Aktualna wersja |
Twój tekst |
Linia 1: |
Linia 1: |
− | <ikony>hl2|mod</ikony>
| + | '''Minerva: Metastasis''' to modyfikacja do Gry Half-Life 2 Episode One tworzona przez Adama Fostera w latach 2005-2007. Jedna z najlepszych dostępnych modyfikacji. |
− | {{Mod infobox
| + | |
− | |grafika=Metastasis-1.jpg
| + | |
− | |twórcy=[[Adam Foster]]
| + | |
− | |data wydania=
| + | |
− | Metastasis 1: 2 września 2005<br />
| + | |
− | Metastasis 2: 12 marca, 2006<br />
| + | |
− | Metastasis 3 i 4: 1 października 2007
| + | |
− | |gra podstawowa=[[Half-Life 2: Episode One]]
| + | |
− | |tryb gry=singleplayer
| + | |
− | |obecna wersja=
| + | |
− | |rozmiar=148.35 mb
| + | |
− | |download=[http://www.moddb.com/mods/minerva/downloads POBIERZ]
| + | |
− | }}
| + | |
− | | + | |
− | '''Minerva: Metastasis''' to modyfikacja do gry [[Half-Life 2: Episode One]] tworzona przez [[Adam Foster|Adama Fostera]] w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji. | + | |
| | | |
| ==Fabuła== | | ==Fabuła== |
− | Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego [[Overwatch Soldier|żołnierza Kombinatu]] wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na [[wpl:Morze Bałtyckie|Bałtyku]]. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera [[Kombinat]]u (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie [[wpl:Minerwa|Minervą]], zaś bohatera "jej marną namiastką [[wpl:Perseusz|Perseusza]]". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Perseusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do rzymskiej i greckiej mitologii. | + | Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera Kombinatu (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osobowość nazywająca siebie Minervą, zaś bohatera jej marną namiastką Prometeusza. Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Prometeusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do Mitologii. |
− | | + | Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (Jest to ogromny bunkier z czasów II Wojny Światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam Wylęgarnie Headcrabów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linie pociągów transportowych oraz Portal uruchamiany Czarną Energią. Prometeuszowi udaje się sabotować Urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpoczyna ucieczką przez płonące podziemia pełne Zombie oraz zdezorientowane grupy żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Prometeuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity. |
− | Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie [[headcrab]]ów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię [[Razor Train|pociągów transportowych]] oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Perseuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpocząć ucieczkę przez płonące podziemia pełne [[Zombie]] oraz zdezorientowanych grup żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Perseuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity. | + | Po dotarciu na powierzchnie Bohater jest atakowany przez Posiłki Kombinatu (Zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu Gunshipa pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje następny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter Kieruje się na tereny dawnej Polski. |
− | | + | |
− | Po dotarciu na powierzchnię Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu [[gunship]]a pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje kolejny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski. | + | |
| | | |
| ==Wideosolucja== | | ==Wideosolucja== |
− | <videoflash>QGrJdTxA2Hc|640|385</videoflash>
| + | http://www.youtube.com/watch?v=QGrJdTxA2Hc&feature=iv&annotation_id=annotation_228248 |
− | ==Ciekawostki==
| + | ==Galera== |
− | * Bunkier był niegdyś zamieszkiwany przez Rebeliantów (można odnaleźć ich ciała w sali prysznicowej i obok).
| + | |
− | * W modyfikacji nie mamy dostępu do [[Gravity Gun|Gravity Guna]]
| + | |
− | * Perseusz jest ubrany w skradziony egzemplarz kombinezonu [[Kombinezon HEV|HEV]]
| + | |
− | * Na poziomie portalu istnieje wiele systemów bezpieczeństwa. Są to liczne kamery, zamki elektroniczne, zbrojownie oraz bardzo wydajny system pola rekwirującego.
| + | |
− | * Minerva ma możliwość dostępu do części zabezpieczeń Kombinatu, często modyfikuje rozkazy, przeszkadza w namierzeniu bohatera.
| + | |
− | * Na terenie zbrojowni można zobaczyć żołnierzy przytwierdzonych do aparatury modyfikujących ich pamięć.
| + | |
− | * Adam Foster został zatrudniony przez [[Valve Corporation]]
| + | |
− | * Planowana była kontynuacja modyfikacji, akcja w niej przedstawiona miała toczyć się na terenie Polski.
| + | |
− | * W 2008 roku modyfikacja została przetłumaczona na języki: francuski, niemiecki, włoski, polski, rosyjski, hiszpański przez [http://www.locworks.pl/localization/ LocWorks]
| + | |
− | | + | |
− | ==Galeria== | + | |
| <gallery> | | <gallery> |
− | Grafika:Metastasis-3-concept-art.jpg| Concept art
| + | Grafika:MINERVVA2.jpg| Prometeusz w chwili pierwszego ataku satelitarnego. |
− | Grafika:MINERVVA2.jpg| Perseusz w chwili pierwszego ataku satelitarnego. (fan-art) | + | |
− | Grafika:Awww.jpg| Perseusz w chwili otwierania się portalu. (fan-art)
| + | |
| </gallery> | | </gallery> |
− |
| |
− | ==Linki==
| |
− | * [http://www.moddb.com/mods/minerva MINERVA na ModDB]
| |
− | * [http://www.hylobatidae.org/minerva/ Oficjalna strona modyfikacji]
| |
− | * [http://developer.valvesoftware.com/wiki/MINERVA MINERVA w Valve Developer Community]
| |
− | * [http://www.hylobatidae.org/minerva/blogsheep.php Blog Adama Fostera]
| |
− | * [http://en.wikipedia.org/wiki/MINERVA_%28video_game%29 Minerva na Wikipedii, w języku angielskim]
| |
− | * [http://www.rockpapershotgun.com/2007/10/19/interview-mister-minerva/ Wywiad z Adamem Fosterem przez Rock, Paper, Shotgun]
| |
− | [[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]]
| |
− | {{Modyfikacje}}
| |
− |
| |
− | [[overwiki:MINERVA]]
| |