Edytujesz „Black Mesa Inbound”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|lokacje=[[Black Mesa Research Facility]], [[Black Mesa Transit System]] | |lokacje=[[Black Mesa Research Facility]], [[Black Mesa Transit System]] | ||
|mapy=c0a0, c0a0a, c0a0b, c0a0c, c0a0d, c0a0e}} | |mapy=c0a0, c0a0a, c0a0b, c0a0c, c0a0d, c0a0e}} | ||
− | '''''Black Mesa Inbound''''' ( | + | '''''Black Mesa Inbound''''' (ang. ''Do wnętrza Black Mesa'') - to pierwszy rozdział gry [[Half-Life]]. Jest on rodzajem interaktywnego intra. Gracz może się dowolnie poruszać i rozglądać, jednak ograniczony jest do przestrzeni wagonika, w którym podróżuje. |
==Szczegółowe streszczenie== | ==Szczegółowe streszczenie== | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
==Znaczenie== | ==Znaczenie== | ||
− | Rozdział ten oswaja gracza z estetyką wnętrz kompleksu Black Mesa. Pokazuje również, że w kompleksie tętni życie i przebywają tu przyjaźnie nastawieni naukowcy i strażnicy. To pierwszy krok, w uzmysłowieniu graczowi, że nie wszystkie postacie w grze są jego wrogami. W czasach premiery Half-Life taka sytuacja była jeszcze rzadkością. | + | Rozdział ten oswaja gracza z estetyką wnętrz kompleksu Black Mesa. Pokazuje również, że w kompleksie tętni życie i przebywają tu przyjaźnie nastawieni: naukowcy i strażnicy. To pierwszy krok, w uzmysłowieniu graczowi, że nie wszystkie postacie w grze są jego wrogami. W czasach premiery Half-Life taka sytuacja była jeszcze rzadkością. |
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
*Podczas trwania rozdziału można usłyszeć utwór ''Vague Voices'' ze ścieżki dźwiękowej gry. | *Podczas trwania rozdziału można usłyszeć utwór ''Vague Voices'' ze ścieżki dźwiękowej gry. | ||
*Pojazd który przejeżdża podczas zamknięcia się szlabanów na trasie wagoniku, jest taki sam jak ostatnia kolejka w rozdziale [[On A Rail]]. Ten jednak nie wymaga torów do poruszania się. | *Pojazd który przejeżdża podczas zamknięcia się szlabanów na trasie wagoniku, jest taki sam jak ostatnia kolejka w rozdziale [[On A Rail]]. Ten jednak nie wymaga torów do poruszania się. | ||
− | *Na początku podróży, po lewej stronie, można zobaczyć strażnika dobijającego się do drzwi ochrony. Jest to [[Barney Calhoun]]. | + | *Na początku podróży, po lewej stronie, można zobaczyć strażnika dobijającego się do drzwi ochrony. Jest to [[Barney Calhoun]]. Dowiadujemy się o tym w dodatku [[Half-Life: Blue Shift]]. |
*Podczas jazdy kolejką, na ekranie monitora, wyświetlane są informacje dotyczące Gordona Freemana: jego wiek i wykształcenie. To jedyne w grze dokładne dane o głównym bohaterze. | *Podczas jazdy kolejką, na ekranie monitora, wyświetlane są informacje dotyczące Gordona Freemana: jego wiek i wykształcenie. To jedyne w grze dokładne dane o głównym bohaterze. | ||
*Podczas jednego z licznych postojów wagonika, widać [[G-Man]]a, w innym wagonie kolejki, obserwującego Gordona. | *Podczas jednego z licznych postojów wagonika, widać [[G-Man]]a, w innym wagonie kolejki, obserwującego Gordona. | ||
Linia 41: | Linia 41: | ||
==Wideosolucja== | ==Wideosolucja== | ||
<videoflash>XXJJMc3zA2A|475|300</videoflash> | <videoflash>XXJJMc3zA2A|475|300</videoflash> | ||
− | + | ||
{{Rozdzialy}} | {{Rozdzialy}} | ||
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]] | [[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]] |