Edytujesz „Half-Life High Definition Pack”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | <ikony>valve|gearbox|hl1 | + | <ikony>valve|gearbox|hl1</ikony> |
{{Gra infobox | {{Gra infobox | ||
Linia 29: | Linia 29: | ||
== Ogólnie == | == Ogólnie == | ||
− | High Definition Pack | + | Ulepszenia, które przynosi High Definition Pack skupiają się głównie na zwiększonej liczbie wielokątów, z których są zbudowane standardowe modele w Half-Life'ie. Mimo zwiększonego względem oryginału poziomu szczegółów, wygląd części modeli, szczególnie żołnierzy [[HECU]], uległ zmianie. Pomimo, że modele są lepsze pod względem szczegółowości, kwestią sporną pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej. |
− | + | ||
− | Wśród ulepszonych modeli nie zabrakło [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]] i niektórych stworzeń z [[Xen]]. Także bronie zostały poddane retuszowi, przy czym niektóre z nich wyglądają zupełnie inaczej. [[Pistolet (HL)|Pistolet]] przypominający Glocka 17 został zastąpiony przez [[wpl:Pistolet M9|Berettę M9]], [[Pistolet maszynowy (HL)|pistolet maszynowy MP5]] przez karabinek [[wpl:Karabinek M4|M4]], a [[Strzelba (HL1)|strzelba]] otrzymała odświeżony wygląd oraz posiada składaną kolbę. | + | Wśród ulepszonych modeli nie zabrakło [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]] i niektórych stworzeń z [[Xen]]. Także bronie zostały poddane retuszowi, przy czym niektóre z nich wyglądają zupełnie inaczej. [[Pistolet (HL)|Pistolet]] przypominający Glocka 17 został zastąpiony przez [[wpl:Pistolet M9|Berettę M9]], [[Pistolet maszynowy (HL)|pistolet maszynowy MP5]] przez karabinek [[wpl:Karabinek M4|M4]], a [[Strzelba (HL1)|strzelba]] otrzymała odświeżony wygląd oraz posiada składaną kolbę. Z tego też powodu zmieniono delikatnie HUD, by ikonki odpowiadały nowym modelom wprowadzonym w arsenale oraz nowe dźwięki strzałów dla strzelby i karabinka. |
== Historia == | == Historia == | ||
− | + | High Definition Pack wywodzi się z porzuconej wersji Half-Life'a przeznaczonej na konsolę Dreamcast, która miała także zawierać jako bonusową zawartość Blue Shift. Dreamcastowy port charakteryzował się ulepszoną warstwą graficzną, a modele które wykorzystywał zostały przeniesione na komputery, gdy gra została porzucona. Jednakże, modele występujące w finalnej wersji HD Packa nie zostały przeniesione bezpośrednio z porzuconego portu, gdyż wczesne screeny<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.nextdimension.org/betahalflife/dc.htm||tytul=Informacje o porcie na Dreamcasta (ENG)|serwis=|dostep=}}</ref> z portu pokazują wczesne i starsze, czy też po prostu inne wersje niektórych modeli, co trafiło do pakietu. Wersja gry, która wyciekła do internetu zaraz po jej anulowaniu zawierała modele, które miały pewne bardzo zauważalne różnice od ich końcowych odpowiedników; posiadała nawet garstkę ulepszonych modeli, które nie znalazły się wcale w HD Packu. | |
=== PlayStation 2 === | === PlayStation 2 === | ||
− | Port Half-Life'a na konsolę PlayStation 2 zawierał jeszcze bardziej ulepszone modele, również stworzone przez Gearbox | + | Port Half-Life'a na konsolę PlayStation 2 zawierał jeszcze bardziej ulepszone modele, również stworzone przez Gearbox. Ulepszenia obejmowały pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce u rąk. Przy takich zmianach można je określić jako rozwinięcie High Definition Pack. Port korzystał również z dobrodziejstw systemu ''Level of Detail'' (z ang. poziom szczegółów), który podmieniał modele z bardziej na mniej szczegółowe i na odwrót, w zależności od odległości dzielącej gracza od obiektu, dzięki temu zwiększa się jakość renderingu i nie cierpi na tym płynność rozgrywki. Ładowarki do kombinezonu H.E.V. oraz stacje medyczne zostały przekonwertowane do modeli 3D oraz otrzymały specjalne animacje. Cała ta zawartość nigdy nie doczekała się oficjalnego wydania w wersji na komputery osobiste. |
=== Wydanie na Steam === | === Wydanie na Steam === | ||
− | 25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack został udostępniony na platformie [[Steam]] za darmo. Valve zostało jednak skrytykowane za nieumieszczenie poprawionych modeli, które od | + | 25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack został udostępniony na platformie [[Steam]] za darmo. Valve zostało jednak skrytykowane za nieumieszczenie poprawionych modeli, które były od początku dostępe w łatce do Blue Shifta. Spatchowane modele zawierały animacje, których oryginalne modele w High Definition Pack nie posiadały. Co prawda nie pojawiały się w żadnej z oficjalnych gier, to dosyć często wykorzystywano te animacje w fanowskich mapach i modyfikacjach. Bez spatchowanych modeli większość modyfikacji nie działała tak jak powinna, gdyż brakujące animacje mogły przerwać oskryptowane sekwencje, uniemożliwiając tym samym kontynuowania rozgrywki lub nawet doprowadzić do wyrzucenia gry do pulpitu. Implementacja High Definition Packa również budziła kontrowersje. Gdy pakiet był aktywny, nie było możliwe korzystanie z jakichkolwiek modyfikacji. Ponad rok później, 30 sierpnia 2006 roku, pojawiła się w serwisie Planet Half-Life poprawiona wersja pakietu, do użytku na Steam. |
− | Obecnie | + | Obecnie High Definition Pack można aktywować z poziomu menu, ale żeby zmiany zaszły należy zrestartować grę. Opcja ta jest też dostępna w grze Counter-Strike 1.6, gdzie naukowcy i G-Man (na paru wyciętych mapach) występują jako zakładnicy. |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
== Galeria == | == Galeria == |