Aperture Science Enrichment Center

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(+galeria)
(Galeria: +sweet fotki)
Linia 18: Linia 18:
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 +
====concept-arty====
 +
<gallery>
 +
Grafika:Portal 2 beta destroyed chamber.jpg|Zniszczona komora nr 13
 +
Grafika:Portal 2 beta destroyed chamber2.jpg|Zniszczona komora nr 13
 +
Grafika:Portal 2 beta ruined chamber3.jpg|Zniszczona komora nr 13
 +
</gallery>
 +
====Screeny z gry====
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Portal chamber end 04.jpg|Brama wjazdowa na teren obiektu.
 
Grafika:Portal chamber end 04.jpg|Brama wjazdowa na teren obiektu.
 
Grafika:Portal chamber 19 34.jpg|Jedno z pomieszczeń laboratorium.
 
Grafika:Portal chamber 19 34.jpg|Jedno z pomieszczeń laboratorium.
 +
Grafika:Portal 2 beta ruined chamber 7.jpg|Zrujnowana komora nr 07.
 +
Grafika:Test chamber door plants.jpg|Zrujnowana komora testowa.
 +
Grafika:Wheatley floor Test Chamber 08.jpg|Zrujnowana komora nr 08.
 +
Grafika:Ap maintenance area p2.jpg|Obszar techniczny.
 +
Grafika:Area under chamber.jpg|Obszar techniczny.
 +
Grafika:Portal2 chamber.jpg|Fragment komory testowej z Portal 2.
 
</gallery>
 
</gallery>
  

Wersja z 13:10, 4 wrz 2010

Aperture Science Enrichment Center
Aperture.png
Powstanie lata 50 XX wieku
Zniszczenie Portal (nie wiadomo czy cały kompleks został zniszczony)
Przynależność Aperture Science
Położenie Stany Zjednoczone
Informacje techniczne
Mapy wszystkie mapy w Portal

Aperture Science Enrichment Center (ang. Centrum wzbogacania Aperture Science) - główny obiekt badawczy i siedziba fikcyjnej instytucji Aperture Science. Znajduje się w większości pod ziemią. W budynku rozgrywa się cała akcja gry Portal wydanej w 2007 roku.

Spis treści

Historia

Firma została założona w 1953 roku i na początku zajmowała się produkcją kabin prysznicowych. Po tym, jak jej założyciel - Cave Johnson, zatruł się rtęcią pochodzącą z jednego z pryszniców, firma zmieniła kierunek działalności i zajęła się badaniami nad portalami przestrzennymi, trwającymi w latach 1981-'85 i urządzeniem do ich tworzenia (Handheld Portal Device). W 1986 naukowcy dowiedzieli się, że w Black Mesa Research Facility również prowadzone są badania nad portalami. Z tego powodu firma zaczęła dodatkowo prace nad systemem sztucznej inteligencji, który nazwano Genetic Lifeform and Disc Operating System (GLaDOS). Po dziesięciu latach opracowano wszystkie komponenty i rozpoczęto prace nad ostatnim elementem: "Generic Lifeform", mającym nadać komputerowi ludzkich cech. Po kilku latach uruchomiono nieprzetestowany jeszcze system. Wkrótce potem GLaDOS zamordował neurotoksyną cały personel Aperture Science i przejął kontrolę nad Enrichment Center. Po bliżej nieokreślonym czasie rozpoczynają się wydarzenia przedstawione w grze Portal.

Ciekawostki

  • Aperture Science występuje również epizodycznie w serii Half-Life, chociaż prawdopodobnie zagra większą rolę w Episode Three, za sprawą lodołamacza Borealis. Zaginął on w tajemniczych okolicznościach razem z kawałkiem suchego doku. Gordon Freeman i Alyx mają się do niego dostać. Zawiera potężną broń, która może unicestwić Kombinat na Ziemi. Eli Vance twierdził, że nie należy jej używać, tylko zniszczyć, by nie spowodować "drugiej Black Mesy".

Galeria

concept-arty

Screeny z gry