Edytujesz „Punkty kontrolne”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | |||
[[Plik:Controlpoint.png|thumb|Punkt kontrolny przechwycony przez [[RED]]]] | [[Plik:Controlpoint.png|thumb|Punkt kontrolny przechwycony przez [[RED]]]] | ||
− | Rozgrywka na mapach typu '''Punkty kontrolne''' (ang. ''Control Point'') opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. [[ | + | Rozgrywka na mapach typu '''Punkty kontrolne''' (ang. ''Control Point'') opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. [[Scout]] przechwytuje punkty z siłą dwóch osób. Przechwytywanie zostaje zatrzymane, jeśli w zasięgu punktu kontrolnego znajdują się członkowie dwóch drużyn. W przypadku, kiedy przechwytujący punkt gracz zostaje zabity, lub opuszcza przestrzeń wokół punktu kontrolnego, postęp przychwytywania nie zostaje od razu zresetowany, a powoli maleje. |
Wyróżnia się trzy podtypy map opartych na takiej rozgrywce: | Wyróżnia się trzy podtypy map opartych na takiej rozgrywce: | ||
Linia 8: | Linia 6: | ||
==Standardowe punkty kontrolne== | ==Standardowe punkty kontrolne== | ||
[[Plik:Cp_fastlane.jpg|thumb|cp_fastlane]] | [[Plik:Cp_fastlane.jpg|thumb|cp_fastlane]] | ||
+ | |||
+ | [[Badlands]] · [[Fastlane]] · [[Granary]] · [[Well]] · [[Yukon]] | ||
Te mapy są symetryczne, co pozwala na idealne zrównoważenie obu drużyn, które w tym przypadku mają to samo zadanie - przejąć wszystkie pięć punktów na mapie. Każda drużyna startuje z dwoma punktami kontrolnymi usytuowanymi najbliżej bazy. Początkowo są one zabezpieczone przed przejęciem. Kiedy drużyna zdobędzie neutralny punkt na środku mapy, odblokowany zostaje jeden z punktów przeciwników i można zacząć go przejmować. Potem zostaje odblokowany ostatni punkt drużyny przeciwnej i dopiero jego zdobycie owocuje zwycięstwem. | Te mapy są symetryczne, co pozwala na idealne zrównoważenie obu drużyn, które w tym przypadku mają to samo zadanie - przejąć wszystkie pięć punktów na mapie. Każda drużyna startuje z dwoma punktami kontrolnymi usytuowanymi najbliżej bazy. Początkowo są one zabezpieczone przed przejęciem. Kiedy drużyna zdobędzie neutralny punkt na środku mapy, odblokowany zostaje jeden z punktów przeciwników i można zacząć go przejmować. Potem zostaje odblokowany ostatni punkt drużyny przeciwnej i dopiero jego zdobycie owocuje zwycięstwem. | ||
− | Po utracie punktu kontrolnego można go odzyskać, jednak odbicie jednego z dwóch swoich początkowych punktów zachodzi znacznie wolniej, niż przechwycenie cudzego. Jeśli żadna drużyna nie przejmie wszystkich | + | Po utracie punktu kontrolnego można go odzyskać, jednak odbicie jednego z dwóch swoich początkowych punktów zachodzi znacznie wolniej, niż przechwycenie cudzego. Jeśli żadna drużyna nie przejmie wszystkich runda kończy się [[Nagła śmierć|nagłą śmiercią]] lub [[pat]]em. |
==Atak/Obrona== | ==Atak/Obrona== | ||
− | [[ | + | [[Gorge]] · [[Gravel Pit]] · [[Junction]] · [[Steel]] |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
==Terytorialny Atak/Obrona== | ==Terytorialny Atak/Obrona== | ||
− | [[ | + | [[Dustbowl]] · [[Egypt]] |
− | + | ||
− | + | ||
− | {{ | + | {{TF2Mapy}} |
[[Kategoria:Tryby gry w Team Fortress]] | [[Kategoria:Tryby gry w Team Fortress]] |