Edytujesz „Black Mesa (modyfikacja)”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 3: | Linia 3: | ||
|grafika=Black-mesa-logo.png | |grafika=Black-mesa-logo.png | ||
|twórcy=Black Mesa Team | |twórcy=Black Mesa Team | ||
− | |data wydania= | + | |data wydania=nieznana |
− | |gra podstawowa=Source | + | |gra podstawowa=dowolna gra na silniku [[Source]] |
|tryb gry=singleplayer/multiplayer | |tryb gry=singleplayer/multiplayer | ||
|obecna wersja= | |obecna wersja= | ||
− | |rozmiar= | + | |rozmiar= |
− | |download= | + | |download=}} |
− | }} | + | |
{{Cytat|"Run. Think. Shoot. Live. Source."|Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a}} | {{Cytat|"Run. Think. Shoot. Live. Source."|Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a}} | ||
+ | '''Black Mesa''' (wcześniej: '''Black Mesa: Source''') - modyfikacja gry [[Half-Life 2]] będąca w fazie przygotowań, remake gry [[Half-Life]]. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika [[Source]]. Dzięki wykorzystaniu tego engine'u będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry. Black Mesa będzie dostępna dla każdego, kto posiada co najmniej jedną grę działającą na silniku Source. | ||
− | + | 30 listopada 2008 pojawił się trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w 2009 roku. | |
− | + | Jednak 7 grudnia 2009 na oficjalnym forum '''Black Mesa''' pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że nalezy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informacja została podana przez użytkownika "cman2k", project leadera projektu. | |
==Rozwój== | ==Rozwój== | ||
Linia 25: | Linia 26: | ||
Black Mesa zrodziła się z dwóch oddzielnych modów - ''LeakFree'' (rozpoczęty we wrześniu 2004) i ''Half-Life: Source Overhaul Project'' (rozpoczęty miesiąc później), które miały ten sam cel - stworzenie remake'u gry Half-Life na silniku Source. Potem oba zespoły tworzące wymienione mody połączyły się ze sobą w 13-stoosobowy zespół i zaczęły pracować nad jedną modyfikacją nazwaną później Black Mesa: Source. Przyrostek Source został później usunięty pod prośbą Valve, aby uniknąć kłopotliwych pytań czy jest to produkt tejże firmy czy nie. | Black Mesa zrodziła się z dwóch oddzielnych modów - ''LeakFree'' (rozpoczęty we wrześniu 2004) i ''Half-Life: Source Overhaul Project'' (rozpoczęty miesiąc później), które miały ten sam cel - stworzenie remake'u gry Half-Life na silniku Source. Potem oba zespoły tworzące wymienione mody połączyły się ze sobą w 13-stoosobowy zespół i zaczęły pracować nad jedną modyfikacją nazwaną później Black Mesa: Source. Przyrostek Source został później usunięty pod prośbą Valve, aby uniknąć kłopotliwych pytań czy jest to produkt tejże firmy czy nie. | ||
− | Obecnie zespół liczy 40 | + | Obecnie zespół liczy 40 projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału. |
− | Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, | + | Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, ale teraz używa jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie z latarki. Zespół tworzący moda nie planuje dalszych upgrade'ów silnika. Wymagana będzie jedynie dowolna gra działająca na silniku Source. |
− | Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. | + | Planuje się, że Black Mesa będzie darmowa i możliwa do ściągnięcia z internetu po ukończeniu prac. Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. Trailer z 2008 roku przewidywał wydanie moda w późnym 2009 roku, jednak wiosną tego samego roku data została zmieniona na tą, w którą prace zostaną ukończone. Dokładna data wydania moda jest do dziś nieznana. |
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 45: | Linia 46: | ||
*[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów] | *[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów] | ||
*[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer] | *[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
{{Wikipedia-en | {{Wikipedia-en | ||
Linia 55: | Linia 53: | ||
[[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]] | [[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]] | ||
− | |||
[[overwiki:Black Mesa (mod)]] | [[overwiki:Black Mesa (mod)]] | ||
[[wikipedia:Black Mesa (video game)]] | [[wikipedia:Black Mesa (video game)]] | ||
[[wikipediapl:Black Mesa (mod)]] | [[wikipediapl:Black Mesa (mod)]] |