Edytujesz „Punkty kontrolne”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | |||
[[Plik:Controlpoint.png|thumb|Punkt kontrolny przechwycony przez [[RED]]]] | [[Plik:Controlpoint.png|thumb|Punkt kontrolny przechwycony przez [[RED]]]] | ||
− | Rozgrywka na mapach typu '''Punkty kontrolne''' (ang. ''Control Point'') opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. [[ | + | Rozgrywka na mapach typu '''Punkty kontrolne''' (ang. ''Control Point'') opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. [[Scout]] przechwytuje punkty z siłą dwóch osób. Przechwytywanie zostaje zatrzymane, jeśli w zasięgu punktu kontrolnego znajdują się członkowie dwóch drużyn. W przypadku, kiedy przechwytujący punkt gracz zostaje zabity, lub opuszcza przestrzeń wokół punktu kontrolnego, postęp przychwytywania nie zostaje od razu zresetowany, a powoli maleje. |
Wyróżnia się trzy podtypy map opartych na takiej rozgrywce: | Wyróżnia się trzy podtypy map opartych na takiej rozgrywce: | ||
Linia 8: | Linia 6: | ||
==Standardowe punkty kontrolne== | ==Standardowe punkty kontrolne== | ||
[[Plik:Cp_fastlane.jpg|thumb|cp_fastlane]] | [[Plik:Cp_fastlane.jpg|thumb|cp_fastlane]] | ||
+ | |||
+ | [[Badlands]] · [[Fastlane]] · [[Granary]] · [[Well]] · [[Yukon]] | ||
Te mapy są symetryczne, co pozwala na idealne zrównoważenie obu drużyn, które w tym przypadku mają to samo zadanie - przejąć wszystkie pięć punktów na mapie. Każda drużyna startuje z dwoma punktami kontrolnymi usytuowanymi najbliżej bazy. Początkowo są one zabezpieczone przed przejęciem. Kiedy drużyna zdobędzie neutralny punkt na środku mapy, odblokowany zostaje jeden z punktów przeciwników i można zacząć go przejmować. Potem zostaje odblokowany ostatni punkt drużyny przeciwnej i dopiero jego zdobycie owocuje zwycięstwem. | Te mapy są symetryczne, co pozwala na idealne zrównoważenie obu drużyn, które w tym przypadku mają to samo zadanie - przejąć wszystkie pięć punktów na mapie. Każda drużyna startuje z dwoma punktami kontrolnymi usytuowanymi najbliżej bazy. Początkowo są one zabezpieczone przed przejęciem. Kiedy drużyna zdobędzie neutralny punkt na środku mapy, odblokowany zostaje jeden z punktów przeciwników i można zacząć go przejmować. Potem zostaje odblokowany ostatni punkt drużyny przeciwnej i dopiero jego zdobycie owocuje zwycięstwem. | ||
Linia 15: | Linia 15: | ||
==Atak/Obrona== | ==Atak/Obrona== | ||
[[Plik:Tf2_gravelpit.jpg|thumb|cp_gravelpit]] | [[Plik:Tf2_gravelpit.jpg|thumb|cp_gravelpit]] | ||
+ | [[Gorge]] · [[Gravel Pit]] · [[Junction]] · [[Steel]] | ||
Te mapy są asymetryczne. Na początku wszystkie punkty kontrolne są pod kontrolą [[RED]], a członkowie drużyny [[BLU]] mają za zadanie przejąć je przed końcem rundy. Jeśli im się to nie uda, wygrywają RED. Punkt raz zdobyty przez BLU nie może już zostać odbity. | Te mapy są asymetryczne. Na początku wszystkie punkty kontrolne są pod kontrolą [[RED]], a członkowie drużyny [[BLU]] mają za zadanie przejąć je przed końcem rundy. Jeśli im się to nie uda, wygrywają RED. Punkt raz zdobyty przez BLU nie może już zostać odbity. | ||
− | Na mapach mogą się znajdować różne ilości punktów kontrolnych - od dwóch (Gorge) przez trzy (Junction, Gravel Pit) aż do pięciu | + | Na mapach mogą się znajdować różne ilości punktów kontrolnych - od dwóch ([[Gorge]]) przez trzy ([[Junction]], [[Gravel Pit]]) aż do pięciu [[Steel]]). Różna może też być kolejność zdobywania. Na Gravel Pit i Junction na początku są dostępne do zdobycia w dowolnej kolejności dwa punkty kontrolne (A i B), a po ich przejęciu odbezpiecza się punkt C. Mapa Gorge jest zbudowana jak pojedynczy obszar z mapy z trybu [[Punkty kontrolne#Terytorialny Atak/Obrona|Terytorialny Atak/Obrona]]. Na [[Steel]] obowiązuje zaś unikalny system zdobywania - przejęcie każdego z czterech pierwszych punktów (A, B, C, D) ułatwia przejęcie głównego punktu (F). |
==Terytorialny Atak/Obrona== | ==Terytorialny Atak/Obrona== | ||
[[Plik:TF2_Dustbowl.jpg|thumb|cp_dustbowl]] | [[Plik:TF2_Dustbowl.jpg|thumb|cp_dustbowl]] | ||
+ | [[Dustbowl]] · [[Egypt]] | ||
Jest to odmiana Atak/Obrona, w której mapy podzielone są na trzy obszary, po dwa punkty kontrolne na każdym. Tak jak tam, najpierw wszystkie są pod kontrolą RED, a BLU ma za zadanie je przejąć. Jeśli BLU zwycięży, nowa runda rozpoczyna się na następnym obszarze, jeśli wygra RED - gracze zamieniają się miejscami, tzn. ci, którzy byli w RED są teraz w BLU itd... | Jest to odmiana Atak/Obrona, w której mapy podzielone są na trzy obszary, po dwa punkty kontrolne na każdym. Tak jak tam, najpierw wszystkie są pod kontrolą RED, a BLU ma za zadanie je przejąć. Jeśli BLU zwycięży, nowa runda rozpoczyna się na następnym obszarze, jeśli wygra RED - gracze zamieniają się miejscami, tzn. ci, którzy byli w RED są teraz w BLU itd... | ||
− | {{ | + | {{TF2Mapy}} |
[[Kategoria:Tryby gry w Team Fortress]] | [[Kategoria:Tryby gry w Team Fortress]] |