Strzelba (HL1)

Wersja GrendeL (dyskusja | edycje) z dnia 18:37, 24 wrz 2017
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Strzelba (HL1)
Hl1shotguns.png
Przynależność Black Mesa

H.E.C.U.

Typ Strzelba pump-action
Używane przez Gordon Freeman

Adrian Shephard
Barney Calhoun
Gina Cross
Colette Green
H.E.C.U.
Naukowcy Black Mesa

Właściwości
Obrażenia 30 na jedną łuskę (loftkę) pierwszy tryb / 60 tryb alternatywny
Szybkostrzelność wolna
Odrzut średni
Rozrzut duży (efektywność zależna od dystansu)
Magazynek 8 loftek
Noszona amunicja 125 loftek
Komenda weapon_shotgun

Strzelba bojowa lub po prostu Strzelba - broń długa, z której korzystać mogą wszystkie postacie sterowane przez gracza w grze Half-Life i jej dodatkach. Jest mocną strzelbą typu pump-action, która strzela rozproszonym śrutem z łusek (loftek). Używana przede wszystkim przez oddziały H.E.C.U.. Wzorowana jest na włoskiej strzelbie SPAS-12.

Spis treści

Ogólnie

Freeman i jego strzelba
  • Strzelba posiada dwa tryby ognia. W pierwszym trybie zostają wystrzelone 4 kulki śrutu o średnim rozrzucie. Zostaje wtedy użyta tylko jedna łuska (loftka), a czas pomiędzy kolejnymi strzałami jest krótki. Natomiast, drugi tryb strzału polega na wystrzeleniu ośmiu kulek śrutu jednocześnie. Rozrzut jest wtedy większy co pogarsza celność tej broni na dalsze odległości. Podczas użycia drugiego trybu strzału zostają wykorzystane dwie łuski a czas pomiędzy kolejnymi strzałami jest dłuższy.
  • Strzelba jest przeładowywana pojedynczo (każda łuska po kolei, aż do zapełnienia magazynku). Proces przeładowywania może zostać w każdej chwili przerwany, poprzez wciśniecie przycisku strzału.
  • Broń ta jest używana przede wszystkim przez jednostki H.E.C.U.. Podczas akcji w jednostce często występuje dwoje żołnierzy uzbrojonych w strzelbę, którzy wspierają swoich kompanów używających pistoletów maszynowych.
  • W Half-Life, strzelbę po raz pierwszy można zdobyć w 4 rozdziale gry - Office Complex. Można ją również zabrać zabitym żołnierzom H.E.C.U. podczas dalszej części rozgrywki.
  • Po tym jak Freeman zostaje złapany, a jego broń skonfiskowana (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale Apprehension), strzelbę można pozyskać, zabijając żołnierza H.E.C.U. używającego tej broni na początku rozdziału Questionable Ethics.

Taktyka

  • Pierwszy tryb strzału strzelby jest bardzo efektywny przeciwko niezbyt wytrzymałym wrogom, takim jak Headcraby, Zombie czy Vortigaunty. Jednakże, tryb ten nie nadaje się zbytnio do zwalczania mocniejszych przeciwników takich jak Bullsquidy, ze względu na małą ilość obrażeń jaką zadaje, oraz znaczne opóźnienie pomiędzy kolejnymi strzałami.
  • Alternatywny tryb strzału jest jednym z najmocniejszych rodzajów ataku jakich gracz może użyć. W normalnym trybie gry, wielu przeciwników daje się zabić za pierwszym naciśnięciem spustu. Strzał alternatywny zadaje duże obrażenia Alien Gruntowi, lecz długie opóźnienie pomiędzy kolejnymi strzałami czyni gracza bardziej podatnym na kontrataki wroga zwłaszcza jeśli znajduje się blisko niego.
  • Strzelba nie nadaję się do walki z Alien Controllerem, ze względu na znikome obrażenia, które jemu zadaje. W większości wypadków wystrzelony śrut nie zdoła dosięgnąć wroga z powodu zbyt dużego rozrzutu strzelby.
  • Amunicję do tej strzelby bardzo łatwo jest znaleźć. Pudełka z łuskami możemy spotkać bardzo często na swojej drodze.
  • Zaleca się przeładowywanie tej broni tak często jak jest to możliwe. Ładowanie całego magazynka trwa znacznie dłużej niż przeładowywanie magazynków w innych broniach.

Za kulisami

Wczesne poszlaki pokazują, że na początku strzelba miała zupełnie inną teksturę – był srebrny. Wszystkie ślady po starych teksturach zostały usunięte, z wyjątkiem strzelby, którą używa naukowiec w sektorze F „Lambda Complex” Level A. Jednakże, gdy naukowiec opuszcza broń, skin strzelby powraca do tego, który jest użyty standardowo w grze.

Dodatkowo, po instalacji pakietu High Definition Pack, strzelba nieco bardziej upodabnia się do swojego rzeczywistego odpowiednika. W przeciwieństwie do oryginalnego modelu, odświeżona strzelba zyskała charakterystyczną dla tego modelu składaną kolbę.

Ciekawostki

  • Według nieużywanych dźwięków kombinezona HEV, strzelba ta jest strzelbą bojową, gdyż kombinezon po zebraniu miał wypowiedzieć "Combat Shotgun acquired" (ang. zdobyto strzelbę bojową).
  • W grze Team Fortress Classic model strzelby jest użyty dla broni Super Shotgun.
  • Chociaż standardowym modelem strzelby jest SPAS-12, ikonka w HUD pokazuje zupełnie inny model strzelby (Ithaca 37). Half-Life High Definition Pack poprawia ikonkę w HUD, na tę przypominającą prawdziwego SPAS-12.
  • Prawdziwa broń SPAS-12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz, ponieważ ma tylko jedną lufę. Prawdopodobnie twórcy pomylili magazynek rurowy z drugą lufą lub miało to na celu uczynić broń bardziej użyteczną w walce.
  • Choć pudełko z amunicją do strzelby zawiera 13 naboi (12 w opakowaniu, jeden luzem) to gracz mimo wszystko i tak otrzyma 12 naboi.

Galeria

Przypisy

Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Shotgun (Half-Life). Lista autorów jest dostępna w (Half-Life)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.