Edytujesz „Wyrzutnia rakiet (HL2)”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>hl2|opor</ikony> | <ikony>hl2|opor</ikony> | ||
− | {{ | + | {{BronHL infobox |
− | |grafika | + | |grafika=Rpghl2.jpg |
− | |grupa | + | |grupa=[[Ruch Oporu]] |
− | |typ | + | |typ=Ręczna wyrzutnia rakiet sterowanych laserem |
− | |obrazenia | + | |obrazenia=200 |
− | |ciosy | + | |ciosy=mała |
− | |odrzut | + | |odrzut=n.d. |
− | |rozrzut | + | |rozrzut=n.d. |
− | |predkosc | + | |predkosc=mała |
− | |magazynek | + | |magazynek=1 |
− | |noszone | + | |noszone=3 |
− | |uzycie | + | |uzycie=<span></span> |
− | * [[Gordon Freeman]] | + | *[[Gordon Freeman]] |
− | * [[Ruch Oporu]] | + | *[[Ruch Oporu]] |
− | |odpowiedniki = [[RPG|Wyrzutnia rakiet (HL1)]] | + | |odpowiedniki=[[RPG|Wyrzutnia rakiet (HL1)]] |
− | |byt | + | |byt=weapon_rpg |
}} | }} | ||
− | '''Wyrzutnia rakiet''', zwana także '''RPG''' | + | '''Wyrzutnia rakiet''', zwana także '''RPG''' to potężna broń wykorzystywana przez Rebeliantów głównie do niszczenia pojazdów [[Kombinat]]u: [[gunship]]ów, [[APC]], [[dropship]]ów, [[Hunter-chopper|helikopterów]] i [[strider]]ów. Po raz pierwszy gracz otrzymuje tę broń od [[Odessa Cubbage|Odessy Cubbage]], w rozdziale [[Highway 17]]. |
− | == Ogólne Informacje == | + | ==Ogólne Informacje== |
− | Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na [[poduszkowiec|poduszkowcu]], [[Tau Cannon]] na [[Buggy]]m oraz drugiego trybu [[AR2]]) może zniszczyć pojazdy Kombinatu. Jest ona używana tylko przez niewielu Rebeliantów. Kombinat nie posiada żadnej wyrzutni rakiet, prawdopodobnie dlatego, że [[Rebelianci]] przemieszczają się jedynie na piechotę. RPG jest prawie dwukrotnie mocniejsze od [[granat odłamkowy|granatu odłamkowego]]. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane | + | Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na [[poduszkowiec|poduszkowcu]], [[Tau Cannon]] na [[Buggy]]m oraz drugiego trybu [[AR2]]) może zniszczyć pojazdy Kombinatu. Jest ona używana tylko przez niewielu Rebeliantów. Kombinat nie posiada żadnej wyrzutni rakiet, prawdopodobnie dlatego, że [[Rebelianci]] przemieszczają się jedynie na piechotę. RPG jest prawie dwukrotnie mocniejsze od [[granat odłamkowy|granatu odłamkowego]]. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane - rakiety muszą być kierowane przez gracza. Rakiety wystrzelone z tej broni mogą być zestrzelone jedynie przez Helikoptery oraz [[Gunship]]y. Jej wygląd jest prawdopodobnie wzorowany na szwedzkiej wyrzutni rakiet - [http://www.army-technology.com/projects/mbt_law/ MBT LAW] |
− | == Taktyki == | + | ==Taktyki== |
* Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji. | * Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji. | ||
* Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej. | * Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej. | ||
* Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić. | * Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić. | ||
− | * Podczas walki ze [[Snajper Kombinatu|Snajperem]] można ją wykorzystać zamiast granatu | + | * Podczas walki ze [[Snajper Kombinatu|Snajperem]] można ją wykorzystać zamiast granatu - jeśli snajper jest za daleko bądź nie można podejść, użycie RPG może mieć sens. |
− | * Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować | + | * Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować - pocisk wciąż będzie podążał za laserem. |
{{Bronie}} | {{Bronie}} |