Centrum wydłużonej relaksacji

Wersja PiotrekD (dyskusja | edycje) z dnia 20:29, 15 mar 2014
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Centrum wydłużonej relaksacji
Intro ingame final.jpg
Powstanie lata 70. XX wieku
Przynależność Aperture Science
Położenie Aperture Science Enrichment Center
Informacje techniczne
Mapy Portal 2: sp_a1_intro1

Centrum Wydłużonej Relaksacji Aperture Science (oryg. Aperture Science Extended Relaxation Center) jest częścią Enrichment Center w której mają zakwaterowanie obiekty testowe, oraz gdzie są one odsyłane przed lub po przebyciu toru testowego. Składa się z systemu ruchomych komór, w których obiekty testowe są poddawane długoterminowej relaksacji, czyli hibernacji.

Centrum długoterminowej relaksacji występuje w kampanii dla pojedynczego gracza w Portalu 2, w rozdziale Komunikat, gdzie Chell zostaje zahibernowana, a następnie, po nieokreślonym czasie wybudzona przez Wheatleya.

Spis treści

Struktura

Wnętrze komory

Centrum wydłużonej relaksacji jest gigantycznym kompleksem na który składają się tysiące zadokowanych komór długoterminowej relaksacji. Są to swoiste pojemniki na obiekty testowe, które zawierają dobrze ukryty system podtrzymywania życia i hibernacji. Ich wnętrze imituje pokoje hotelowe z lat 50. XX wieku. Przebywające w środku obiekty testowe są wybudzane w regularnych odstępach czasu i poddawane serii ćwiczeń, mających na celu zachowanie ich sprawności fizycznej i umysłowej.

Na tyle każdej komory nalepiona jest karta, na której znajduje się kod kreskowy oraz kilka współczynników opisujących obiekt: wiek (dorosły lub dziecko), wagę (gruby lub chudy), płeć i wzrost (niski lub wysoki). Poza tym znajduje się tam data zahibernowania oraz "wygaśnięcia" obiektu testowego.

Za hibernację odpowiada system kriokontroli, zasilany przez sieć główną i rezerwową.

Historia

Nic nie wiadomo na temat działania kompleksu przed wydarzeniami z Portala i Portala 2.

Po zniszczeniu GLaDOS Chell zostaje wyrzucana na powierzchnię ziemi, jednak szybko zabiera ją stamtąd Imprezowy robot eskortujący i umieszcza w komorze długoterminowej relaksacji. Niestety eksplozja uszkadza główną sieć zasilania kompleksu, a więc wszystkie obiekty testowe zostają odłączone od systemu podtrzymywania życia. Dougowi Rattmanowi udaje się jednak uratować Chell poprzez podłączenie do sieci rezerwowej. Wybudzanie zostało przerwane, a bohaterka została mu poddana tylko raz.

Nieokreślony czas później Chell zostaje wybudzona z relaksacji przez Wheatley'ego. Rdzeń osobowości przełącza jej komorę na ręczne sterowanie i po szynie doprowadza ją do ściany kompleksu. Wybija w niej dziurę i wprowadza Chell na dawny tor testowy.

Za kulisami

Wczesna wersja komory relaksacyjnej Chell
  • Centrum relaksacji zostało po raz pierwszy pokazane w trailerze Portala 2 z E3 2010. Jego finalny wygląd został jednak pokazany dopiero na PAX East w 2011 roku, podczas prezentacji pierwszych minut kampanii dla pojedynczego gracza.
  • Kilka modeli obiektów związanych z pierwotnym wyglądem komory Chell można nadal znaleźć w plikach gry.

Ciekawostki

  • Obraz i malowidło na ścianie pokoju różnią się zależnie od sytuacji. Gdy Chell budzi się w pokoju po raz pierwszy, przedstawiają one krajobrazy w porze wieczornej. Kiedy budzi ją Wheatley, obrazy przedstawiają już krajobrazy w środku nocy.
  • Karta na komorze Chell informuje, iż ta jest gruba. Prawdopodobnie ma to związek z późniejszymi przytykami GLaDOS.

Galeria