Glock-18_magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
 +
Grafika:Glock-18_w_rece_tpp.png|Antyterrorysta trzymający Glocka-18 (widok trzecioosobowy)
 +
</gallery>
 +
====Skórki====
 +
<gallery>
 +
Grafika:Glock-18 Galaktyczny zmierzch.png|{{Opis skórki |poufny |Galaktyczny zmierzch |Twilight Galaxy}}
 +
Grafika:Glock-18 Gradient.png|{{Opis skórki |zakazany |Gradient |Fade}}
 +
Grafika:Glock-18 Grzechoczaca smierc.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Grzechotnik |Death Rattle}}
 +
Grafika:Glock-18 Jablko kandyzowane.png|{{Opis skórki |wojskowa |Jabłko kandyzowane |Candy Apple}}
 +
Grafika:Glock-18 Katakumby.png|{{Opis skórki |wojskowa |Katakumby |Catacombs}} *
 +
Grafika:Glock-18 Krolewski legion.png|{{Opis skórki |zakazany |Królewski legion |Royal Legion}}
 +
Grafika:Glock-18 Kucie reczne.png|{{Opis skórki |wojskowa |Kucie ręczne |Ironwork}} *
 +
Grafika:Glock-18 Lasica.png|{{Opis skórki |zakazany |Łasica |Weasel}} *
 +
Grafika:Glock-18 Mlynek.png|{{Opis skórki |zakazany |Młynek |Grinder}} *
 +
Grafika:Glock-18 Mosiadz.png|{{Opis skórki |zakazany |Mosiądz |Brass}}
 +
Grafika:Glock-18 Nie z tego swiata.png|{{Opis skórki |wojskowa |Nie z tego świata |Off World}} *
 +
Grafika:Glock-18 Niebieska szczelina.png|{{Opis skórki |wojskowa |Niebieska szczelina |Blue Fissure}} *
 +
Grafika:Glock-18 Noc.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Noc |Night}}
 +
Grafika:Glock-18 Nuklearny ogrod.png|{{Opis skórki |zakazany |Nuklearny ogród |Nuclear Garden}}
 +
Grafika:Glock-18 Palnik Bunsena.png|{{Opis skórki |wojskowa |Palnik Bunsena |Bunsen Burner}} *
 +
Grafika:Glock-18 Pustynny buntownik.png|{{Opis skórki |tajny |Pustynny buntownik |Wasteland Rebel}} *
 +
Grafika:Glock-18 Reaktor.png|{{Opis skórki |wojskowa |Reaktor |Reactor}}
 +
Grafika:Glock-18 Smoczy tatuaz.png|{{Opis skórki |zakazany |Smoczy tatuaż |Dragon Tattoo}} *
 +
Grafika:Glock-18 Stalowy zamet.png|{{Opis skórki |zakazany |Stalowy zamęt |Steel Disruption}} *
 +
Grafika:Glock-18 Swiatla drogowe.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Światła drogowe |High Beam}}
 +
Grafika:Glock-18 Warhawk.png|{{Opis skórki |wojskowa |Warhawk |Warhawk}} *
 +
Grafika:Glock-18 Wody gruntowe.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Wody gruntowe |Groundwater}}
 +
Grafika:Glock-18 Wschod Ksiezyca.png|{{Opis skórki |zakazany |Wschód Księżyca |Moonrise}} *
 +
Grafika:Glock-18 Wydma piaskowa.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Wydma piaskowa |Sand Dune}}
 +
Grafika:Glock-18 Zjawy.png|{{Opis skórki |wojskowa |Zjawy |Wraiths}} *
 +
Grafika:Glock-18 Zar tlenkowy.png|{{Opis skórki |wojskowa |Żar tlenkowy |Oxide Blaze}} *
 +
Grafika:Glock-18 Zywiolak wody.png|{{Opis skórki |poufny |Żywiołak wody |Water Elemental}} *
 +
</gallery>
 +
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 +
 +
==Linki zewnętrzne==
 +
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_Glock_18 Glock 18 na Wikipedii]
  
{{CS}}
+
{{CS bronie}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Aktualna wersja na dzień 14:03, 3 maj 2019

Glock-18
Glock-18 Standardowy.png
Inna nazwa 9x19mm Sidearm
Cena

  • $200 (CS:GO)
  • $400 (CS, CZ, CS:S)
Pochodzenie Austria
Używane przez

Właściwości
Odrzut

  • Mały (tryb półautomatyczny)
  • Średni (tryb serii trzystrzałowych)
Obrażenia 28
Magazynek 20 naboi
Tryby ognia

  • półautomatyczny
  • serie trzystrzałowe
Amunicja 9x19mm Parabellum
Szybko-
strzelność

  • 400 strz./min. (tryb półautomatyczny)
  • 1200 strz./min. (tryb serii)
Masa broni
załadowanej
0.9 kg
Masa pocisku 8 gramów
Prędkość wylotowa 1132 stóp/sek.
Energia 475 dżuli
Czas przeładowania

  • 2 sekundy
  • 2,2 sekundy (CS:GO)

Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.

