Edytujesz „Pistolet maszynowy (HL)”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>hl1</ikony> | <ikony>hl1</ikony> | ||
<tlo>215312.png</tlo> | <tlo>215312.png</tlo> | ||
− | {{ | + | {{BronHL infobox |
− | |grafika = 21531.jpg | + | |grafika=21531.jpg |
− | |grupa = <span></span> | + | |grupa=<span></span> |
− | * [[Hazardous Environment Combat Unit|H.E.C.U.]], | + | *[[Hazardous Environment Combat Unit|H.E.C.U.]], |
− | * [[Black Ops]], | + | *[[Black Ops]], |
− | * [[Black Mesa]] | + | *[[Black Mesa]] |
− | |typ = | + | |typ=pistolet maszynowy, palna |
− | + | |obrazenia=<span></span> | |
− | + | ||
− | |obrazenia = <span></span> | + | |
* 5 (8 w Half-Life: Source) (MP5) | * 5 (8 w Half-Life: Source) (MP5) | ||
* 100, jeśli granat wyląduje bezpośrednio na przeciwnika (granatnik) | * 100, jeśli granat wyląduje bezpośrednio na przeciwnika (granatnik) | ||
− | |ciosy = duża | + | |ciosy=duża |
− | |odrzut = | + | |odrzut=mały |
− | + | |rozrzut=duży | |
− | + | |predkosc=400m/s | |
− | |rozrzut = | + | |magazynek=50 |
− | |predkosc = | + | |noszone=250 (10 granatów nasadkowych) |
− | + | |uzycie=<span></span> | |
− | + | *[[Gordon Freeman]] | |
− | |magazynek = 50 | + | *[[Adrian Shephard]] |
− | |noszone | + | *[[Barney Calhoun]] |
− | |uzycie = <span></span> | + | *[[Gina Cross]] |
− | * [[Gordon Freeman]] | + | *[[Colette Green]] |
− | * [[Adrian Shephard]] | + | *[[Hazardous Environment Combat Unit|H.E.C.U.]] |
− | * [[Barney Calhoun]] | + | *Żandarmeria wojskowa |
− | * [[Gina Cross]] | + | *[[Black Ops]] |
− | * [[Colette Green]] | + | |odpowiedniki=[[Pistolet maszynowy]] |
− | * [[Hazardous Environment Combat Unit|H.E.C.U.]] | + | |
− | * | + | |
− | * [[Black Ops]] | + | |
− | |odpowiedniki = [[Pistolet maszynowy | + | |
|byt=<span></span> | |byt=<span></span> | ||
− | * weapon_mp5 | + | *weapon_mp5 |
− | * weapon_9mmar | + | *weapon_9mmar |
}} | }} | ||
− | ''' | + | Heckler & Koch '''MP5''', lub '''SMG''' - broń maszynowa występująca w [[Half-Life]] i jej dodatkach. Podstawowe wyposażenie żołnierzy z jednostki [[Hazardous Environment Combat Unit|H.E.C.U.]] i oficerów z [[Black Ops]]. Posiada zamontowany pod lufą granatnik M203, który jeszcze bardziej zwiększa efektywność tej broni. |
− | == Ogólnie == | + | ==Ogólnie== |
− | [[Grafika:HECU_beret_model.jpg|150px|thumb|left| | + | [[Grafika:HECU_beret_model.jpg|150px|thumb|left|''Beret'' dierżący MP5]] |
− | * | + | * Kule wystrzeliwane z tej broni trafiają w cel natychmiastowo. Używa amunicji [[wpl:Nabój 9 x 19 mm Parabellum|9x19mm Parabellum]], czyli tej samej, co [[Glock 17]]. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni. |
− | + | * Zamontowany granatnik korzysta z granatów, które wybuchają po zetknięciu się z jakąkolwiek przeszkodą. Nie musi być przeładowywany, więc gracz może wystrzelić tyle granatów, ile chce aż do wyczerpania amunicji. | |
− | * Broń ta w [[Half-Life]] pojawia się po raz pierwszy w rozdziale ''"We've Got Hostiles"''. Można go znaleźć obok trupa żołnierza w pierwszym pomieszczeniu z wieżyczkami. Później można | + | * Broń ta w [[Half-Life]] pojawia się po raz pierwszy w rozdziale ''"We've Got Hostiles"''. Można go znaleźć obok trupa żołnierza w pierwszym pomieszczeniu z wieżyczkami. Później można go też spotkać w pomieszczeniach okupowanych przez H.E.C.U. oraz przy ciałach żołnierzy z tejże jednostki. |
− | + | * Kiedy gracz podniesie za pierwszym razem MP5, będzie miał 25 naboi w magazynku. Żeby mieć pełny magazynek, będzie musiał przeładować broń. Jednakże, w grach takich jak [[Half-Life: Day One]] i [[Half-Life: Opposing Force]] MP5 po podniesieniu ma pełny magazynek. | |
− | + | ||
− | * Kiedy gracz podniesie za pierwszym razem MP5, będzie miał 25 naboi w magazynku. Żeby mieć pełny magazynek, będzie musiał przeładować broń. Jednakże, w grach takich jak [[Half-Life: Day One]] i [[Half-Life: Opposing Force]] MP5 po | + | |
* Zainstalowany [[Half-Life High Definition Pack]] podmienia MP5 na karabin M4. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni. | * Zainstalowany [[Half-Life High Definition Pack]] podmienia MP5 na karabin M4. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni. | ||
− | == Taktyka == | + | ==Taktyka== |
[[Grafika:Blackop_firing.jpg|200px|thumb|left|Komandos Black Ops strzela z MP5 do [[Shock Trooper]]ów]] | [[Grafika:Blackop_firing.jpg|200px|thumb|left|Komandos Black Ops strzela z MP5 do [[Shock Trooper]]ów]] | ||
− | * Celność MP5 jest odpowiednia na małe i średnie dystanse, ale słaba na dużych dystansach, więc warto strzelać pięciostrzałowymi seriami na takich dystansach | + | *Celność MP5 jest odpowiednia na małe i średnie dystanse, ale słaba na dużych dystansach, więc warto strzelać pięciostrzałowymi seriami na takich dystansach. |
− | + | *Nie warto używać MP5 przy większych grupach przeciwników. Warto oszczędzić amunicję i skorzystać z zamontowanego granatnika. | |
− | * Nie warto używać | + | *Słabszych przeciwników, takich jak [[headcrab]] czy [[houndeye]], można łatwo wykończyć, korzystając z MP5. |
− | * | + | *MP5 jest dobry na małe grupki [[Vortigaunt]]ów i żołnierzy H.E.C.U.. Walcząc z Vortami, trzeba pamiętać, żeby się schować w chwili ataku. Unikniemy w ten sposób wyładowania elektryczne posłane przez tego stwora. Walcząc z żołnierzami, trzeba pamiętać o tym, że choć też korzystają z MP5, to ich strzały są bardziej celne. |
− | * MP5 jest dobry na małe grupki [[Vortigaunt]]ów i żołnierzy H.E.C.U.. Walcząc z Vortami, trzeba pamiętać, żeby się schować w chwili ataku. Unikniemy w ten sposób wyładowania elektryczne posłane przez tego stwora. | + | *[[Alien Controller]]a łatwo zabić MP5'ką, ponieważ pociski dolatują od razu do celu, a sam stwór nie jest zbyt wytrzymały. |
− | * [[Alien Controller]]a łatwo zabić MP5'ką, ponieważ pociski dolatują od razu do celu, a sam stwór nie jest zbyt wytrzymały. | + | |
*Kucnięcie nie wpływa w żaden sposób na celność MP5. | *Kucnięcie nie wpływa w żaden sposób na celność MP5. | ||
− | + | ===Granatnik=== | |
− | === Granatnik === | + | |
[[Grafika:We_Are_Pulling_Out4.jpg|200px|thumb|right|Żołnierz H.E.C.U. grozi naukowcowi, trzymając wycelowane na niego MP5]] | [[Grafika:We_Are_Pulling_Out4.jpg|200px|thumb|right|Żołnierz H.E.C.U. grozi naukowcowi, trzymając wycelowane na niego MP5]] | ||
− | * Granatnika warto używać do eksterminacji większych grup przeciwników. Jeden granat może zdziesiątkować do pięciu żołnierzy, jeśli wyląduje centralnie na nich. | + | *Granatnika warto używać do eksterminacji większych grup przeciwników. Jeden granat może zdziesiątkować do pięciu żołnierzy, jeśli wyląduje centralnie na nich. |
− | * Granatnik jest także efektywny na bardziej wytrzymalszych przeciwników np. Alien Gruntów. Jeden granat przeważnie jest w stanie pozbawić ich życia, a jeśli nie, to kilka. | + | *Granatnik jest także efektywny na bardziej wytrzymalszych przeciwników np. Alien Gruntów. Jeden granat przeważnie jest w stanie pozbawić ich życia, a jeśli nie, to kilka. |
− | * Używanie granatnika na słabszych przeciwników np. headcraby jest po prostu niepotrzebnym marnowaniem amunicji. W równie łatwy sposób można ich zabić, korzystając z broni białej lub [[ | + | *Używanie granatnika na słabszych przeciwników np. headcraby jest po prostu niepotrzebnym marnowaniem amunicji. W równie łatwy sposób można ich zabić, korzystając z broni białej lub [[Glock 17|Glocka 17]]. |
− | * Granatnik jest jedną z broni, która może zranić [[Gargantua|Gargantuę]]. | + | *Granatnik jest jedną z broni, która może zranić [[Gargantua|Gargantuę]]. |
− | * Jeśli używamy granatnika na dużych dystansach, niektórzy wrogowie mogą uciec na bezpieczną odległość, zanim granat doleci i wybuchnie. Dlatego warto używać tej broni na nieco krótszych dystansach, gdyż zmniejszy to szansę na ucieczkę. Jednak użycie granatnika na bardzo bliskich dystansach może skończyć się na uszczerbku zdrowia gracza lub nawet jego śmiercią. | + | *Jeśli używamy granatnika na dużych dystansach, niektórzy wrogowie mogą uciec na bezpieczną odległość, zanim granat doleci i wybuchnie. Dlatego warto używać tej broni na nieco krótszych dystansach, gdyż zmniejszy to szansę na ucieczkę. Jednak użycie granatnika na bardzo bliskich dystansach może skończyć się na uszczerbku zdrowia gracza lub nawet jego śmiercią. |
− | == Za kulisami == | + | ==Za kulisami== |
− | * [[Half-Life High Definition Pack|High Definition Pack]] | + | *Początkowo zamiast MP5 miał być [[wpl:Karabinek M4|karabin M4]]. Zamieniono go na MP5 jeszcze we wczesnej fazie produkcji gry, natomiast [[Half-Life High Definition Pack|High Definition Pack]] przywrócił M4'kę. |
− | + | *Wcześniejszy MP5 miał inny dźwięk strzału. Limit noszonych granatów nasadkowych był też większy niż 10. | |
− | + | *Początkowo MP5 miał pojemność magazynka równą 30 naboi. | |
− | * Wcześniejszy MP5 miał inny dźwięk strzału. Limit noszonych granatów nasadkowych był też większy niż 10. | + | *Wczesny MP5 z modyfikacji [[Black Mesa: Source|Black Mesa]] wyglądał jak MP5A5 i był wyposażony w przełącznik rodzaju ognia umożliwiający strzelanie ogniem pojedynczym, seryjnym i seriami trzystrzałowymi, celownik kolimatorowy EOTech, radziecki granatnik GP-30 zamontowany na dolnej szynie RIS i składaną kolbę przypominającą tą z MP5K PDW. Obecny MP5 w tejże modyfikacji to MP5A3 wyposażony w przełączniki rodzaju ognia SEF, granatnik M203 i długi tłumik płomieni wystający za granatnik. Design tej broni jest podobny do MP5 występującego w filmie ''I stanie się koniec'' (ang. ''End of Days'') z 1999 roku. |
− | * | + | *Początkowo w Black Mesa miał występować też karabin M4. Twórcy tego moda mieli dać możliwość zagrania nim poprzez zamianę MP5 na tenże karabin przy pomocy odpowiedniej komendy w konsoli. Pomimo tego, że stworzono model tej broni, nie będzie ona występować w tym modzie. |
− | == Ciekawostki == | + | ==Ciekawostki== |
− | * Istnieje pewien bug w viewmodelu | + | *Viewmodel z finalnej wersji gry i wczesny worldmodel przypomina MP5SD, ale worldmodel z finalnej wersji gry przypomina zwykłą wersję MP5. |
− | * | + | *Istnieje pewien bug w viewmodelu MP5. Jeden poligon lewej ręki Gordona jest jakby "przyczepiony do magazynka" i rusza się wraz z nim podczas ruchu ręki w jakiejkolwiek animacji. |
− | * W [[Half-Life: Opposing Force]] i [[Half-Life: Blue Shift]] | + | *Wczesne tekstury MP5 można znaleźć w plikach Half-Life SDK. |
− | * | + | *Granatnik z Deathmatch Classic używa tego samego modelu granatu, co MP5. Jedyną różnicą jest zmieniona tekstura. |
− | + | *W [[Half-Life: Opposing Force]] i [[Half-Life: Blue Shift]] MP5 posiada zupełnie inne animacje. | |
