Edytujesz „AK-47 (CS)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
 
<tlo>akbackground.png</tlo>
 
<tlo>akbackground.png</tlo>
{{Broń CS
+
{{BronCS infobox
 
| name          = AK-47
 
| name          = AK-47
 
| grafika      = Ak47infobox.png
 
| grafika      = Ak47infobox.png
| altname      = CV-47
+
| altname      = <p></p>
 +
*CV-47
 +
*Kałach
 
| cena          = <p></p>
 
| cena          = <p></p>
 
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S)
 
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S)
Linia 26: Linia 28:
 
{{Cytat|AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.|Opis z ekranu ładowania}}
 
{{Cytat|AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.|Opis z ekranu ładowania}}
  
'''AK-47''', zwany także '''CV-47''' – radziecki karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
+
'''AK-47''', zwany także '''CV-47''' lub potocznie '''kałach''' – radziecki karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
  
 
AK-47 jest bardzo mocną jak na karabin automatyczny bronią udostępnioną wyłącznie Terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo tych wad jest bardzo popularnym karabinem częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK jest najpopularniejszą bronią używaną przez terrorystów w Counter-Strike. Niemałą popularnością cieczy się w trybie Deathmatch, szczególnie w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]''.
 
AK-47 jest bardzo mocną jak na karabin automatyczny bronią udostępnioną wyłącznie Terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo tych wad jest bardzo popularnym karabinem częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK jest najpopularniejszą bronią używaną przez terrorystów w Counter-Strike. Niemałą popularnością cieczy się w trybie Deathmatch, szczególnie w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]''.
Linia 89: Linia 91:
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Zalety i wady
+
{{Plusminus
 
|zalety=
 
|zalety=
 
* Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask)
 
* Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask)
Linia 158: Linia 160:
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
* W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny.
+
*W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny.
* Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie.
+
*Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie.
* Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje zasilane nabojem 7.62x39 również są używane, ale jest to limitowane użycie.
+
*Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie.
* Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
+
*Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
* Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę.
+
*Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę.
** Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z tej pozycji (z biodra) jest bardzo niecelny.
+
**Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z tej pozycji (z biodra) jest bardzo niecelny.
 
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
 
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
** W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]].
+
**W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]].
* AK-47 używane przez postacie niezależne w ''Deleted Scenes'' nie posiada kolby.
+
*AK-47 używane przez postacie niezależne w ''Deleted Scenes'' nie posiada kolby.
* Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu.
+
*Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu.
** Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej.
+
**Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej.
* AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock-18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]].
+
*AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock-18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]].
* Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD.
+
*Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD.
* AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina.
+
*AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina.
** Choć AK w CS:GO jest oparty na AKM, to jednak w rzeczywistości jest on mieszanką między pierwszą wersją AK, a AKM. Choć posiada charakterystyczne elementy dla AKM takie jak tłoczona komora zamkowa wraz z pokrywą zawierającą przetłoczenia, kolbę zamocowaną na wprost (a nie jak w AK-47 po skosie), rurę gazową bez wentyli (które są obecne w AK-47), to ogólnie lufa (szczególnie podstawa szczerbinki) oraz łoże są zaczerpnięte z AK-47.  
+
**We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki).
** We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki).
+
*W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania, gdyż ten ostatni jest oparty na systemie Kałasznikowa.
* W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania, gdyż ten ostatni jest oparty na systemie Kałasznikowa.
+
*W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6''.
* W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6''.
+
* Polska społeczność ''Global Offensive'' określa ten karabin jako ''akacz'', zamiast bardziej znanego sformułowania ''kałach''. Wynika to prawdopodobnie z tego, gdyż ta ostatnia nazwa utarła się jako potoczne określenie rangi ''Mistrzowski Obrońca 1'' (ang. ''Master Guardian 1''), która w swoim logo zawiera właśnie podobiznę karabinu Kałasznikowa, stąd taka jej slangowa nazwa.
+
  
 
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)==
 
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)==
Linia 248: Linia 248:
 
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6
 
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6
 
</gallery>
 
</gallery>
====Skórki====
+
====Skiny====
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Ak47infobox.png|Skórka domyślna
 
Grafika:Ak47infobox.png|Skórka domyślna

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)