Aktualna wersja |
Twój tekst |
Linia 1: |
Linia 1: |
| [[Grafika:Half-Life Soundtrack front cover.jpg|thumb|160px|right|Okładka albumu]] | | [[Grafika:Half-Life Soundtrack front cover.jpg|thumb|160px|right|Okładka albumu]] |
− | '''Half-Life soundtrack''' – ścieżka dźwiękowa do ''[[Half-Life|Half-Life'a]]'' skomponowana przez [[Kelly Bailey|Kelly'ego Baileya]]. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został także wydany na płycie CD w limitowanej serii. Zawiera 27 utworów, z których większość została ponownie użyta, czasem w zmienionej aranżacji, w [[Half-Life 2]]. W wersji Steam ''[[Half-Life: Opposing Force]]'' i ''[[Half-Life: Blue Shift]]'', soundtrack Half-Life'a zastąpił oryginalną ścieżkę dźwiękowa skomponowaną przez [[Chris Jensen|Chrisa Jensena]], aczkolwiek jest możliwe przywrócenie ścieżki dźwiękowej Jensena. | + | '''Half-Life soundtrack''' - ścieżka dźwiękowa do ''[[Half-Life|Half-Life'a]]'' skomponowana przez [[Kelly Bailey|Kelly'ego Baileya]]. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został także wydany na płycie CD w limitowanej serii. Zawiera 27 utworów, z których większość została ponownie użyta, czasem w zmienionej aranżacji, w [[Half-Life 2]]. W wersji Steam [[Half-Life: Opposing Force]] i [[Half-Life: Blue Shift]], soundtrack Half-Life'a zastąpił oryginalną ścieżkę dźwiękowa skomponowaną przez [[Chris Jensen|Chrisa Jensena]]. |
− | | + | <br /><br /><br /><br /><br /> |
− | Dla posiadaczy gry ścieżka dźwiękowa dostępna jest na platformie [[Steam]] za darmo, jako DLC<ref>{{Cytuj |autor = |url = https://store.steampowered.com/app/323130/|tytul = Half-Life Soundtrack w serwisie Steam|serwis = [[Steam]]|data = |dostep = 2019-07-10}}</ref>, jednak ze zmienioną kolejnością utworów.
| + | |
− | | + | |
| ==Lista utworów== | | ==Lista utworów== |
− | {| class="wikitable grid sortable plainlinks" width="100%" style="width: 100%; text-align:left" | + | {| border="1" cellpadding="5" cellspacing="0" |
| |- | | |- |
− | ! class="header" width=" 5%"| Nr w grze | + | ! Nr |
− | ! class="header" width=" 5%"| Nr utworu | + | ! Tytuł utworu |
− | ! class="header" width=" 5%"| Nr utworu (Steam) | + | ! Tytuł w HL2 |
− | ! class="header" | Tytuł utworu
| + | ! czas trwania (m:s) |
− | ! class="header" | Nazwa pliku | + | ! występowanie |
− | ! class="header" width=" 5%"| Czas (m:ss)
| + | |
− | ! class="header unsortable" | Występowanie | + | |
− | ! class="header unsortable" | Uwagi
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top width="70px"| 01 | + | | style="text-align:right"|1. |
− | | valign=top width="70px"| 03
| + | | '''''Adrenaline Horror''''' |
− | | valign=top width="70px"| 02
| + | | nie występuje |
− | | valign=top width="80px"| ''[https://www.youtube.com/watch?v=3BQO-P3OtbE Vague Voices]''
| + | | style="text-align:center"|2:09 |
− | | valign=top| <code>Prospero01.mp3</code>
| + | | Utwór po raz pierwszy występuje w rozdziale [[We've Got Hostiles]], podczas pierwszego wyjścia na powierzchnię. |
− | | valign=top width="80px"| 2:12
| + | |
− | | valign=top| „'''[[Black Mesa Inbound]]'''”: Podczas podróży kolejką Black Mesy do sektora C, na początku gry.