− | + | *Karabinek M4 występujący w HD Pack'u tak naprawdę przypomina karabinek Colt Model 727, gdyż nie posiada żadnych kołków, przy pomocy których można byłoby zdemontować chwyt transportowy. | |
− | == Galeria == | + | ==Galeria== |
− | === Half-Life | + | ===Half-Life=== |
− | + | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:HECU_beta_M4.jpg|Żołnierze H.E.C.U. trzymający karabin M4 | Grafika:HECU_beta_M4.jpg|Żołnierze H.E.C.U. trzymający karabin M4 | ||
Grafika:Old_MP5_shooting_glass.jpg|Wczesne MP5 w akcji | Grafika:Old_MP5_shooting_glass.jpg|Wczesne MP5 w akcji | ||
Grafika:HECU_beta_MP5.jpg|Żołnierze H.E.C.U. trzymający pistolet maszynowy MP5SD | Grafika:HECU_beta_MP5.jpg|Żołnierze H.E.C.U. trzymający pistolet maszynowy MP5SD | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
Grafika:hudldsmg.png|Ikonka HUD | Grafika:hudldsmg.png|Ikonka HUD | ||
Grafika:hudhdsmg.png|Ikonka HUD HD, przedstawiająca karabin M4 | Grafika:hudhdsmg.png|Ikonka HUD HD, przedstawiająca karabin M4 | ||
− | Grafika:Ldsmg1. | + | Grafika:Ldsmg1.PNG|Worldmodel |
+ | Grafika:MP5 beta vmodel.png|Wczesny Viewmodel | ||
Grafika:ldsmg.png|Viewmodel | Grafika:ldsmg.png|Viewmodel | ||
+ | Grafika:MP5.jpg|Viewmodel, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej) | ||
Grafika:mp5hlbug.JPG|Wspomniany wyżej bug w viewmodelu | Grafika:mp5hlbug.JPG|Wspomniany wyżej bug w viewmodelu | ||
Grafika:hdsmg1.png|Worldmodel HD, karabin M4 | Grafika:hdsmg1.png|Worldmodel HD, karabin M4 | ||
Grafika:hdsmg.png|Viewmodel HD | Grafika:hdsmg.png|Viewmodel HD | ||
− | Grafika: | + | Grafika:Hdsmgofbs.PNG|Viewmodel HD, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej) |
+ | Grafika:nades.png|Granaty, amunicja do granatnika | ||
+ | Grafika:magsmg.png|Magazynek, standardowy magazynek stosowany w MP5 | ||
+ | Grafika:hdnades.png|Granaty HD | ||
+ | Grafika:magsmghd.png|Magazynek HD, STANAG 5.56x45mm | ||
+ | Grafika:Chainammo_1.png|Duże pudło z amunicją kalibru 9mm, niespotykane w grze Half-Life, ale w jej modyfikacjach oraz fanowskich mapach | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | ===Black Mesa=== | |
− | === | + | ====MP5==== |
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika: | + | Grafika:MP5_grey.jpg|Render MP5 z modyfikacji [[Black Mesa: Source|Black Mesa]] (stara wersja, nieoteksturowany) |
− | Grafika: | + | Grafika:MP5_beauty.jpg|Render MP5 z modyfikacji Black Mesa (stara wersja, oteksturowany) |
− | Grafika: | + | Grafika:Mp5_release11_002.jpg|Stara wersja MP5 w grze |
+ | Grafika:MP5Render2010.jpg|Render MP5 z modyfikacji Black Mesa (nowa, obecna wersja) | ||
+ | Grafika:M203grenade_screengrab.jpg|Granat, amunicja do granatnika z modyfikacji Black Mesa | ||
+ | Grafika:NewMP5.jpg|Nowe MP5 w grze | ||
+ | Grafika:Bm_c1a3b0001.jpg|Strzelanie z MP5 | ||
+ | Grafika:Pcpp_jan2010_06.jpg|Nowe MP5 po wystrzale z granatnika | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | ====M4==== | |
− | === | + | |
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika: | + | Grafika:M4_Render_-_Unskinned.jpg|Render M4 z modyfikacji Black Mesa (nieoteksturowany) |
− | + | Grafika:M4_beauty.jpg|Render M4 z modyfikacji Black Mesa (oteksturowany) | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | Grafika: | + | |
</gallery> | </gallery> | ||
{{Bronie}} | {{Bronie}} | ||
− | {{Overwiki|nazwa= | + | {{Overwiki|nazwa=MP5|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/MP5}} |
[[Kategoria: Bronie w Half-Life]] | [[Kategoria: Bronie w Half-Life]] | ||
[[overwiki:MP5]] | [[overwiki:MP5]] |