Pistolet (HL)

Wersja GrendeL (dyskusja | edycje) z dnia 18:12, 24 wrz 2017
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Ujednoznacznienie

Ten artykuł dotyczy broni z Half-Life'a. Zobacz też: Glock - pistolet z Counter-Strike'a

Pistolet (HL)
Hl1pistols.png
Przynależność
Typ pistolet, palna
Używane przez
Właściwości
Obrażenia 8
Szybkostrzelność średnia
Odrzut mały
Rozrzut średni
Prędkość pocisku 360m/s
Magazynek 17 (18 w Day One)
Noszona amunicja 250
Komenda weapon_9mmhandgun
Odpowiedniki Pistolet 9mm

Pistolet, znany też jako Pistolet 9mm - broń krótka występująca w grze Half-Life i jej dodatkach. Ten niezawodny pistolet ma przy sobie każdy oficer ochrony Black Mesy oraz zabójczynie z Black Ops (wersja z tłumikiem). Posiada dwa tryby strzału - bardzo celny tryb półautomatyczny i nieco mniej celny tryb automatyczny. Wzorowany jest na austriackim pistolecie Glock 17.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

  • W Half-Life pistolet można zdobyć po raz pierwszy w rozdziale Unforeseen Consequences, zabijając napotkanego oficera ochrony lub przy umierającym strażniku zanim gracz opuści laboratoria Materiałów Anomalnych. Po konfiskacie broni (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale Apprehension) można go zdobyć w rozdziale Residue Processing, od oficera ochrony po tym, jak zostanie on pożarty przez Barnacle'a.
  • Wytłumiony pistolet jest standardowym wyposażeniem zabójczyń z Black Ops, ale gracz nie może podnieść ich broni.
  • Zainstalowany Half-Life High Definition Pack podmienia Glock'a (na którym wzorowany jest pistolet) na broń przypominającą pistolet Beretta M9. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni.

[edytuj] Taktyka

  • Strzelając z trybu półautomatycznego, Glock jest dość celny. Zadaje małe obrażenia, ale jest dokładny nawet przy strzelaniu seriami.
  • Dzięki swej celności można go użyć na dużych dystansach. Większość przeciwników na takich dystansach nie radzi sobie z celnością, więc można wykorzystać okazję do punktowania ich.
  • Kiedy walczymy na dużych dystansach, warto strzelać w głowę. Postrzał w nią zwiększy trzykrotnie obrażenia. Świetnie się to sprawdza w walce z wytrzymałymi przeciwnikami np.Bullsquidem.
  • Pistolet używa amunicji 9x19mm Parabellum, czyli tej samej, co pistolet maszynowy. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni.
  • Pistolet jest jedną z broni, którą można strzelać pod wodą. Dzięki temu można go wykorzystać w walce z Ichthyosaurem, aby nie marnować amunicji do kuszy. Jednakże walka z tymże stworem potrwa nieco dłużej, gdyż obrażenia tej broni są mniejsze od kuszy.

[edytuj] Tryb automatyczny

  • Tryb automatyczny używa się naciskając przycisk odpowiedzialny za alternatywny atak.
  • Tryb ten jest bardzo dobry na małych dystansach. Dzięki szybkostrzelności pozwala na łatwe i bezproblemowe pozbycie się wrogów.
  • Dzięki temu trybowi pistolet staje się imitacją pistoletu maszynowego. Jednakże ten tryb pochłania dużo amunicji i zmusza gracza do dość częstych przeładowań broni.
  • Strzał oddany w tym trybie jest nieco mniej celny niż w trybie półautomatycznym, więc używanie tego trybu na dużych dystansach nie ma sensu.

[edytuj] Za kulisami

  • Początkowo pistolet miał mieć dokręcany tłumik, czyniąc wytłumioną wersję dostępną dla gracza. Chociaż pomysł ten porzucono, w modelu broni wciąż znajdują się animacje nakładania i ściągania tłumika. Nie wiadomo, w którym etapie gry można byłoby ten dodatek zdobyć. Ponieważ wytłumiony pistolet jest używany przez zabójczynie Black Ops, to jest dość prawdopodobnie, że gracz mógł go zabrać od martwej zabójczyni.
  • Na jednej z wczesnych demonstacji gry można było zauważyć, że pistolet był domyślnie wytłumiony, postać pociągała za zamek po przeładowaniu oraz pojemność magazynka wynosiła 12 naboi zamiast 17.
  • Wczesna tekstura Glocka zawarta w Half-Life SDK pokazuje, że początkowo pistolet miał być oparty na Glocku 18. To może wyjaśniać, dlaczego ostatecznie broń posiada tryb pół i automatyczny: ten ostatni posiada tylko Glock 18, jednak ten tryb zachował się po zmianie modelu broni.

[edytuj] Ciekawostki

  • W modelu v_9mmhandgun.mdl można znaleźć wersję tego pistoletu z tłumikiem, jednak nie jest ona używana w grze.
  • Wspomniana wyżej wersja z tłumikiem pistoletu jest używana jako model Tranquilizer Guna z gry Team Fortress Classic, jednak tłumik pełni bardziej funkcję ozdoby.
  • Podobnie do Tranquilizer Guna, Sentry Gun z gry Team Fortress Classis również używa tych samychdźwięków strzałów, co pistolet bez tłumika.
  • W Half-Life i jego dodatku Opposing Force występuje mały bug związany z tą bronią. Można przeładować tą broń w każdej chwili, nawet z pełnym magazynkiem. Prawdopodobnie jego przyczyną jest zmniejszenie pojemności magazynka o jeden nabój. Bug ten nie występuje w Blue Shift.

[edytuj] Galeria


Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Pistol (Half-Life) 9mm Pistol (Half-Life). Lista autorów jest dostępna w Pistol (Half-Life)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.