Aktualna wersja |
Twój tekst |
Linia 1: |
Linia 1: |
| <ikony>l4d1|l4d2</ikony> | | <ikony>l4d1|l4d2</ikony> |
− | {{Broń L4D | + | {{Stub}} |
| + | {{BronL4D infobox |
| |grafika=Uzi.png | | |grafika=Uzi.png |
− | |typ=Pistolet maszynowy | + | |typ=Karabin szturmowy |
| |kat=Poziom 1 | | |kat=Poziom 1 |
| |magazynek=50 | | |magazynek=50 |
Linia 14: |
Linia 15: |
| |podobne=[[Pistolet maszynowy z tłumikiem]] | | |podobne=[[Pistolet maszynowy z tłumikiem]] |
| }} | | }} |
− | | + | '''Pistolet maszynowy''' znany też jako '''Uzi''' jest jedną z podstawowych broni w grach [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą częstotliwość ognia w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość [[Ocaleni|Ocalonych]] będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny. |
− | {{Cytat|Cool, just like Counter-Strike.<br />(Fajowo, jak w Counter-Strike.)|[[Louis]]}}
| + | |
− | {{Cytat|...A machine gun!<br />(...Automat!)|[[Rochelle]]}}
| + | |
− | | + | |
− | '''Pistolet maszynowy''' znany też jako '''Uzi''' jest jedną z podstawowych broni w grach [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość [[Ocaleni|Ocalonych]] będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny. | + | |
| | | |
| Duża szybkostrzelność, poziom penetracji celu i dokładność czynią pistolet maszynowy dobrą alternatywą dla [[Strzelba powtarzalna|strzelby powtarzalnej]], tyle, że o większym zasięgu. | | Duża szybkostrzelność, poziom penetracji celu i dokładność czynią pistolet maszynowy dobrą alternatywą dla [[Strzelba powtarzalna|strzelby powtarzalnej]], tyle, że o większym zasięgu. |
− |
| |
− | ==Taktyka==
| |
− | {{Porady|2}}
| |
− | * Strzelaj małymi seriami. Pozwala to na utrzymanie celności i oszczędzenie amunicji ze strzelania do Zarażonych, którzy już umierają.
| |
− | * Staraj się strzelać głównie w miejscu i w postawie przykucniętej. Poprawia to celność i pozwala innym Ocalonym strzelać nad twoją głową.
| |
− | * Przełączaj się na pistolety lub broń białą przy każdej sposobności, oszczędzając amunicję pistoletu maszynowego na sytuacje, kiedy będzie naprawdę potrzebna.
| |
− | * Naucz się, kiedy nie powinieneś strzelać. Pozwól się wykazać innemu członkowi drużyny, uzbrojonemu w strzelbę, a samemu osłaniaj go przy pomocy Uzi.
| |
− | * Jeżeli wiesz, że podczas mapy możesz mieć problem z uzupełnieniem amunicji, ogranicz korzystanie z Uzi tylko do strzelania do Specjalnych Zarażonych i podczas Hordy.
| |
− | * Podczas strzelania warto zastosować jedną z poniższych taktyk:
| |
− | ** Celowanie w głowy Zarażonych oraz, jeśli atakują Hordą, wykorzystanie faktu, że wszyscy są tego samego wzrostu. Wystarczy jedna kula wycelowana w głowę, aby zabić Zarażonego.
| |
− | ** Celowanie w nogi Zarażonych atakujących Hordą. Strzały te spowalniają falę, a wystarczy kilka serii, by rozerwać dolne kończyny i szybko pozbyć się Zarażonych.
| |
− | ** Wycelowanie w stopę Zarażonego, a następnie strzelanie z przesuwaniem celownika aż do głowy. Spowalnia to przeciwnika i wieńczy akcję strzałem w głowę. Jest to technika wymagająca najwięcej amunicji, ale ograniczająca ogień przyjacielski, gdy członek drużyny znajduje się w tłumie Zarażonych.
| |
− | * Pistolet maszynowy może strzelać przez drzwi, tworząc w nich wyrwę. Dzięki temu strzelający nadal jest bezpieczny, bo zapewniają mu to drzwi, a przy tym może zadawać obrażenia Zarażonym po drugiej stronie.
| |
− | * Broń ta nadaje się do pomocy członkom drużyny obezwładnionym przez [[Hunter (L4D)|Huntera]] lub [[Smoker]]a. Można wtedy bezproblemowo wykończyć oprawców przy pomocy długiej serii pocisków.