| + | |
− | | valign=top| | + | |
− | * W ''[[Half-Life 2]]'' utwór występuje pod nazwą ''Black Mesa Inbound''<br/>
| + | |
− | * Utwór zawiera [[wpl:Sampling (muzyka)|sampel]] „Cosmic Drone” dołączony do albumu ''Malice In Wonderland'' będącego częścią biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples2">{{Cytuj |autor = Velvetic|url = https://www.YouTube.com/watch?v=Na02e0Fya9Q|tytul = Samples Used in the ''Half-Life'' Soundtrack Part II|serwis = [[wpl:YouTube|YouTube]]|data = 2016-12-09|dostep = 2019-07-13}}</ref>.
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 02 | + | | style="text-align:right"|2. |
− | | valign=top| 04
| + | | '''''Vague Voices''''' |
− | | valign=top| 03
| + | | Black Mesa Inbound |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=48FauWjWKtA Klaxon Beat]''
| + | | style="text-align:center"|2:15 |
− | | valign=top| <code>Half-Life12.mp3</code>
| + | | Podczas podróży kolejką Black Mesy do sektora C, na początku gry. |
− | | valign=top| 1:00
| + | |
− | | valign=top| „'''[[Anomalous Materials]]'''”: Po nałożeniu [[Kombinezon HEV|kombinezonu HEV]].
| + | |
− | | valign=top| | + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 03 | + | | style="text-align:right"|3. |
− | | valign=top| 05
| + | | '''''Klaxon Beat''''' |
− | | valign=top| 04
| + | | nie występuje |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=Mpg_o65lPGs Space Ocean]''
| + | | style="text-align:center"|1:01 |
− | | valign=top| <code>Half-Life07.mp3</code> | + | | Po nałożeniu [[Kombinezon HEV|kombinezonu HEV]]. |
− | | valign=top| 1:36 | + | |
− | | valign=top| „'''[[Unforeseen Consequences]]'''”: Na początku rozdziału. | + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | * W ''Half-Life 2'' utwór występuje pod nazwą ''Echoes of a Resonance Cascade''
| + | |
− | * Utwór zawiera sample „Deep Sea Atmos”, „The Deep” i „Ominous Sea Cave” pochodzące z albumu ''Ambient'' będącego częścią biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G.<ref name="samples"/>
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 04, 06, 17, 29 | + | | style="text-align:right"|4. |
− | | valign=top| 07
| + | | '''''Space Ocean''''' |
− | | valign=top| 06
| + | | Echoes of a Resonance Cascade |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=RgXCSJuCBiE Apprehensive Short]''
| + | | style="text-align:center"|1:37 |
− | | valign=top| <code>Suspense01.mp3</code> | + | | Na początku rozdziału [[Unforeseen Consequences]]. |
− | | valign=top| 0:23 | + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | # „'''[[Unforeseen Consequences]]'''”: po zauważeniu [[zombie]] na krześle
| + | |
− | # „'''[[Office Complex]]'''”: po wyjściu z windy
| + | |
− | # „'''[[Apprehension]]'''”: po zobaczeniu [[Ichthyosaur|Ichthyosaura]]
| + | |
− | # „'''[["Forget About Freeman!"]]'''”: w kanałach, przed spotkaniem Ichthyosaura
| + | |
− | | valign=top| | + | |
− | * Ten utwór występuje także w ''Half-Life 2''
| + | |
− | * W wydaniu na [[Steam]] utwór nazywa się ''Apprehensive''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 05, 31 | + | | style="text-align:right"|5. |
− | | valign=top| 06
| + | | '''''Cavern Ambiance''''' |
− | | valign=top| 05
| + | | Zero Point Energy Field |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=XtV0LR5GNdI Cavern Ambiance]''
| + | | style="text-align:center"|1:44 |
− | | valign=top| <code>Half-Life10.mp3</code> | + | | |
− | | valign=top| 1:40 | + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | # „'''Unforeseen Consequences'''”: podczas zjazdu platformą w sektorze B
| + | |
− | #„'''[[Lambda Core]]'''”: podczas zjazdu platformą z ciężarówką, przed walką z [[Black Ops]]
| + | |
− | | valign=top| | + | |
− | * W ''Half-Life 2'' utwór występuje pod nazwą ''Zero Point Energy Field''
| + | |
− | * Utwór zawiera sampel z nagrania „Frost”, znajdującego się na albumie ''ProSamples Vol. 9: Future Beats 2'' Zero-G.<ref name="samples"/>
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 07, 18 | + | | style="text-align:right"|6. |
− | | valign=top| 08
| + | | '''''Apprehensive Short''''' |
− | | valign=top| 07
| + | | nie występuje |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=Hm0mwsCAzvE Bass String Short]''
| + | | style="text-align:center"|0:24 |
− | | valign=top| <code>Suspense03.mp3</code>
| + | | |
− | | valign=top| 0:09 | + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | # „'''Office Complex'''”: w dużym pomieszczeniu, z którego sufitu spadają [[Headcrab|Headcraby]]
| + | |
− | # „'''Apprehension'''”: w chłodni
| + | |
− | | valign=top| | + | |
− | * Utwór występuje także w ''Half-Life 2''
| + | |
− | * W wydaniu na Steam nazwany jest ''Bass String''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 08 | + | | style="text-align:right"|7. |
− | | valign=top| 09
| + | | '''''Bass String Short''''' |
− | | valign=top| 08
| + | | nie występuje |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=DCBO5iufHTs Hurricane Strings]'' (game mix)
| + | | style="text-align:center"|0:18 |
− | | valign=top| <code>Half-Life09.mp3</code> | + | | |
− | | valign=top| 1:33 | + | |
− | | valign=top| „'''Office Complex'''”: w chłodni | + | |
− | | valign=top| Wersja występująca w grze. Ten sam utwór w ''Half-Life 2'' nazywa się ''Neutrino Trap'' | + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| – | + | | style="text-align:right"|8. |
− | | valign=top| – | + | | '''''Hurricane Strings''''' |
− | | valign=top| –
| + | | Neutrino Trap |
− | | valign=top| ''Hurricane Strings'' (alpha mix)
| + | | style="text-align:center"|1:37 |
− | | valign=top| <code>N/A</code> | + | | W chłodni, w rozdziale [[Office Comple]]. |
− | | valign=top| 1:37 | + | |
− | | valign=top| ''nie pojawia się w grze'' | + | |
− | | valign=top| Ta wersja występuje w wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utworu użyto także w prezentacji pt. „Offices” na [[wpl:Electronic Entertainment Expo|E3]] w 1998 r.
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 09, 25 | + | | style="text-align:right"|9. |
− | | valign=top| 10
| + | | '''''Diabolical Adrenaline Guitar''''' |
− | | valign=top| 09
| + | | Lambda Core |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=MoB0pZAoslo Diabolical Adrenaline Guitar]'' (game mix)
| + | | style="text-align:center"|1:44 |
− | | valign=top| <code>Half-Life02.mp3</code> | + | | Przy pierwszym spotkaniu z oddziałem [[HECU]] w rozdziale [[We've Got Hostiles]]. W trakcie rozdziału [[Surface Tension]]. |
− | | valign=top| 1:44 | + | |
− | | valign=top| | + | |
− | # „'''[["We've Got Hostiles"]]'''”: przy pierwszym spotkaniu z oddziałem [[HECU]]
| + | |
− | # „'''[[Surface Tension]]'''”: po zniszczeniu [[AH-64 Apache]] i na klifie
| + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | * Wersja utworu występująca w grze. Zawiera sample „Beat 17A”, „Beat 17B”, „Beat 19A” i „Beat 19B” pochodzące z albumu sampli ''Methods of Mayhem: Industrial Toolkit'' Sony.<ref name="samples2"/>
| + | |
− | * W [[Half-Life 2 soundtrack|ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'']] nazywa się ''Lambda Core''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| – | + | | style="text-align:right"|10. |
− | | valign=top| –
| + | | '''''Valve Theme (Long Version)''''' |
− | | valign=top| –
| + | | Hazardous Environments |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=s-4QY9Z08j0 Diabolical Adrenaline Guitar]'' (alpha mix)
| + | | style="text-align:center"|1:26 |
− | | valign=top| <code>N/A</code> | + | | Podczas fragmentu na górskim klifie w rozdziale [[Surface Tension]]. |
− | | valign=top| 2:39 | + | |
− | | valign=top| ''nie pojawia się w grze'' | + | |
− | | valign=top| Wersja wykorzystywana w różnych reklamach gry oraz wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utwór pojawił się również w prezentacji „Gruntfight” na E3 w 1998 r.
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 10 | + | | style="text-align:right"|11. |
− | | valign=top| 02
| + | | '''''Nepal Monastery''''' |
− | | valign=top| 01
| + | | nie występuje |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=MzdnwLtKNjE Adrenaline Horror]''
| + | | style="text-align:center"| 2:08 |
− | | valign=top| <code>Half-Life01.mp3</code> | + | | Podczas wejścia do silosu D w rozdziale [[Blast Pit]]. Przechodząc obok gniazda [[Tentacle]]'a w piasku w rozdziale [[Surface Tension]]. |
− | | valign=top| 2:10 | + | |
− | | valign=top| „'''"We've Got Hostiles"'''”: podczas pierwszego wyjścia na powierzchnię | + | |
− | | valign=top|
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 11, 23 | + | | style="text-align:right"|12. |
− | | valign=top| 12
| + | | '''''Alien Shock''''' |
− | | valign=top| 11
| + | | Biozeminade Fragment |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=dGVO8o7mds0 Nepal Monastery]''
| + | | style="text-align:center"|0:34 |
− | | valign=top| <code>Half-Life04.mp3</code> | + | | Pierwsze spotkanie z [[Gargantua|Gargantuą]] w rozdziale [[Power Up]]. Gargantua w podziemnym parkingu w rozdziale [[Surface Tension]]. |
− | | valign=top| 2:08 | + | |
− | | valign=top| | + | |
− | # „'''[[Blast Pit]]'''”: podczas wejścia do [[Silos D|silosu D]] znajdującego się w [[Sektor D|Sektorze D]]
| + | |
− | # „'''Surface Tension'''”: przechodząc obok gniazda [[Tentacle|Tentacle'a]] w piasku
| + | |
− | | valign=top|
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 12, 28 | + | | style="text-align:right"|13. |
− | | valign=top| 13
| + | | '''''Sirens In The Distance''''' |
− | | valign=top| 12
| + | | Triple Entanglement |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=W3_dcvbJNAE Alien Shock]''
| + | | style="text-align:center"|1:34 |
− | | valign=top| <code>Half-Life15.mp3</code> | + | | Na początku rozdziału [[On A Rail]], wchodząc do tuneli. |
− | | valign=top| 0:36
| + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | # „'''[[Power Up]]'''”: pierwsze spotkanie z [[Gargantua|Gargantuą]]
| + | |
− | # „'''[[Surface Tension]]'''”: spotkanie z Gargantuą w podziemnym parkingu
| + | |
− | | valign=top| | + | |
− | * Utwór zawiera sampel nagrania „Deep Guts” dołączonego do albumu ''Cuckooland Unhinged'' biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples">{{Cytuj |autor = Velvetic|url = https://www.YouTube.com/watch?v=odXWmLYHiWQ|tytul = Samples Used in the ''Half-Life'' Soundtrack|serwis = YouTube|data = 2016-12-06|dostep = 2019-07-13}}</ref>
| + | |
− | * [[w:pl:Remiks|Remiks]] utworu, nazwany ''Biozeminade Fragment'', pojawia się na ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 13 | + | | style="text-align:right"|14. |
− | | valign=top| 28
| + | | '''''Nuclear Mission Jam''''' |
− | | valign=top| 27
| + | | Something Secret Steers Us |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=1JXnZPFuVCQ Sharp Fear Short]''
| + | | style="text-align:center"|2:04 |
− | | valign=top| <code>Suspense07.mp3</code>
| + | | Na początku rozdziału [[Apprehension]], podnosząc [[Tau Cannon]]. |
− | | valign=top| 0:06
| + | |
− | | valign=top| „'''Power Up'''”: po pokonaniu Gargantui
| + | |
− | | valign=top| | + | |
− | * Utwór jest także częścią ścieżki dźwiękowej z ''Half-Life 2''
| + | |
− | * Występuje także w zwiastunie ''Half-Life 2: Episode One''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 14 | + | | style="text-align:right"|15. |
− | | valign=top| 14
| + | | '''''Scared Confusion Short''''' |
− | | valign=top| 13
| + | | |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=LdzmXzZqieQ Sirens in the Distance]''
| + | | style="text-align:center"|0:33 |
− | | valign=top| <code>Half-Life14.mp3</code> | + | | Przy pierwszym spotkaniu z [[Ichthyosaur|Ichthyosaurem]] w rozdziale [[Apprehension]]. Na końcu gry, po odrzuceniu propozycji [[G-Man]]a. |
− | | valign=top| 1:13 | + | |
− | | valign=top| „'''[[On A Rail]]'''”: na początku rozdziału, wchodząc do tuneli | + | |
− | | valign=top| Remiks, nazwany ''Triple Entanglement'', występuje w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 15 | + | | style="text-align:right"|16. |
− | | valign=top| 17
| + | | '''''Drums and Riffs''''' |
− | | valign=top| 16
| + | | Tau-9 |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=JsqtdRQiezE Drums and Riffs]''
| + | | style="text-align:center"|2:08 |
− | | valign=top| <code>Half-Life03.mp3</code> | + | | Po odpaleniu [[Rakieta|rakiety]] w rozdziale [[On A Rail]]. |
− | | valign=top| 2:04 | + | |
− | | valign=top| „'''On A Rail'''”: po odpaleniu [[Rakieta|rakiety]] | + | |
− | | valign=top| Utwór występuje także w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'', pod nazwą ''Tau-9''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 16, 22 | + | | style="text-align:right"|17. |
− | | valign=top| 15
| + | | '''''Hard Technology Rock''''' |
− | | valign=top| 14
| + | | nie występuje |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=HISZ-LUcMY4 Nuclear Mission Jam]''
| + | | style="text-align:center"|1:41 |
− | | valign=top| <code>Half-Life16.mp3</code> | + | | Słyszany w rozdziale [[Forget About Freeman!]]. |
− | | valign=top| 2:00 | + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | # „'''[[Apprehension]]'''”: na początku rozdziału, przy spotkaniu żołnierzy [[HECU]]
| + | |
− | # „'''[[Questionable Ethics]]'''”: po podniesieniu [[Tau Cannon]]
| + | |
− | | valign=top| | + | |
− | * Instancja z rozdziału „Apprehension” występuje tylko w ''[[Half-Life: Source]]'', aczkolwiek w [[Half-Life|oryginalnej wersji gry]] jest byt odpowiedzialny za odegranie ścieżki (bez wywoływacza)
| + | |
− | * W ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' nazywa się ''Something Secret Steers Us''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 19, 32, 39 | + | | style="text-align:right"|18. |
− | | valign=top| 16
| + | | '''''Steam In The Pipes''''' |
− | | valign=top| 15
| + | | Negative Pressure |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=hxa3ZfOKqlE Scared Confusion Short]''
| + | | style="text-align:center"|1:59 |
− | | valign=top| <code>Suspense02.mp3</code> | + | | Podczas otwierania portalu do [[Xen]] w rozdziale [[Lambda Core]]. |
− | | valign=top| 0:16 | + | |
− | | valign=top| | + | |
− | # „'''Apprehension'''”: po zabójstwie [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarza]] przez [[Black Ops]]
| + | |
− | # „'''Lambda Core'''”: przy wejściu do pomieszczenia z Black Ops
| + | |
− | # „'''[[Endgame]]'''”: po odrzuceniu propozycji [[G-Man|G-Mana]]
| + | |
− | | valign=top| Utwór także występuje w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 20 | + | | style="text-align:right"|19. |
− | | valign=top| 22
| + | | '''''Electric Guitar Ambiance''''' |
− | | valign=top| 21
| + | | Escape Array |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=bg99aQHkhd0 Military Precision]''
| + | | style="text-align:center"|1:29 |
− | | valign=top| <code>Half-Life11.mp3</code> | + | | W rozdziale [[Surface Tension]]. |
− | | valign=top| 1:21 | + | |
− | | valign=top| „'''[[Residue Processing]]'''”: w trakcie obserwacji ochroniarza zabijającego [[Headcrab|headcraby]], który wkrótce potem ginie przez [[Barnacle|Barnacle'a]] | + | |
− | | valign=top| Utwór zawiera sampel nagrania „Midnight Watch” dołączonego do albumu ''In The Shadows'' GMP Music<ref name="samples2"/>
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 21, 27 | + | | style="text-align:right"|20. |
− | | valign=top| 27
| + | | '''''Dimensionless Deepness''''' |
− | | valign=top| 26
| + | | Dirac Shore |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=HuxXBXkOmPY Dark Piano Short]''
| + | | style="text-align:center"|1:28 |
− | | valign=top| <code>Suspense05.mp3</code> | + | | Podczas aktywacji teleportu prowadzącego do legowiska [[Gonarch]]a. |
− | | valign=top| 0:17 | + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | # „'''Questionable Ethics'''”: widząc po raz pierwszy [[Alien Grunt]]a w szklanej komorze
| + | |
− | # „'''Surface Tension'''”: w pomieszczeniu przechowującym pociski
| + | |
− | | valign=top| | + | |
− | * Utwór zawiera sampel nagrania „Escaped for Now” dołączonego do albumu ''In The Shadows'' GMP Music<ref name="samples2"/>
| + | |
− | * Występuje także w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 24 | + | | style="text-align:right"|21. |
− | | valign=top| 11
| + | | '''''Military Precision''''' |
− | | valign=top| 10
| + | | nie występuje |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=djimD6J4x5g Valve Theme]'' (long version)
| + | | style="text-align:center"|1:21 |
− | | valign=top| <code>Half-Life13.mp3</code>
| + | | Po spotkaniu ochroniarza przy oczyszczalni odpadów, w rodziale [[Residue Processing]]. |
− | | valign=top| 1:23
| + | |
− | | valign=top| „'''Surface Tension'''”: podczas fragmentu na górskim klifie
| + | |
− | | valign=top| | + | |
− | * Utwór zawiera sampel nagrania „Smashing 2” dołączonego do albumu ''Cuckooland Ambience'' z biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples"/>
| + | |
− | * To jest motyw muzyczny [[Valve Corporation|Valve Software]], odgrywany jest przy każdym uruchomieniu gier wydanych przez firmę
| + | |
− | * W ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' utwór nazywa się ''Hazardous Environments''
| + | |
− | * W wydaniu na Steam nazywa się ''Valve Theme [Extended]''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 26 | + | | style="text-align:right"|22. |
− | | valign=top| 20
| + | | '''''Jungle Drums''''' |
− | | valign=top| 19
| + | | nie występuje |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=kEwaF8diQUw Electric Guitar Ambiance]''
| + | | style="text-align:center"|1:50 |
− | | valign=top| <code>Half-Life05.mp3</code> | + | | W rozdziale [[Gonarch's Lair]]. |
− | | valign=top| 1:25 | + | |
− | | valign=top| „'''Surface Tension'''”: w obszarze z [[Mina laserowa|minami laserowymi]] i snajperem HECU | + | |
− | | valign=top| W ''Half-Life 2'' utwór nazwany jest ''Escape Array''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 30 | + | | style="text-align:right"|23. |
− | | valign=top| 18
| + | | '''''Traveling Through Limbo''''' |
− | | valign=top| 17
| + | | Singularity |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=5uL-5tyWNJ4 Hard Technology Rock]''
| + | | style="text-align:center"|1:21 |
− | | valign=top| <code>Half-Life08.mp3</code> | + | | Podczas walki z [[Nihilanth]]em. |
− | | valign=top| 1:40 | + | |
