Szpital

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Funkcja lokacji w grze)
m (Ogólnie)
Linia 21: Linia 21:
 
== Ogólnie ==
 
== Ogólnie ==
  
Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec 19 wieku,  białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim.
+
Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku,  białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim.
  
 
==Funkcja lokacji w grze==
 
==Funkcja lokacji w grze==

Wersja z 19:00, 23 gru 2009

Szpital
Szpital.jpg
Okres w grze Urban Flight
Powstanie przed wojną siedmiogodzinną
Zniszczenie w czasie powstania, wraz z City 17
Położenie City 17
Informacje techniczne
Mapy
  • ep1_c17_02b
  • ep1_c17_02a
  • ep1_c17_05

"What kind of hospital is this?" - Alyx Vance


Szpital to jedna z lokacji, którą przemierza gracz razem z Alyx podczas ucieczki z City 17 w czwartym rozdziale Half-Life 2 Episode One.Budynek nie ma dokładnej nazwy. Na szyldzie widnieje "Стационар" (statsionar "alfabetem łacińskim), oznacza to Szpital w języku rosyjskim, choć częściej określa się go jako "госпиталь" ("gospital").

Spis treści

Ogólnie

Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku, białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim.

Funkcja lokacji w grze

W pobliżu szpitala znajdują się placówki ruchu oporu, gdzie stacjonuje Barney Calhoun oraz inni rebelianci pod koniec powstania. Dworzec kolejowy używany przez ruch oporu do ewakuowania mieszkańców z miasta.

Gdy Gordon i Alyx przechodzą przez szpital, walczą przeciw Zombie,Overwatch Soldiers,Overwatch Elite oraz unikają licznych pułapek (Miny, naścienne ładunki z czujnikiem laserowym) . Na poddaszu szpitala dochodzi do pojedynku Gordona i Gunship'a. Po tym zdarzeniu Gordon zostaje oddzielony chwilowo od Alyx i przemierza zalane piwnice. Jego towarzyszka znajduje Shotguna i używa go aż do końca rozdziału. Wydaje się, że w salach operacyjnych były przeprowadzane różne badania anatomiczne, tortury nad ludźmi bądź Zombie.

Za kulisami

  • Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w Episode One Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty."
  • Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala.

Ciekawostki

  • Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników VALVe, takich jak: Marc Laidlaw, Ted Backman, Chet Faliszek, Erik Wolpaw, Adrian Finol Bill Van Buren, Gautam Babbar.
    Numery pokojów z nazwiskami

Galeria



Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Hospital. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.