| |
− |
| |
− | ==Left 4 Dead 2==
| |
− | Pistolet maszynowy powraca z nowymi animacjami. Można do niego nieść o 170 naboi więcej niż w pierwowzorze. Strzelanie niewiele się zmieniło, nadal można stosować taktyki zawarte wyżej, takie jak strzelanie seriami czy oszczędzanie amunicji.
| |
− |
| |
− | Pistolet maszynowy jest lepszy niż [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|jego odpowiednik z tłumikiem]] na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem.
| |
− |
| |
− | ==Za kulisami==
| |
− | [[Grafika:Uziflash.png|thumb|right|Latarka zamontowana pod łożem]]
| |
− | Początkowo latarka miała być zamontowana bezpośrednio pod łożem. Ostatecznie przeniesiono ją na prawą stronę broni. Pistolet maszynowy bazował na pistolecie maszynowym MP5 Navy z gry [[Counter-Strike]]. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w MP5N. Także w animacjach występuje nazwa "MP5N". Na niektórych plakatach można dostrzec Ocalałych noszących MP5 z lunetą.
| |
− |
| |
− | Posiada także pełną animację przeładowania, która polega na pociąganiu zamka po wymianie magazynka. Taką animację można okazjonalnie zaobserwować w finalnej wersji gry podczas wyciągania tej broni po uderzeniu pistoletem.
| |
− |
| |
− | ==Spostrzeżenia==
| |
− | * Pistolet maszynowy przypomina [[wpl:Pistolet maszynowy Uzi|pistolet maszynowy Uzi]].
| |
− | * Ilość amunicji, jaką może ze sobą nieść gracz (480 naboi) świadczy o tym, że początkowo pistolet maszynowy miał mieć pojemność magazynka równą 32 naboi.
| |
− | * Do Uzi istnieją 50-nabojowe magazynki, jednak model pistoletu maszynowego w grze są zasilane bardziej popularnymi 32-nabojowymi magazynkami.
| |
− | * Pistolet ma zamknięte okienko wyrzutu łusek. Ponieważ odpowiednik z prawdziwego świata strzela z zamka otwartego, to okienko powinno być otwarte. Przymykane jest jedynie w momencie wprowadzenia naboju do lufy, po odpaleniu naboju zaś powinno otworzyć.
| |
− | ** Jeśli już o działaniu broni mowa, to w wersji z L4D2 każdy oddany strzał powoduje cofnięcie się do tyłu rękojeści przeładowania (niczym w broni strzelającej z zamka zamkniętego), co w oryginale nie ma miejsca, gdyż rękojeść ta jest odseparowana od zamka.
| |
− | ** Ponieważ jest to broń strzelająca z zamka otwartego, to nie ma potrzeby odciągania rękojeści zamka po wymianie magazynka, jak ma to miejsce w L4D2. Wyjątek może stanowić sytuacja, gdy strzelec wciąż trzyma palec na spuście po wystrzeleniu ostatniego naboju.
| |
− | * W Left 4 Dead pistolet maszynowy jest bardziej szybkostrzelny niż w rzeczywistości(960 RPM - 600 RPM). Podobną szybkostrzelność ma Mini-Uzi (nie mylić z Micro-Uzi), którego szybkostrzelność jest równa 950 strz./min.
| |
− | * Louis mówi "Oh man, this is just like Counter-Strike". W [[Counter-Strike]] nie ma takiej broni, jak Uzi (chociaż on może się odnosić do MAC-10, który jest podobny do Uzi).
| |
− | * Bardzo rzadko może się zdarzyć, że kiedy gracz podniesie pistolet maszynowy po strzale z pistoletu, zostanie odtworzony zupełnie inny dźwięk. Jest to dźwięk pociągania zamka i mógł pochodzić z wyciętej animacji wyciągania broni.
| |
− |
| |
− | ==Galeria==
| |
− | <gallery>
| |
− | Grafika:Uziicon.png|Ikonka HUD
| |
− | Grafika:SMG.jpg|[[Louis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead)
| |
− | Grafika:SMG-2.jpg|Wyjęcie pustego magazynka...
| |
− | Grafika:SMG-3.jpg|...i wymiana na nowy.
| |
− | Grafika:SMG - worldmodel.jpg|Worldmodel pistoletu maszynowego
| |
− | Grafika:uzi2.jpg|Kadr z intro do L4D1 z Louisem ostrzeliwującym [[Witch]]
| |
− | Grafika:Uziview2.png|[[Ellis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2)
| |
− | </gallery>
| |
| | | |
| {{L4Dbronie}} | | {{L4Dbronie}} |