Opis z ekwipunku

Glock-18 (we wcześniejszych grach określany jako 9x19mm Sidearm), znany po prostu jako Glock - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W każdej grze jest startowym pistoletem każdego Terrorysty.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

Glock-18 to pistolet dostępny dla obu stronnictw (w Counter-Strike: Global Offensive tylko dla Terrorystów). Cechuje się dwoma trybami prowadzonego ognia - tradycyjnym dla większości pistoletów trybem samopowtarzalnym i trybem serii, w którym w błyskawicznym tempie wystrzeliwuje 3 naboje. Jest najtańszą bronią w serii (kosztuje 200$ w CS:GO, 400$ w pozostałych grach). W porównaniu do droższych pistoletów, Glock-18 posiada gorszą siłę ognia i słabą celność.

Wielu graczy uważa tą broń za niemal bezużyteczną ze względu na słabą penetrację pancerza i niską skuteczność w walce z lepiej wyposażonym przeciwnikiem. Wielu graczy po stronie terrorystów porzuca Glocka, gdy mają do dyspozycji lepsze pistolety. Mimo to, Glock może pochwalić się pojemnym magazynkiem, całkiem niskim odrzutem i przyzwoitą celnością (w grach na silniku Source). Pomimo pewnych wad, pistolet ten jest dość popularny na tzw. pistoletówkach i potrafi być skuteczny przeciwko graczom z P2000/USP/USP-S i dowolnym graczom bez pancerza i kasku.

[edytuj] Właściwości

Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S

Część ciała Podst. tryb ognia Alt. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 98 61 169/2 strz. 123/3 strz.
Klatka pier., ramię 24 12 58/3 strz. 30/3 strz.
Brzuch 30 16 74/3 strz. 38/3 strz.
Noga 18 24 44/3 strz. 44/3 strz.
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 111 52
Klatka pier., ramię 27 13
Brzuch 34 16
Noga 21 21
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo

  • $300 (tryb turniejowy)
  • $150 (tryb uproszczony)
Obrażenia 30
Kontrola odrzutu 22/26 (84%)
Zasięg efektywny 20 m
Penetracja pancerza 47%
Siła penetracji 100

Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Pojemny magazynek
  • Dość duża szybkostrzelność
  • Niski odrzut
  • Możliwość prowadzenia ognia pojedynczego lub trzystrzałowych serii
  • Mała waga
  • Krótki czas przeładowania
  • Duży rozrzut (w grach na silniku GoldSrc)
  • Małe obrażenia
  • Kiepska celność na dużym dystansie

[edytuj] Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie.
    • Na średnich dystansach strzelaj z trybu samopowtarzalnego.
    • Na dużym dystansie lepszym rozwiązaniem jest branie nóg za pas lub użycie broni głównej (jeśli takową posiadasz).
  • W niektórych sytuacjach wykończenie adwersarza strzałami w trybie serii jest łatwą i prostą metodą.
  • Pamiętaj, by od czasu do czasu kryć się, gdy nękasz przeciwnika, który ma dużo amunicji w zapasie.
  • Niektórzy gracze preferują tryb samopowtarzalny ze względu na wyraźny brak przerwy między seriami. Przy bliskich spotkaniach z przeciwnikiem lepiej nie żałować spustu i celować w głowę. Jeśli użytkownik Glocka będzie dość szybko strzelał, jest duża szansa że pozbędzie się przeciwnika, zanim sam zostanie zabity.
  • W Counter-Strike 1.6 wielu graczy unika korzystania z tego pistoletu, z powodu niskich obrażeń i wysokiej niedokładności.
    • Natomiast w Counter-Strike: Source, rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
      • Jeśli już chcesz korzystać z trybu serii, lepiej rób to na samotnych przeciwnikach. Rozrzut również w tym trybie jest mniejszy, więc dość prawdopodobne że wszystkie pociski trafią w to samo miejsce.
    • W Counter-Strike: Global Offensive Glock-18 także doczekał się zmian - celność wzrosła a odrzut zmalał. Warto też odnotować dodanie odrzutu przy strzelaniu w trybie serii.
  • Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse).

[edytuj] Antytaktyka

  • Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów.
    • USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek.
  • Każda broń automatyczna i/lub dużego zasięgu powinna zapewnić przewagę nad użytkownikami.
  • Jeśli to możliwe, unikaj bliskich kontaktów z doświadczonymi graczami, szczególnie w pistoletówkach.
  • W Global Offensive użytkownicy Glocka mogą zmieniać tryby prowadzonego ognia. Taka zmiana wydaje charakterystyczny dźwięk, więc bądź czujny.

[edytuj] Osiągnięcia

[edytuj] Counter-Strike: Source

919sidearmexpert.jpg Ekspert 9x19 Sidearm
Zabij 200 wrogów z 9x19 Sidearm

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

Glock-18 Expert csgo.png Ekspert Glock-18
Zabij 100 przeciwników przy użyciu Glock-18

[edytuj] Porównanie

[edytuj] z USP

Usp16iconbuy.png
Uspcziconbuy.png

[edytuj] Na plus

  • Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
  • Mniejszy odrzut
  • Tańszy (400$ vs 500$)
  • Minimalnie wyższa szybkostrzelność
  • Krótszy czas przeładowania (2 sekundy vs 2,7 sekundy)
  • Tańsza amunicja (20$ vs 25$)
  • Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 100 naboi)
  • Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz

[edytuj] Cechy wspólne

  • Ta sama szybkość poruszania się (250 jedn./sek.)

[edytuj] Na minus

  • Mniejsze obrażenia
  • Mniejsza celność
  • Brak dokręcanego tłumika

[edytuj] z P2000

P2000 Standardowy.png

[edytuj] Na plus

  • Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 13 naboi)
  • Mniejszy odrzut
  • Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
  • Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 52 naboje)
  • Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz

[edytuj] Cechy wspólne

  • Ta sama cena (200$)
  • Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
  • Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)

[edytuj] Na minus

  • Mniejsze obrażenia
  • Mniejsza celność

[edytuj] z USP-S

Usp-s.png

[edytuj] Na plus

  • Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
  • Mniejszy odrzut
  • Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
  • Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 24 naboje)
  • Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz

[edytuj] Cechy wspólne

  • Ta sama cena (200$)
  • Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
  • Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)

[edytuj] Na minus

  • Mniejsze obrażenia
  • Mniejsza celność
  • Brak dokręcanego tłumika
  • Widać lecący strzał

[edytuj] Ciekawostki

  • Glock miał mieć tłumik podobnie jak USP. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z Half-Life, gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry.
  • To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin FAMAS.
    • Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie.
  • Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był Five-seveN.
  • Pliki gry określają tą broń jako glock i glock18.
  • Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów, a dodatkowo w Global Offensive Antyterroryści nie mogą jej kupić.
  • W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii.
    • Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie Beretta 93R. 93R może strzelać ogniem pojedynczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek.
  • Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (wszystkie gry z wyjątkiem Global Offensive).
  • Glock nie posiada przycisku zwalniania magazynka, a jeżeli już go posiada, to jest to jego prawa strona, najczęściej na teksturze broni.

[edytuj] Counter-Strike i Condition Zero

  • Glock-18 dzieli amunicję z MP5 i TMP.
  • W Counter-Strike 1.6 model trzecioosobowy Glocka posiada przełącznik rodzaju ognia właściowy dla Glocka 18 (którego brakuje w modelu pierwszoosobowym), jednak nie posiada on długiej lufy tak jak pierwszoosobowy model Glocka.
  • Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w Counter-Strike 1.6 została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto.
    • Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem.
  • W Deleted Scenes wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka.

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

  • Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach oraz wersji na konsole PlayStation 3 i XBOX 360 broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów.
  • Glock-18 jest mieszanką kilku modeli pistoletów Glock - posiada szkielet i zamek długością odpowiadającą modelom o oznaczeniu 17, chwyt odpowiadający temu występującemu w modelach o znaczeniu 26 i 36. Sam szkielet wydaje się być wzorowany na generacji pierwszej lub drugiej ze względu na brak szyny akcesoryjnej.
    • Aktualizacja z 6 lipca 2018 roku wprowadziła lekko zaktualizowany model pierwszoosobowy, który posiada przycisk zwalniania zamka również po drugiej stronie, co jest charakterystyczne dla Glocków generacji piątej.
    • Sam model z CS:GO jest zapożyczony z innej gry Valve - Left 4 Dead 2. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Counter-Strike 1.0

[edytuj] Counter-Strike 1.6

[edytuj] Condition Zero

[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

[edytuj] Linki zewnętrzne

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike