Pistolet (HL)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

 
(Nie pokazano 20 wersji utworzonych przez 10 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Stub-rozbudowa|Rozwinięcie opisu}}
+
<ikony>hl1|blackmesa</ikony>
 
+
<tlo>Hl1pistols2.png</tlo>
{{Bronie-HL
+
{{przekierowanie|broni z Half-Life'a|[[Glock]] - pistolet z Counter-Strike'a}}
|grafika=Glock.png
+
{{Broń HL
|grupa=[[Black Mesa]]
+
|grafika=hl1pistols.png
 +
|grupa=<span></span>
 +
*[[Black Mesa]]
 +
*[[H.E.C.U.]]
 
|typ=pistolet, palna
 
|typ=pistolet, palna
 
|obrazenia=8
 
|obrazenia=8
Linia 10: Linia 13:
 
|rozrzut=średni
 
|rozrzut=średni
 
|predkosc=360m/s
 
|predkosc=360m/s
|magazynek=17
+
|magazynek=17 (18 w [[Half-Life: Day One|Day One]])
 
|noszone=250
 
|noszone=250
 
|uzycie=<span></span>
 
|uzycie=<span></span>
Linia 17: Linia 20:
 
*[[Gina Cross]]
 
*[[Gina Cross]]
 
*[[Colette Green]]
 
*[[Colette Green]]
 +
*zabójczynie z [[Black Ops]]
 +
*medycy [[H.E.C.U.]]
 
|odpowiedniki=[[Pistolet 9mm]]
 
|odpowiedniki=[[Pistolet 9mm]]
 
|byt=weapon_9mmhandgun
 
|byt=weapon_9mmhandgun
 
}}
 
}}
Jest to pierwsza broń palna jaką otrzymamy w grze. Ten niezawodny pistolet ma przy sobie każdy oficer ochrony. Działa w dwóch trybach - bardzo celnym trybie półautomatycznym i nieco mniej celnym trybie automatycznym.
+
 
 +
'''Pistolet''', znany też jako '''Pistolet 9mm''' - broń krótka występująca w grze [[Half-Life]] i jej dodatkach. Ten niezawodny pistolet ma przy sobie każdy oficer ochrony [[Black Mesa|Black Mesy]] oraz zabójczynie z Black Ops (wersja z tłumikiem). Posiada dwa tryby strzału - bardzo celny tryb półautomatyczny i nieco mniej celny tryb automatyczny. Wzorowany jest na austriackim pistolecie Glock 17.
 +
 
 +
==Ogólnie==
 +
* W [[Half-Life]] pistolet można zdobyć po raz pierwszy w rozdziale ''[[Unforeseen Consequences]]'', zabijając napotkanego oficera ochrony lub przy umierającym strażniku zanim gracz opuści laboratoria Materiałów Anomalnych. Po konfiskacie broni (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale ''[[Apprehension]]'') można go zdobyć w rozdziale ''[[Residue Processing]]'', od oficera ochrony po tym, jak zostanie on pożarty przez [[Barnacle]]'a.
 +
* Wytłumiony pistolet jest standardowym wyposażeniem zabójczyń z [[Black Ops]], ale gracz nie może podnieść ich broni.
 +
* Zainstalowany [[Half-Life High Definition Pack]] podmienia Glock'a (na którym wzorowany jest pistolet) na broń przypominającą pistolet Beretta M9. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni.
 +
 
 +
==Taktyka==
 +
* Strzelając z trybu półautomatycznego, Glock jest dość celny. Zadaje małe obrażenia, ale jest dokładny nawet przy strzelaniu seriami.
 +
* Dzięki swej celności można go użyć na dużych dystansach. Większość przeciwników na takich dystansach nie radzi sobie z celnością, więc można wykorzystać okazję do punktowania ich.
 +
* Kiedy walczymy na dużych dystansach, warto strzelać w głowę. Postrzał w nią zwiększy trzykrotnie obrażenia. Świetnie się to sprawdza w walce z wytrzymałymi przeciwnikami np.[[Bullsquid]]em.
 +
* Pistolet używa amunicji [[wpl:Nabój 9 x 19 mm Parabellum|9x19mm Parabellum]], czyli tej samej, co [[Pistolet maszynowy (HL)|pistolet maszynowy]]. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni.
 +
* Pistolet jest jedną z broni, którą można strzelać pod wodą. Dzięki temu można go wykorzystać w walce z [[Ichthyosaur]]em, aby nie marnować amunicji do [[Kusza (HL)|kuszy]]. Jednakże walka z tymże stworem potrwa nieco dłużej, gdyż obrażenia tej broni są mniejsze od kuszy.
 +
 
 +
===Tryb automatyczny===
 +
* Tryb automatyczny używa się naciskając przycisk odpowiedzialny za alternatywny atak.
 +
* Tryb ten jest bardzo dobry na małych dystansach. Dzięki szybkostrzelności pozwala na łatwe i bezproblemowe pozbycie się wrogów.
 +
* Dzięki temu trybowi pistolet staje się imitacją pistoletu maszynowego. Jednakże ten tryb pochłania dużo amunicji i zmusza gracza do dość częstych przeładowań broni.
 +
* Strzał oddany w tym trybie jest nieco mniej celny niż w trybie półautomatycznym, więc używanie tego trybu na dużych dystansach nie ma sensu.
 +
 
 +
==Za kulisami==
 +
* Początkowo pistolet miał mieć dokręcany tłumik, czyniąc wytłumioną wersję dostępną dla gracza. Chociaż pomysł ten porzucono, w modelu broni wciąż znajdują się animacje nakładania i ściągania tłumika. Nie wiadomo, w którym etapie gry można byłoby ten dodatek zdobyć. Ponieważ wytłumiony pistolet jest używany przez zabójczynie Black Ops, to jest dość prawdopodobnie, że gracz mógł go zabrać od martwej zabójczyni.
 +
* Na jednej z wczesnych demonstacji gry można było zauważyć, że pistolet był domyślnie wytłumiony, postać pociągała za zamek po przeładowaniu oraz pojemność magazynka wynosiła 12 naboi zamiast 17.
 +
* Wczesna tekstura Glocka zawarta w Half-Life SDK pokazuje, że początkowo pistolet miał być oparty na Glocku 18. To może wyjaśniać, dlaczego ostatecznie broń posiada tryb pół i automatyczny: ten ostatni posiada tylko Glock 18, jednak ten tryb zachował się po zmianie modelu broni.
 +
 
 +
==Ciekawostki==
 +
* W modelu v_9mmhandgun.mdl można znaleźć wersję tego pistoletu z tłumikiem, jednak nie jest ona używana w grze.
 +
* Wspomniana wyżej wersja z tłumikiem pistoletu jest używana jako model [[Tranquilizer Gun]]a z gry [[Team Fortress Classic]], jednak tłumik pełni bardziej funkcję ozdoby.
 +
* Podobnie do Tranquilizer Guna, [[Sentry Gun]] z gry [[Team Fortress Classis]] również używa tych samychdźwięków strzałów, co pistolet bez tłumika.
 +
* W [[Half-Life]] i jego dodatku [[Opposing Force]] występuje mały bug związany z tą bronią. Można przeładować tą broń w każdej chwili, nawet z pełnym magazynkiem. Prawdopodobnie jego przyczyną jest zmniejszenie pojemności magazynka o jeden nabój. Bug ten nie występuje w [[Half-Life: Blue Shift|Blue Shift]].
 +
 
 +
==Galeria==
 +
<gallery>
 +
Grafika:HL early pistol.JPG|Wczesna wersja pistoletu
 +
Grafika:GLOCK_Side1.png|Wczesna tekstura dla Glocka 18
 +
Grafika:GlockEarlyTexture.png|Wczesna tekstura, wersja używana w pistoletach oficerów ochrony
 +
Grafika:g17hud.png|Ikonka HUD
 +
Grafika:m9hud.png|Ikonka HUD HD, przedstawiająca Berettę M9
 +
Grafika:g17world.png|Worldmodel
 +
Grafika:g17sworld.jpg|Worldmodel, wersja używana przez Black Ops
 +
Grafika:g17view.jpg|Viewmodel
 +
Grafika:g17sview.jpg|Viewmodel, nie używana wersja z tłumikiem
 +
Grafika:glock.png|Viewmodel, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej)
 +
Grafika:m9world.jpg|Worldmodel HD, Beretta M9
 +
Grafika:m9view.png|Viewmodel HD
 +
Grafika:m9ofbs.PNG|Viewmodel HD, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej)
 +
Grafika:g17mag.png|Magazynek
 +
Grafika:Black_Ops_fem.jpg|Zabójczyni i jej wytłumiony pistolet
 +
Grafika:Shooting_range_gun.jpg|Barney Calhoun odbiera swój pistolet na strzelnicy
 +
Grafika:Are_you_crazy.jpg|Oficer ochrony ćwiczący strzelanie
 +
</gallery>
 +
 
 +
{{Bronie}}
 +
 
 +
{{Overwiki|nazwa=9mm Pistol (Half-Life)|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/9mm Pistol (Half-Life)}}
  
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life]]
 +
 +
[[overwiki:Glock 17]]

Aktualna wersja na dzień 18:12, 24 wrz 2017

Ujednoznacznienie

Ten artykuł dotyczy broni z Half-Life'a. Zobacz też: Glock - pistolet z Counter-Strike'a

Pistolet (HL)
Hl1pistols.png
Przynależność
Typ pistolet, palna
Używane przez
Właściwości
Obrażenia 8
Szybkostrzelność średnia
Odrzut mały
Rozrzut średni
Prędkość pocisku 360m/s
Magazynek 17 (18 w Day One)
Noszona amunicja 250
Komenda weapon_9mmhandgun
Odpowiedniki Pistolet 9mm

Pistolet, znany też jako Pistolet 9mm - broń krótka występująca w grze Half-Life i jej dodatkach. Ten niezawodny pistolet ma przy sobie każdy oficer ochrony Black Mesy oraz zabójczynie z Black Ops (wersja z tłumikiem). Posiada dwa tryby strzału - bardzo celny tryb półautomatyczny i nieco mniej celny tryb automatyczny. Wzorowany jest na austriackim pistolecie Glock 17.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

  • W Half-Life pistolet można zdobyć po raz pierwszy w rozdziale Unforeseen Consequences, zabijając napotkanego oficera ochrony lub przy umierającym strażniku zanim gracz opuści laboratoria Materiałów Anomalnych. Po konfiskacie broni (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale Apprehension) można go zdobyć w rozdziale Residue Processing, od oficera ochrony po tym, jak zostanie on pożarty przez Barnacle'a.
  • Wytłumiony pistolet jest standardowym wyposażeniem zabójczyń z Black Ops, ale gracz nie może podnieść ich broni.
  • Zainstalowany Half-Life High Definition Pack podmienia Glock'a (na którym wzorowany jest pistolet) na broń przypominającą pistolet Beretta M9. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni.

[edytuj] Taktyka

  • Strzelając z trybu półautomatycznego, Glock jest dość celny. Zadaje małe obrażenia, ale jest dokładny nawet przy strzelaniu seriami.
  • Dzięki swej celności można go użyć na dużych dystansach. Większość przeciwników na takich dystansach nie radzi sobie z celnością, więc można wykorzystać okazję do punktowania ich.
  • Kiedy walczymy na dużych dystansach, warto strzelać w głowę. Postrzał w nią zwiększy trzykrotnie obrażenia. Świetnie się to sprawdza w walce z wytrzymałymi przeciwnikami np.Bullsquidem.
  • Pistolet używa amunicji 9x19mm Parabellum, czyli tej samej, co pistolet maszynowy. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni.
  • Pistolet jest jedną z broni, którą można strzelać pod wodą. Dzięki temu można go wykorzystać w walce z Ichthyosaurem, aby nie marnować amunicji do kuszy. Jednakże walka z tymże stworem potrwa nieco dłużej, gdyż obrażenia tej broni są mniejsze od kuszy.

[edytuj] Tryb automatyczny

  • Tryb automatyczny używa się naciskając przycisk odpowiedzialny za alternatywny atak.
  • Tryb ten jest bardzo dobry na małych dystansach. Dzięki szybkostrzelności pozwala na łatwe i bezproblemowe pozbycie się wrogów.
  • Dzięki temu trybowi pistolet staje się imitacją pistoletu maszynowego. Jednakże ten tryb pochłania dużo amunicji i zmusza gracza do dość częstych przeładowań broni.
  • Strzał oddany w tym trybie jest nieco mniej celny niż w trybie półautomatycznym, więc używanie tego trybu na dużych dystansach nie ma sensu.

[edytuj] Za kulisami

  • Początkowo pistolet miał mieć dokręcany tłumik, czyniąc wytłumioną wersję dostępną dla gracza. Chociaż pomysł ten porzucono, w modelu broni wciąż znajdują się animacje nakładania i ściągania tłumika. Nie wiadomo, w którym etapie gry można byłoby ten dodatek zdobyć. Ponieważ wytłumiony pistolet jest używany przez zabójczynie Black Ops, to jest dość prawdopodobnie, że gracz mógł go zabrać od martwej zabójczyni.
  • Na jednej z wczesnych demonstacji gry można było zauważyć, że pistolet był domyślnie wytłumiony, postać pociągała za zamek po przeładowaniu oraz pojemność magazynka wynosiła 12 naboi zamiast 17.
  • Wczesna tekstura Glocka zawarta w Half-Life SDK pokazuje, że początkowo pistolet miał być oparty na Glocku 18. To może wyjaśniać, dlaczego ostatecznie broń posiada tryb pół i automatyczny: ten ostatni posiada tylko Glock 18, jednak ten tryb zachował się po zmianie modelu broni.

[edytuj] Ciekawostki

  • W modelu v_9mmhandgun.mdl można znaleźć wersję tego pistoletu z tłumikiem, jednak nie jest ona używana w grze.
  • Wspomniana wyżej wersja z tłumikiem pistoletu jest używana jako model Tranquilizer Guna z gry Team Fortress Classic, jednak tłumik pełni bardziej funkcję ozdoby.
  • Podobnie do Tranquilizer Guna, Sentry Gun z gry Team Fortress Classis również używa tych samychdźwięków strzałów, co pistolet bez tłumika.
  • W Half-Life i jego dodatku Opposing Force występuje mały bug związany z tą bronią. Można przeładować tą broń w każdej chwili, nawet z pełnym magazynkiem. Prawdopodobnie jego przyczyną jest zmniejszenie pojemności magazynka o jeden nabój. Bug ten nie występuje w Blue Shift.

[edytuj] Galeria


Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Pistol (Half-Life) 9mm Pistol (Half-Life). Lista autorów jest dostępna w Pistol (Half-Life)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.