Aktualna wersja |
Twój tekst |
Linia 1: |
Linia 1: |
| <ikony>cs</ikony> | | <ikony>cs</ikony> |
− | {{Broń CS | + | {{BronCS infobox |
− | | grafika = UMP-45 Standardowy.png | + | |grafika=ump45iconbuycz.png |
− | | altname = K&M UMP45 <br /> KM UMP45 | + | |altname=K&M UMP |
− | | cena = $1700 (większość gier) <br /> $1200 (CS:GO) <br /> $1500 (CS:GO na konsole) | + | |cena=$1700 |
− | | kraj = Niemcy | + | |kraj=Niemcy |
− | | odrzut = mały | + | |odrzut=mały |
− | | obrazenia = średnie | + | |obrazenia=średnie |
− | | magazynek = 25 naboi | + | |magazynek=25 |
− | | ogien = Automatyczny | + | |ogien=Automatyczny |
− | | amun = [[Plik:45 ACP Source.png|35px|.45 ACP (11.43×23mm)|link=]] | + | |amun=.45 ACP (11.43×23mm) |
− | | szybkosc = 571 strz./min. <br /> 600 strz./min. <ref name="szybkostrzelnosc">według danych z menu zakupów w większości gier serii</ref> <br /> 666 strz./min. (CS:GO) | + | |szybkosc=600 strz./min. |
− | | masa = 2,27 kg | + | |masa=2.27 kg |
− | | masapocisk = 15,2 gramów | + | |masapocisk=15.2 gramów |
− | | predwylot = 1005 stóp/sek. | + | |predwylot=1005 stóp/sek. |
− | | energia = 625 dżuli | + | |energia=625 dżuli |
| |uzycie=<p></p> | | |uzycie=<p></p> |
− | * [[Antyterroryści]] | + | *[[Antyterroryści]] |
− | * [[Terroryści]] | + | *[[Terroryści]] |
− | | przeladowanie = 3,5 sekundy | + | |przeladowanie=3.75 sekundy |
| }} | | }} |
| | | |
− | {{Cytat|Niezrozumiałe drugie dziecko w rodzinie pistoletów maszynowych - mały magazynek UMP45 to jedyna wada tej wszechstronnej broni do starć na krótkim zasięgu.|Opis z ekwipunku}}
| + | '''Heckler & Koch Universal Machine Pistol .45 ACP''' (znany także jako '''UMP45''' lub po prostu '''UMP''') - pistolet maszynowy występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. |
| | | |
− | '''UMP-45''', znany we wcześniejszych grach jako '''K&M UMP45''' – pistolet maszynowy występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
| + | ==Ogólnie== |
| + | HK UMP .45 to dość dobra broń udostępniona zarówno antyterrorystom, jak i terrorystom. Większość graczy nie używa tej broni z powodu niskich obrażeń i penetracji. Jest także najwolniejszym, jeśli chodzi o szybkostrzelność, pistoletem maszynowym w grze. UMP jest rzadko używany, najczęściej jako zastępca [[MP5 (Counter-Strike)|MP5]] lub [[P90]]. |
| | | |
− | == Opis ogólny == | + | ==Obrażenia== |
− | UMP-45 jest dość silną bronią dostępną dla obu drużyn. W grach poprzedzających ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' był bardzo rzadko używaną bronią wśród graczy, a w wydaniu pod tytułem ''Global Offensive'', dzięki ulepszonym statystykom i niższej cenie, jest chętniej wybierany.
| + | <table class="wikitable"> |
| + | <tr> |
| + | <th rowspan="2">Część ciała</th> |
| + | <th colspan="2">Podst. tryb ognia</th> |
| + | </tr> |
| + | <tr> |
| + | <th>Bez pancerza</th> |
| + | <th>Z pancerzem</th> |
| + | </tr> |
| + | <tr> |
| + | <td>Głowa</td> |
| + | <td><span style="color: red;">117</span></td> |
| + | <td>58</td> |
| + | </tr> |
| + | <tr> |
| + | <td>Klatka pier., ramię</td> |
| + | <td>29</td> |
| + | <td>14</td> |
| + | </tr> |
| + | <tr> |
| + | <td>Brzuch</td> |
| + | <td>37</td> |
| + | <td>18</td> |
| + | </tr> |
| + | <tr> |
| + | <td>Noga</td> |
| + | <td>21</td> |
| + | <td>21</td> |
| + | </tr> |
| + | <tr> |
| + | <th colspan="3"> |
| + | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center> |
| + | </th> |
| + | </tr> |
| + | </table> |
| | | |
− | Jako pistolet maszynowy UMP jest w miarę lekki, choć nieco cięższy niż inni przedstawiciele tej klasy, podobnie jak [[P90]]. Jego współczynnik penetracji pancerza jest duży w ''Global Offensive'', zaś w starszych tytułach jest niski. Inną wadą UMP jest jego szybkostrzelność, która jest najniższa wśród dostępnych pistoletów maszynowych oraz dość mała pojemność magazynka, która podobnie do szybkostrzelności, również jest najniższa w klasie. Dodatkowo jest to jeden z najdroższych pistoletów maszynowych w grze (wyłączając CS:GO) - kosztuje aż 1700 dolarów.
| + | HK UMP .45 może zabić jednym strzałem tylko nieopancerzonego przeciwnika, jeśli oczywiście będzie to strzał w głowę. Potrzebuje około 8 kul, żeby zgładzić przeciwnika. Kule, które przelecą przez przeszkodę, będą zadawały znacznie mniejsze obrażenia, przez co nie zalecia się strzelanie przez ściany z UMP. Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250ups). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. |
− | | + | |
− | Zdecydowanie mocną stroną UMP-45 są obrażenia, szczególnie w ''Global Offensive'', gdzie obrażenia są niemalże równe karabinom automatycznym, jednak obrażenia te dość szybko spadają z coraz to większą odległością (25% na każde 500 jednostek długości).
| + | |
− | | + | |
− | == Właściwości ==
| + | |
− | Wartości dla CS, CS:CZ i CS:S
| + | |
− | {{Broń CS właściwości
| + | |
− | | głowa bez = 117
| + | |
− | | głowa z = 59
| + | |
− | | klatka bez = 29
| + | |
− | | klatka z = 14
| + | |
− | | brzuch bez = 37
| + | |
− | | brzuch z = 18
| + | |
− | | noga bez = 21
| + | |
− | | noga z = 21
| + | |
− | }}
| + | |
− | | + | |
− | Wartości i statystyki dla CS:GO
| + | |
− | {{Broń CS właściwości
| + | |
− | | głowa bez = 140
| + | |
− | | głowa z = 90
| + | |
− | | klatka bez = 35
| + | |
− | | klatka z = 22
| + | |
− | | brzuch bez = 43
| + | |
− | | brzuch z = 28
| + | |
− | | noga bez = 25
| + | |
− | | noga z = 25
| + | |
− | | nagroda = $600 (tryb turniejowy)<br />$300 (tryb uproszczony)
| + | |
− | | obrażenia = 35
| + | |
− | | odrzut = 20/26 (76%)
| + | |
− | | zasięg = 11 m
| + | |
− | | p pancerza = 65%
| + | |
− | | penetracja = 100
| + | |
− | }}
| + | |
− | | + | |
− | Tak tak to zostało wspomniane wcześniej, UMP-45 to lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jednostek na sekundę), choć w ''Global Offensive'' wartość ta spadła do 230 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
| + | |
| | | |
| ==Zalety i wady== | | ==Zalety i wady== |
− | {{Zalety i wady
| + | ===Zalety=== |
− | |zalety=* Bardzo precyzyjny i celny, nawet podczas ruchu
| + | * Bardzo precyzyjny i celny, nawet podczas ruchu |
− | * Mały odrzut i rozrzut na małych odległościach | + | * Mały odrzut i rozrzut |
| * Mała waga | | * Mała waga |
− | * Niska cena (CS:GO) | + | |
− | * Duża moc obalająca jak na pistolet maszynowy (CS:GO) | + | ===Wady=== |
− | * Dobre właściwości penetracyjne (CS:GO) | + | * Niskie obrażenia oraz zdolność penetracji |
− | |wady=* Niska szybkostrzelność
| + | * Pierwszy pocisk często jest niecelny (jest to celowy zabieg twórców gry) |
