Edytujesz „Nieużytki”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | [[Grafika:800px-E3 depot desert1.jpg|thumb|200px|Right|<center>Nieużytki</center>]] | |
− | + | '''Nieużytki''' (z ang. Wasteland)<ref name="Rising The Bar">[[Rising The Bar]]</ref>, znane również jako '''Dzicz''' (The Wild)<ref name="Rising The Bar"/> czy '''Kraina złomu''' (The Scrapland)<ref name="Rising The Bar"/>, to rozległe tereny otaczające [[City 17]], stanowiące lokalizację wielu istotnych wydarzeń [[Half-Life 2]]. | |
− | + | ||
− | | | + | |
− | | | + | |
− | | | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | '''Nieużytki''' (z ang. | + | |
==Przegląd== | ==Przegląd== | ||
− | Nieużytki to odludne, jałowe i często skażone obszary, gęsto usiane wrakami samochodów | + | Nieużytki to odludne, jałowe i często skażone obszary, gęsto usiane wrakami samochodów statków oraz okrętow podwodnych, dawno osiadłych na dnie wyschniętych mórz i jezior. Przemierzając te opustoszałe rejony można natrafić na pozostałości autostrad, sieci kolejowych, rozmaitych budynków przemysłowych czy zwyczajnych domów mieszkalnych. Tereny opustoszały podczas burz portali, gdy cała Ziemia była zalewana przez niebezpieczne zwierzęta z Xen. W wyniku tego procesu ludność zaczęła się koncentrować w wielkich miastach. Migracje przybrały na sile po inwazji Kombinatu, który szybko zaczął transformować planetę m.in. przez osuszanie oceanów. W przeciągu kilkunastu lat opustoszałe nieużytki zpustynniały i przybrały obecny kształt. |
+ | Jedyne elementy infrastruktury nadal pozostajace w użyciu to nieliczne linie kolejowe, które [[Kombinat]] wykorzystuje jako drogi transportu i komunikacji pomiędzy oddalonymi od siebie ośrodkami takimi jak [[Nova Prospect]] czy [[AirEx]]. Specjalnie w tym celu zostały stworzone pociągi typu Razor oraz wielkie stacje i węzły kolejowe, dzięki którym można szybko i efektywnie przemieszczać żołnierzy, stalkery oraz rozmaite ładunki. | ||
+ | [[Grafika:Scrapland.jpg|thumb|200px|right|<center>Concept-Art</center>]] | ||
{{main|Kolej City 17}} | {{main|Kolej City 17}} | ||
− | + | Tereny odludne stanowią doskonałe schronienie dla ruchu oporu oraz wszystkich tych, którzy nie zgadzają się z polityką Kombinatu. | |
− | + | ||
− | + | Wasteland wypełnione jest fauną [[Xen]], która niemal całkowicie wyparła rodzime garunki zwierząt. [[Headcrab|Headcraby]], [[Vortigaunt|Vortigaunty]] i [[Leech]] to częsty widok w tych stronach. Jedyne zwierzęta, które w praktyce nie zostały wytrzebione to wrony i kruki, które równie często występują w ośrodkach miejskich. | |
− | + | ||
− | + | ||
==Występowanie== | ==Występowanie== | ||
===[[Half-Life 2]]=== | ===[[Half-Life 2]]=== | ||
− | Nieużytki po raz pierwszy można zobaczyć w rozdziale | + | Nieużytki po raz pierwszy można zobaczyć w rozdziale [[A Red Letter Day]]. W wyniku awarii teleportera, [[Gordon Freeman]] zostaje na kilka chwil przeniesiony w bliżej nieokreślone tereny w obrębie City 17. Ukazuje mu się wtedy rozległy pustynny, piaszczysty krajobraz z wieżą szybową w tle i wrakiem samochodu na pierwszym planie. |
− | + | ||
====Lokacje==== | ====Lokacje==== | ||
Główne lokacje w obrębie nieużytków: | Główne lokacje w obrębie nieużytków: | ||
Linia 35: | Linia 22: | ||
*[[Ravenholm]] | *[[Ravenholm]] | ||
*[[Wybrzeże]] | *[[Wybrzeże]] | ||
− | **[[Nova Prospect]] | + | **[[Nova Prospect]] / [[Depot]] |
**[[Air Exchange]] (wycięty z finalnej gry) | **[[Air Exchange]] (wycięty z finalnej gry) | ||
− | ===[[Episode Two]] | + | ===[[Episode Two]]- [[Peryferie]]=== |
Bogactwo flory występującej w [[Episode Two]] wskazuje, że nie cała powierzchnia Ziemi uległa przemianom w nieużytki. | Bogactwo flory występującej w [[Episode Two]] wskazuje, że nie cała powierzchnia Ziemi uległa przemianom w nieużytki. | ||
− | Pomimo braku mieszkańców i wszechobecnych pozostałości ludzkich osiedli nie można zaliczyć terenów [[Peryferie| | + | Pomimo braku mieszkańców i wszechobecnych pozostałości ludzkich osiedli nie można zaliczyć terenów [[Peryferie|peryferii]] do nieużytków. |
==Galeria== | ==Galeria== | ||
− | |||
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Grafika:Wasteland chapter 1.jpg|Miejsce widziane podczas nieudanej teleportacji. | |
− | + | Grafika:800px-E3 depot desert2.jpg|Mapa e3_depot_2003 | |
</gallery> | </gallery> | ||
− | {{ | + | {{przypisy}} |
− | + | ||
{{Lokacje}} | {{Lokacje}} | ||
− | |||
[[Kategoria:Lokacje z Half-Life 2]] | [[Kategoria:Lokacje z Half-Life 2]] | ||
− | + | {{Overwiki|nazwa=The_Wasteland|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/The_Wasteland}} |