Edytujesz „Stalker”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
{{Istota infobox |grafika=Stalker7.jpg |okres= po Wojnie Siedmiogodzinnej |grupa=[[Kombinat]] | pochodzenie=[[Kombinat]] | rasa=człowiek, hybryda, | bronie=laser |dubbing=brak |projektant=[[Ted Backman]] |byt=npc_stalker }}
 
{{Istota infobox |grafika=Stalker7.jpg |okres= po Wojnie Siedmiogodzinnej |grupa=[[Kombinat]] | pochodzenie=[[Kombinat]] | rasa=człowiek, hybryda, | bronie=laser |dubbing=brak |projektant=[[Ted Backman]] |byt=npc_stalker }}
  
{{Cytat|To się z tobą stanie, kiedy stawiasz opór. Albo znajdziesz się w złym miejscu w nieodpowiednim czasie…|Alyx Vance}}
+
''„To się z tobą stanie, kiedy stawiasz opór. Albo znajdziesz się w złym miejscu w nieodpowiednim czasie…”'' – Alyx Vance
'''Stalker''' - człowiek pojmany przez [[Kombinat]] i przekształcony w niewolnika przez szereg zmian fizycznych i mentalnych.
+
  
 
== Informacje ogólne ==
 
== Informacje ogólne ==
[[Kombinat]], przerabiając ludzi na hybrydy, rozdziela ich na żołnierzy bądź niewolników. Stalker to właśnie niewolnik, przeznaczony do pracy w [[Cytadela|Cytadeli]] i być może także w innych ważnych bazach Kombinatu, jednak jak dotąd nie zostało to potwierdzone. Nie jest to niebezpieczny przeciwnik, jednak grozę budzi sam jego wygląd. Stalkery pozbawione są części kończyn (przymocowano im metalowe protezy, by mogły się poruszać oraz specjalne urządzenie przy kikucie prawej ręki, by mogły wykonywać swoją pracę), mają okaleczoną twarz z wmontowaną metalową płytką oraz są przeraźliwie chude. W czaszce mają zamontowane czerwone lasery, które są ich głównym narzędziem pracy i jedyną bronią.
 
Są odporne na promieniowanie, dzięki czemu mogą pracować w różnych warunkach szkodliwych lub wręcz zabójczych dla ludzi, na przykład bezpośrednio przy [[Rdzeń Cytadeli|rdzeniu Cytadeli]].
 
  
Nie są agresywne i w normalnych warunkach nie interesuje ich nic poza swoja pracą. W [[Half-Life 2: Episode One|Episode One]] [[Alyx Vance]] stwierdza: „Nie powinny nam przeszkadzać, jeśli zostawimy je w spokoju”. Stalkery nie potrafią mówić, wydają jedynie niewielką gamę dźwięków: głośno oddychają, a uderzone czymś krzyczą i charczą. Wiadomo także, że w pewnych niebezpiecznych sytuacjach potrafią bardzo głośno wrzeszczeć, co można zaobserwować w Episode One.
+
[[Kombinat]], przerabiając ludzi na hybrydy, rozdziela ich na żołnierzy bądź niewolników. Stalker to właśnie niewolnik, przeznaczony do pracy w [[Cytadela | Cytadeli]] i być może także w innych ważnych bazach Kombinatu, jednak jak dotąd nie mieliśmy możliwości się o tym przekonać. Nie jest to niebezpieczny przeciwnik, jednak grozę budzi sam jego wygląd. Stalkery pozbawione są części kończyn (przymocowano im metalowe protezy, by mogły się poruszać oraz specjalne urządzenie przy kikucie prawej ręki, by mogły wykonywać swoją pracę), mają okaleczoną twarz z wmontowaną metalową płytką oraz są przeraźliwie chude. W czaszce mają zamontowane czerwone lasery, które są ich głównym narzędziem pracy i jedyną bronią.  
 +
Posiadają także odporność radiacyjną, dzięki czemu mogą pracować w różnych warunkach szkodliwych lub wręcz zabójczych dla ludzi, na przykład bezpośrednio przy [[Rdzeń_Cytadeli|rdzeniu Cytadeli]].  
  
Stalkery, tak samo jak [[Overwatch Soldier]]s, powstają w [[Nova Prospekt]], a stamtąd transportowane do Cytadeli za pomocą pociągów zwanych [[Razor Train]]s w specjalnej "głowicy". W Episode One pociąg, którym uciekają [[Gordon Freeman]] i Alyx ulega wykolejeniu, a transportowane nim Stalkery zaczynają wtedy wierzgać i krzyczeć, co pozwala sądzić, że wbrew pozorom wcale nie są pozbawionymi uczuć i instynktów bezmyślnymi niewolnikami.
+
Nie agresywne i w normalnych warunkach nie interesuje ich nic poza swoja pracą. W [[Half-Life_2:_Episode_One | Episode One]] [[Alyx | Alyx Vance]] stwierdza: „Nie powinny nam przeszkadzać, jeśli zostawimy je w spokoju”.  
  
Cywile i rebelianci dobrze zdają sobie sprawę z faktu istnienia Stalkerów, o czym świadczyć może na przykład cytat "Nigdy nie uda im się zrobić ze mnie Stalkera!" wypowiadany przez rebeliantów podczas [[Powstanie|Powstania]] w [[City 17]].
+
Stalkery nie potrafią mówić, wydają jedynie niewielką gamę dźwięków: głośno oddychają, a uderzone czymś krzyczą i charczą. Wiemy także, że w pewnych niebezpiecznych sytuacjach potrafią bardzo głośno wrzeszczeć, co mogliśmy zaobserwować w Episode One.
 +
 
 +
Stalkery, tak samo jak [[Overwatch_Soldier | Overwatch Soldiers]], powstają w [[Nova_Prospekt | Nova Prospekt]], a stamtąd transportowane są do Cytadeli za pomocą pociągów zwanych [[Razor_Train | Razor Trains]] w specjalnych podach. W Episode One pociąg, którym uciekają [[Freeman | Gordon Freeman]] i Alyx ulega wykolejeniu, a transportowane nim Stalkery zaczynają wtedy wierzgać i krzyczeć, co pozwala sądzić, że wbrew pozorom wcale nie są pozbawionymi uczuć i instynktów bezmyślnymi niewolnikami. 
 +
 
 +
Podczas gry mamy możliwość przekonania się, że cywile i rebelianci dobrze zdają sobie sprawę z faktu istnienia Stalkerów, o czym świadczyć może na przykład cytat „Nigdy nie uda im się zrobić ze mnie Stalkera!wypowiadany przez rebeliantów podczas [[Powstanie | powstania]] w [[City_17 | City 17]].
  
 
== Ciekawostki ==
 
== Ciekawostki ==
* Pewne ciekawe zdarzenie można zaobserwować podczas misji ustabilizowania rdzenia Cytadeli – kiedy gracz zabije jednego z dwóch obecnych tam Stalkerów, drugi zacznie atakować gracza laserem, zadając niewielkie obrażenia.  
+
- Pewne ciekawe zdarzenie można zaobserwować podczas misji ustabilizowania rdzenia Cytadeli – kiedy gracz zabije jednego z dwóch obecnych tam Stalkerów, drugi zacznie atakować gracza laserem, zadając niewielkie obrażenia.  
  
*Można by uznać, że na Stalkery przerabiani są jedynie mężczyźni, gdyż mają one w niektórych miejscach na ciele ślady po włosach, jednak zapewne jest to po prostu uproszczenie stworzone na potrzeby gry.
+
- Można by uznać, że na Stalkery przerabiani są jedynie mężczyźni, gdyż mają one w niektórych miejscach na ciele ślady po włosach, jednak zapewne jest to po prostu uproszczenie stworzone na potrzeby gry.
  
 
== Galeria ==
 
== Galeria ==
 +
 
<gallery>  
 
<gallery>  
 
Grafika:Stalker1.jpg|concept art
 
Grafika:Stalker1.jpg|concept art
Linia 33: Linia 36:
  
 
[[Kategoria:Kombinat]]
 
[[Kategoria:Kombinat]]
[[Kategoria:Istoty z Half-Life 2]]
 

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)