Edytujesz „Punkty kontrolne”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>tf2|medalINNE</ikony>
 
 
 
[[Plik:Controlpoint.png|thumb|Punkt kontrolny przechwycony przez [[RED]]]]
 
[[Plik:Controlpoint.png|thumb|Punkt kontrolny przechwycony przez [[RED]]]]
Rozgrywka na mapach typu '''Punkty kontrolne''' (ang. ''Control Point'') opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. [[Skaut]] przechwytuje punkty z siłą dwóch osób. Przechwytywanie zostaje zatrzymane, jeśli w zasięgu punktu kontrolnego znajdują się członkowie dwóch drużyn. W przypadku, kiedy przechwytujący punkt gracz zostaje zabity, lub opuszcza przestrzeń wokół punktu kontrolnego, postęp przychwytywania nie zostaje od razu zresetowany, a powoli maleje.
+
Rozgrywka na mapach typu '''Punkty kontrolne''' (ang. ''Control Point'') opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. [[Scout]] przechwytuje punkty z siłą dwóch osób. Przechwytywanie zostaje zatrzymane, jeśli w zasięgu punktu kontrolnego znajdują się członkowie dwóch drużyn. W przypadku, kiedy przechwytujący punkt gracz zostaje zabity, lub opuszcza przestrzeń wokół punktu kontrolnego, postęp przychwytywania nie zostaje od razu zresetowany, a powoli maleje.
  
 
Wyróżnia się trzy podtypy map opartych na takiej rozgrywce:
 
Wyróżnia się trzy podtypy map opartych na takiej rozgrywce:
Linia 8: Linia 6:
 
==Standardowe punkty kontrolne==
 
==Standardowe punkty kontrolne==
 
[[Plik:Cp_fastlane.jpg|thumb|cp_fastlane]]
 
[[Plik:Cp_fastlane.jpg|thumb|cp_fastlane]]
 +
 +
[[Badlands]] &middot; [[Fastlane]] &middot; [[Granary]] &middot; [[Well]] &middot; [[Yukon]]
  
 
Te mapy są symetryczne, co pozwala na idealne zrównoważenie obu drużyn, które w tym przypadku mają to samo zadanie - przejąć wszystkie pięć punktów na mapie. Każda drużyna startuje z dwoma punktami kontrolnymi usytuowanymi najbliżej bazy. Początkowo są one zabezpieczone przed przejęciem. Kiedy drużyna zdobędzie neutralny punkt na środku mapy, odblokowany zostaje jeden z punktów przeciwników i można zacząć go przejmować. Potem zostaje odblokowany ostatni punkt drużyny przeciwnej i dopiero jego zdobycie owocuje zwycięstwem.
 
Te mapy są symetryczne, co pozwala na idealne zrównoważenie obu drużyn, które w tym przypadku mają to samo zadanie - przejąć wszystkie pięć punktów na mapie. Każda drużyna startuje z dwoma punktami kontrolnymi usytuowanymi najbliżej bazy. Początkowo są one zabezpieczone przed przejęciem. Kiedy drużyna zdobędzie neutralny punkt na środku mapy, odblokowany zostaje jeden z punktów przeciwników i można zacząć go przejmować. Potem zostaje odblokowany ostatni punkt drużyny przeciwnej i dopiero jego zdobycie owocuje zwycięstwem.
  
Po utracie punktu kontrolnego można go odzyskać, jednak odbicie jednego z dwóch swoich początkowych punktów zachodzi znacznie wolniej, niż przechwycenie cudzego. Jeśli żadna drużyna nie przejmie wszystkich punktów kontrolnych w określonym czasie, runda kończy się [[Nagła śmierć|nagłą śmiercią]] lub [[pat]]em.
+
Po utracie punktu kontrolnego można go odzyskać, jednak odbicie jednego z dwóch swoich początkowych punktów zachodzi znacznie wolniej, niż przechwycenie cudzego. Jeśli żadna drużyna nie przejmie wszystkich runda kończy się [[Nagła śmierć|nagłą śmiercią]] lub [[pat]]em.
  
 
==Atak/Obrona==
 
==Atak/Obrona==
[[Plik:Tf2_gravelpit.jpg|thumb|cp_gravelpit]]
+
[[Gorge]] &middot; [[Gravel Pit]] &middot; [[Junction]] &middot; [[Steel]]
 
+
Te mapy są asymetryczne. Na początku wszystkie punkty kontrolne są pod kontrolą [[RED]], a członkowie drużyny [[BLU]] mają za zadanie przejąć je przed końcem rundy. Jeśli im się to nie uda, wygrywają RED. Punkt raz zdobyty przez BLU nie może już zostać odbity.
+
 
+
Na mapach mogą się znajdować różne ilości punktów kontrolnych - od dwóch (Gorge) przez trzy (Junction, Gravel Pit) aż do pięciu (Steel). Różna może też być kolejność zdobywania. Na Gravel Pit i Junction na początku są dostępne do zdobycia w dowolnej kolejności dwa punkty kontrolne (A i B), a po ich przejęciu odbezpiecza się punkt C. Mapa Gorge jest zbudowana jak pojedynczy obszar z mapy z trybu [[Punkty kontrolne#Terytorialny Atak/Obrona|Terytorialny Atak/Obrona]]. Na Steel obowiązuje zaś unikalny system zdobywania - przejęcie każdego z czterech pierwszych punktów (A, B, C, D) ułatwia przejęcie głównego punktu (E).
+
  
 
==Terytorialny Atak/Obrona==  
 
==Terytorialny Atak/Obrona==  
[[Plik:TF2_Dustbowl.jpg|thumb|cp_dustbowl]]
+
[[Dustbowl]] &middot; [[Egypt]]
 
+
Jest to odmiana Atak/Obrona, w której mapy podzielone są na trzy obszary, po dwa punkty kontrolne na każdym. Tak jak tam, najpierw wszystkie są pod kontrolą RED, a BLU ma za zadanie je przejąć. Jeśli BLU zwycięży, nowa runda rozpoczyna się na następnym obszarze, jeśli wygra RED - gracze zamieniają się miejscami, tzn. ci, którzy byli w RED są teraz w BLU itd...
+
  
{{TF2tryby}}
+
{{TF2Mapy}}
  
 
[[Kategoria:Tryby gry w Team Fortress]]
 
[[Kategoria:Tryby gry w Team Fortress]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: