Houndeye

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Dota)
(mały remont)
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>hl1</ikony>
 
<ikony>hl1</ikony>
{{Istota infobox
+
{{Istota
|grafika=Houndeye.jpg  
+
|grafika     = Houndeye.jpg  
|okres=[[Incydent w Black Mesa]]
+
|okres       = [[Incydent w Black Mesa]]
|grupa=[[Xen]]  
+
|grupa       = [[Xen]]  
|pochodzenie=  
+
|pochodzenie =  
|rasa=  
+
|rasa       =  
|bronie=fala dźwiękowa  
+
|bronie     = fala dźwiękowa  
|dubbing=  
+
|dubbing     =  
|projektant=[[Ted Backman]]  
+
|projektant =[[Ted Backman]]  
|byt=monster_houndeye }}  
+
|byt         = monster_houndeye
 +
}}  
 +
'''Houndeye''' – pozaziemski gatunek, który przedostał się na ziemię ze świata granicznego [[Xen]] podczas [[Incydent w Black Mesa|Incydentu w Black Mesa]]. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale trzecim [[Half-Life|Half-Life'a]], ''[[Unforeseen Consequences]]''.
  
'''Houndeye''' to pozaziemski gatunek, który przedostał się na ziemię z Xen podczas [[Incydent w Black Mesa|Incydentu w Black Mesa]]. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale trzecim [[Half-Life|Half-Life'a]] - ''[[Unforeseen Consequences]]''.
+
== Anatomia ==
 +
Houndeye'e posiadają trzy nogi. Ich ciało jest zwarte, szerokie z przodu i zwężające się ku tyłowi. Nie mają oddzielnej głowy, zamiast tego, z przodu posiadają duże [[wpl:Oko złożone|oko złożone]] (niczym u owadów) chronione powieką. Ich otwór gębowy znajduje się na brzuchu, w pobliżu oka. Skóra ma zielono-żółte zabarwienie z poprzecznymi, niebieskimi pasami na grzbiecie.
  
==Anatomia==
+
== Zachowanie ==
Houndeye'e posiadają trzy nogi. Ich ciało jest zwarte, szerokie z przodu i zwężające się ku tyłowi. Nie mają oddzielnej głowy, zamiast tego, z przodu posiadają duże [[wpl:Oko złożone|oko złożone]] (niczym u owadów) chronione powieką. Ich otwór gębowy znajduje się na brzuchu, w pobliżu oka. Skóra ma zielono-żółte zabarwienie z poprzecznymi, niebieskimi pasami na grzebiecie.
+
Houndeye najczęściej przebywają w grupach. W pojedynkę nie stanowią zagrożenia, jednak w większej grupie potrafią być niebezpieczne. Pojedyncze osobniki często uciekają na widok nieprzyjaciela i zwabiają go do reszty stada. Każde stado posiada przywódcę i składa się z maksymalnie czterech stworzeń.
 +
 
 +
Ich jedyną bronią jest atak polegający na wysyłaniu silnych fal dźwiękowych, które pozbawiają protagonistę życia i ogłuszają go. Obrażenia zadawane przez atak pojedynczego houndeye'a zależą od rozmiaru jego stada, odległości między nim a celem i tego, czy przywódca jego stada jest żyw<ref>[https://youtu.be/Lqxag2TDqtQ ''Half-Life - Houndeye Sonic Attack Behavior'', youtube.com].</ref>. Siłę ataku reprezentuje kolor używany do reprezentacji fal dźwiękowych wysyłanych przez stworzenie.
 +
 
 +
Poruszają się w sposób zbliżony do psów, wydają też podobne dźwięki.
  
==Zachowanie==
 
Houndeye najczęściej przebywają w grupach. W pojedynkę nie stanowią zagrożenia, jednak w większej grupie potrafią być niebezpieczne. Pojedyncze osobniki często uciekają na widok nieprzyjaciela i zwabiają go do reszty stada. Ich jedyną bronią jest atak polegający na wysyłaniu silnych fal dźwiękowych. Poruszają się w sposób zbliżony do psów, wydają też podobne dźwięki.
 
 
Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w [[Half-Life: Blue Shift]], gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami.  
 
Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w [[Half-Life: Blue Shift]], gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami.  
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
*Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców <ref>[[Raising the Bar]], s.13</ref>
+
* Houndaye'e będące częścią stada mogą położyć się na ziemi i pójść spać, jeżeli nic im nie przeszkadza. Ich przywódca będzie czuwał i nie położy się spać<ref>[https://youtu.be/9jO-P3kXlCI ''Half-Life - Houndeye Nap Time Behavior'', youtube.com].</ref>.
*We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano Roundeye <ref>[[Raising the Bar]]</ref>
+
* Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców<ref>[[Raising the Bar]], s. 13.</ref>.
*Według Teda Backmana, projektanta Houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot, z trzema nogami, żyjący w sąsiedztwie jego domu, w czasach jego dzieciństwa.
+
* We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano '''Roundeye'''<ref>[[Raising the Bar]].</ref>.
*Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana - [[Panthereye]] jednak Valve uznało ją za niepotrzebną i usunęło z gry.
+
* Według Teda Backmana, projektanta houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot z trzema nogami żyjący w sąsiedztwie jego domu w czasach jego dzieciństwa.
*Houndeye występuje w Dota 2.
+
* Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana, [[panthereye]], jednak Valve uznało ją za niepotrzebną i usunęło z gry.
 +
* Houndeye występuje w Dota 2.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Houndeye-concept.jpg|Wczesny projekt
+
Plik:Houndeye-concept.jpg|Wczesny projekt
Grafika:Houndeye_attackHL.jpg| 2 atakujące Houndeye w Half-Life
+
Plik:Houndeye_attackHL.jpg|2 atakujące houndeye'e w Half-Life
Grafika:Houndeye_attackHLS.jpg|Atakujący Houndeye w [[Half-Life: Source]]
+
Plik:Houndeye_attackHLS.jpg|Atakujący houndeye w [[Half-Life: Source]]
 
</gallery>
 
</gallery>
  

Aktualna wersja na dzień 17:05, 18 sie 2016

Houndeye

Houndeye.jpg
Okres występowania Incydent w Black Mesa
Przynależność Xen
Bronie fala dźwiękowa
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt monster_houndeye

Houndeye – pozaziemski gatunek, który przedostał się na ziemię ze świata granicznego Xen podczas Incydentu w Black Mesa. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale trzecim Half-Life'a, Unforeseen Consequences.

Spis treści

[edytuj] Anatomia

Houndeye'e posiadają trzy nogi. Ich ciało jest zwarte, szerokie z przodu i zwężające się ku tyłowi. Nie mają oddzielnej głowy, zamiast tego, z przodu posiadają duże oko złożone (niczym u owadów) chronione powieką. Ich otwór gębowy znajduje się na brzuchu, w pobliżu oka. Skóra ma zielono-żółte zabarwienie z poprzecznymi, niebieskimi pasami na grzbiecie.

[edytuj] Zachowanie

Houndeye najczęściej przebywają w grupach. W pojedynkę nie stanowią zagrożenia, jednak w większej grupie potrafią być niebezpieczne. Pojedyncze osobniki często uciekają na widok nieprzyjaciela i zwabiają go do reszty stada. Każde stado posiada przywódcę i składa się z maksymalnie czterech stworzeń.

Ich jedyną bronią jest atak polegający na wysyłaniu silnych fal dźwiękowych, które pozbawiają protagonistę życia i ogłuszają go. Obrażenia zadawane przez atak pojedynczego houndeye'a zależą od rozmiaru jego stada, odległości między nim a celem i tego, czy przywódca jego stada jest żyw[1]. Siłę ataku reprezentuje kolor używany do reprezentacji fal dźwiękowych wysyłanych przez stworzenie.

Poruszają się w sposób zbliżony do psów, wydają też podobne dźwięki.

Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w Half-Life: Blue Shift, gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami.

[edytuj] Ciekawostki

  • Houndaye'e będące częścią stada mogą położyć się na ziemi i pójść spać, jeżeli nic im nie przeszkadza. Ich przywódca będzie czuwał i nie położy się spać[2].
  • Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców[3].
  • We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano Roundeye[4].
  • Według Teda Backmana, projektanta houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot z trzema nogami żyjący w sąsiedztwie jego domu w czasach jego dzieciństwa.
  • Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana, panthereye, jednak Valve uznało ją za niepotrzebną i usunęło z gry.
  • Houndeye występuje w Dota 2.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Przypisy