− | * Dość ciężki (CS:GO) | + | * Niska precyzja w strzelaniu na większe odległości |
− | * Duży spadek obrażeń wraz z większym dystansem (CS:GO)
| + | * Niska szybkostrzelność |
| + | * Nisko-średnia siła hamująca |
| * Długi czas przeładowania | | * Długi czas przeładowania |
| * Najmniejsza pojemność magazynka ze wszystkich pistoletów maszynowych | | * Najmniejsza pojemność magazynka ze wszystkich pistoletów maszynowych |
− | * Niska penetracja pancerza (nie dotyczy CS:GO)
| + | * Cena w stosunku do oferowanych możliwości |
− | * Pierwszy pocisk często jest niecelny (jest to celowy zabieg twórców gry, nie dotyczy CS:GO)
| + | |
− | * Cena w stosunku do oferowanych możliwości (nie dotyczy CS:GO) | + | |
− | }}
| + | |
| | | |
− | == Taktyka == | + | ==Taktyka== |
− | {{Porady}}
| + | |
| * Strzelaj ogniem ciągłym, jeśli walczysz na małych dystansach. | | * Strzelaj ogniem ciągłym, jeśli walczysz na małych dystansach. |
| + | * Na średnim dystansie, wykorzystaj swoją mobilność w walce z użytkownikami karabinów szturmowych, celuj w klatkę piersiową i zaczynaj strzelać bez przerwy lub wykorzystaj możliwość skrycia się za osłoną, organizuj pułapki. |
| + | * Unikaj kontaktów z graczami używającymi karabinów na dużych dystansach, lepiej zrezygnować z konfrontacji i szukać okazji do walki w zwarciu. |
| + | * Zawsze się chowaj, kiedy snajper cię zauważy, użyj granatów oślepiających, wykorzystaj swoją szybkość. |
| * Walcząc w zwarciu staraj się okrążać przeciwnika. Przechyli to szalę wygranej na twoją stronę. | | * Walcząc w zwarciu staraj się okrążać przeciwnika. Przechyli to szalę wygranej na twoją stronę. |
− | * Choć skuteczny w walce na większy dystans przy strzelaniu kontrolowaną serią, UMP-45 nie jest skuteczny przeciwko snajperom. Jednak ta taktyka jest znacznie bardziej użyteczna w ''Global Offensive'', gdzie bazowe obrażenia i penetracja pancerza są najwyższe w kategorii pistoletów maszynowych. | + | * Bierz poprawkę na celowanie po pierwszym strzale. |
− | * W ''Global Offensive'' UMP-45, właściwie użyty, na małym i średnim dystansie może rywalizować nawet z karabinami. Obrażenia zadawane wrogom bez pancerza z tego pistoletu maszynowego są większe od [[FAMAS]]a i [[Galil AR|Galila AR]].
| + | |
− | * W starszych grach odrzut UMP-45 nie zmienia się podczas ruchu - wykorzystaj to do okrążenia przeciwnika i unikania potencjalnych obrażeń.
| + | |
− | * Zawsze się chowaj, kiedy snajper cię zauważy, użyj granatów oślepiających, wykorzystaj swoją szybkość.
| + | |
− | * UMP-45 ma dość mały magazynek, więc pamiętaj co jakiś czas o przeładowaniu.
| + | |
− | * W ''Global Offensive'' szybkostrzelność i obrażenia UMP-45 zostały zwiększone, choć ogólna celność jest nieco słabsza, tym samym rozrzut jest większy. Mimo to we właściwych rękach, w połączeniu z przystępną ceną oraz dużą nagrodą za zabójstwo jego zakup może się szybko zwrócić.
| + | |
| | | |
− | == Kontrtaktyki == | + | ==Antytaktyka== |
| * Używaj broni dużego zasięgu, szczególnie karabinów przeciwko użytkownikom tej broni. | | * Używaj broni dużego zasięgu, szczególnie karabinów przeciwko użytkownikom tej broni. |
| * Ogłuszaj ich i trzymaj się od nich z daleka. | | * Ogłuszaj ich i trzymaj się od nich z daleka. |
− | * UMP-45 ma najniższą szybkostrzelność ze wszystkich pistoletów maszynowych, tak więc każdy inny PM w walce w zwarciu może być skuteczniejszy. | + | * Używaj innego pistoletu maszynowego lub szybkostrzelnej broni. |
| | | |
− | == Osiągnięcia ==
| + | ==Galeria== |
− | === Counter-Strike: Source ===
| + | ===Counter-Strike 1.0=== |
− | {{Osiągnięcie CSS|kmump45expert.jpg|Ekspert KM UMP45|Zabij 1000 wrogów z '''KM UMP45'''}}
| + | |
− | | + | |
− | === Counter-Strike: Global Offensive ===
| + | |
− | {{Osiągnięcie CSS|UMP-45 Expert csgo.png|Ekspert UMP-45|Zabij 250 przeciwników przy użyciu '''UMP-45'''}}
| + | |
− | | + | |
− | == Ciekawostki ==
| + | |
− | * Pliki gry określają tą broń jako ''ump45''.
| + | |
− | * W większości gier przełącznik rodzaju ognia jest na pozycji ''Zabezpieczony'' lub ognia pojedynczego, więc broń nie powinna strzelać ogniem ciągłym.
| + | |
− | ** W ''Global Offensive'' sprawa jest ciekawsza, gdyż przełącznik po lewej stronie UMP jest ustawiony za pozycją ognia ciągłego, co jest niemożliwe w prawdziwym życiu. Natomiast przełącznik po prawej stronie (widoczny podczas badania broni klawiszem {{Klawisz|F}}) jest w pozycji ''Zabezpieczony''.
| + | |
− | * UMP-45 w każdej grze występuje z przednim chwytem pionowym zamontowanym na dolnej szynie łoża.
| + | |
− | * Tekstura magazynka w ''Counter-Strike 1.6'' zawiera naboje widoczne poprzez specjalne wycięcie. Sam magazynek zawsze będzie pokazywać, że posiada te naboje bez względu na to ile pocisków jest naprawdę w magazynku.
| + | |
− | ** W ''Global Offensive'' również występuje taki sam typ magazynka, ale sama broń jest trzymana pod ostrzejszym kątem, więc nie można tego zobaczyć w standardowej animacji bezczynności. Dodatkowo animacja przeładowania pokazuje, że świeży magazynek ładowany do broni, mimo obecności naboi w wycięciu, nie zawiera naboi przy szczękach.
| + | |
− | * Jeśli wyposaży się w zarówno UMP .45 i [[USP|KM .45 Tactical]], będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
| + | |
− | * Skórki ''Szablozębny'' oraz ''Stos czaszek'' w wydaniu chińskim ''Global Offensive'' zostały zmienione, by zaspokoić wymagania miejscowych cenzorów.
| + | |
− | | + | |
− | == Galeria == | + | |
− | === Counter-Strike 1.0 === | + | |
| <gallery> | | <gallery> |
| Grafika:ump4510hud.png|Ikonka HUD | | Grafika:ump4510hud.png|Ikonka HUD |
| Grafika:ump4510iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | | Grafika:ump4510iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni |
− | Grafika:Ump45 killicon.png|Ikonka zabójstwa
| |
| Grafika:Wump4510.png|Model HK UMP .45 | | Grafika:Wump4510.png|Model HK UMP .45 |
| Grafika:ump4510.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza | | Grafika:ump4510.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza |
| </gallery> | | </gallery> |
− | | + | ===Counter-Strike 1.6=== |
− | === Counter-Strike 1.6 === | + | |
| <gallery> | | <gallery> |
| Grafika:ump4516iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | | Grafika:ump4516iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni |
Linia 132: |
Linia 108: |
| Grafika:ump4516.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza | | Grafika:ump4516.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza |
| </gallery> | | </gallery> |
− | | + | ===Condition Zero=== |
− | === Counter-Strike: Condition Zero === | + | |
| <gallery> | | <gallery> |
| Grafika:ump45iconbuycz.png|Ikonka z menu kupowania broni | | Grafika:ump45iconbuycz.png|Ikonka z menu kupowania broni |
− | Grafika:Wump45czmulti.png|Model HK UMP .45 | + | Grafika:Wump45czmulti.png|Model HK UMP .45 (multiplayer) |
| Grafika:ump45cz.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza | | Grafika:ump45cz.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza |
| </gallery> | | </gallery> |
− | | + | ===Condition Zero: Deleted Scenes=== |
− | === Condition Zero: Deleted Scenes === | + | |
| <gallery> | | <gallery> |
| Grafika:ump45dshud.png|Ikonka HUD | | Grafika:ump45dshud.png|Ikonka HUD |
Linia 148: |
Linia 122: |
| Grafika:W45acpbig.png|Duże pudełko z amunicją | | Grafika:W45acpbig.png|Duże pudełko z amunicją |
| </gallery> | | </gallery> |
− | | + | ===Counter-Strike: Source=== |
− | === Counter-Strike: Source === | + | |
| <gallery> | | <gallery> |
| Grafika:ump45sourcehud.png|Ikonka HUD | | Grafika:ump45sourcehud.png|Ikonka HUD |
− | Grafika:Ump45 killicon source.png|Ikonka zabójstwa
| |
| Grafika:wsourceump45.png|Model HK UMP .45 | | Grafika:wsourceump45.png|Model HK UMP .45 |
| Grafika:ump45source.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza | | Grafika:ump45source.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza |
| </gallery> | | </gallery> |
| | | |
− | === Counter-Strike:Global Offensive ===
| + | {{CS}} |
− | <gallery>
| + | |
− | Plik:UMP-45 ikonka HUD.png|Ikonka HUD
| + | |
− | Plik:UMP-45 ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa
| + | |
− | Plik:UMP-45 model.png|Model trzecioosobowy UMP-45
| + | |
− | Plik:UMP-45 magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
| + | |
− | Plik:UMP-45 w rece.png|UMP-45 w rękach gracza, jak widać celownik przeziernikowy został zastąpiony szczerbinką
| + | |
− | Plik:UMP-45 ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka, widoczny brak naboi przy szczękach magazynka
| + | |
− | Plik:UMP-45 klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia
| + | |
− | </gallery>
| + | |
− | | + | |
− | ==== Skórki ====
| + | |
− | <gallery>
| + | |
− | Plik:UMP-45 Blotniak.png|{{Opis skórki |konsumencka |Błotniak |Mudder}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Dym z lufy.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Dym z lufy |Gunsmoke}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Grand Prix.png|{{Opis skórki |zakazany |Grand Prix |Grand Prix}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Indygo.png|{{Opis skórki |konsumencka |Indygo |Indigo}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Kapral.png|{{Opis skórki |wojskowa |Kapral |Corporal}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Karmel.png|{{Opis skórki |konsumencka |Karmel |Caramel}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Labirynt.png|{{Opis skórki |wojskowa |Labirynt |Labyrinth}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Labirynt Minotaura.png|{{Opis skórki |wojskowa |Labirynt Minotaura |Minotaur's Labyrinth}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Metalowe kwiaty.png|{{Opis skórki |wojskowa |Metalowe kwiaty |Metal Flowers}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Miejski DDPAT.png|{{Opis skórki |konsumencka |Miejski DDPAT |Urban DDPAT}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Mrok obiektu.png|{{Opis skórki |konsumencka |Mrok obiektu |Facility Dark}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Naswietlenie.png|{{Opis skórki |zakazany |Naświetlenie |Exposure}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Odprawa.png|{{Opis skórki |wojskowa |Odprawa |Briefing}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Opad promieniotworczy.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Opad promieniotwórczy |Fallout Warning}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Ped.png|{{Opis skórki |poufny |Ped |Momentum}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Popiol.png|{{Opis skórki |konsumencka |Popiół |Scorched}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Rozroba.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rozróba |Riot}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Rusztowanie.png|{{Opis skórki |zakazany |Rusztowanie |Scaffold}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Stos czaszek.png|{{Opis skórki |wojskowa |Stos czaszek |Bone Pile}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Szablozebny.png|{{Opis skórki |poufny |Szablozębny |Primal Saber}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Wilk polarny.png|{{Opis skórki |zakazany |Wilk polarny |Arctic Wolf}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Wlokno weglowe.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Włókno węglowe |Carbon Fiber}}
| + | |
− | Plik:UMP-45 Wschod Ksiezyca.png|{{Opis skórki |zakazany |Wschód Księżyca |Moonrise}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Zludzenie.png|{{Opis skórki |wojskowa |Złudzenie |Delusion}} *
| + | |
− | Plik:UMP-45 Zar.png|{{Opis skórki |wojskowa |Żar |Blaze}}
| + | |
− | </gallery>
| + | |
− | ''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
| + | |
− | | + | |
− | {{Bronie CS}}
| + | |
− | | + | |
− | {{Przypisy}}
| + | |
| | | |
| [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |