Standard headcrab

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Wygląd)
Linia 12: Linia 12:
 
*npc_headcrab (HL2)}}
 
*npc_headcrab (HL2)}}
  
Zwyczajne '''Headcraby''' są jednymi z głównych i najbardziej rozpoznawalnych przeciwników w każdej grze z serii ''[[Half-Life]]''. Przez żołnierzy Kombinatu są nazywane ''parasitics'' (ang. ''pasożyty''), Barney nazywa je ''head humpers'' (w [[Half-Life 2 PL|polskiej lokalizacji]] zostało to przetłumaczone jako ''głowojebcy'').
+
Zwyczajne '''Headcraby''' są jednymi z głównych i najbardziej rozpoznawalnych przeciwników w każdej grze z serii ''[[Half-Life]]''. Przez żołnierzy Kombinatu są nazywane ''parasitics'' (ang. ''pasożyty''), Barney nazywa je ''head humpers'' (w [[Half-Life 2 PL|polskiej lokalizacji]] zostało to przetłumaczone jako ''głowojebcy'', "zboczeńcy").
  
 
== Wygląd ==
 
== Wygląd ==

Wersja z 19:42, 30 gru 2009

Standard headcrab

Headcrab Standard.jpg
Okres występowania Incydent w Black Mesa, Powstanie
Przynależność Xen
Bronie atak przez ugryzienie
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt
  • monster_headcrab (HL)
  • npc_headcrab (HL2)

Zwyczajne Headcraby są jednymi z głównych i najbardziej rozpoznawalnych przeciwników w każdej grze z serii Half-Life. Przez żołnierzy Kombinatu są nazywane parasitics (ang. pasożyty), Barney nazywa je head humpers (w polskiej lokalizacji zostało to przetłumaczone jako głowojebcy, "zboczeńcy").

Wygląd

Headcraby to dość niewielkie stworzenia o nieco zbrązowiałej karnacji. Mają zaokrąglony tułów z czterema czerwonawymi, krótkimi odnóżami i parą większych, przednich szponów, wykorzystywanych do ataku, lub jako dodatkowa pomoc przy staniu w miejscu (przednie odnóża unoszą się wtedy do góry. Wygląda na to, że nie mają wykształconych narządów zmysłów, więc przyjmuje się, że wyczuwają otoczenie przez dotyk i wibracje. Tak jak inne gatunki headcrabów, i ten ma w brzuchu otwór, w który ma trafić głowę zaatakowanej istoty, która zamieni się potem w zombie

Stworzenia te mogą emitować różne dźwięki, w zależności do sytuacji, w której się znajdują. W stanie spoczynku wydają ciche, spokojne dźwięki, jednocześnie lekko poruszając ciałem po przodu i do tyłu. Podczas ataku wydają z siebie przenikliwy pisk i skaczą w kierunku ofiary.

Grając w Half-Life'a można ustalić, ze headcraby rodzą się z gigantycznych stworzeń zwanych Gonarchami, które mają podobne cechy fizyczne. Młode, słabe, niemal przeźroczyste headcraby wychodzą z torby wiszącej pod tułowiem stwora.

Galeria

Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Standard_Headcrab. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.