Edytujesz „Aperturescience.com”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 43: Linia 43:
 
* '''LOGOUT''', '''BYE''', '''LOGOFF''' lub '''VALVE''' - odtwarza dźwięk mówiący "Goodbye" ("Do widzenia") i przechodzi na stronę startową przeglądarki lub jeśli internauta nie ma takowej ustawionej, na Steampowered.com.  
 
* '''LOGOUT''', '''BYE''', '''LOGOFF''' lub '''VALVE''' - odtwarza dźwięk mówiący "Goodbye" ("Do widzenia") i przechodzi na stronę startową przeglądarki lub jeśli internauta nie ma takowej ustawionej, na Steampowered.com.  
 
*Każda inna komenda zwraca błąd: ''Nie znaleziono pliku''.  
 
*Każda inna komenda zwraca błąd: ''Nie znaleziono pliku''.  
* '''THECAKEISALIE''' - wyświetla informację pozostawioną przez pracownika Aperure lub były obiekt testowy. Prawdopodobnie przez [[Ratman]]a. Widać także obraz z kamery ochrony (tego samego typu jak na stronie głównej) na Komorę Testową nr 00. Różni się ona od dostępnej w grze, jest to wczesna wersja z bety Portal (z tymczasowymi modelami z [[Half-Life 2]]).
+
* '''THECAKEISALIE''' - wyświetla informację pozostawioną przez pracownika Aperure lub były obiekt testowy. Prawdopodobnie przez [[Ratman]]a. Widać także obraz z kamery ochrony (tego samego typu jak na stronie głównej) na wersję beta (z modelaim z [[Half-Life 2]] Komory Testowej nr 00:
  
{| class="wikitable"
+
When was the last time you left the building?
|-
+
Has anybody left the building lately?
! width="400px"| Oryginalna notka
+
I don't know why we're in lockdown. I don't know who's in charge.
! Tłumaczenie
+
I did find out a few things, like these terminals don't have to
|-
+
tap out characters one at a time. And while we're all working
| style="padding:10px; font-style: italic;"|
+
on twenty year old equipment, somehow they can afford to build
When was the last time you left the building?<br />
+
an 'Enrichment Center'. Check out this security feed.
Has anybody left the building lately?<br />
+
Whatever the hell a 'relaxation vault' is, it
I don't know why we're in lockdown. I don't know who's in charge.<br />
+
doesn't have any doors.
I did find out a few things, like these terminals don't have to<br />
+
tap out characters one at a time. And while we're all working<br />
+
on twenty year old equipment, somehow they can afford to build<br />
+
an 'Enrichment Center'. Check out this security feed.<br />
+
Whatever the hell a 'relaxation vault' is, it<br />
+
doesn't have any doors.<br /><br />
+
  
[[Plik:Aperturesciencecom-ratman.jpg|300px|thumb|center|Komora nr 00 widoczna przez kamerę ochrony]]
+
[[Grafika:Aperturesciencecom-ratman.jpg]]
<br />
+
I don't think going home is part of our job description anymore.<br />
+
If a supervisor walks by, press return!
+
| style="padding:10px; font-style: italic;"|
+
Kiedy ostatnio upuszczałeś budynek?<br />
+
Czy ktokolwiek ostatnio opuścił budynek?<br />
+
Nie wiem dlaczego jesteśmy tutaj zamknięci. Nie wiem kto tutaj rządzi.<br />
+
Dowiedziałem się kilku rzeczy, jak na przykład, że te terminale nie muszą <br />
+
wystukiwać po jednym symbolu na raz. I kiedy my tu wszyscy pracujemy na
+
dwudziestoletnim sprzęcie, ich jakimś cudem stać na wybudowanie <br />
+
"Centrum Wzbogacania". Sprawdź ten kanał bezpieczeństwa. <br />
+
Czymkolwiek jest ta "komora relaksacyjna", nie ma tam żadnych drzwi.<br /><br />
+
  
[[Plik:Portal beta-00-chamber.jpg|300px|thumb|center|Komora nr 00 w wersji beta Portal]]
+
I don't think going home is part of our job description anymore.
<br />
+
If a supervisor walks by, press return!
Nie wydaje mi się, żeby powrót do domu był jeszcze częścią naszej codziennej rutyny.<br />
+
Jeśli nakryje cię przełożony, wciśnij Enter!
+
|}
+
  
Wciśnięcie ''Enter'' lub innego dowolnego klawisza w ekranie obserwacji, wyświetla arkusz kalkulacyjny [[wpl:VisiCalc|VisiCalc]]:
+
Na ekranie obserwacji po wciśnięciu dowolnego klawisza wyświetla się statystyka:
[[Plik:ststystyka.jpg|500px|thumb|center]]
+
[[Plik:ststystyka.jpg|500px|thumb|left]]
  
 
===Enrichment Center Test Subject Application Process===
 
===Enrichment Center Test Subject Application Process===
Linia 94: Linia 73:
  
 
===Konto Cave'a Johnsona===
 
===Konto Cave'a Johnsona===
Na konto [[Cave Johnson|Cave'a Johnsona]] można dostać się używając poniższych danych logowania:
+
Na konto Cave'a Johnsona można dostać się używając poniższych danych logowania:
  
 
  LOGIN - CJOHNSON  
 
  LOGIN - CJOHNSON  
 
  PASSWORD - TIER3
 
  PASSWORD - TIER3
  
Dane te można znaleźć na jednej ze ścian w kryjówce [[Ratman]]a, w komorze testowe nr 17.
+
Dane te można znaleźć na jednej ze ścian w kryjówce [[Ratmana]], w komorze testowe nr 17.
  
Będąc zalogowanym dostaje się większe uprawnienia i dostęp do nowych komend:
+
Będąc zalogowanym dostaje się dostęp do nowej komendy:
*'''NOTES''' - otwiera plik ''NOTES.EXE'' zawierający zapis historii firmy Aperture Science od jej początków do incedentu z [[GLaDOS]] w latach 90-tych XX wieku.
+
*'''NOTES''' - otwiera plik ''NOTES.EXE'' zawierający zapis historii firmy Aperture Science od jej początków.
{{Main|Aperture Science}}
+
 
*'''INTERROGATE''' - działa, w przeciwieństwie do zwykłego konta, ale wpisanie jakiejkolwiek nazwy zwraca błąd: ''Unknown Employee'' (''Nieznany pracownik'').
 
*'''INTERROGATE''' - działa, w przeciwieństwie do zwykłego konta, ale wpisanie jakiejkolwiek nazwy zwraca błąd: ''Unknown Employee'' (''Nieznany pracownik'').
 
==PotatoFoolsDay ARG==
 
Podczas [[PotatoFoolsDay ARG]], w grach będących częścią zestawu: ''Kartoflany worek'' (promocja w sklepie Steam), po wykonaniu określanych celów (specjalnie dodanych na tą okazję), otrzymywało się dostęp do specjalnej strony logowania. Strona ta należała do domeny aperturescience.com. Każda gra z zestawu dawała dostęp do dwóch unikalnych adresów. Po wpisaniu prawidłowego hasła, gra pobierała dodatkowe pliki. Były to archiwa z grafikami-concept-artami z gry [[Portal 2]] lub plikami dźwiękowymi. Pliki te zawierały ukrytą zawartość, która była niezbędna do kontynuacji ARG.
 
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:aperture-history-1.jpg|Historia Aperture Science, strona 1
+
Grafika:Aperturesciece-gnome.png|Krasnal ogrodowy pojawiający się na starej wersji strony.
Grafika:aperture-history-2.jpg|Historia Aperture Science, strona 2
+
Grafika:aperture-history-3.jpg|Historia Aperture Science, strona 3
+
Grafika:aperture-history-4.jpg|Historia Aperture Science, strona 4
+
Grafika:Aperturesciece-gnome.png|Krasnal ogrodowy pojawiający się w starej wersji strony.
+
 
</gallery>   
 
</gallery>   
  
 
==Linki==
 
==Linki==
 
[http://aperturescience.com/ ApertureScience.com]
 
[http://aperturescience.com/ ApertureScience.com]
[http://web.archive.org/web/20100917065824oe_/http://aperturescience.com/ApertureScience17.swf/ Działająca wersja holiday 07]
 
  
 
{{Media}}
 
{{Media}}

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablony użyte w tym artykule: