MAC-10

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(co tu taka biedota?)
m (Counter-Strike: Source)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
 
{{Broń CS
 
{{Broń CS
|grafika=Mac10hud cz.png
+
| grafika       = MAC-10 Standardowy.png
|altname=brak
+
| altname       = Ingram Mac-10
|cena=$1400
+
| cena         = <p></p>
|kraj=Stany Zjednoczone
+
* $1400 (CS, CS:CZ, CS:S)
|odrzut=
+
* $1050 (CS:GO)
|obrazenia=
+
| kraj         = Stany Zjednoczone
|magazynek=30
+
| odrzut       =
|ogien=Automatyczny
+
| obrazenia     = 29
|amun=.45 ACP (11.43×23mm)  
+
| magazynek     = 30 naboi
|szybkosc=857 strz./min.
+
| ogien         = Automatyczny
|masa=3.82 kg
+
| amun         = [[Plik:45 ACP Source.png|35px|.45 ACP (11.43×23mm)|link=]]
|masapocisk=15.2 grama
+
| szybkosc     = 800 strz./min.
|predwylot=919 stóp/sek.
+
| masa         = 3.82 kg
|energia=584 dżuli
+
| masapocisk   = 15.2 grama
|uzycie=[[Terroryści]]
+
| predwylot     = 919 stóp/sek.
|przeladowanie=3.45 sekund
+
| energia       = 584 dżuli
 +
| uzycie       = [[Terroryści]]
 +
| przeladowanie = <p></p>
 +
* 3,2 sekundy (CS, CS:CZ, CS:S)
 +
* 2,6 sekundy (CS:GO)
 
}}
 
}}
  
'''M'''ilitary '''A'''rmament '''C'''orporation Model-'''10''' ('''MAC-10''') - pistolet maszynowy występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. MAC-10 zachował swoją prawdziwą nazwę, ponieważ spółka posiadająca prawa do nazwy zbankrutowała.
+
{{Cytat|Praktycznie rzecz biorąc pudełko, z którego lecą kule - pistolet maszynowy MAC-10 szczyci się wysoką szybkostrzelnością, lecz jest również niecelny i ma duży rozrzut.|Opis z ekwipunku}}
  
==Ogólnie==
+
'''M'''ilitary '''A'''rmament '''C'''orporation Model-'''10''' ('''MAC-10''') - pistolet maszynowy występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
MAC-10 jest w miarę silnym pistoletem maszynowym udostępnionym wyłącznie [[Terroryści|Terrorystom]]. Jego poważniejszymi wadami są mierna celność i duży odrzut. Z tych powodów MAC-10 jest bardzo rzadko używany w publicznych grach oraz sparingach.
+
  
==Właściwości==
+
== Ogólnie ==
<table class="wikitable">
+
MAC-10 to silna jak na pistolet maszynowy broń dostępna tylko dla [[Terroryści|Terrorystów]]. Cechuje się dużą szybkostrzelnością oraz dość atrakcyjną ceną (1400$ dla wcześniejszych gier i 1050$ dla ''Global Offensive''). Jego poważniejszymi wadami są mierna celność, dyskwalifikująca ją z walk na większe dystanse i duży odrzut głównie znoszący broń na boki. Mimo użycia silnej amunicji nie posiada dużej penetracji pancerza, czyniąc go raczej bezużytecznym w późniejszych rundach. Z tych powodów MAC-10 jest bardzo rzadko używany w publicznych grach oraz sparingach.
<tr>
+
<th rowspan="2">Część ciała</th>
+
<th colspan="2">Podst. tryb ognia</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th>Bez pancerza</th>
+
<th>Z pancerzem</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Głowa</td>
+
<td><span style="color: red;">113</span></td>
+
<td>54</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Klatka pier., ramię</td>
+
<td>28</td>
+
<td>13</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Brzuch</td>
+
<td>35</td>
+
<td>17</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Noga</td>
+
<td>21</td>
+
<td>21</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th colspan="3">
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
</th>
+
</tr>
+
</table>
+
  
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
+
Jego odpowiednikami po stonie [[Antyterroryści|Antyterrorystów]] są [[Schmidt Machine Pistol]] oraz [[MP9]] w przypadku ''Global Offensive''.
 +
 
 +
== Właściwości ==
 +
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
 +
{{Broń CS właściwości
 +
| głowa bez  = 114
 +
| głowa z    = 54
 +
| klatka bez = 28
 +
| klatka z  = 13
 +
| brzuch bez = 35
 +
| brzuch z  = 17
 +
| noga bez  = 21
 +
| noga z    = 21
 +
}}
 +
 
 +
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
 +
{{Broń CS właściwości
 +
| głowa bez  = 114
 +
| głowa z    = 65
 +
| klatka bez = 28
 +
| klatka z  = 16
 +
| brzuch bez = 35
 +
| brzuch z  = 20
 +
| noga bez  = 21
 +
| noga z    = 21
 +
| nagroda    = <p></p>
 +
* $600 (tryb turniejowy)
 +
* $300 (tryb uproszczony)
 +
| obrażenia  = 29
 +
| odrzut    = 21/26 (80%)
 +
| zasięg    = 11 m
 +
| p pancerza = 57,5%
 +
| penetracja = 100
 +
}}
 +
 
 +
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W ''Global Offensive'' szybkość poruszania się jest taka sama, co w pistoletach - 240 jednostek na sekundę. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
 
{{Zalety i wady
 
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Niezła szybkostrzelność
 
|zalety=* Niezła szybkostrzelność
* Średnie obrażenia
+
* Duże obrażenia w swojej klasie
* Niska Cena
+
* Niska cena
* Niezłe obrażenia jak na taką cenę
+
* Duża mobilność dzięki niskiej masie
 +
* Działa pod wodą
 
|wady=* Kiepska celność
 
|wady=* Kiepska celność
 +
* Mała penetracja pancerza
 
* Duży odrzut
 
* Duży odrzut
 
}}
 
}}
  
==Taktyki==
+
== Taktyki ==
* Na małych dystansach strzelaj ile wlezie.
+
{{Porady}}
* Na małych dystansach celuj w głowę. Dwa trafienia powinny zabić.
+
* MAC-10 wręcz błyszczy w walkach na niewielką odległość, a dzięki dużej szybkostrzelności i dość dużej mocy obalającej można niemalże zalać wroga gradem pocisków.
* Na średnim dystansie, kucnij, strzelaj serią po dwa strzały każda i mierz w klatkę piersiową lub brzuch.
+
* Duża szybkostrzelność ma też swoją wadę - dość negatywnie odbija się to na stanie pocisków w magazynku, tak więc staraj się nie marnować zbyt dużej ilości amunicji na jednego wroga, zwłaszcza, gdy ten jest ukryty za przeszkodą.
* Broń nie nadaje się na duży dystans, a jeśli to konieczne, strzelaj pojedynczo. MAC-10 posiada duży odrzut, ale celność pierwszego strzału jest bliska celności pierwszego strzału z M4A1, więc kampienie z MAC-10 jest "możliwe".
+
* Na małym dystansie próbuj celować w głowę lub w jej okolice, gdyż możesz dzięki temu wyeliminować wrogiego gracza zaledwie dwoma lub nawet jednym pociskiem, jeżeli nie nosi kamizelki.
* Broń doskonale nadaje się do strzelania podczas biegu, pod warunkiem, że jesteś w stanie kontrolować odrzut.
+
* Na średnim dystansie, staraj się kucnąć i strzelaj serią po dwa strzały każda i mierz w klatkę piersiową lub brzuch.
 +
* Broń nie nadaje się na duży dystans, a jeśli to konieczne, strzelaj pojedynczo. Choć celność MAC-10 nie należy do czołówki, to dokładność pierwszego strzału nie odbiega zbytnio od niektórych karabinów szturmowych.
 +
* Ten pistolet maszynowy doskonale nadaje się do strzelania podczas biegu, pod warunkiem, że jesteś w stanie kontrolować odrzut.
 +
* W ''Global Offensive'' cena tej broni jest niższa niż w poprzednich grach - nie tylko jest to najtańszy pistolet maszynowy w grze, ale dzięki dużej nagrodzie za zabójstwo (600$ w przypadku trybu turniejowego) koszt zakupu tego narzędzia zagłady może się szybko zwrócić.
  
==Antytaktyki==
+
== Kontrtaktyki ==
* Unikaj wszelkich kontaktów z użytkownikami na bliskim dystansie.
+
* Na wrogów używających MAC-10 najlepiej jest używać strzelb typu [[Leone 12 Gauge Super]] czy też [[XM1014]], które właściwie użyte mogą dać użytkownikom MAC-10 bolesną nauczkę.
* Używaj broni dużego zasięgu.
+
* Na dużym dystansie użytkownicy nie stanowią żadnego zagrożenia, jeżeli używasz karabinów snajperskich czy też tradycyjnych karabinów automatycznych.
* Używaj broni dużego kalibru np. [[Desert Eagle (Counter-Strike|Desert Eagle]] i [[M3]].
+
* Staraj się jak najwięcej przemieszczać, by utrudnić wrogowi trafienie w głowę. Choć kucanie nie wydaje się złym pomysłem, zważywszy na dość duży odrzut tego pistoletu maszynowego i dodatkowy wzrost celności twojej broni, to bardziej doświadczony gracz może z łatwością zabić cię strzałem w głowę, jeżeli tak zrobisz.
* Bardziej celne bronie są w stanie dosięgnąć użytkowników MAC-10 na dużych dystansach. Przykład takiej broni to [[MP5 (Counter-Strike)|MP5]].
+
  
==Osiągnięcia==
+
== Osiągnięcia ==
{| class="wikitable"
+
=== Counter-Strike: Source ===
|-
+
{{Osiągnięcie CSS|Ingrammac10expert.jpg|Ekspert Ingram Mac-10|Zabij 500 wrogów z '''Ingram Mac-10'''}}
! Obrazek
+
! Nazwa
+
! Opis
+
|-
+
| [[Plik:Ingrammac10expert.jpg]]
+
| '''''Ingram Mac-10 Expert'''''
+
| Zabij 500 przeciwników używając '''Ingram Mac-10'''
+
|}
+
  
==Ciekawostki==
+
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
 +
{{Osiągnięcie CSS|MAC-10 Expert csgo.png|Ekspert MAC-10|Zabij 100 przeciwników przy użyciu '''MAC-10'''}}
 +
 
 +
== Ciekawostki ==
 +
* MAC-10 to broń, która w oficjalnych wydaniach Counter-Strike'a zachowała swoją prawdziwą nazwę, ponieważ spółka posiadająca prawa do nazwy zbankrutowała.
 
* Jeśli wyposaży się w zarówno MAC-10 i [[USP|KM .45 Tactical]], będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
 
* Jeśli wyposaży się w zarówno MAC-10 i [[USP|KM .45 Tactical]], będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
* MAC-10 z ''Counter-Strike: Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto tłumik z przyczepioną do niego trytkami latarką oraz zmieniono tekstury.
+
* W ''Counter-Strike 1.6'', ikonka z menu zakupów i ikonka zabójstwa MAC-10 nie posiada podpiętego magazynka. Trochę podobnie sprawa ma się z TMP, ale w ikonce zabójstwa ma już podpięty magazynek.
* W ''Counter-Strike 1.6'' MAC-10 jest błędnie przedstawiony jako broń strzelająca z zamka zamkniętego (czego dowodem jest zamknięte okienko wyrzutu łusek oraz rączka przeładowania w przedniej pozycji). Problem ten częściowo naprawiono w porcie na XBOXa, ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'', gdzie rękojeść zamka znajduje się już w tylnej pozycji, choć okienko wciąż jest zamknięte. W ''[[Counter-Strike: Source]]'' problem okienka w pewnym sensie załatano (poprzez odbicie lustrzane modelu), by całkowicie zażegnać go w ''Global Offensive''.
+
* W części gier MAC-10 jest błędnie przedstawiony jako broń strzelająca z zamka zamkniętego (czego dowodem jest zamknięte okienko wyrzutu łusek oraz rączka przeładowania w przedniej pozycji). Problem ten częściowo naprawiono w porcie na XBOXa, ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'', gdzie rękojeść zamka znajduje się już w tylnej pozycji, choć okienko wciąż jest zamknięte. W ''[[Counter-Strike: Source]]'' problem okienka w pewnym sensie załatano poprzez odbicie lustrzane modelu, by całkowicie zażegnać go w ''Global Offensive''.  
** Co więcej, podczas badania broni w CS:GO można zauważyć, że okienko wyrzutu łusek jest otwarte (co nie powinno dziwić, gdyż MAC-10 strzela z zamka otwartego). Co więcej, można też zobaczyć nabój pobrany z magazynka, gotowy do wprowadzenia do komory. Co ciekawe, nabój zawsze tam będzie, nawet jeśli magazynek będzie pusty.
+
** Worldmodel broni dla odmiany posiada zamknięte okienko wyrzutu łusek.
+
 
* W widoku trzecioosobowym można zauważyć, że MAC-10 jest trzymany jak pistolet, choć w ''Source'' broń jest trzymana słabszą ręką za szkielet, podobnie jest z [[Schmidt Machine Pistol|TMP]] w tej samej grze.
 
* W widoku trzecioosobowym można zauważyć, że MAC-10 jest trzymany jak pistolet, choć w ''Source'' broń jest trzymana słabszą ręką za szkielet, podobnie jest z [[Schmidt Machine Pistol|TMP]] w tej samej grze.
 
** We wcześniejszych grach model broni trzymany przez postać gracza w widoku trzecioosobowym nie miał rzemyka na przodzie broni. W ''Source'' broń posiada już rzemień, choć postać go nie wykorzystuje. Dopiero w ''Global Offensive'' robi z niego prowizoryczny chwyt przedni.
 
** We wcześniejszych grach model broni trzymany przez postać gracza w widoku trzecioosobowym nie miał rzemyka na przodzie broni. W ''Source'' broń posiada już rzemień, choć postać go nie wykorzystuje. Dopiero w ''Global Offensive'' robi z niego prowizoryczny chwyt przedni.
* W ''Counter-Strike 1.6'', ikonka z menu zakupów i ikonka zabójstwa MAC-10 nie posiada podpiętego magazynka. Trochę podobnie sprawa ma się z TMP, ale w ikonce zabójstwa ma już podpięty magazynek.
+
* Tekstura modelu pierwszoosobowego w ''Source'' zawiera bicia sugerującego, że broń jest zasilana nabojem .380 ACP, choć sama broń jest oparta na modelu zasilanym nabojem .45 ACP.
 +
* MAC-10 z ''Counter-Strike: Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto tłumik z przyczepioną do niego trytkami latarką oraz zmieniono tekstury.
 +
** Co więcej, podczas badania broni w CS:GO można zauważyć, że okienko wyrzutu łusek jest otwarte (co nie powinno dziwić, gdyż MAC-10 strzela z zamka otwartego). Co więcej, można też zobaczyć nabój pobrany z magazynka, gotowy do wprowadzenia do komory. Co ciekawe, nabój zawsze tam będzie, nawet jeśli magazynek będzie pusty.
 +
** Model trzecioosobowy broni dla odmiany posiada zamknięte okienko wyrzutu łusek.
  
==Galeria==
+
== Galeria ==
===Counter-Strike 1.0===
+
=== Counter-Strike 1.0 ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Mac10 hud on.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Mac10 hud on.png|Ikonka HUD
Grafika:640 mac10.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Grafika:640 mac10.png|Grafika z menu zakupów
 
Grafika:Mac10 killicon.png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:Mac10 killicon.png|Ikonka zabójstwa
Grafika:W mac10 beta.png|Model MAC-10
+
Grafika:W mac10 beta.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10
Grafika:V mac10 beta.png|MAC-10 trzymany przez gracza
+
Grafika:V mac10 beta.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike 1.6===
+
 
 +
=== Counter-Strike 1.6 ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Mac10hud.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Grafika:Mac10hud.png|Grafika z menu zakupów
Grafika:W mac10.png|Model MAC-10
+
Grafika:W mac10.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10
Grafika:Mac10.png|MAC-10 trzymany przez gracza
+
Grafika:Mac10.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Condition Zero===
+
 
 +
=== Condition Zero ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Mac10hud cz.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Grafika:Mac10hud cz.png|Grafika z menu zakupów
Grafika:W mac10 cz.png|Model MAC-10
+
Grafika:W mac10 cz.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10
Grafika:Mac10 cscz.png|MAC-10 trzymany przez gracza
+
Grafika:Mac10 cscz.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Condition Zero: Deleted Scenes===
+
 
 +
=== Condition Zero: Deleted Scenes ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Mac10 ds hud on.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Mac10 ds hud on.png|Ikonka HUD
Grafika:W mac10 ds.png|Model MAC-10
+
Grafika:W mac10 ds.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10
Grafika:V mac10 ds.png|MAC-10 trzymany przez gracza
+
Grafika:V mac10 ds.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike: Source===
+
 
 +
=== Counter-Strike: Source ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Mac10 hud source.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Mac10 hud source.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Mac10 killicon source.png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:Mac10 killicon source.png|Ikonka zabójstwa
Grafika:W mac10 source.png|Model MAC-10
+
Grafika:W mac10 source.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10
Grafika:Mac10 css.png|MAC-10 trzymany przez gracza
+
Grafika:Mac10 css.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike: Global Offensive===
+
 
 +
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
 +
==== Wersja alfa i beta ====
 +
<gallery>
 +
Grafika:MAC-10 (PRE-ALPHA).PNG|MAC-10 w rękach gracza (Pre-Alfa)
 +
Grafika:mac10 glboal.png|MAC-10 w rękach gracza (wersja z update'a z 5 marca)
 +
</gallery>
 +
 
 +
==== Wersja finalna ====
 +
<gallery>
 +
Grafika:MAC-10 ikonka HUD GO.png|Ikonka HUD
 +
Grafika:MAC-10 ikonka zabojstwa GO.png|Ikonka zabójstwa
 +
Grafika:MAC-10 model GO.png|Model trzecioosobowy MAC-10
 +
Grafika:MAC-10 magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
 +
Grafika:MAC-10 w rece GO.png|MAC-10 w rękach gracza
 +
Grafika:MAC-10 ladowanie GO.png|Ładowanie świeżego magazynka, widoczny nabój w magazynku
 +
Grafika:MAC-10 klatka GO.png|Klatka animacji wyciągnięcia
 +
Grafika:MAC-10 klatka inspekcja.png|Klatka animacji inspekcji z widoczną komorą nabojową
 +
</gallery>
 +
 
 +
==== Skórki ====
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:MAC-10 (PRE-ALPHA).PNG|MAC-10 trzymany przez gracza (Pre-Alfa)
+
Grafika:MAC-10 Aloha.png|{{Opis skórki |wojskowa |Aloha |Aloha}} *
Grafika:mac10 glboal.png|MAC-10 trzymany przez gracza (wersja z update'a z 5 marca)
+
Grafika:MAC-10 Dojezdzajacy.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Dojeżdżający |Commuter}}
 +
Grafika:MAC-10 Glabiel.png|{{Opis skórki |wojskowa |Głąbiel |Whitefish}} *
 +
Grafika:MAC-10 Gradient.png|{{Opis skórki |wojskowa |Gradient |Fade}}
 +
Grafika:MAC-10 Grawer.png|{{Opis skórki |zakazany |Grawer |Graven}} *
 +
Grafika:MAC-10 Indygo.png|{{Opis skórki |konsumencka |Indygo |Indigo}}
 +
Grafika:MAC-10 Jablko kandyzowane.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Jabłko kandyzowane |Candy Apple}}
 +
Grafika:MAC-10 Klatwa.png|{{Opis skórki |zakazany |Klątwa |Curse}} *
 +
Grafika:MAC-10 Lachman.png|{{Opis skórki |zakazany |Łachman |Tatter}} *
 +
Grafika:MAC-10 Malachit.png|{{Opis skórki |zakazany |Malachit |Malachite}} *
 +
Grafika:MAC-10 Miejski DDPAT.png|{{Opis skórki |konsumencka |Miejski DDPAT |Urban DDPAT}}
 +
Grafika:MAC-10 Miesozerca.png|{{Opis skórki |wojskowa |Mięsożerca |Carnivore}} *
 +
Grafika:MAC-10 Neonowy jezdziec.png|{{Opis skórki |tajny |Neonowy jeździec |Neon Rider}} *
 +
Grafika:MAC-10 Niebieski aligator.png|{{Opis skórki |wojskowa |Niebieski aligator |Lapis Gator}} *
 +
Grafika:MAC-10 Nuklearny ogrod.png|{{Opis skórki |wojskowa |Nuklearny ogród |Nuclear Garden}}
 +
Grafika:MAC-10 Oceaniczny.png|{{Opis skórki |wojskowa |Oceaniczny |Oceanic}} *
 +
Grafika:MAC-10 Ostatnie zanurzenie.png|{{Opis skórki |zakazany |Ostatnie zanurzenie |Last Dive}} *
 +
Grafika:MAC-10 Palma.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Palma |Palm}}
 +
Grafika:MAC-10 Rangeen.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rangeen |Rangeen}} *
 +
Grafika:MAC-10 Rurowany.png|{{Opis skórki |zakazany |Rurowany |Pipe Down}} *
 +
Grafika:MAC-10 Skora cieleca.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Skóra cielęca |Calf Skin}}
 +
Grafika:MAC-10 Skwar.png|{{Opis skórki |zakazany |Skwar |Heat}} *
 +
Grafika:MAC-10 Splowialy bursztyn.png|{{Opis skórki |wojskowa |Spłowiały bursztyn |Amber Fade}}
 +
Grafika:MAC-10 Srebro.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Srebro |Silver}}
 +
Grafika:MAC-10 Tornado.png|{{Opis skórki |konsumencka |Tornado |Tornado}}
 +
Grafika:MAC-10 Ultrafiolet.png|{{Opis skórki |wojskowa |Ultrafiolet |Ultraviolet}} *
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
  
 
{{CS bronie}}
 
{{CS bronie}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Aktualna wersja na dzień 15:01, 30 kwi 2019

MAC-10
MAC-10 Standardowy.png
Inna nazwa Ingram Mac-10
Cena

  • $1400 (CS, CS:CZ, CS:S)
  • $1050 (CS:GO)
Pochodzenie Stany Zjednoczone
Używane przez Terroryści
Właściwości
Obrażenia 29
Magazynek 30 naboi
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja .45 ACP (11.43×23mm)
Szybko-
strzelność
800 strz./min.
Masa broni
załadowanej
3.82 kg
Masa pocisku 15.2 grama
Prędkość wylotowa 919 stóp/sek.
Energia 584 dżuli
Czas przeładowania

  • 3,2 sekundy (CS, CS:CZ, CS:S)
  • 2,6 sekundy (CS:GO)

Praktycznie rzecz biorąc pudełko, z którego lecą kule - pistolet maszynowy MAC-10 szczyci się wysoką szybkostrzelnością, lecz jest również niecelny i ma duży rozrzut.

