Szablon:Art tygodnia

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(rozmiar)
(zmiana)
Linia 1: Linia 1:
'''[[Cytadela|Cytadele]]''' są wielkimi strukturami przypominającymi masywny, metaliczny i nieposiadający szczególnych cech drapacz chmur, którego wysokość to 3072 metry (nie licząc części podziemnej).
+
'''[[GLaDOS]]''' - Genetic Lifeform and Disk Operating System (System operacyjny i genetyczna forma życia) to główny system zarządzający placówką Aperture Science Enrichment Center, który posiada zaimplementowany moduł sztucznej inteligencji oraz mowy. W grze Portal jest z początku głównym przewodnikiem gracza, jednak później staje się jego wrogiem.
  
[[Plik:HalfLife2 Citadel.jpg|right|70px]]
+
[[Plik:GLaDOS.jpg|right|200px]]
Cytadela City 17 jest w dużej części zmechanizowana. Wiele jej części jest ruchomych, co pozwala na wysyłanie do akcji dużych ilości jednostek powietrznych, jak skanery, czy helikoptery szturmowe. W Episode One Cytadela ulega potężnej eksplozji wynikającej z przegrzania rdzenia. W wyniku eksplozji cytadela ulega zniszczeniu a miasto przypomina Hiroszimę.
+
Aperture Science prowadziło badania nad technologią portali przestrzennych od wczesnych lat osiemdziesiątych XX wieku. Gdy w 1986 roku korporacja Black Mesa także rozpoczęła badania nad tą technologią, ludzie z Aperture Science postanowili rozpocząć budowę GLaDOS - systemu zarządzającego z wbudowaną sztuczną inteligencją. Miał to być ich as w rękawie, który zagwarantowałby wygraną w walce z Black Mesą o intratny kontrakt z rządem.
  
 
<div align="right">'''[[Cytadela|Czytaj całość]] | [[Borealis:GlosowanieArt|Weź udział w głosowaniu]]'''</div>
 
<div align="right">'''[[Cytadela|Czytaj całość]] | [[Borealis:GlosowanieArt|Weź udział w głosowaniu]]'''</div>
 
<br clear=all>
 
<br clear=all>

Wersja z 18:51, 7 wrz 2009

GLaDOS - Genetic Lifeform and Disk Operating System (System operacyjny i genetyczna forma życia) to główny system zarządzający placówką Aperture Science Enrichment Center, który posiada zaimplementowany moduł sztucznej inteligencji oraz mowy. W grze Portal jest z początku głównym przewodnikiem gracza, jednak później staje się jego wrogiem.

GLaDOS.jpg

Aperture Science prowadziło badania nad technologią portali przestrzennych od wczesnych lat osiemdziesiątych XX wieku. Gdy w 1986 roku korporacja Black Mesa także rozpoczęła badania nad tą technologią, ludzie z Aperture Science postanowili rozpocząć budowę GLaDOS - systemu zarządzającego z wbudowaną sztuczną inteligencją. Miał to być ich as w rękawie, który zagwarantowałby wygraną w walce z Black Mesą o intratny kontrakt z rządem.

Czytaj całość | Weź udział w głosowaniu