Pistolet maszynowy (L4D)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Left 4 Dead 2: dr. red.)
(następna rozbudowa)
Linia 14: Linia 14:
 
  |podobne=[[Pistolet maszynowy z tłumikiem]]
 
  |podobne=[[Pistolet maszynowy z tłumikiem]]
 
}}
 
}}
 +
 +
{{Cytat|Oh, man, this is just like Counter-Strike!|[[Louis]]}}
 +
{{Cytat|...A machine gun!|[[Rochelle]]}}
  
 
'''Pistolet maszynowy''' znany też jako '''Uzi''' jest jedną z podstawowych broni w grach [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość [[Ocaleni|Ocalonych]] będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny.
 
'''Pistolet maszynowy''' znany też jako '''Uzi''' jest jedną z podstawowych broni w grach [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość [[Ocaleni|Ocalonych]] będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny.
Linia 36: Linia 39:
  
 
Pistolet maszynowy jest lepszy niż [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|jego odpowiednik z tłumikiem]] na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem.
 
Pistolet maszynowy jest lepszy niż [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|jego odpowiednik z tłumikiem]] na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem.
 +
 +
==Za kulisami==
 +
[[Grafika:Uziflash.png|thumb|right|Latarka zamontowana pod łożem]]
 +
Początkowo latarka miała być zamontowana bezpośrednio pod łożem. Ostatecznie przeniesiono ją na prawą stronę broni.
 +
 +
Pistolet maszynowy bazował na pistolecie maszynowym MP5 Navy z gry [[Counter-Strike]]. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w MP5N. Także
 +
 +
w animacjach występuje nazwa "MP5N". Na niektórych plakatach można dostrzec Ocalałych noszących MP5 z lunetą.
 +
 +
Posiada także pełną animację przeładowania, która polega na pociąganiu iglicy po wymianie magazynka. Taką animację można okazjonalnie zaobserwować w finalnej wersji gry podczas wyciągania tej broni po uderzeniu pistoletem.
 +
 +
==Spostrzeżenia==
 +
* Pistolet maszynowy przypomina [[wpl:Pistolet maszynowy Uzi|pistolet maszynowy Uzi]].
 +
* Ilość amunicji, jaką może ze sobą nieść gracz (480 naboi) świadczy o tym, że początkowo pistolet maszynowy miał mieć pojemność magazynka równą 32 naboi.
 +
* Do Uzi istnieją 50-nabojowe magazynki, jednak model pistoletu maszynowego w grze są zasilane bardziej popularnymi 32-nabojowymi magazynkami.
 +
* W Left 4 Dead pistolet maszynowy jest bardziej szybkostrzelny niż w rzeczywistości(960 RPM - 600 RPM). Podobną szybkostrzelność ma Mini-Uzi (nie mylić z Micro-Uzi), którego szybkostrzelność jest równa 950 strz./min.
 +
* Louis mówi "Oh man, this is just like Counter-Strike". W [[Counter-Strike]] nie ma takiej broni, jak Uzi (chociaż on może się odnosić do MAC-10, który jest podobny do Uzi).
 +
* Bardzo rzadko może się zdarzyć, że kiedy gracz podniesie pistolet maszynowy po strzale z pistoletu, zostanie odtworzony zupełnie inny dźwięk. Jest to dźwięk pociągania iglicy i mógł pochodzić z wyciętej animacji wyciągania broni.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Uziview.png|Louis trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead)
+
Grafika:Uziicon.png|Ikonka HUD
Grafika:Uziview2.png|Ellis trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2)
+
Grafika:Uziview.png|[[Louis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead)
Grafika:Uziflash.png|Latarka zamontowana na łożu
+
Grafika:Uziview2.png|[[Ellis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2)
 
Grafika:uzi1.jpg
 
Grafika:uzi1.jpg
 
Grafika:uzi2.jpg
 
Grafika:uzi2.jpg

Wersja z 08:04, 4 mar 2011

Pistolet maszynowy (L4D)
Uzi.png
Typ Pistolet maszynowy
Kategoria Poziom 1
Właściwości
Magazynek 50
Noszona amunicja

  • 480 (L4D)
  • 650 (L4D2)
Obrażenia 20
Szybko-
strzelność
16/s
Obrażenia na sek. 320
Zasięg średni
Podobne Pistolet maszynowy z tłumikiem

Oh, man, this is just like Counter-Strike!


...A machine gun!


Pistolet maszynowy znany też jako Uzi jest jedną z podstawowych broni w grach Left 4 Dead i Left 4 Dead 2. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość Ocalonych będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny.

Duża szybkostrzelność, poziom penetracji celu i dokładność czynią pistolet maszynowy dobrą alternatywą dla strzelby powtarzalnej, tyle, że o większym zasięgu.

Spis treści

Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania.

  • Strzelaj małymi seriami. Pozwala to na utrzymanie celności i oszczędzenie amunicji ze strzelania do Zarażonych, którzy już umierają.
  • Staraj się strzelać głównie w miejscu i w postawie przykucniętej. Poprawia to celność i pozwala innym Ocalonym strzelać nad twoją głową.
  • Przełączaj się na pistolety lub broń białą przy każdej sposobności, oszczędzając amunicję pistoletu maszynowego na sytuacje, kiedy będzie naprawdę potrzebna.
  • Naucz się, kiedy nie powinieneś strzelać. Pozwól się wykazać innemu członkowi drużyny, uzbrojonemu w strzelbę, a samemu osłaniaj go przy pomocy Uzi.
  • Podczas strzelania warto zastosować jedną z poniższych taktyk:
    • Celowanie w głowy Zarażonych oraz, jeśli atakują Hordą, wykorzystanie faktu, że wszyscy są tego samego wzrostu. Wystarczy jedna kula wycelowana w głowę, aby zabić Zarażonego.
    • Celowanie w nogi Zarażonych atakujących Hordą. Strzały te spowalniają falę, a wystarczy kilka serii, by rozerwać dolne kończyny i szybko pozbyć się Zarażonych.
    • Wycelowanie w stopę Zarażonego, a następnie strzelanie z przesuwaniem celownika aż do głowy. Spowalnia to przeciwnika i wieńczy akcję strzałem w głowę. Jest to technika wymagająca najwięcej amunicji, ale ograniczająca ogień przyjacielski, gdy członek drużyny znajduje się w tłumie Zarażonych.
  • Pistolet maszynowy może strzelać przez drzwi, tworząc w nich wyrwę. Dzięki temu strzelający nadal jest bezpieczny, bo zapewniają mu to drzwi, a przy tym może zadawać obrażenia Zarażonym po drugiej stronie.
  • Broń ta dobrze nadaje się do pomocy członkom drużyny obezwładnionym przez Huntera lub Smokera. Można wtedy bezproblemowo wykończyć oprawców przy pomocy długiej serii pocisków.

Left 4 Dead 2

Pistolet maszynowy powraca z nowymi animacjami. Można do niego nieść o 170 naboi więcej niż w pierwowzorze. Strzelanie niewiele się zmieniło, nadal można stosować taktyki zawarte wyżej, takie jak strzelanie seriami czy oszczędzanie amunicji.

Pistolet maszynowy jest lepszy niż jego odpowiednik z tłumikiem na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem.

Za kulisami

Latarka zamontowana pod łożem

Początkowo latarka miała być zamontowana bezpośrednio pod łożem. Ostatecznie przeniesiono ją na prawą stronę broni.

Pistolet maszynowy bazował na pistolecie maszynowym MP5 Navy z gry Counter-Strike. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w MP5N. Także

w animacjach występuje nazwa "MP5N". Na niektórych plakatach można dostrzec Ocalałych noszących MP5 z lunetą.

Posiada także pełną animację przeładowania, która polega na pociąganiu iglicy po wymianie magazynka. Taką animację można okazjonalnie zaobserwować w finalnej wersji gry podczas wyciągania tej broni po uderzeniu pistoletem.

Spostrzeżenia

  • Pistolet maszynowy przypomina pistolet maszynowy Uzi.
  • Ilość amunicji, jaką może ze sobą nieść gracz (480 naboi) świadczy o tym, że początkowo pistolet maszynowy miał mieć pojemność magazynka równą 32 naboi.
  • Do Uzi istnieją 50-nabojowe magazynki, jednak model pistoletu maszynowego w grze są zasilane bardziej popularnymi 32-nabojowymi magazynkami.
  • W Left 4 Dead pistolet maszynowy jest bardziej szybkostrzelny niż w rzeczywistości(960 RPM - 600 RPM). Podobną szybkostrzelność ma Mini-Uzi (nie mylić z Micro-Uzi), którego szybkostrzelność jest równa 950 strz./min.
  • Louis mówi "Oh man, this is just like Counter-Strike". W Counter-Strike nie ma takiej broni, jak Uzi (chociaż on może się odnosić do MAC-10, który jest podobny do Uzi).
  • Bardzo rzadko może się zdarzyć, że kiedy gracz podniesie pistolet maszynowy po strzale z pistoletu, zostanie odtworzony zupełnie inny dźwięk. Jest to dźwięk pociągania iglicy i mógł pochodzić z wyciętej animacji wyciągania broni.

Galeria