Edytujesz „M16”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d1|l4d2</ikony> | <ikony>l4d1|l4d2</ikony> | ||
− | {{ | + | {{BronL4D infobox |
|grafika=m16a2.png | |grafika=m16a2.png | ||
|typ=Karabin automatyczny | |typ=Karabin automatyczny | ||
Linia 16: | Linia 16: | ||
{{Cytat|Man, I wanted this rifle since I was nine!<br />(Kurcze, od przedszkola chciałem mieć ten karabin!)|[[Ellis]]}} | {{Cytat|Man, I wanted this rifle since I was nine!<br />(Kurcze, od przedszkola chciałem mieć ten karabin!)|[[Ellis]]}} | ||
− | '''Karabin szturmowy M-16''' ('''Karabin szturmowy''' w [[Left 4 Dead]]) | + | '''Karabin szturmowy M-16''' ('''Karabin szturmowy''' w [[Left 4 Dead]]) - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Jest odpowiednikiem [[Pistolet maszynowy (L4D)|pistoletu maszynowego]] i [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|pistoletu maszynowego z tłumikiem]] na Poziomie 2. Ma lepszą celność i większe obrażenia niż bronie maszynowe z Poziomu 1. Jego magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można do niego nieść 360 naboi. |
Jest to karabin dość uniwersalny, idealnie sobie radzi w niemal każdej sytuacji. | Jest to karabin dość uniwersalny, idealnie sobie radzi w niemal każdej sytuacji. | ||
Linia 33: | Linia 33: | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | {{ | + | {{Plusminus |
|zalety=* Najwyższa szybkostrzelność ze wszystkich karabinów automatycznych. | |zalety=* Najwyższa szybkostrzelność ze wszystkich karabinów automatycznych. | ||
* Uniwersalność. Można go używać w każdej sytuacji. | * Uniwersalność. Można go używać w każdej sytuacji. | ||
Linia 43: | Linia 43: | ||
* Ciągłe strzelanie może przyczynić się do szybkiego zużycia amunicji. | * Ciągłe strzelanie może przyczynić się do szybkiego zużycia amunicji. | ||
}} | }} | ||
+ | |||
+ | ==Left 4 Dead 2== | ||
+ | Karabin szturmowy pojawił się także w Left 4 Dead 2. Zmiany względem pierwowzoru to nowe animacje i inna nazwa: "Karabin szturmowy M-16". W porównaniu do innych karabinów automatycznych ([[AK-47 (L4D)|AK-47]] i [[SCAR]]a) jest typowym średniakiem, skutecznym w niemal każdej sytuacji. | ||
==Za kulisami== | ==Za kulisami== | ||
Linia 50: | Linia 53: | ||
Animacja wyciągania broni we wczesnych wersjach gry polegała na tym, że postać zawsze pociągała rękojeść przeładowania. Dźwięk tej animacji zachował się w finalnej wersji gry i posłużył jako dźwięk wyjmowania karabinu. | Animacja wyciągania broni we wczesnych wersjach gry polegała na tym, że postać zawsze pociągała rękojeść przeładowania. Dźwięk tej animacji zachował się w finalnej wersji gry i posłużył jako dźwięk wyjmowania karabinu. | ||
− | Karabin szturmowy bazował na karabinie automatycznym M4A1 z gry [[Counter-Strike]]. Pliki związane z tą bronią są | + | Karabin szturmowy bazował na karabinie automatycznym M4A1 z gry [[Counter-Strike]]. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w M4A1. Także w animacjach występuje nazwa "M4A1". Dźwięki strzału są nieznacznie zmodyfikowanymi wersjami dźwięków używanych przez M4A1. W rzeczywistości M4A1 jest zasadniczo skróconą wersją M16. |
− | Animacja przeładowania jest nieco inna. Po wymianie magazynka, użytkownik powinien pociągnąć za rękojeść przeładowania i nacisnąć na zatrzask zamka. | + | Animacja przeładowania jest nieco inna. Po wymianie magazynka, użytkownik powinien pociągnąć za rękojeść przeładowania i nacisnąć na zatrzask zamka. |
==Spostrzeżenia== | ==Spostrzeżenia== | ||
Linia 63: | Linia 66: | ||
* Ikonka HUD przestawia karabin szturmowy, ale nie ma on zamontowanej latarki. | * Ikonka HUD przestawia karabin szturmowy, ale nie ma on zamontowanej latarki. | ||
* W Left 4 Dead 2, po lewej stronie karabinu szturmowego można dopatrzyć się napisu "AR2". Jest to nawiązanie do [[Karabin pulsacyjny|karabinu pulsacyjnego]] z gry [[Half-Life 2]]. | * W Left 4 Dead 2, po lewej stronie karabinu szturmowego można dopatrzyć się napisu "AR2". Jest to nawiązanie do [[Karabin pulsacyjny|karabinu pulsacyjnego]] z gry [[Half-Life 2]]. | ||
− | * W niektórych kampaniach można zobaczyć plakaty, na których widać karabin szturmowy (jako M4A1), zarówno z lunetą, jak i bez. Przykładami takich kampanii są: ''[[The Passing]]'', ''[[Karnawał śmierci]]'', ''[[Bagienna gorączka]]'' i ''[[ | + | * W niektórych kampaniach można zobaczyć plakaty, na których widać karabin szturmowy (jako M4A1), zarówno z lunetą, jak i bez. Przykładami takich kampanii są: ''[[The Passing]]'', ''[[Karnawał śmierci]]'', ''[[Bagienna gorączka]]'' i ''[[Liczba zabitych]]''. |
* W kampanii ''[[The Passing]]'' można znaleźć ciało Billa z karabinem szturmowym w jego rękach. | * W kampanii ''[[The Passing]]'' można znaleźć ciało Billa z karabinem szturmowym w jego rękach. | ||
* W Left 4 Dead 2 animacja przeładowania karabinu szturmowego zawiera także moment naciśnięcia na zatrzask zamka po to, by załadować nabój do komory, podczas gry animacja przeładowania karabinu w [[Left 4 Dead]] jest po prostu wymianą magazynka bez naciskania na zatrzask zamka. | * W Left 4 Dead 2 animacja przeładowania karabinu szturmowego zawiera także moment naciśnięcia na zatrzask zamka po to, by załadować nabój do komory, podczas gry animacja przeładowania karabinu w [[Left 4 Dead]] jest po prostu wymianą magazynka bez naciskania na zatrzask zamka. | ||
Linia 71: | Linia 74: | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Grafika:m16a2icon.png|Ikonka HUD | |
− | + | Grafika:m16a2.png|Model karabinu szturmowego | |
− | + | Grafika:m16a2bill.png|[[Bill]] trzymający karabin szturmowy | |
− | + | Grafika:m16a2rochelle.png|[[Rochelle]] trzymający karabin szturmowy | |
− | + | Grafika:m16a2_1.jpg|[[Zoey]] trzymająca karabin szturmowy podczas rozgrywki | |
− | + | Grafika:m16a2_2.jpg | |
− | + | Grafika:m16a2_3.jpg | |
− | + | ||
</gallery> | </gallery> | ||