Opis z ekwipunku

Military Armament Corporation Model-10 (MAC-10) - pistolet maszynowy występujący w grach z serii Counter-Strike.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

MAC-10 to silna jak na pistolet maszynowy broń dostępna tylko dla Terrorystów. Cechuje się dużą szybkostrzelnością oraz dość atrakcyjną ceną (1400$ dla wcześniejszych gier i 1050$ dla Global Offensive). Jego poważniejszymi wadami są mierna celność, dyskwalifikująca ją z walk na większe dystanse i duży odrzut głównie znoszący broń na boki. Mimo użycia silnej amunicji nie posiada dużej penetracji pancerza, czyniąc go raczej bezużytecznym w późniejszych rundach. Z tych powodów MAC-10 jest bardzo rzadko używany w publicznych grach oraz sparingach.

Jego odpowiednikami po stonie AntyterrorystówSchmidt Machine Pistol oraz MP9 w przypadku Global Offensive.

[edytuj] Właściwości

Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 114 54
Klatka pier., ramię 28 13
Brzuch 35 17
Noga 21 21
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 114 65
Klatka pier., ramię 28 16
Brzuch 35 20
Noga 21 21
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo

  • $600 (tryb turniejowy)
  • $300 (tryb uproszczony)
Obrażenia 29
Kontrola odrzutu 21/26 (80%)
Zasięg efektywny 11 m
Penetracja pancerza 57,5%
Siła penetracji 100

Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W Global Offensive szybkość poruszania się jest taka sama, co w pistoletach - 240 jednostek na sekundę. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Niezła szybkostrzelność
  • Duże obrażenia w swojej klasie
  • Niska cena
  • Duża mobilność dzięki niskiej masie
  • Działa pod wodą
  • Kiepska celność
  • Mała penetracja pancerza
  • Duży odrzut

[edytuj] Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • MAC-10 wręcz błyszczy w walkach na niewielką odległość, a dzięki dużej szybkostrzelności i dość dużej mocy obalającej można niemalże zalać wroga gradem pocisków.
  • Duża szybkostrzelność ma też swoją wadę - dość negatywnie odbija się to na stanie pocisków w magazynku, tak więc staraj się nie marnować zbyt dużej ilości amunicji na jednego wroga, zwłaszcza, gdy ten jest ukryty za przeszkodą.
  • Na małym dystansie próbuj celować w głowę lub w jej okolice, gdyż możesz dzięki temu wyeliminować wrogiego gracza zaledwie dwoma lub nawet jednym pociskiem, jeżeli nie nosi kamizelki.
  • Na średnim dystansie, staraj się kucnąć i strzelaj serią po dwa strzały każda i mierz w klatkę piersiową lub brzuch.
  • Broń nie nadaje się na duży dystans, a jeśli to konieczne, strzelaj pojedynczo. Choć celność MAC-10 nie należy do czołówki, to dokładność pierwszego strzału nie odbiega zbytnio od niektórych karabinów szturmowych.
  • Ten pistolet maszynowy doskonale nadaje się do strzelania podczas biegu, pod warunkiem, że jesteś w stanie kontrolować odrzut.
  • W Global Offensive cena tej broni jest niższa niż w poprzednich grach - nie tylko jest to najtańszy pistolet maszynowy w grze, ale dzięki dużej nagrodzie za zabójstwo (600$ w przypadku trybu turniejowego) koszt zakupu tego narzędzia zagłady może się szybko zwrócić.

[edytuj] Kontrtaktyki

  • Na wrogów używających MAC-10 najlepiej jest używać strzelb typu Leone 12 Gauge Super czy też XM1014, które właściwie użyte mogą dać użytkownikom MAC-10 bolesną nauczkę.
  • Na dużym dystansie użytkownicy nie stanowią żadnego zagrożenia, jeżeli używasz karabinów snajperskich czy też tradycyjnych karabinów automatycznych.
  • Staraj się jak najwięcej przemieszczać, by utrudnić wrogowi trafienie w głowę. Choć kucanie nie wydaje się złym pomysłem, zważywszy na dość duży odrzut tego pistoletu maszynowego i dodatkowy wzrost celności twojej broni, to bardziej doświadczony gracz może z łatwością zabić cię strzałem w głowę, jeżeli tak zrobisz.

[edytuj] Osiągnięcia

[edytuj] Counter-Strike: Source

Ingrammac10expert.jpg Ekspert Ingram Mac-10
Zabij 500 wrogów z Ingram Mac-10

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

MAC-10 Expert csgo.png Ekspert MAC-10
Zabij 100 przeciwników przy użyciu MAC-10

[edytuj] Ciekawostki

  • MAC-10 to broń, która w oficjalnych wydaniach Counter-Strike'a zachowała swoją prawdziwą nazwę, ponieważ spółka posiadająca prawa do nazwy zbankrutowała.
  • Jeśli wyposaży się w zarówno MAC-10 i KM .45 Tactical, będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
  • W Counter-Strike 1.6, ikonka z menu zakupów i ikonka zabójstwa MAC-10 nie posiada podpiętego magazynka. Trochę podobnie sprawa ma się z TMP, ale w ikonce zabójstwa ma już podpięty magazynek.
  • W części gier MAC-10 jest błędnie przedstawiony jako broń strzelająca z zamka zamkniętego (czego dowodem jest zamknięte okienko wyrzutu łusek oraz rączka przeładowania w przedniej pozycji). Problem ten częściowo naprawiono w porcie na XBOXa, Condition Zero i Deleted Scenes, gdzie rękojeść zamka znajduje się już w tylnej pozycji, choć okienko wciąż jest zamknięte. W Counter-Strike: Source problem okienka w pewnym sensie załatano poprzez odbicie lustrzane modelu, by całkowicie zażegnać go w Global Offensive.
  • W widoku trzecioosobowym można zauważyć, że MAC-10 jest trzymany jak pistolet, choć w Source broń jest trzymana słabszą ręką za szkielet, podobnie jest z TMP w tej samej grze.
    • We wcześniejszych grach model broni trzymany przez postać gracza w widoku trzecioosobowym nie miał rzemyka na przodzie broni. W Source broń posiada już rzemień, choć postać go nie wykorzystuje. Dopiero w Global Offensive robi z niego prowizoryczny chwyt przedni.
  • Tekstura modelu pierwszoosobowego w Source zawiera bicia sugerującego, że broń jest zasilana nabojem .380 ACP, choć sama broń jest oparta na modelu zasilanym nabojem .45 ACP.
  • MAC-10 z Counter-Strike: Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto tłumik z przyczepioną do niego trytkami latarką oraz zmieniono tekstury.
    • Co więcej, podczas badania broni w CS:GO można zauważyć, że okienko wyrzutu łusek jest otwarte (co nie powinno dziwić, gdyż MAC-10 strzela z zamka otwartego). Co więcej, można też zobaczyć nabój pobrany z magazynka, gotowy do wprowadzenia do komory. Co ciekawe, nabój zawsze tam będzie, nawet jeśli magazynek będzie pusty.
    • Model trzecioosobowy broni dla odmiany posiada zamknięte okienko wyrzutu łusek.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Counter-Strike 1.0

[edytuj] Counter-Strike 1.6

[edytuj] Condition Zero

[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Wersja alfa i beta

[edytuj] Wersja finalna

[edytuj] Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike