Lamarr

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Lamarr
Lamarr2.jpg
Okres życia Powstanie
Przynależność Rebelianci
Pozycja Maskotka
Wygląd i zdolności
Pochodzenie Xen
Rasa Headcrab
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt generic_actor (lamarr.mdl)

Lamarrheadcrab, pupil doktora Isaaca Kleinera. Został przezeń oswojony. Imię zawdzięcza aktorce Hedy Lamarr (doktor kilkakrotnie tak właśnie zwraca się do swojego zwierzaka). Chociaż Kleiner odnosi się do Lamarr w rodzaju żeńskim, nie wiadomo, czy u headcrabów rozróżniamy płeć.

Kleiner usunął Lamarr wyrostki wokół otworu gębowego, czym uniemożliwił jej przysysanie się do głów potencjalnych ofiar. Mimo to Lamarr nie wyzbyła się swoich instynktów i często próbuje bezskutecznie konsumować ludzkie głowy.

Spis treści

Half-Life 2

Lamarr po raz pierwszy pojawia się w laboratorium doktora Kleinera w City 17, kiedy ten pokazuje Gordonowi Freemanowi jego kombinezon HEV. Wystraszona Lamarr atakuje Barneya Calhouna, po czym ucieka szybem wentylacyjnym. Kilka minut później przez przypadek uszkadza teleporter, z którego właśnie korzysta Gordon Freeman. Powoduje to zakłócenie procesu teleportacji, teleporter przerzuca ją i Freemana na pustkowie. Lamarr wyskakuje wtedy z pola, nad którym urządzenie sprawuje kontrolę, i próbuje zaatakować znajdujące się okolicy kruki; natomiast Freeman zostaje ponownie steleportowany do bazy i zaczyna być teleportowany w inne losowe miejsca.

Gdy Gordon i Alyx Vance wracają po tygodniu do laboratorium dr Kleinera (po przygodach w Nova Prospekt), Isaac nie zgadza się na ewakuację w bezpieczne miejsce, dopóki nie znajdzie swojego podopiecznego. Na sugestię, że wiele headcrabów można oswoić, odpowiada, że „Jest tylko jedna Hedy”.

Lamarr pojawia się po raz ostatni w krótkiej sekwencji po napisach końcowych gry, podczas której wykonuje skok w kierunku gracza.

Half-Life 2: Episode One

Lamarr w pierwszym dodatku nie odgrywa praktycznie żadnej roli: pojawia się tylko na ekranach w City 17 tuż przed powtarzającym się przemówieniem swojego właściciela. Kleiner chwyta wtedy headcraba, podnosi go na wysokość kamery i mówi „Ostrożnie, Lamarr! Te lampy są bardzo gorące!”. Nie wiadomo, w jaki sposób doktorowi udało się odnaleźć swego pupila.

Half-Life 2: Episode Two

Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale szóstym – Nasz Wspólny Przyjaciel, gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu w bazie Rebeliantów w White Forest, cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora Magnussona. Później idzie spać, na swoje nieszczęście, do kadłuba rakiety. Przed startem rakiety zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg) w wadze urządzenia, jednak uznają to za zwykłą anomalię. Ostatecznie Lamarr zostaje wystrzelona w przestrzeń kosmiczną razem z rakietą.dalsze jej losy są nieznane

Ciekawostki

„Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr”
  • Lamarr znajduje się w tym samym miejscu w rakiecie, w którym gracz umieszcza krasnala ogrodowego w celu uzyskania osiągnięcia Mały rocketman.
  • Na tablicy ściennej, w laboratorium dr Kleinera można znaleźć karteczkę z napisem „Find more watermelons for Lamarr” („Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr”), co oznacza, że Lamarr lubi arbuzy. Nie wiadomo jednak, czy stanowią one dla niej posiłek czy są czymś w rodzaju substytutu ludzkiej głowy.
  • W jednej z wersji menu głównego w Half-Life 2: Episode Two (prezentującej wnętrze bazy White Forest) Lamarr w pewnym momencie przechodzi przed kamerą.

Zobacz też