− | | valign=top| „'''"Forget About Freeman!"'''”: w trakcie walki [[Alien Grunt|Alien Gruntów]] z oddziałami HECU w [[Sektor F|Sektorze F]] | + | |
− | | valign=top| Utwór zawiera sampel nagrania „Beat 27” dołączonego do albumu sampli ''Methods of Mayhem: Industrial Toolkit'' Sony<ref name="samples2"/>
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 33 | + | | style="text-align:right"|24. |
− | | valign=top| 19
| + | | '''''Credits / Closing Theme''''' |
− | | valign=top| 18
| + | | Tracking Device |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=tPtVEqgcTnQ Steam in the Pipes]''
| + | | style="text-align:center"|1:05 |
− | | valign=top| <code>Prospero02.mp3</code> | + | | Podczas napisów końcowych. |
− | | valign=top| 1:56 | + | |
− | | valign=top| „'''Lambda Core'''”: przy otwarciu portalu do [[Xen]] | + | |
− | | valign=top| W ''Half-Life 2'' i ''Half-Life 2: Episode One'' utwór nazywa się ''Negative Pressure''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 34, 37 | + | | style="text-align:right"|25. |
− | | valign=top| 26
| + | | '''''Threatening Short''''' |
− | | valign=top| 25
| + | | Xen Relay |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=VOT3SSxxwtU Threatening Short]'' | + | | style="text-align:center"|0:41 |
− | | valign=top| <code>Prospero05.mp3</code> | + | | Na początku [[Xen]]. Przy teleporcie prowadzącym do Nihilantha. |
− | | valign=top| 0:37 | + | |
− | | valign=top| | + | |
− | # „'''[[Xen (rozdział)|Xen]]'''”: po przybyciu na [[Xen]]
| + | |
− | # „'''[[Interloper]]'''”: przy teleporcie prowadzącym do [[Nihilanth|Nihilantha]]
| + | |
− | | valign=top| W ''Half-Life 2'' występuje pod nazwą ''Xen Relay''
| + | |
| |- | | |- |
− | | valign=top| 35 | + | | style="text-align:right"|26. |
− | | valign=top| 21
| + | | '''''Dark Piano Short''''' |
− | | valign=top| 20
| + | | nie występuje |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=dmvf48amIfk Dimensionless Deepness]''
| + | | style="text-align:center"|0:18 |
− | | valign=top| <code>Prospero04.mp3</code>
| + | | Widząc po raz pierwszy [[Alien Grunt]]a w szklanej komorze, w rozdziale [[Questionable Ethics]]. |
− | | valign=top| 1:25 | + | |
− | | valign=top| „'''Xen'''”: podczas aktywacji teleportu prowadzącego do legowiska [[Gonarch|Gonarcha]]
| + | |
− | | valign=top| W ''Half-Life 2'' występuje pod nazwą ''Dirac Shore''
| + | |
− | |- | + | |
− | | valign=top| 36 | + | |
− | | valign=top| 23
| + | |
− | | valign=top| 22
| + | |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=UFhl4T2qJ68 Jungle Drums]''
| + | |
− | | valign=top| <code>Half-Life06.mp3</code> | + | |
− | | valign=top| 1:50
| + | |
− | | valign=top| „'''[[Gonarch's Lair]]'''”: na początku rozdziału, przy spotkaniu [[Gonarch|Gonarcha]] | + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | |-
| + | |
− | | valign=top| 38
| + | |
− | | valign=top| 24
| + | |
− | | valign=top| 23
| + | |
− | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=pqw8C1JW70U Traveling Through Limbo]''
| + | |
− | | valign=top| <code>Prospero03.mp3</code>
| + | |
− | | valign=top| 1:17
| + | |
− | | valign=top| „'''[[Nihilanth (rozdział)|Nihilanth]]'''”: w trakcie walki z Nihilanthem
| + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | * Utwór zawiera sampel nagrania „UFO” dołączonego do albumu ''Dream Zone'' z biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples"/>
| + | |
− | * W ''Half-Life 2'' utwór nazywa się ''Singularity''
| + | |
− | * Występuje także w prezentacji „Train” przedstawionej na E3 w 1998 r.
| + | |
− | |-
| + | |
− | | valign=top| 40
| + | |
− | | valign=top| 25
| + | |
− | | valign=top| 24
| + | |
− | | valign=top| [https://www.youtube.com/watch?v=bwhFs8vIJ_4 ''Credits'' / ''Closing Theme'']
| + | |
− | | valign=top| <code>Half-Life17.mp3</code>
| + | |
− | | valign=top| 1:39
| + | |
− | | valign=top| podczas napisów końcowych
| + | |
− | | valign=top|
| + | |
− | * Remiks, nazwany ''Tracking Device'', występuje w ''Half-Life 2''
| + | |
− | * W wydaniu na Steam utwór zatytułowano ''Credits Closing Theme''
| + | |
| |- | | |- |
| + | | style="text-align:right"|27. |
| + | | '''''Sharp Fear Short''''' |
| + | | nie występuje |
| + | | style="text-align:center"|0:08 |
| + | | Po zabiciu Gargantui w rozdziale [[Power Up]]. |
| |} | | |} |
| | | |
− | == Ciekawostki == | + | ==Ciekawostki== |
− | * W odcinku ''Woodland Critter Christmas'', ósmego sezonu serialu ''„[[wpl:South Park|South Park]]”'', w momencie, w którym Święty Mikołaj zaczyna strzelać do zwierząt (ok. 17 min odcinka) słychać początek utworu ''Adrenaline Horror''<ref>{{Cytuj |autor = |url = http://www.southparkstudios.com/episodes/103853 |tytul = Woodland Critter Christmas |serwis = SouthParkStudios |dostep = 2010-09-02}}</ref> | + | *W odcinku ''Woodland Critter Christmas'', ósmego sezonu serialu ''South Park'', w momencie, w którym Święty Mikołaj zaczyna strzelać do zwierząt (ok. 17 min odcinka) słychać początek utworu ''Adrenaline Horror''.<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.southparkstudios.com/episodes/103853 |tytul=Woodland Critter Christmas|serwis=SouthParkStudios |dostep=2-09-2010}}</ref> |
− | * Fragment utworu ''Military Precision'' został użyty w czołówce [[Machinima|machinimy]] ''[[Freeman's Mind]]''<ref>{{Cytuj |autor = |url = http://www.youtube.com/watch?v=7J80KD4BG7M |tytul = Freeman's Mind - Episode 1 |serwis = YouTube |dostep = 2010-09-02}}</ref> | + | *Fragment utworu ''Military Precision'' został użyty w intrze [[Machinima|machinimy]] ''[[Freeman's Mind]]''.<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.youtube.com/watch?v=7J80KD4BG7M |tytul= Freeman's Mind - Episode 1|serwis=YouTube |dostep=2-09-2010}}</ref> |
− | * W serialu animowanym „[[wpl:Bliźniaki Cramp|Bliźniaki Cramp]]” pojawia się czasami utwór „Dark Piano Short”.
| + | |
− | * W grze MediEvil podczas walki z końcowym bossem pojawia się utwór, który zawiera początek z ''Adrenaline Horror''<ref>{{Cytuj |autor = SorcererZarok|url = http://www.youtube.com/watch?v=Jd3NIwrWcbQ|tytul = Medievil Soundtrack 19 - Zarok (Final Battle)|serwis = YouTube|data = 2009-11-10|dostep = 2011-02-13}}</ref>
| + | |
| {{Przypisy}} | | {{Przypisy}} |
| {{Media}} | | {{Media}} |
| [[Kategoria:Muzyka]] | | [[Kategoria:Muzyka]] |
| [[Kategoria:Half-Life]] | | [[Kategoria:Half-Life]] |
− | [[overwiki:Half-Life soundtrack]]
| |